[ mmix @ 01.03.2012. 10:07 ] @
Proslo je dve godine od kad se valja, ima li nekih konkretnih iskustava. Jos vaznije kvari li se i koliko, koje su mu slabe tacke. Koliko odstupa potrosnja od specifikacije, itd.



Inace, zanimljiva stvar koju me je cale pitao a nisam znao konkretan odgovor. Tice se generalno bilo kojih kola.

Kako moze da se zna da je auto koji je narucen i placen zaista onaj koji je isporucen? Na stranu naravno karoserija i felne veci problem mu je poverenje sto se tice elektronike. Prodavac mu je dao spisak da ima ovo i ono ali kako da budes siguran da si dobio sve to sto si ugovori i platio. Ne mozes bas da ga odvedes u ovlasceni centar jer je ovlasceni centar u dilu ili cak deo iste firme. Pitanje mzoda jeste laicko ali kako odgovoriti?
[ jnk @ 01.03.2012. 10:39 ] @
Pri isporuci proveriš da li je sve tu, stavku po stavku. Jedine stavke koje mi padaju na pamet da ih ne možeš videti su recimo grejači brizgaljki za šoferšajbnu(ali to je ionako standard na svim jetijima čini mi se) ali sve ostalo možeš videti samim sedanjem u auto.
[ bakara @ 01.03.2012. 10:55 ] @
Citat:
mmix
Kako moze da se zna da je auto koji je narucen i placen zaista onaj koji je isporucen? Na stranu naravno karoserija i felne :) veci problem mu je poverenje sto se tice elektronike. Prodavac mu je dao spisak da ima ovo i ono ali kako da budes siguran da si dobio sve to sto si ugovori i platio. Ne mozes bas da ga odvedes u ovlasceni centar jer je ovlasceni centar u dilu ili cak deo iste firme. Pitanje mzoda jeste laicko ali kako odgovoriti?

Pa sve se vidi odmah, a spisak sta si platio vec imas...ne znam sta je to sto ne bi odmah mogao da primetis da nema a platio si?

Svi sigurnosni sistemi imaju check lampice na tabli.
[ mmix @ 01.03.2012. 11:22 ] @
Znaci za svaki od tih sistema pri davanju kontanta mora da se upali adekvatna lampica ili je nesto drugo u pitanju?

[ Java Beograd @ 01.03.2012. 11:35 ] @
Jel možda misliš na ABS, ESC i ASR ? To je jedino šta se "ne vidi" (uz one grejače brizgaljki koje je naveo jnk) Ne pada mi na pamet šta bi još moglo biti naručeno i plaćeno, a da je nemoguće za proveriti na licu mesta.
Sad kapiram da je to terenac. Možda misliš i na sisteme koji su važni za terence: "downhill assistant", i slične stvari. Ne znam šta je sve u ponudi.

[ jnk @ 01.03.2012. 11:37 ] @
To je standard uz jetija, jedino je esp doplata i on se proveri tako što mora da ima dugme za gašenje esp-a.
[ bakara @ 01.03.2012. 11:50 ] @
Citat:
mmix: Znaci za svaki od tih sistema pri davanju kontanta mora da se upali adekvatna lampica ili je nesto drugo u pitanju?

Za vecinu stvari postoji ili lampica ili prekidac na tabli, a cak i za te brizgaljke se verovatno vidi kabl kada se podigne hauba, ne bih ja brinuo brigu da ce me neko tu prevariti.
[ anon115774 @ 01.03.2012. 12:34 ] @
Znam da peugeot ima na svom sajtu neki tech deo (zaboravio sam sad kako se tacno zove taj deo) gde se moze upisati VIN i dobiti detaljne specifikacije automobila kakav je izasao iz fabrike.

