Imam problem sa autom OPEL Vektra C, 2.2 dti sport, 2004.
Kupljena nova, i radi(la) perfektno, nemamo problema. Pre par meseci pocela da se gasi, ne prima gas, i to traje jedan dan i posle samo od sebe problem nestane, pa se vrati posle desetak dana, problem pocne prilikom starta motora, motor startuje, ali neprima gas, pocne da pusi na auspuh, i posle par sekundi se ugasi i upali service lampu, ali posle par sati problema nema, potom je ovaj sneg napadao, te nije ni vozena dobra 2 meseca, bila u garazi, u medjuvremenu je i akumulator zamenjen, stavljen nov . Odvezli u servis pre 15 dana, na dijagnostici prijavljuje EGR ventil da nije dobar. Ventil zamenjen pre par dana, na dijagnostici nema problema, i vozilo radilo. Juce, ma nismo presli 200 metara, opet se ugasi. Ponovo startujemo motor, gusi se, pusi na aspuh ne vidi se auto u dimu , udavi, ko da smo zapalili auto. Posto smo na putu, 200 metara od kuce, zvali smo servis, ljudi dosli sa sve dijagnostikom da vide sta je, ali na dijagnostici sve OK, nista neprijavljuje, a kola nikako da rade, jedva se vratili u garazu. To vece, u servisu skinuli katalizator (brusilicom), katalizator cist, vidi se kroz njega. Startujemo motor, sve normalno, radi normalno, jeste isteralo neki lom djubreta pri turazi iz izduvne grane. Isteramo auto, i tako provozamo nekih 25 km, auto ide koliko das gas, vozili smo tih 25 Km , prosecno 130 km/h, ma nije se zakasljao.
Danas, u servisu kupali katalizator u hlorovodonicnoj kiselini, potom oprali toplom vodom na masini visokog pritiska, i vracaju ga vecaras ponovo na auto. Pa cemo videti da li je do njega, ili nije.
Sad, posto sam vas uputio u opis kvara, a pratio sam ovde da joj je boljka pumpa VP44 sa sve kompjuterom na njoj, pitanje je da li je sve ovo pumpa, ili je opet nesto drugo, a da u servisu to jos nisu susreli, ili im se vesto podkrada kvar.
Bitno mi je da resim problem, ostacu u preticanju bez motora (par puta je uradila to kad je pocelo pre par meseci, taman krenem da obilazim, a onda pocne da stuca, i ugasi se u voznji), samo se ugasi bez najave, i nedaj Boze slupacu se, nije za kola koliko je da neko ne nastrada, tako da nismo sigurni da je auto bezbedno, dok se neustanovi uzrok problema.
[ Dule 021 @ 08.03.2012. 20:56 ] @
Velika verovatnoca je da ti je otisla pumpa tj elektronika na njoj a tu se nalazi jedan mosfet tranzistor koji zna da pravi problem.On sluzi da pusti gorivo ili ne i kad ne radi ne ide ni gorivo a usled vibracija zna da zeza.Sama elektronika je u Novom Sadu 400 eura ali se i istestira na masini i podese svi parametri.
Postoji jos jedna mogucnost koja vas zeza ,mada manje verovatna jer ne prijavljuje je na dijagnostici, a to je senzor radilice. Simptomi koje imas se desavaju i zbog tog senzora.
Neki dan je kolega imao problem na Astri 2.0 DTI i prijavljivala je gresku za EGR ventil ali na kraju se ispostavilo da su otisla dva grejaca i jedna dizna a auto nikako nije hteo da ide i pritom je dimio kao da je pred generalnom jer je bacao plavi dim.Posle zamene ovih delova dima nije bilo ni za naslutiti.
Ovo cisto kazem da bi oni koji gledaju na dimove shvatili da ako ima dima ne mora da znaci da je los motor.
[ milovanmaric @ 09.03.2012. 17:05 ] @
vratili katalizator, auto radi, videcemo kako ce biti, vozamo po lokalu za sad.
[ Milojkovic @ 09.03.2012. 21:56 ] @
Ti sinko imas PSG pumpu dakle zaboravi na tranzistore i ostale sarlatanske savete tu nema ceprkanja .
[ milovanmaric @ 10.03.2012. 08:15 ] @
Tu ja nista i necackam, nego sam vec radoznao da cujem dal se neko susretao sa ovim, te da predlozim majstorima da neko je imao takav problem, pa je resio tako i tako.
