[ Peki1980 @ 07.03.2012. 23:18 ] @
pozdrav ljudi ,imam 31 godinu, nov sam na forumu al se nadam dobrom druzenju. elem, jako bih vam bio zahvalan ako bi ste mi pomogli oko zapochinjanja sopstevong biznisa. da kazem u startu da sam po profesiji automehanichar i radim kod jednog privatnika al posla jako slabo ima i to shto ima jedva da moze da se zaradi ishta jednostavno ljudi vishe nemaju para za odrzavanje auta nego se vozi dok ne stane .....
hteo bih da otvorim neku svoju radnju neshto ali ne znam shta. chime se u beogradu baviti a da moze da se zaradi ? ne ochekujem ja milijarde, preko noci ne moze da se obogati, al eto makar da nisam samo na nuli na kraju meseca . bukvalno recheno trebaju mi neke ideje za posao sa nekim ne bash velikim pochetnim kapitalom. imam nekih ideja al ne znam koliko su realne, recimo ne znam da li se isplati otvoriti intenet kafe, koliko bi bilo pametno otvoriti tako neshto. ili mozda neka kurisrka sluzba sa 1-2 manja auta i mozda nekim skuterom kao onaj potrchko al koliko vidim ima ih vec dosta , skoro sam video sajt neke firme koja se bavi samo prevozom ljudi do aerodroma . dal bi vredelo tako neshto napraviti ... nisam pametan , ako neko ima josh neku ideju nek baci ovde unapred HVALA
[ S A J A @ 08.03.2012. 08:10 ] @
Uvek je bolje kad se započne biznis u oblasti koja se poznaje nego tek tako otvarati nešto sa čim nemaš praktičnih iskustava. Naime, svaka oblast ima neke svoje specifičnosti koje su često na nivou detalja i ako se u to upustiš a da prethodno već nisi radio sa time onda ćeš imati početni period sa dosta lutanja i pogrešnih poteza što će na ovu krizu gotovo sigurno da rezultira propašću. Dakle nemaš ideju, ciljaš na oblasti u kojima nemaš iskustva, ne poznaješ tržište, imaš mali početni kapital, kriza nikad gora, po svim ovim argumentima tvoje šanse za uspeh su minimalne. Imati originalnu ideju je dobro ali nije preduslov za dobru zaradu. Teško je smisliti nešto novo, sad uglavnom svega već ima. Dakle stavi na papir sve svoje ideje i onda za svaku napravi neku mini analizu: koliko ti treba ulaganja, koliko je tražena takva usluga/roba, da li u kraju postoji konkurencija i slične stvari.
[ deycha7 @ 08.03.2012. 13:38 ] @
Slažem se sa SAJA-om u potpunosti, želeo bih da dodam samo još nešto.

Iako je veoma teško, ne treba gubiti volju. Moraš da budeš ambiciozan i da razmišljaš pozitivno i da se najiskrenije nadaš da ćeš uspeti. Plod toga je neverovatna upornost. Na primer, to znači da ako imaš veliku volju i naiđeš na prvu poteškoću u osnivanju biznisa, uradićeš sve da bi je prevazišao, uložićeš veliko vreme, ali ćeš na kraju uspeti. Dok da nemaš tu volju i upornost, pri najmanjoj prepreci ćeš odustati i pasti.
Ovo su neke tako proste stvari, ali viđao sam previše ljudi koji su samo zbog manjka motivacije i vere u sebe padali.

E sad, posle ovog proser***** mog, da probam da ti kažem nešto konkretno :)

Kao što je SAJA rekao, mnogo je bolje da kreneš sa biznisom u nečemu u čemu već imaš iskustva. Pošto kažeš da si automehaničar, probaj da razmišljaš kreativno i da smisliš nešto novo oko toga, nešto što niko drugi nema, što će te izdvojiti od konkurencije. Npr (lupam sada) otvoriš servis i napraviš veb sajt i kreneš da se reklamiraš preko interneta. Ja ne znam ni jednog mehaničara koji ima sajt. Onda kreneš neki "promo" period tipa "povodom otvaranja naše automehaničarske radnje, u narednih mesec dana imate BESPLATNE popravke, plaćate samo delove!". U ovom teškom vremenu, kad mnogo ljudi nema para, sigurno će ti dosta njih doći. Ok radićeš za džabe mesec dana, ali ako budeš pošten, odlično odradiš posao, ja ti garantujem da će ti se bar 20% njih vratiti i kasnije, kad stvarno kreneš da radiš.
Ili druga ideja - npr možeš da se specijalizuješ u jednoj oblasti. Npr "najbolji servis za auto-klime" ili "najbolji servis za kvarove na elektronici" ili "najbolji servis za popravku štucmudlica" i koječega sve ne. U milionskom gradu kakav je Beograd, sigurno je da se može lepo živeti ako se specijalizuješ za jednu usku oblast koju niko drugi ne radi i ako se pročuješ.

Razmišljaj par dana o tome. Ako iscrpiš sve mogućnosti i zaključiš da nikako ne možeš da smisliš nešto novo u toj oblasti, onda je vreme možda da pređeš na nešto drugo. Uvek se isplati ulagati u sebe i edukaciju. Npr možeš da završiš neki kurs nečega, pa da otvoriš neku radnju iz te sfere. Itd itd itd.

Nadam se da sam ti dao bar malo pomogao i da sam ti dao po koju temu za razmišljanje :)
Pozdrav
[ plus_minus @ 08.03.2012. 13:52 ] @
Citat:
Ok radićeš za džabe mesec dana, ali ako budeš pošten, odlično odradiš posao, ja ti garantujem da će ti se bar 20% njih vratiti i kasnije, kad stvarno kreneš da radiš.