Pretpostavljam da svaki proizvodjac ima nesto slicno.
[ botr @ 01.03.2012. 13:11 ] @
Kupujes nov auto, za koji dobijas 3 godine garancije ako se ne varam, a nece ti se nista pokvariti jos najmanje toliko, tako da sto se tice kvarova, ne razmisljaj o tome! Potrosnja odstupa od specifikacije verovatno kao i kod vecine automobila, a zavisi i od uslova voznje. Ne mozes da ocekujes da ti na brdskom ili nekom planinskom putu trosi isto koliko i na magistrali. Odstupanja su obicno od 0,5 litra do max 0,8 litra.
[ milivoje t @ 01.03.2012. 13:48 ] @
zakazi test voznju, pa vidi kako ti se svidja auto.
imam komsiju koji je strahovito analitican i sistematican, upravo je dobio drugo dete pa je odlucio da se ponovi i sa automobilom koji ce mu vise pruzati od sadasnjeg. napravio je uporedne tabele svih karakteristika svih automobila u tom cenovnom rangu...ali na kraju je jeti 1.2 ubedljivo pobedio nakon probne voznje.

Citat:
Kupujes nov auto, za koji dobijas 3 godine garancije ako se ne varam, a nece ti se nista pokvariti jos najmanje toliko, tako da sto se tice kvarova, ne razmisljaj o tome!
:) koja utopija.

miljane sto se tice iskustava pogledaj forume ili neke sajtove ljubitelja skode, ako tako nesto postoji, porazgovaraj sa serviserima koji rade nove modele. ja sam sa novim automobilima u garanciji uvek bar po jednom prolazio kroz natezanje sa ovlascenim i peglanje njihovih ciganluka. nadam se da te to nece zadesiti sa novom skodom, ali nije retka pojava u srbiji da zatezu na garanciji.

kolega sa posla je kupio golfa 6, 1.4tsi, od 160ks i to neka najskuplja varijanta koja je bila u ponudi. Auto je abnormalno poceo da trosi ulje vec na 17000km. Vec par puta ide u servis, naravno u garanciji jer auto ima godinu dana, kao poprave nesto, ustvari ne poprave nista, vec ga zavlace, drze auto danima, jos mu na km sat dodaju 180km. Covek mora biti uporan i bezobrazan sa njima ako hoce da istera svoja prava...
[ cozmo_im @ 01.03.2012. 14:07 ] @
Znam samo da 1.2 ima uzasne probleme sa turbinom. Nekima je i dva puta crkavala. Znam i iz servisa i ovako, pretrazi po forumima.

Ja bih trazio dizel, turbo benzinci su uzasno osetljivi na nase uslove i zadaju glavobolje, pogotovo 1.2 koji ima neresiv problem variranja broja obrtaja, povecana potrosnja kao i ovo sa turbinom.

TDI je proveren i pouzdan.

Inace, sam auto je odlican!

Dakle, savet je izbegavati 1.2 TSI a 1.4 pogledati sa VELIKOM rezervom.
[ mmix @ 01.03.2012. 17:08 ] @
Problem sa dizelom je sto i najjeftinija 2wd varijanta sa najmanjom opremom prelazi njegov budzet. A i iskreno u najjetinijoj opremi iznutra izgleda nekako suvise plasticno, taj chrome i malo koze nekako ipak znace za enterijer (dal vredi to je drugo pitanje). U Ambition 1.4 bi se uklopio, naravno pod uslovom da se ne raspadne cim izadje iz garancije :)

[ Zarko Silic @ 01.03.2012. 17:18 ] @
@mmix

Najjednostavnije jeste da kod preuzimanja povedes nekoga sa sobom koji odlicno poznaje ovaj automobil i sve njegove cake zna napamet bez gledanja u specifikacije

Na osnovu lampica i displeja neces mnogo saznati o opremi.
[ mmix @ 01.03.2012. 17:23 ] @
haha :) pa to je uvek dobar savet, samo sto moje nerdy geekovsko drustvo uglavnom zna dosta manje o kolima od mene :)

Inace, sto se tice 1.2 motora, ovo sam iskopao sa stranih sajtova, 1.2 TSI ima turbinu sa elektricnim aktuatorom (za razliku od 1.4 i 1.8 kod kojih je mehanički) i da taj aktuator crkava ali ne ide kao poseban deo vec mora da se zameni cela turbina. Jel to ima nekog smisla?
[ sasa022 @ 01.03.2012. 18:28 ] @
@mmix

Da li ste poredili Yeti i Duster ?

