[ maxymara @ 24.02.2012. 22:33 ] @
Pozdrav za sve forumase,imam jedno pitanje za sve poznavaoce hdi motora.
Naime imam jednog prijatelja koji poseduje Citroen Xsaru Picasso 2.0 hdi u koju redovno sipa neko evro loz ulje zute boje,sa ubedjenjem da je potpuno isto kao i evro dizel i da ono nista ne moze skoditi motoru. Zanima me da li je to uopste izvodljivo bez posledica,ipak je to hdi a ne golf 2. Unapred hvala na odgovoru
[ squirll @ 24.02.2012. 23:20 ] @
ne bi se zvalo loz ulje da nije...kad mu odu dizne "ustedece" mnogo :)
[ vladd @ 25.02.2012. 00:08 ] @
Loz ulje ima znacajno vise parafina i sumpora.

Mehanizam stete je prost, parafin podize temperaturu sagorevanja(i solidno utice na cetanski broj), a sumpor proizvodi kiseline. Ubrzano se raubuje ceo motor, a ne samo delovi opreme, tipa dizne ili pumpa visokog pritiska.

Poz
[ milivoje t @ 25.02.2012. 00:21 ] @
ja sam sad nedavno bio zacudjen brojem tdi i cdi masina u raskoj/sandzaku koje trose loz ulje. jos interesantije pale sa njim na onih -20. svako ima neki svoj sistem koji im omogucava da ga voze na takvim temperaturama, sto mi govori da oni to vec duze vreme praktikuju. a kasnije sam to potvrdio u razgovoru sa njima, drugaciji filteri, modifikovane ili zamenjene pumpe, majstori koji se specijalizuju za konverziju...
iako ti tdi i cdi motori u merecedesima i vw nisu najnoviji modeli, ipak su predvidjeni da konzumiraju evrodizel, a ne d2. kazu ljudi sa kojima sam pricao da im se isplati jer predju debelu kilometrazu koja im lagano pokrije cenu eventualnog kvara izazvanog d dvojkom.

ja sam vozio razne hdi mtore, oni su vrlo kenjkavi na srpskom evro voda dizelu, a kamoli na lozu ulju. ja to nikako ne bih priredio svom novcaniku.
[ vladd @ 25.02.2012. 11:04 ] @
Za to su bas potrebne dobre, velike kilometraze, a popravka tesko moze da bude manja od ustede, ako je kvalitetna.

Medjutim, doticni korisnici prakticno sahranjuju motore, i nakon odredjenog perioda uvaljuju doticna vozila novom korisniku, koji valjda treba da smatra pod normalno da plati "trzisnu" cenu polovnjaka, a onda da odradi generalku i motora i nekih skupih sklopova, pa posto je besmisleno da koristi prave delove, onda se nastavlja istorija krparenja i boravka na drumu.

Ili racunaju na eventualne sudare i naplate stete, u svakom slucaju, mora da postoji neki finalni "magarac" koji ce da plati cenu takvog odnosa prema vozilu i silne zelje da se bude na tockovima po drumovima...

U sustini, postoji i treca strana "profitera", koji uvaljuju svasta, mesavine kojecega, bazna goriva, bazna ulja ili otpadna prociscena ulja(trafoi, prehrana), tako da svi petljarosi u tom krugu devijantnosti nesto "profitiraju"...a profitira jedino auto industrija, serviseri i prodavci ...

Pravi se jedan "undergraund" goriva, narocito "dizela"..

I u svakom slucaju, daleko je od "normalnog"..po vise osnova...ozbiljno poprima obrise patologije..

Poz
[ Zarko Silic @ 25.02.2012. 21:10 ] @
Ne postoji loz ulje zute boje.

Ili je crveno, ili nije loz ulje.