Taman toliko mu i treba da se ubuli do daske i posle da se iščupa - nikad. To da se hoće vratiti kasnije, to je tačno.
Također je tačno da naša država gleda da ti u startu skine i koske i kožu s' leđa čim se definišeš kao novonastali privatnik/preduzetnik bez ikakvih izuzetaka.

Jeste tačno da svi ti koji mu se vrate kasnije hoće biti slobodniji u izražavanju te da će dobar deo takvih mušterija probati da malo sreže cenu, jer kad je moglo jednom i to bez pitanja, što da ne može i drugi put?

Mislim da on treba da razmišlja o najnormalnijem auto-servisu koji ima normalne cene a pored toga strahovito pedantnu i čistu radnju, ukoliko je zaista moguće imati garažu tipa "Tatul Family".

Peki1980, ako si u stanju da održavaš radionicu makar i upola pedantnu kao što 'harli majstori' za TV discovery prezentuju, dobre su šanse da se neki dinar i napravi.

Varijanta automehaničarskog zanata + perionica... ?

E, sad.. uzmi u obzir da sam ja 0/1 digitalno, tastaturni blebetač, majstor analitičar i nem' veze o mehanici, tako da ti je najbolje da moje savete uzimaš s' rezervom.

Btw, čuo sam priču da je baš automehaničar, zanatlija čovek, napisao scenario za film The Fight Club... Think about that, too.
[ deycha7 @ 08.03.2012. 18:53 ] @
Peki, na postu iznad ovoga možeš da vidiš kako moja ideja možda i nije toliko loša, iako sam nasumično lupao prvo što mi padne na pamet (tj fensi izraz - brainstormovao) :)

Zašto? Od mog posta čovek je prvo to zapazio, taj "džabe rad". Verovatno bi mnogima to bilo interesantno/glupo/čudno - bilo bi zapaženo. Što znači da bi mnogi to prokomentarisali, rekli ćaletu, kevi, drugu, babi itd. Pročulo bi se, što je uvek dobro, skrenuo bi pažnju na svoju radionicu.

E sad plus_minus, slažem se da bi propao u roku od mesec dana ako mu je početni kapital 1000 evra. Jeste da čovek nije napisao koliko para ima da uloži, ali mislim da pokretanje malog biznisa tipa trafika, igranoica itd mora da se počne sa bar 5000 evra, mada je i to verovatno malo, lupio sam. Za mehaničarsku radnju verovatno treba i više. Tako da sve zavisi od njega, prvo mora da vidi sa koliko tačno novca raspolaže, pa tek onda da donosi odluke.
[ deki77 @ 08.03.2012. 20:41 ] @
1.Ako kazes da posao slabo ide,i zelis da napustis gazdu pa krenes nesto sam..
Onda: Ili moras da menjas profesiju.Ili je taj gazda na dobrom glasu,al malo sutra.(odbija musterije,lose radi,skup,nepouzdan)
2.Da krenes sam = Jako veliki izdaci,plus smaranje sa korumpiranim sluzbenicima kojima ces raditi aute kod tebe dok si ziv za DZ.
3.Narod u doba krize i moguceg gubitka posla,gleda sto manje da izdvaja za auto,kamion,avion,kucu,plac itt (itt=i tako to).
4.Narod u doba krize izdvaja najvise za:Hranu,rezije,odecu,obucu,telefone,izgled.
E ovo pod 4 je jako bitno da se iz toga izvuce neka dobra zamisao,ideja za biz
[ Peki1980 @ 08.03.2012. 21:40 ] @
ljudi hvala vam puno , super ste !!!!!!! znam da bi najidealnije bilo da radim ono za shta sam se shkolovao jer ipak u tom sam svetu ali generalno gledam svi kukaju da im je posao drastichno opao, i zaista je jako teshko navatati ljude da servisiraju kola, nekazem da je posao stao skroz al mnogo je mrshavo gledam i po par prodavnica delova u kojima uzimamo delove uglavnom prodavci sede unutra i zverinjaju u plafon shto je jedan veliki pokazatelj da je zaista kriza , jednostavno plashim se da cu da kad nadjem neki prostor koji se izdaje kupiti dizalicu alat komp i josh shto shta i onda da cu da sedim i gledam u plafon jer necu imati koga da ubacim u servis a nebih bash da bacim u prazno shta znam recimo 20tak hiljada evropskih novchanica. i sad zamislite situaciju nemogu da stignem da platim zakup i ondak gde cu sa svim tim chudima?....
ili mozda da za pochetak otvorim samo perionicu kola , tu nema mnogo mashina , netreba mi dilazica alat , samo ruke ( tu bi mozda mogo da ubacim onda i pranje tepiha )
a od nekih alterantiva tom poslu uh ne znam