Ma cilj mi je da samo pronadjemo sta pravi ove zezancije, evo auto vec 2 dana radi sasvim normalno, i na dijagnostici, majstori kazu da je sve u granicama regularnosti, al opet, desava se da je otkazala, a na dijagnostici sve ok.
Lakse bi mi bilo da je nesto crklo, pa zamenis deo i to je to, ovako moze svasta na putu da se desi, jer zeza nesto kako kad, a nezna se jos uvek sta je. Videcemo, neka je sad ovako.
[ milovanmaric @ 11.03.2012. 18:45 ] @
Ostaje sutra u servisu, da voze auto u servisu po lokalu, te da gledaju parametre u toku voznje.
Auto se sam gasi u voznji, pocne da gubi snagu, ne prima gas, i cim pritisnem kvacilo motor se ugasi. Tada dok se jos krecem, vratim kontakt, ponovo startujem i opet vozim, te se desi da ceo dan posle se nista ne desava, ali desava se da radi po par minuta pa se gasi.
Ali nepusi, netrza, negusi se, samo najednom u toku voznje pocne da neprima gas, ili ako je pod gasom, pocne da gubi obrtaje, i gasi se.
[ botr @ 11.03.2012. 19:24 ] @
Meni to lici na nesto banalno, tipa, razlemljeni kontakti na nekom delu i slicno.
[ Zarko Silic @ 11.03.2012. 22:03 ] @
Pa i jesu razlemmljeni kontakti u PSG16 pumpi.
Prava sitnica
[ Nocni @ 11.03.2012. 23:40 ] @
Ovo sto ti je @Dule 021 rekao da je elektronika 400 eura naravno nije tacno... kvar ce biti 4-5 puta skuplji. Treba da nadjes drugu pumpu zajedno sa centralom kao sto su ti rekli vec a ima jos bolja varijanta, da nekom prodas to govance sad dok radi... daj auto par hiljada jeftinije jer i ako nadjes polovnu pumpu moze opet sjutra da crkne kao sijalica...
Od tih vektri jedina koja valja je 1.9 cdti.
[ Milojkovic @ 13.03.2012. 00:25 ] @
Sad ce da se pojavi neki strucnjak tipa pisca da nam nasiroko i nadugacko po teoriji zavere ispolemise ovu cifru i da mudro da savet za samostalnu popravku ili jos bolje neku destruktivnu ideju o popravci tipa Grumf majstora za par evra.
[ Dule 021 @ 13.03.2012. 17:04 ] @
@Nocni
E pa posto ti to znas kako mozes da lupis da kosta 4-5 puta vise a ne znas o cemu se radi?
Majstore ja sam nedavno nosio pumpu VP29 koja je u Focusu a takodje u istom moze da bude i VP44.Popravka elektronike tj zamena kompletne elektronike je 400 eura a moram da se ispravim jer sam u medjuvremenu proverio da za pumpu VP44 kosta 500 eura. VP pumpe koristi mnogo brendova medju kojima i Audi tako da ta pumpa nije nepoznanica bosistima.
Cuj gluposti-daj auto par HILJADA eura jeftinije zbog kvara od 500 eura!!!????
Plus sto je jos jedna odvala da je 1,9 CDTI najbolji motor.Ako nisi znao taj motor zahteva eko5 dizel kog kod nas u Srbiji jako malo ima i jako je osetljiv na gorivo a o ceni plivajuceg zamajca za taj motor nista ne kazes?
Proveren motor u Vectri je 2.0 DTI koji je za nju malo slab ali funkcionise i traje i ne kazem da je 1,9 CDTI los,daleko od toga,ali znam kakve probleme ima u odnosu na pomenuti 2.0 DTI koji je sa lancem i kom zamajac nije bolna tacka.
[ milovanmaric @ 13.03.2012. 17:16 ] @
Videcemo sta je, auto je u servisu do daljneg.
[ Milojkovic @ 13.03.2012. 19:07 ] @
Tacno bese kao sto sam rekao evo ih" strucnjaci ".Dule 021 molim te ne brukaj se vise i ne lupaj kojestarije molim te ko boga.Vectra C ima PSG a ti trabunjas o elektronici koja se nalazi na Vectri B.
[ Lavlja_Jazbina @ 13.03.2012. 19:10 ] @
Dule 021
Ja bih po raznim pricama i savetima pre kupovine auta koju sam zavrsio,nisam cuo tu pricu koju ti pricas,ne ljuti se ali napamet.
Mislim da sa sistemom zamenim elektroniku za te pare kao info je sumnjiv.Isto su mi pricali da samo 1.9,a ne nikako 2.2 koji nosi te pumpe.