Posao za trzisnu inspekciju.
[ sasa022 @ 25.02.2012. 21:37 ] @
@Zarko Silic

U Srbiji je sve moguce.... To je gorivo kojim se kupuje socijalni mir.
Nece se oko toga dizati velika buka,naj***ce pokoji baksuz koga uhvate,da se kao pokaze da nadlezni nesto rade i to je to.
[ Markoxxx @ 26.02.2012. 10:08 ] @
@zarko,


Ovde u Cacku gde god da se kupuje razlicite je boje, narod po selima kupuje za traktore, kod koga god da odem razlicito.. varira od zute, tj od iste boje kao D2( doduse taj je najskuplji 102 din) pa narandaste i skroz crvene.... 92 din
[ vladd @ 26.02.2012. 10:12 ] @
Ma kakav socijalni mir, kada je izvor zarade za preprodavce, krivicno delo utaje poreza, steta za drzavu zbog akciza, a pride nanosi, dugorocno stetu motoru.

Zbog neke trenutne ustede, Zasto se to tvrdi da je usteda, postoje razni razlozi, a jedan je i patologija pojedinca koji je "prevario drzavu"...i "jeftinije" se pojavio na drumu da "prelazi" kilometre...kao da je to obaveza...valjda od boga

Za tu dijagnozu, nema leka na ovom forumu i nema saveta koji je koristan. Cef ili ceif je nekome imperativ zivota, ili recimo "savladjivanje" normalnog nacina zivljenja..

Nase je da predocimo tehnicke aspekte i stetu koja nastaje.


Poz
[ AstralPro @ 26.02.2012. 12:49 ] @
Kristini sa foruma je zbog lozaka crkao alnaser, i valjda bos pumpa jer je sve zaledilo. Bilo joj zao da sipa ED dok ne prodju minusi...

Javljam se kad zaokruzim 50.000 km na loz ulju sa utiscima, do sad nije bilo kvarova ali videcemo kako ce se razvijati situacija.




[ Markoxxx @ 26.02.2012. 12:56 ] @
Koji auto vozis na lozak?
[ Zarko Silic @ 26.02.2012. 18:26 ] @
http://www.automotovision.hr/a...oz-ulja-u-Dizel-agregatima.php


http://www.vesti-online.com/Ve...zaustavljaju-zbog-crvene-nafte









[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 26.02.2012. u 20:13 GMT+1]
[ LazarM @ 27.02.2012. 19:34 ] @
Zarko,vrlo informativno,ja sam mislio da ctana ima samo jedno, ono broj index sta to znaci?
[ vladd @ 27.02.2012. 21:00 ] @
Cetanski broj je konkretna vrednost, a cetanski indeks je kalkulisana vrednost(na vise nacina, zavisno od standarda), koja pokazuje stepen destilacije, u odnosu na sirovu naftu(grubo receno, ima jos parametara kalkulacije).

Cetanski broj je uvek veci, kao posledica aditiva.

Jedino sto je zaista vazno, je, da loz ulje ima STO puta(do 250x) vise sumpora nego D2, a evro dizel tri puta manje nego D2s...

Znaci, nizak cetanski broj, velika kolicina stroke..kao da pijes vodu iz Dunava...ali motor ne ume da se zali..on se prosto razboli:)

Poz
[ kristina990 @ 28.02.2012. 11:38 ] @
Citat:
vladd

Jedino sto je zaista vazno, je, da loz ulje ima STO puta(do 250x) vise sumpora nego D2, a evro dizel tri puta manje nego D2s...



Poz

ne, upravo je drugačije EL lož ulje nije isto kao nekad i identično sa D2,količina sumpora je niska 0,2 % kod EL lož ulja za razliku od D2 gde je 10000 ppm tj 1%
da za starije motore ne odgovara EL lož ulje znam po tome jer mi kvasi boš pumpa isto kao kad vozim na eurodizel,kad stavim D2 pumpa je ponovo suva
zapravo to EL lož ulje treba posmatrati kao loš eurodizel bez aditiva za podmazivanje (jer ne navode podatak za mazivost HFRR) tako da NIJE NI ZA STARIJE NI ZA NOVIJE KONSTRUKCIJE VEĆ SAMO ZA LOŽENJE