Citat:
deki77: 1.Ako kazes da posao slabo ide,i zelis da napustis gazdu pa krenes nesto sam..
Onda: Ili moras da menjas profesiju.Ili je taj gazda na dobrom glasu,al malo sutra.(odbija musterije,lose radi,skup,nepouzdan)
2.Da krenes sam = Jako veliki izdaci,plus smaranje sa korumpiranim sluzbenicima kojima ces raditi aute kod tebe dok si ziv za DZ.
3.Narod u doba krize i moguceg gubitka posla,gleda sto manje da izdvaja za auto,kamion,avion,kucu,plac itt (itt=i tako to).
4.Narod u doba krize izdvaja najvise za:Hranu,rezije,odecu,obucu,telefone,izgled.
E ovo pod 4 je jako bitno da se iz toga izvuce neka dobra zamisao,ideja za biz


da to pod 4 si veoma dobro rekao , i tu mi je recimo pala ideja da napravim neku kao shto rekoh kurirsku sluzbu tipa potrchko al gledao sam skoro ima ih vec jako mnogo mada beograd je ovo toga nikad dosta, znachi ne znam mozda da uzmem neka 2-3 puntica neki skuter i da zujim po gradu shto u prevodu znachi da bi morao da zaposlim josh 2-3 choveka , al dobro to mogu da uzmem nekoga sa biro-a , drzava i ovako placa poslodavce da uzmu ljude sa biro-a ...
nishta ajde slusham vashe predloge i dalje, i HVALA VAM PUNO !!!!!!
[ deki77 @ 08.03.2012. 22:02 ] @
Citat:
Peki1980: ljudi hvala vam puno , super ste !!!!!!!


cekaj da dodju pravi troleri izgubices volju i u wc da krenes
[ fanfon @ 08.03.2012. 22:26 ] @
Moj prijatelj je otvorio bizuteriju i odlicno mu ide. Olaksavajuca okolnost je sto robu nabavlja od Kineza i prodaje je 2-3 puta skuplje, a otezavajuca to sto mora 2-3 puta mesecno po robu u Beograd i ima dosta troskova za gorivo. Ipak, u plusu je vec prve godine. Ima i zenske torbe koje su turska roba. Ne znam kako u Beogradu stoji stvar sa tim prodavnicama, ali kod mene ide odlicno.
[ dragancesu @ 09.03.2012. 07:37 ] @
Bilo bi lepo da napises sta vec imas ili koliko bi ulozio. Za automehanicara treba veliki prostor, a to kosta, dosta alata i u danasnje vreme puno specijalnih. Koliko slusam, da bi mogao biti ovlasceni servis moras da ispunis neke uslove firme a to obicno ukljucuje da imas prostor i neke specijalne alate/uredjaje sto mnogo kosta. Danas i oni koji imaju velike radionice (mislim na mehanicarske, bravarske i slicne) nemaju sve, tehnologija napreduje pa za neke poslove moraju da kupe nove specijalne masine i alate, tako da moras racunati na neka nova ulaganja.

Ko i u svakom poslu treba da se procujes pa da ti dolaze svaki dan. Nadji garazu i kreni onako...

S druge strane slusaj sta drugi rade i gde su pare, mlad si, ne verujem da bi bio problem i da se neko vreme bavis necim drugim. Danas se trazi iskustvo, vestine, sto neces steci samo sedeci u radionici i cekajuci da neko dodje

Javi mi se na mail
[ ArsenLupen @ 09.03.2012. 08:00 ] @
Cenim da se ova prica uklapa nekako u tvoje zahteve, pa evo je:

Brat od strica je otvorio auspuh-servis tako sto je uzeo kredit za samozaposljavanje kod NZS pre 10ak godina. Danas poseduje automehanicarsku radnju, i da ga ne ureknem, posao ide dobro. Napravio je malo bogatstvo na 5 godina starim polovnjacima od 3000 evra sa samo 120.000 kilometraze. Takodje, sve radi sam(ne racunam ucenike koji dodju i odu), svaki dan ceo dan. Nema fantaziranja da moze da stavi kravatu i da nekom drugom placa da radi umesto njega. Tacnije, ne secam se da sam ga video u ovih 10 godina bez masnih fleka po rukama. Dozvolio je sebi lukzus da napravi zeni i caletu fiktivna radna mesta i da im uplacuje penziono i zdravstveno osiguranje.
[ X Files @ 09.03.2012. 09:03 ] @
Dakle, prenosim tuđa iskustva, a navodim ti ih jer imaju veze sa automobilima i opremom...

Jedan moj poznanik je kupio veći kombi za "Sopstveni prevoz". Ugradio mu je mislim metan. Po ceo dan (nekad i noć) vozi/razvozi štagod (nameštaj, uređaje, keramiku, ...). Vremenom je stekao stalnu klijentelu i uobličio posao tako da je postao koliko-toliko predvidiv, što se tiče vremena i lokacija. Ima toliko posla da ga prebacuje i na kolege. Tvrdi da mu čisto (odbio gorivo, održavanje, ...) ostaje preko 1500e. Kasnije je nabavio još vozila, posao preneo i na sina ...

Po njegovim rečima, od drugih se razlikuje po tome što muški "pomaže" pri utovaru i istovaru, i zato što je uvek bio dostupan. Ovo ga je i stavilo u prvi plan.



E sad, mala varijacija na gornju temu. Imao sam nedavno "problem" kako i po kojoj ceni prevesti čamac od tačke A do tačke B, kopnenim putem. To je bilo oko 400 kilometara ukupno. Pozvao sam neke ljude koji se bave profesionalno ovakvim prevozom i shvatio da su cene paprene.

Problematika čamaca je što su kabasti (dugački), a nisu neki teret. Registrovana prikolica rešava problem, ali gde je "iznajmiti". A treba je i vratiti kasnije. Uglavnom, celodnevna zaIebancija koja često podrazumeva i pomoć oko porinuća plovila. Ljudi se ovim poslom bave godinama i ne napuštaju ga.
[ tdusko @ 09.03.2012. 10:50 ] @
Evo ti jedan savet za doduse skromnu zaradu. Ja sam inace ovim hteo da se profesionalnije bavim, ali sam na kraju "skrenuo" na drugu stranu :) Glavni razlog zbog cega sam odustao je bio sto nisam znao kako unaprediti biznis da bi se zaradile malo vece pare :). Odmah da kazem da ne znam da li tako nesto postoji, ali ja bar za to nikad nisam cuo u Srbiji.