Duster 1.6 16V sa dosta dodatne opreme ( klima,koza,alu felne... ) i ugradjenim plinom je oko 15-16k€.
[ Zarko Silic @ 01.03.2012. 18:44 ] @
Duster jeste bestbaj, ali je Yeti klasa vise. Otprilike onoliko koliko i Oktavia od Sandera.

Donedavno se Yeti 1.2 TSI mogao kupiti za manje od 13K eura. Bila nekakva akcija. Neverovatno koliko se toga dobilo za ove pare.

http://suchen.mobile.de/fahrze...xMileage=5000&pageNumber=1


Edit:

Pardon,
sad sam video da su i kod nas cene snizene i da se slican Yeti moze kupiti i kod nas za iste pare.

1,2 TSI 77kw/105ks 6G 12.691
1,2 TSI 77 kw/105 ks DSG 15.552
1,4 TSI 90 kw/120 ks 6G 14.951
1,8 TSI 4x4 118kw/160ks 6G 19.706
2,0 TDI 81kw/110ks 5G CR DPF 17.842
2,0 TDI 4x4 81kw/110ks 6G CR DPF 19.187

[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 01.03.2012. u 19:58 GMT+1]
[ mmix @ 11.03.2012. 08:00 ] @
Bili smo na probnoj voznji juce i iskreno nisam odusevljen. Auto deluje veoma gabaritno spolja ali tu se prica i zavrsava. Iako je izdignut i vislji od C klase opet moras da se saginjes da ne bi zveknuo glavu u gornju precku koja je beveze isecena horizotnalno iako ima mesta iznad nje. Glupo i bespotrebno dizajnersko resenje koje ukrade par cm koji bi taman dobro dosli za komotan ulazak, ja to jednostavno smatram neprihvatljivim za crossover. Zadnja klupa je blagi ocaj, da ne pominjem da tri odrasle osobe jednostavno ne mogu da sednu pozadi sa iole komfora. Bukvalno Hyundai ix20 koji je spolja za kategoriju manji iznutra ima vise protora.
Motor je ok, primeti se turbina, lepo povlaci ceo auto bez problema i ima dobro ubrzanje i u vecim brzinama, nije sportski ali za ono sto caletu treba je cak i previse.

Raspored paketa je bezveze za 1.4 koji ispada kao neko ubogo siroce u toj ponudi, od elektronike nema skoro nista osim ako ne uzmes top Elegance opremu a to vec kosta preko 18k (koliko izadje i da na ambience dodas elektroniku i jos par sitnica). A opet kad uzmes top opremu dobijes neke fenseraj gluposti koje ti uopste ne trebaju (tipa grejaci sedista) a opet nema nekih sitnica koje bi ocekivao u top opremi kao sto je alarm i BT handsfree dodatak (koji btw kosta 100 i nesto evra kao doplata?!?). Nisam bas siguran ko je zapravo target grupa za te pakete, ali mi nismo sigurno.

Btw, spustili su osnovne cene u odnosu na sajt ali mi se nesto cini i da su paketi opreme skresani. Ostali mi papiri kod caleta, uzecu pa cu oprediti kad se vidimo.

[ cozmo_im @ 11.03.2012. 08:40 ] @
Ako hocete prostor + udbnosto pogledajte novu Opel Merivu, Toyotu Verso recimo. Ali nisu bas jeftini.

Solidani izbor za Merivu je ENJOY paket sa 1.4 turbo motorom od 120KS i 175Nm. Nije neki sportskog duha ali korektan je za sve upotrebe uz korektnu potrosnju. Ima vrata koja se otvaraju "naopako" i prostor za ulazak i izlazak je OGROMAN.

Verso je jos veca klasa, i veci, ali je dosta skuplji. Sa motorom 1.6 je sad oko 17.000e. Motor je dovoljan ako se vozi opusteno bez potrebe jurcanja.