1.9 je fijatov motor u vektri C.E sad,mozda gresim-o,ali takve su bile price i neki saveti.
[ Dule 021 @ 13.03.2012. 20:00 ] @
@milojkovic
Dobro,ako gresim priznacu ali zasto bi mi majstor bosista tako rekao a covek se razume i popravlja pumpe konstantno?
Pomenuta je VP44 pumpa i evo na snimku sta obicno crkne a sta majstori pricaju da ne moze da se popravi.Meni je cak majstor koji i je testirao pumpu da vidi do cega je kvar rekao da je elektronika i kad sam dosao po pumpu sa recima da cu pokusati da je popravim kod srugara pa ako ne uspem doci ponovo,video sam da mi je svesno i namerno izlomio par cipova i presekao zice!!!!!!!!
Covek cuva posao -ako tako moze da se kaze i pritom govori da se to ne popravlja nego da ga je Bosch ovlastio da svaku elektroniku unisti jer mora da se ugradi iskljucivo nova.
Zasto onda ti tako sturo pricas o svemu ovome i samo pametujes PSG,PSG,PSG i ne pojasnis malo neukom narodu tu matematiku? :-)
[ Milojkovic @ 13.03.2012. 23:30 ] @
Neuki narod ne treba da se petlja u nesto sto mu nije resor.Elekjtronika je kompleksna oblast kao i mehanika i ko nije u tom domenu ovladao sa osnovnim pojmovima taj ne treba ni da se sa istom petlja a kamoli da druge savetuje za daleko kompleksnije stvari.
Ovaj snimak koji si postavio je tipican krpez i to nije popravka nego karabudz koji ce da potraje taman toliko da za par dana ili meseci opet imas istu pricu ili sto je jos cesci slucaj ,totalnu havariju agregata.
Nikad elektronika na tim pumpama nije stradala sama od sebe nego je problem bio do sasvim drugih stvari koje se desavaju usled temperaturnih ili mehanickih opterecenja koja su uzrokovala kvar elektronike.Sto se tice PSG sistema tu su stvari jos kompleksnije jer je u elektroniku pumpe ubacena daleko naprednija tehnika.
Dakle nahrani svinje i ne diraj dugmice.
[ Zarko Silic @ 13.03.2012. 23:58 ] @
Osim toga sto je rec o karabudzenju, ovo na spotu nije PSG16 pumpa i sa njom nema nikakve veze. To je stara VP44 (39) pumpa koja se ovako popravlja neposredno pre prodaje automobila i to po prinipu "drzi vodu dok majstori odu".
Na slican nacin, "naucnioci" popravljaju za 50 eura i elektroniku kod 17 DTI Isuzu motora. Inace, elektroniku koja se sasvim korektno moze popraviti ako zaobidje spomenute "naucnike".
P.S. Metoda jeste savrsena za vlasnike auplaceva.
[ Dule 021 @ 14.03.2012. 06:43 ] @
Mozda moze sasvim lepo da se popravi ali za 250 eura sa delovima koji kostaju par stotina dinara.
Koliko sam se raspitao i cuo od raznoraznih majstora informacije skontao sam da bosisti cuvaju svoj posao kao zmija noge.
Ne kazem da nekad zaista mora da se promeni kompletna elektronika ali tom logikom cemu onda TV servisi,servisi radio uredjaja i ostali kad to treba da se baci i kupi potpuno novo?
Onda pobacajmo televizore,radio aparate,muzicke stubove,kompjutere....na prvi kvar.
Ne kazem da je uvek izvodljivo da se popravi elektronika ali zasto ne pokusati pa ako ne ide onda uzeti novu jer vreme je takvo da se kupuju najveci krsevi jer su jeftini pa zasto onda ne pokusati popraviti pumpu za malo para pa ako uspe uspe a ne davati u startu 400-500 eura ili jos 4-5- puta vise kao sto rece Milijkovic?
[ milovanmaric @ 14.03.2012. 11:55 ] @
Evo novi info, posto je auto kupljen nov u Nemackoj, te smo ga gore vozili 4 godine, imamo predjenih malo preko 167 000 km, u servisu su locirali da senzor radilice i jos neki senzor, nerade uvek kako treba, to jest u voznji se njima desilo sto i nama, dok su pratili parametre, te su juce zamenili senzor radilice, vratili nam auto, za par dana ce da nam zamene i ovaj drugi senzor (zaboravih koji je), te po njima bi to trebalo da bude uzrok problema.
Sad videcemo kad se to sve zameni, kako ce biti.