Savetovaliste za automobile!

Sobzirom da si u materiji mislim da bi ti to islo, a ulaganja nisu velika. Cime bi se bavio? Pa vidis, koliko te cesto ljudi(rodbina, prijatelji, musterije u servisu gde radis itd) pitaju za misljenje o automobilima? Svi bi da voze kola, a niko pojma o njima nema. Pre svega, podaci tipa potrosnja, odrzavanje, statisticki kvarovi, razni ostali statisticki podaci... pa onda pitanja o konkretnom modelu da das procenu itd. Naravno, ne mislim da bi ti neko placao da mu kazes koliko trosi prosecno golf V 1.9 TDI u gradu, ali recimo neko ce mozda doci kod tebe i reci:"Imam 5000 eur u kesu i hocu da kupim auto!". Tu onda nastupas ti koji na osnovu odgovora na pitanja koja postavis musteriji zakljucis sta je najbolje za njega/nju. Pogledaj samo koliko ima auto foruma i o cemu se tamo pise. Imas i ovde auto zone. Stalno ljudi kupuju i raspituju se. Na kraju se sve to zavrsi prepucavanjima i nikakve vajde nema. Mozda bi neko hteo da plati strucnu konsultaciju umesto da moli nekoga po forumima. Eno ga onaj od jutros hoce da kupi renault lagunu. Ocigledno da covek zna malo ili nista o tom autu. Pitanje je sta uopste zna o automobilima. Sutra ce da ode na bubanj potok i ako ne povede majstora uvalice mu neku kantu. Zasto ti ne bi bio taj majstor koga ce ljudi da pitaju da proceni stanje odredjenog automobila? Jel se razumes u mehaniku? Jel znas da procenis da li je auto udaran/farban/krpljen/budzen/prepakivan? Ako si dobar moraces da znas.

A mozda Renault Laguna i nije najbolji izbor za njega, a posebno ne motor 1.5 dci na koga je bacio oko. Ogroman procenat ljudi ne ume da izracuna troskove automobila. Ne ume da izracuna kada mu se isplati vise dizel, kada benzinac, kada je bolje uzeti auto sa manjom kubikazom itd itd.

Kada sam rekao skromna zarada mislio sam na cifru od/oko 300 Eur mesecno. Medjutim, ima tu dosta potencijala jer ces vremenom steci krug ljudi koji ti veruju koje kasnije mozes koristiti kao bazu za nesto drugo. Recimo kasnije mozes da kupis racunar pa da radis dijagnostiku, mozes i servis da otvoris. Taj sto ti je platio 20 eur da mu procenis auto ce sutra da te zove da mu preporucis gde da uradi veliki servis, gde da kupi levi far, desno krilo, da li da sipa aditiv u evro dizel na -20 itd. Znaci, ti trebas da imas odgovore na sva ta pitanja. Moras da poznajes auto placeve, da znas ko su prevaranti, ko radi posteno, ko je jeftin, a ko skup, ko valja originale, ko valja falsh itd.


[ S A J A @ 09.03.2012. 12:10 ] @
Citat:
tdusko
Ogroman procenat ljudi ne ume da izracuna troskove automobila. Ne ume da izracuna kada mu se isplati vise dizel, kada benzinac, kada je bolje uzeti auto sa manjom kubikazom itd itd.


Ogroman procenat ljudi ne ume da izračuna i druge stvari vezano za neku oblast kojom se ne bavi (što je do nekle i normalno). Međutim sve to sa konsaltingom je dosta teško komercijalizovati jer ljudi prosto ne žele da daju novac za savete. Za to postoji više razloga:

1. Ako on nekoga plati za savet, ispada da je glup. Neki ljudi to tako doživljavaju. Imaju internet, imaju prijatelje, svako će pre da prihvati savet nekog svog drugara koji se "razume u problematiku" nego da plaća nekom nepoznatom konsultantu.
2. U prirodi je svih ljudi da se teško odlučuju da daju novac za neopipljive stvari. Često firme koje se bave uslugama (ne mislim konkretno na savetovanje) imaju problem kako da naplate svoj rad. Evo prost primer, neko ti traži da mu instaliraš ultra modernu digitalnu klavijaturu na računar, ti odeš i ostaneš kod njega 5 sati i prilično se namučiš (prosto stvari nisu krenule onako kako si očekivao). Tih 5 sati nema šanse da naplatiš niti imaš šanse da objasniš šta si to radio toliko dugo.
3. Često se konsaltingom bave ljudi koji nisu dovoljno stručni, zapravo stručni su taman toliko koliko je i klijent stručan i njihov posao se uglavnom svodi na brzu zaradu (uzmem novac a za informacije ne garantujem). To rezultuje da postoji nulto poverenje u konsultante pa čak i negativno, uglavnom se smatraju "prodavcima magle".

Tu dolazimo do još jedne nezgodne stvari, a to je odgovornost. Ako ti nekog savetuješ i još uzmeš novac za to savetovanje onda preuzimaš neku vrstu odgovornosti za predstojeći period. Onda se desi neki problem, auto ne ispuni očekivanja koja je trebalo, vlasnik postane nezadovoljan i samim ti okrivljuje konsultanta "jer mu je on rekao da to kupi ili tako uradi". Ja ne bi voleo da imam posla sa ljudima koji mene smatraju krivim što njihovo ulaganje od recimo 15.000e nije ispalo kako je bilo očekivano.