Oba su tiha, udobna, dosta gepeka i mesta.
[ Branko Santo @ 29.06.2012. 11:35 ] @
Malo sam pretrazivao posto mi je Yeti interesantan i ispostavi se da je jeftinije u Srbiji nego u Ceskoj :) ~25kc = 1e

Najjeftiniji je razlika ~500e dok na 1.4TSI Active je razlika ~1.300e nije ni malo kad se tako pogleda.

http://www.skoda-auto.cz/cze/m...pricelist/Pages/pricelist.aspx


http://www.autocacak.co.rs/srb.../yeti/cenovnik/pages/yeti.aspx
[ Zarko Silic @ 29.06.2012. 12:09 ] @
Citat:
Branko Santo:Malo sam pretrazivao posto mi je Yeti interesantan i ispostavi se da je jeftinije u Srbiji nego u Ceskoj :)


Nije nemoguce, Srbija je trenutno medju zemljama sa najjeftinijim novim automobilima u Evropi nevezano za tip i proizvodjaca. Mozda i najjeftinija.
[ jnk @ 29.06.2012. 12:40 ] @
BMW, Mercedes i Audi su zasigurno jeftiniji u Njemačku osim možda nekih akcijskih modela.
[ cozmo_im @ 29.06.2012. 13:27 ] @
Dzaba i sve te "najnize" cene kad je prodaja dodatno pala za 30% u odnosu na proslu godinu...
[ Branko Santo @ 29.06.2012. 13:44 ] @
@Cozmo
Ti si u temi o C klasi cini mi se spominjao kako je Qashqai dosta bolji auto od Yeti. Moze malo vise detalja? Razlike u cenama su male a nekako su mi potpuno drugaciji. Nisam vozio ni jedan ni drugi ali stoji nam kad idem na posao jedan Qashqai pa ga cesto gledam.

Edit: Crossover tema od ranije http://www.elitemadzone.org/t379119-0

[Ovu poruku je menjao Branko Santo dana 29.06.2012. u 15:00 GMT+1]
[ tdusko @ 29.06.2012. 14:10 ] @
Citat:
jnk: BMW, Mercedes i Audi su zasigurno jeftiniji u Njemačku osim možda nekih akcijskih modela.


Iznenadio bi se kad bi proverio ovu tvrdnju ;)

Hint 1: http://www.mercedes-benz.rs/co...ad.tmp/MBSCGPricelist144-2.pdf

Hint 2: http://www.autopricedirect.eu/DE/Konfigurator/mercedes/a-class/
[ Zarko Silic @ 29.06.2012. 21:27 ] @
Nemacka je po pitanju cena automobila jos i relativno jeftina, mada su i tamo za 10 do 15% vece cene novih automobila nego sto su kod nas. Kada kazem cene, mislim iskljucivo na cene zvanicnih predastavnika i zvanicnih prodavnica, a ne pojedinih NET prodavaca koji "funkcionisu" na sasvim drugi nacin.

Na primer u Holandiji se Golf 6 tdi ne moze kupiti i registrovati za manje od 25.000 eura sto je za 20% vise za isti model, nego kod nas.
Slicno je i sa KIA/Hundai koji na primer u Svajcarskoj kostaju za 20 do 30% vise nego sto su kod nas.
Madjarska takodje ima jace cene. Isto tako i susedna Hrvatska. Jedino su Bosna i Crna Gora mozda nesto jeftinije, ali ne za sva vozila.

P.S.

Potpuno je nebitno da li su u pitanju akcijske ili neakcijske cene ako se u svako doba moze kupiti auto po akcijskim cenama.
[ mmix @ 30.06.2012. 00:16 ] @
Problem sa veropskim cenama nije cena vozila, ona je jos i najmanja, problem je u taksama i porezima i ostalim nametima koje mi nemamo. mislim da bas holandjani placaju neku eko taksu po kg vozila i za kupovinu i kasnije za svaku registraciju. Itd.

Btw, Yeti je nesto opasno poskupeo, zar nije active 1.2 bio neki 12 i nesto do skoro?
[ Branko Santo @ 12.08.2012. 08:45 ] @
http://www.autobild.de/artikel/skoda-yeti-dauertest-3552616.html

Google translate: http://translate.google.com/tr...da-yeti-dauertest-3552616.html

100.000km u Yeti-u