[ Zarko Silic @ 14.03.2012. 17:11 ] @
Pa zar oni nemaju dijagnostiku?
Nepravilan rad bilo kog senzora na vozilu mora ostati zabelezen u memoriji. Cemu onda ovolika filozofija ako je u pitanju senzor?
[ Dule 021 @ 14.03.2012. 17:20 ] @
I na kraju je "strucnjak" pogodio dok ovi majstori sto sve znaju nisu! :-)
A tim majstorima ni na kraj pameti nije palo da pomenu to sto sam i j pomenuo u prvom mom postu na ovoj temi.
Samo da se opet na kraju ne ispostavi da nije i taj senzor radilice.:-)
Nepravilan rad bilo kog senzora na vozilu mora ostati zabelezen u memoriji. Cemu onda ovolika filozofija ako je u pitanju senzor?
Samo polako evo garantujem ti da ce opet da ga zeza, nije tu reseno nista ali nesto su morali da mu zamene prica ide dalje zivi pa videli.PSG je zasigurno ali se krenulo zaobilaznim putem
[ Nocni @ 14.03.2012. 23:09 ] @
@Dule 021, prilično si tvrdoglav... kakve veze ima VP44 pumpa koju ti pominješ u svakom svom postu (koja se ugrađivala u vektru B 2.0, fokusa tddi, slična je i u audiju 2.5 samo što je on šestak)... sa vektrom C 2.2 dti o kojoj se radi u ovoj temi?
Jesi li vidio nekada PSG16 pumpu koju ta vektra C ima ili je popravljao i znaš li nekoga ko je popravljao? Čak i laici je mogu lako razlikovati jer ima 2 džeka. Ako ne vjeruješ nama nazovi servis Žeravica npr. koji ti je jedan od bližih pa pitaj njih da li popravljaju te pumpe, koliko košta zamjena itd...
Naravno, Milojković je u pravu... problem nije riješen jer se pokvaren senzor samo javlja kao posledična greška a i ne ponaša se auto na opisan način ako je senzor pokvaren... senzor najčešće pravi probleme kad se zagrije, ispituje se njegov signal osciloskopom lako... a po opisanom je baš ogromna vjerovatnoća da je u pitanju početak kvara pumpe...
[ Milojkovic @ 14.03.2012. 23:49 ] @
Samo ih pusti da se sepure i umisljaju da nesto znaju i da su za sitne novce resili problem.Pazi nije to prvi put da sam takve" strucnjake" napenalio i ispratio a posle sacekao na penal ponovo.
Ljudi vole da cuju nerealne optimisticke prognoze i tu leka nema.Takav smo narod volimo da nas lazu i mazu a kad se neko nadje da tu idilu pokvari sa istinitom dijagnozom e onda je bas taj ispljuvan i omrazen , ali avaj na kraju mu se ipak moras vratiti da ti resi problem.
[ Zarko Silic @ 15.03.2012. 00:24 ] @
Simptomi savrseno ukazuju na PSG16 pumpu. Jedino je malo sporna kilometraza od 160.000 km. Previse je to rano za popravak kvara od par hiljada eura.
[ Milojkovic @ 15.03.2012. 09:21 ] @
Kilometraza je uvek diskutabilna , mada nikad nije ni 100% sigurna ai sve zavisi od uslova eksploatacije.Ukoliko je vozen auto stalno sa malom kolicinom goriva jos se on i navozao.Imao sam slucaj da je takva pumpa stradala i na 90.000 km.
Zeravica je remontovao i tvrdio je da je po opstem stanju izgledala kao da je presla 400.000 km.Pogled na skalu rezervoara koja je zakucala na rezervu mi je otkrio pravi razlog takvog stanja.
[ jnk @ 15.03.2012. 10:53 ] @
Kolko troši ona golf četvorka?
[ milovanmaric @ 15.03.2012. 11:18 ] @
Pa, rezervar je uvek najmanje na pola, a kilometraza je bas ta, jer je nova uzeta, samo nije vozena preterano mnogo imali smo tad jos par vozila pored nje, jer je bila auto za po kraju, znala je da bude u garazi i po 3-4 meseca u toku godine, te je kad smo je dovezli iz Nemacke, ovde vozili u proseku oko nekih 20 000 km godisnje, ali imalo je i kad je vozena svega 10 000 km godisnje, te je tu sa tom kilometrazom. Ma nikad nikakav problem, samo je pred ovu zimu pocela iz cista mira da se gasi, ali nismo je mnogo ni vozili sad preko zime bila u garazi, pred novu godinu je i akumulator fabricki crkao, te nije paljena dok akumulator nismo zamenili sredinom februara, te smo se tek onda zainteresovali da vidimo sta je sa motorom.