[ mozdasamjaamozdainisam @ 09.03.2012. 16:55 ] @
Slazem se da consulting na tom polju nije bas idealno u nasem okruzenju...

Elem, cisto naglas razmisljanje;
kazes da na tvom trenutnom poslu nema bas puno posla; da i prodavnice auto delova osecaju krizu, da ljudi manje odrzavaju kola i slicno.

Ja sam takav, da uvek pokusavam pozitivno iz svake situacije (daklem i iz negativne situacije) da izvucem.
Shodno tome, koliko ima automehanicarskih radionica koje su svesno i namenski postavljene da usluzuju ljude bas u ovakvim vremenima?

Da se odmah ogradim, ne poznajem auto mehanicarsku materiju previse, ali pak dovoljno za sledeci zakljucak;
ljudima danas, u vreme krize je veliki trosak da izdvoje novac za odrzavanje automobila. Kod zvanicnih dilera otkidaju usi; Pera iza coska je jeftiniji - ali ocito jos uvek skup.

Da li si razmisljao, da tvoj USP (Unique Selling Point - nesto u cemu bi se izdvajao iz mase) upravo bude, da je tvoj koncept da 'krpis' kvarove - umesto da ih zaista resavas / popravljas. Na primer, neko kome je auspuh produvao, moze da ode i za par stotina evra kupi potpuno nov, ceo auspuh i lonac i sve - zameni i vozi se narednih par godina (barem sto se auspuha tice) bez problema. A mogao bi da dodje i do tebe, koji ce to da 'zakrpi' toliko da radi neko vreme, dok se ne usteka lova za ozbiljniju popravku (i da ga to kosta 10-i deo novog). Mozes da radis i sa polovnim auto delovima, koje bi naravno ti pre instaliranja prekontrolisao, eventualno ocistio, sredio, popravio / ispravio... Auto otpada ima sve vise, verujem da moze da se nadje dosta jeftinije - a da opet sluzi neko vreme. Dobar deo delova se moze i polovan jos iskoristiti.

Pozitivne strane:
- velika kolicina klijenata, kojima je vozilo bitno, ali nemaju previse novca; mozda i klijenti kojima je to drugo ili trece vozilo i ne toliko bitno, ali eto - toliko da radi;
- jeftinije popravke / delovi;
- jos nisam cuo da neko tako nesto radi; verovatno je delom i zbog toga sto nasi ljudi uvek teze tome da _sto_ vise zarade, pa im nije u interesu da budu jeftiniji;

Naravno, 'negativne' strane ovoga su:
- klijentela koja ce ti dolaziti ce u startu traziti da bude jeftinije od besplatnog :-)
- zarada nece biti velika, ali verujem da bi na kvantitetu imao ipak solidnu zaradu;
- mogucnost da ugradjeni (polovni) delovi ispuste dusu mnogo brze nego li novi delovi, ali - koliko para, toliko muzike.

Racunaj da ces morati da imas veoma veoma jasan pristup klijentima, u smislu da su dobro obavesteni sta dobijaju (ne popravku novim delovima, vec 'krpljenje' pa dok drzi - drzi; garancija do vrata sto bi se reklo). Takodje, puno zivaca za takvu vrstu klijentele.

Naravno, uvek mozes da im ponudis i nove ili originalne delove, za vecu cenu.

Mozda, pak - ovo i nema prolaznost, ali kao sto rekoh - razmisljam naglas...
[ cicovic @ 09.03.2012. 19:35 ] @
Citat:
mozdasamjaamozdainisam

Da li si razmisljao, da tvoj USP (Unique Selling Point - nesto u cemu bi se izdvajao iz mase) upravo bude, da je tvoj koncept da 'krpis' kvarove - umesto da ih zaista resavas / popravljas. Na primer, neko kome je auspuh produvao, moze da ode i za par stotina evra kupi potpuno nov, ceo auspuh i lonac i sve - zameni i vozi se narednih par godina (barem sto se auspuha tice) bez problema. A mogao bi da dodje i do tebe, koji ce to da 'zakrpi' toliko da radi neko vreme, dok se ne usteka lova za ozbiljniju popravku (i da ga to kosta 10-i deo novog). Mozes da radis i sa polovnim auto delovima, koje bi naravno ti pre instaliranja prekontrolisao, eventualno ocistio, sredio, popravio / ispravio... Auto otpada ima sve vise, verujem da moze da se nadje dosta jeftinije - a da opet sluzi neko vreme. Dobar deo delova se moze i polovan jos iskoristiti.


Mozda, pak - ovo i nema prolaznost, ali kao sto rekoh - razmisljam naglas...


Imaš potpuno zdravo razmišljenje, ali.... mislim da je 8 od 10 majstora (ne samo automehaničara, ali uglavnom automehaničara) već u ovom fazonu ne zato što su izmislili toplu vodu, već zato što vreme tako nalaže. Mislim da ih nije ostalo mnogo koji mogu sebi da dozvole luksuz da traže da se ugrađuju samo originalni delovi, inače neće da popravljaju auto. .... Auspusi se krpe odavno da proguraju još koju hiljadu kilometara....
I potkrepiti ličnim primerom... tražio sam, po savetu ljudi sa jednog drugog (vezanog za automobile) foruma, od svog automehaničara da mi očisti hidropodizače ventila na automobilu, i to od štroke, dakle, bez menjanja navedenih hidropodizača. Nasmejao se se i naravno, odbio me, sa rečima da se to ne radi.... Posle njega, pitao sam nekoliko majstora... Svi to Rade...... kod jednog sam baš naišao da radi dotičnu operaciju na jednom automobilu. Moj bivši majstor je izgubio mušteriju, a drugi majstor je dobio mušteriju...

Dakle, neće izmisliti ništa novo ali ako se usudi da radi tako nešto, mora dobro da se potrudi da bude bolji od ostalih i da u početku (a i kasnije, naravno) ispunjava usluge mušterijama oko automobila koje drugi majstor neće, i time će, mišljenja sam, privući mušteriju i usloviti da ga reklamiraju kod drugih, što jeste, jeli, najbolja reklama: "Idi kod Pere, on je spreman da odradi tu sitnicu i nije skup...., meni je zamenio 'cincilator' na 'gebuzni' i još mi je sredio ono oko grejanja što me zeza već par godina, a ni jedan majstor nije mogao da popravi do sada (čitaj:nije hteo da se zeeza)"
[ misskitin @ 09.03.2012. 20:33 ] @
Citat:
dragancesu: S druge strane slusaj sta drugi rade i gde su pare, mlad si, ne verujem da bi bio problem i da se neko vreme bavis necim drugim. Danas se trazi iskustvo, vestine, sto neces steci samo sedeci u radionici i cekajuci da neko dodje

Javi mi se na mail


Dal da se javimo i mi ostali koji bi da radimo nesto?
[ Peki1980 @ 09.03.2012. 21:24 ] @
Citat:
tdusko: Evo ti jedan savet za doduse skromnu zaradu. Ja sam inace ovim hteo da se profesionalnije bavim, ali sam na kraju "skrenuo" na drugu stranu :) Glavni razlog zbog cega sam odustao je bio sto nisam znao kako unaprediti biznis da bi se zaradile malo vece pare :). Odmah da kazem da ne znam da li tako nesto postoji, ali ja bar za to nikad nisam cuo u Srbiji.

Savetovaliste za automobile!

Sobzirom da si u materiji mislim da bi ti to islo, a ulaganja nisu velika. Cime bi se bavio? Pa vidis, koliko te cesto ljudi(rodbina, prijatelji, musterije u servisu gde radis itd) pitaju za misljenje o automobilima? Svi bi da voze kola, a niko pojma o njima nema. Pre svega, podaci tipa potrosnja, odrzavanje, statisticki kvarovi, razni ostali statisticki podaci... pa onda pitanja o konkretnom modelu da das procenu itd. Naravno, ne mislim da bi ti neko placao da mu kazes koliko trosi prosecno golf V 1.9 TDI u gradu, ali recimo neko ce mozda doci kod tebe i reci:"Imam 5000 eur u kesu i hocu da kupim auto!". Tu onda nastupas ti koji na osnovu odgovora na pitanja koja postavis musteriji zakljucis sta je najbolje za njega/nju. Pogledaj samo koliko ima auto foruma i o cemu se tamo pise. Imas i ovde auto zone. Stalno ljudi kupuju i raspituju se. Na kraju se sve to zavrsi prepucavanjima i nikakve vajde nema. Mozda bi neko hteo da plati strucnu konsultaciju umesto da moli nekoga po forumima. Eno ga onaj od jutros hoce da kupi renault lagunu. Ocigledno da covek zna malo ili nista o tom autu. Pitanje je sta uopste zna o automobilima. Sutra ce da ode na bubanj potok i ako ne povede majstora uvalice mu neku kantu. Zasto ti ne bi bio taj majstor koga ce ljudi da pitaju da proceni stanje odredjenog automobila? Jel se razumes u mehaniku? Jel znas da procenis da li je auto udaran/farban/krpljen/budzen/prepakivan? Ako si dobar moraces da znas.

A mozda Renault Laguna i nije najbolji izbor za njega, a posebno ne motor 1.5 dci na koga je bacio oko. Ogroman procenat ljudi ne ume da izracuna troskove automobila. Ne ume da izracuna kada mu se isplati vise dizel, kada benzinac, kada je bolje uzeti auto sa manjom kubikazom itd itd.

Kada sam rekao skromna zarada mislio sam na cifru od/oko 300 Eur mesecno. Medjutim, ima tu dosta potencijala jer ces vremenom steci krug ljudi koji ti veruju koje kasnije mozes koristiti kao bazu za nesto drugo. Recimo kasnije mozes da kupis racunar pa da radis dijagnostiku, mozes i servis da otvoris. Taj sto ti je platio 20 eur da mu procenis auto ce sutra da te zove da mu preporucis gde da uradi veliki servis, gde da kupi levi far, desno krilo, da li da sipa aditiv u evro dizel na -20 itd. Znaci, ti trebas da imas odgovore na sva ta pitanja. Moras da poznajes auto placeve, da znas ko su prevaranti, ko radi posteno, ko je jeftin, a ko skup, ko valja originale, ko valja falsh itd.


ideja kao ideja nije losha samo, vidi, mislim da savetovalishte je manje vishe neshto shto mozesh naci apsolutno na svakom koraku, internet je chudo i teshko da ce nesko platiti za neshto shto na netu moze da dobije potpuno besplatno
[ Peki1980 @ 09.03.2012. 21:47 ] @
Citat:
mozdasamjaamozdainisam: Slazem se da consulting na tom polju nije bas idealno u nasem okruzenju...

Elem, cisto naglas razmisljanje;
kazes da na tvom trenutnom poslu nema bas puno posla; da i prodavnice auto delova osecaju krizu, da ljudi manje odrzavaju kola i slicno.