MA videcemo sta ce biti, za sad su krenuli izgleda sa tom senzorikom, posto su imali u servisu par rezervnih senzora, te su oni nesto primetili da se menja kad se senzori promene, pa se sad bave njima.
Vozio sam je do Budimpeste presao sam oko 680 km auto puta prosek oko 110 km /h i nesto regionalnih puteva 50- 80 km/h bio je pun rezervoar i dosuo sam 36 litara. Motor prede kao macor milina jedna.
[ milovanmaric @ 15.03.2012. 20:42 ] @
Citat:
Milojkovic: Vozio sam je do Budimpeste presao sam oko 680 km auto puta prosek oko 110 km /h i nesto regionalnih puteva 50- 80 km/h bio je pun rezervoar i dosuo sam 36 litara. Motor prede kao macor milina jedna.
Jel to ona 4 sa motorom od 2-jke?
[ ludidzora28 @ 15.03.2012. 21:25 ] @
Aj da se nadovezem, na ovo "krpljenje"... Da napomenem da sam ja uvek za opravku nekog dela, makar potrajao i kratko a ne odma za novo, naravno pod uslovom da posle ne moze da nastane jos veca steta, nego manja ili ista. Primera radi, kolega sa posla uzeo Astru G, 1.7 DTI, pre nekih 7 god, i ubrzo posle kupovine je imao problem sa pumpom, jednostavno mu se ugasio auto. Doslepao ga kuci, burazer mu je mehanicar, ali nema dijagnostiku, pa su pozajmili od nekog, i sta se sve tu izdesavalo tacno, nemam pojma, ali se doslo do toga da je problem u elektronici pumpe, uglavnom to se znalo. Za nov deo su mu u to vreme trazili preko 1000e a za polovan oko 500 i to u Nemackoj. Onda je kopao po netu, i kopao... dok nije naisao na nekog svabu koji je na jednom mestu prezentovao svoje probleme sa doticnim modelom. I nadje on slicnu situaciju, gde je problem bio u nekom losem lemu, koliko se secam neki kalem bio u pitanju. Tako da je iz ocaja probao sam nesto da odradi i evo trea auto jos uvek, i to bez problema. Ne znam kakva je pumpa kod njega, el. ili meh. ili neka treca, znam da nije ista kao ova ali je poenta da se uvek moze popraviti, jer kakav je to majstor ako kaze daj novo, ne kazem da nije posao ustanoviti kvar, ali ako si vec majstor daj popravi. Iz licnog iskustva, radio sam praksu u jednoj prodavnici/servisu racunara. Pitanje je samo koliko je ploca baceno zbog "neispravnosti" i ako je na vecini bilo naduvanih kondezatora i ovi stariji, iskusniji serviseri jednostavno nemaju petlju to da rade. Nije samo da bi prodali nov deo, zato sto sam ja trazio te ploce i pokupio par komada i sve su nekim "cudom" proradile i zaradio dobru kintu... Mislim poenta je ista, uvek treba probati, pod gore navedenim uslovom. I da to radi neko ko se razume u to i ima alat, a ne sa lemilicom za oluke i udri...
[ puki@ @ 18.03.2012. 15:45 ] @
evo slike kako izgleda PSG16
[ Srdjan_bb @ 04.07.2012. 14:31 ] @
Vectra C nema pumpu kao Vectra B. Kod Vectre B se to uspesno remontuje za par stotina eura i posle to radi. Ja sam to naucio na tezi nacin i kupio Vectru C misleci da nije problem da se remont odradi i za nju. Ona ima stvarno noviju pumpu i ta se NE remontuje i ne popravlja. Nemaju sto da je namontiraju/nasteluju ili sta vec. Ja sam bio prinudjen da je kupim polovnu i to me kostalo 800eur sama pumpa polovna. Zvao sam da pitam koliko je nova i cena je 2700eur za novu. Buduci da sam morao platiti slepanje auta jer sam ostao negde daleko od kuce i majstora tako da je to sve ispalo oko 1000eur. Sto se Vectre C tice, izbegnite 2.0 dti motor u svakom slucaju. Osim ako se u medjuvremenu nesto nije promenilo. Imao je i remont te pumpe u Engleskoj i negde u nemackoj sa garancijom. Cena remonta kod njih je oko 1500eur ako se dobro secam. Sve u svemu ja dizela vise u kuci ne vozim :D