Ja sam takav, da uvek pokusavam pozitivno iz svake situacije (daklem i iz negativne situacije) da izvucem.
Shodno tome, koliko ima automehanicarskih radionica koje su svesno i namenski postavljene da usluzuju ljude bas u ovakvim vremenima?

Da se odmah ogradim, ne poznajem auto mehanicarsku materiju previse, ali pak dovoljno za sledeci zakljucak;
ljudima danas, u vreme krize je veliki trosak da izdvoje novac za odrzavanje automobila. Kod zvanicnih dilera otkidaju usi; Pera iza coska je jeftiniji - ali ocito jos uvek skup.

Da li si razmisljao, da tvoj USP (Unique Selling Point - nesto u cemu bi se izdvajao iz mase) upravo bude, da je tvoj koncept da 'krpis' kvarove - umesto da ih zaista resavas / popravljas. Na primer, neko kome je auspuh produvao, moze da ode i za par stotina evra kupi potpuno nov, ceo auspuh i lonac i sve - zameni i vozi se narednih par godina (barem sto se auspuha tice) bez problema. A mogao bi da dodje i do tebe, koji ce to da 'zakrpi' toliko da radi neko vreme, dok se ne usteka lova za ozbiljniju popravku (i da ga to kosta 10-i deo novog). Mozes da radis i sa polovnim auto delovima, koje bi naravno ti pre instaliranja prekontrolisao, eventualno ocistio, sredio, popravio / ispravio... Auto otpada ima sve vise, verujem da moze da se nadje dosta jeftinije - a da opet sluzi neko vreme. Dobar deo delova se moze i polovan jos iskoristiti.




pa to se zapravo i deshava , u velikom broju sluchajeva ljudi traze da se kvar samo premosti do prve krivine jer ko ce da ide da placa ovlashceni servis kad istu stvar kod obichnog mehanichara nekog koji nema ni reklamu moze da uradi za 3 puta manje para . u ovlashceni servis idesh samo kad kupish nov auto pa dok je u garanciji ,
[ dragancesu @ 10.03.2012. 05:51 ] @
Pogledaj post korisnika ArsenLupen, to je ako hoces da ostanes u tom poslu i radis sam

Ali ako hoces da uspes onda moras da razmisljas i dalje, teorija pise u knjigama, prosetaj se do knjizare i pogledaj knjige o biznisu, ima mnogo koje pisu kako uspeti. Neko ce reci da ne treba, ali ne skodi, ne treba izmisljati toplu vodu jer se za mnoge stvari znak kako to ide

Ako hoces pare onda moras dalje sto znaci da moras nekog da angazujes i da radi za tebe

Da bi uspeo u biznisu
- moras da poznajes posao (poznavanje zanata)
- da angazujes druge da rade za tebe (menadzment, rad sa ljudima)
- da imas nove ideje koje ce da ti donose novac (ponudis ono sto drugi nemaju)

I tako postajes preduzetnik, od svega po malo, uz to treba vremena i novca za pocetak. Investicija je odricanje danas da ti sutra bude bolje.

Ali da ne bude sve tako lepo statistika kaze da na kraju prve godine poslovanja ostane 5% firmi, na kraju trece 1%. Za pocetak gledaj uspesne i probaj da shvatis kako su uspeli.
[ Peki1980 @ 11.03.2012. 19:10 ] @
pozdrav ekipo, ajde recite mi da li bi vredelo otvoriti recimo prodavnicu auto kozmetike tipa shta znam shamponi za pranje kola, sredstva za poliranje, sundjeri, krpe, patosnice, akomulatori mozda i ulja tako shta znam da li bi vredelo tako neshto ?
[ Peki1980 @ 25.06.2012. 13:37 ] @
e ljudi nije me bilo dugo al to neznachi da sam vas zaboravio, kod mene nishta novo, i dalje sam u dubokom razmishljanju , shta da radim chime da se bavim jednostavno nemogu da nadjem odgovor na pitanje u shta uloziti novac, najradije bih ostao u mehanici, ali plashim se da ce biti situacija da cu kupiti alat dizalicu kompijuter za dijagnostiku i kad sve to lepo ubacim u garazu onda cu da sednem na stolicu i gledati u plafon jer nece biti mushterija koje ce da udju u servis , i recimo da moram da placam zakup shta cu onda...da li cu uspeti da zaradim samo da platim zakup garaze ili cu da budem u minusu non stop, a morate priznati alat dizalica i ostale zayebancije nisu bash tako malecke da stanu u dzep pa da ih nosim sad cu tamo sad cu ovamo . a gazda koji izdaje garazu ako mu nebudem odgovarao samo ce da me shutne ... mislim ne znam , mozda ja to gledam previshe crno, mozda nemora sve da bude tako, mozda posao krene , ja to necu znati dok ne probam ali slozicete se nije nimalo jednostavno u mom poslu reci ajde da probam pa ako neuzpe idem u neshto drugo...ipak moj posao je takav da zahteva raznorazbnog alata, dizalicu, radne stolove, chuda i chudesa raznorazna...
[ Peki1980 @ 01.03.2014. 16:25 ] @
Evo mene posle duuuuuuuugo vremena. I dalje sam odprilike na istoj poziciji. Najbolje je ostati u svojoj branshi, zapravo u onome shta znash da radish. I kad sklopim sve opet ne mogu da shto bis e reklo zatvorim celu prichu jer nema odgovarajucih lokala . Meni treba neshto shta znam neki prostor od nekih 60tak m2 i visina plafona oko 4m . A takvih lokala nema teorije da se nadje. Shto me vraca sve pochetni polozaj .
Motala mi se neka ideja mozda i da radim neki transport da uzmem neki kombi pa da radim neki prevoz robe unaokolo ne znam nisma pametan vishe ...
[ Lavlja_Jazbina @ 01.03.2014. 16:43 ] @
pre 723 dana i 17h
Citat:
pozdrav ljudi ,imam 31 godinu, nov sam na forumu

01.03.2014.
Citat:
I dalje sam odprilike na istoj poziciji.


Pa nije bas tako,Stariji,iskusniji.Nerad ce ti se sve vise svideti. .
[ Laki024 @ 02.03.2014. 10:06 ] @
Citat:
ArsenLupen:
Cenim da se ova prica uklapa nekako u tvoje zahteve, pa evo je:

Brat od strica je otvorio auspuh-servis tako sto je uzeo kredit za samozaposljavanje kod NZS pre 10ak godina. Danas poseduje automehanicarsku radnju, i da ga ne ureknem, posao ide dobro. Napravio je malo bogatstvo na 5 godina starim polovnjacima od 3000 evra sa samo 120.000 kilometraze. Takodje, sve radi sam(ne racunam ucenike koji dodju i odu), svaki dan ceo dan. Nema fantaziranja da moze da stavi kravatu i da nekom drugom placa da radi umesto njega. Tacnije, ne secam se da sam ga video u ovih 10 godina bez masnih fleka po rukama. Dozvolio je sebi lukzus da napravi zeni i caletu fiktivna radna mesta i da im uplacuje penziono i zdravstveno osiguranje.


Ne postoji veca glupost od ove, napraviti porodici fiktivna radna mesta i placati doprinose, u lopovskoj drzavi u kojoj su penzioni fondovi poodavno opljackani, a i dalje se pljackaju.
[ Peki1980 @ 02.03.2014. 11:27 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
pre 723 dana i 17h
Citat:
pozdrav ljudi ,imam 31 godinu, nov sam na forumu

01.03.2014.
Citat:
I dalje sam odprilike na istoj poziciji.


Pa nije bas tako,Stariji,iskusniji.Nerad ce ti se sve vise svideti. :).


Hehehe da....kapiram shta ocesh da mi kazesh al ajde batice reci mi imash li neku nekakvu ideju kako da neshto promenim ?
[ gwork @ 02.03.2014. 13:07 ] @
Odlicna tema imam slicnu situaciju vezanu za posao imam neku kintu za ulaganje ali nisam pametan usta uloziti danas
[ deki111 @ 02.03.2014. 13:53 ] @

mobilna sauna



mesara za pse
[ ventura @ 02.03.2014. 15:07 ] @
Citat:
deki111
mesara za pse

Džaba to kad ovde ljudi nisu navikli da jedu pse...
[ deki111 @ 02.03.2014. 15:17 ] @
Polako, biće i toga...
[ Lavlja_Jazbina @ 02.03.2014. 17:52 ] @
Citat:
Odlicna tema imam slicnu situaciju vezanu za posao imam neku kintu za ulaganje ali nisam pametan usta uloziti danas


U nekog iz ITa.Osmisli program za nekog i njegovu delatnost.
[ ventura @ 03.03.2014. 00:54 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina: U nekog iz ITa.Osmisli program za nekog i njegovu delatnost.

Mislim da ovom tržištu fali jedan dobar knjigovodstveni program :)
[ Lavlja_Jazbina @ 03.03.2014. 07:38 ] @
Heheheh ne taj.Ti potrefi bas onaj koji ne treba.Toliko si me nasmejao da ce dan krenuti dobro.:).
To sad bas ne bih mogao da mu kazem,ali evo ideja od pre 10tak godina.Napravi program za advokate sa sortiranim parnicama,klijentima,vremenu trajanja parnice,
dOBIJENIM,Izgubljenim,koji sudija je vodio predmet itd.Treba da se krece i gleda oko sebe,slusa,osluskuje.Moze tebi da napravi nesto o troskovima,mehanizaciji i odrzavanju,iznajmljivanju,plate,
nabavka repromaterijala,kvalitet prinosa,stete itd.
[ Aleksandar Klickovic @ 05.03.2014. 00:06 ] @
Eno izgradi se naselje Stepa Stepanović tamo kod Banjice, a nema ni jedna auto-perionica u blizini.. A tu će da bude jedno 4-5000 automobila uskoro.. Mladi, fini, zaposleni.. Još kad im dodju gosti vikendom, eto 6-7000 automobila.. Krkneš 24 sata perionicu, ako iskombinuješ veću parcelu, možeš i neko čuvanje kola da odradiš uz uslugu pranja i "taman pasentijević"..
E sad gde ubosti lokaciju da te svi vide.. Prošetaj, iscimaj se, obijaj pragove, nadji nekoga, istalite se vas dvojica sa parama..

Gledaj malo gde se gradi i gde je pri kraju, ima dosta novih stambenih zgrada i po okolnim naseljima (borča, batajnica, itd), treba te ljude nahraniti, obući, zabaviti, izlečiti i rešiti im komplekse (bilo kog tipa).

Srednja varijanta kod nas više ne postoji.. Znači "ja bih po malo od svega" opcija je propast.. Ili ćeš ponuditi nešto izuzetno povoljno širokom krugu ljudi, nešto što svima treba, ili ćeš ponuditi nešto extra luksuzno malom krugu ljudi, nešto što ne može skoro niko da ima.. Ostalo je presipanje iz šupljeg u prazno..

Moja 2 dinara druže..

Prilog: Pisao ja pre 5 godina, prodavao, pomogao ljudima. Sad je ta priča završena, pa ti dajem besplatno :)