[ arthur dent @ 08.03.2012. 23:30 ] @
eto to je uglavnom to pa pisite...naravno ko je stvarno koristio taj auto. posebno me interesuje dizelski 1,5 model...
slabe tacke...na sta treba obratiti paznju i sl
[ inobradovic @ 09.03.2012. 10:20 ] @
slab je taj motor za tu karoseriju.
[ sasa022 @ 09.03.2012. 10:50 ] @
@inobradovic

Taj motor u Laguni ima 110KS i obrtni momenat od 240Nm.

Kakva je sve ukupno Laguna 3 nije mi poznato.
[ inobradovic @ 09.03.2012. 13:48 ] @
pa slabo je to , za taj auto je mera oko 150konja, drugar imao 2,2dizel sa 150konja potrosnja oko 7l a ino bas taman za putovanje, cale njegov imao 1,9 dizel ne znam sa koliko konja kao to je taman donja granica za taj auto kao ispod toga je slabo po njihovim recima.
vozio sam klia sa tim 1.5 motorom i to je negde merka za njega taman,jer sam vozio i 1.4 benz i 1.6benz, 1.4 slab 1.6 taman.
drugar ima senika sa 1.5 dizel kaze da je preslab i bas ga pritiska da bi iso, a prodao bi ga nego ga zao jer je auto dosta malo km presao a duplo gubi ako ga proda, tako da ga samo vozi tu negde na kratke relacije i to jer ga nervira sto je slab i razmislja o nekom cip tuningu.

sve je stvar ukusa ljudi idi yugom sa 45konja recimo do crne gore na more po onim usponima i pa i oni zive, moje misljenje je da je to slab motor za lagunu.
[ vaske2 @ 09.03.2012. 14:47 ] @
Ovaj od 110ks nije slab osim ako ne planiraš na trke sa njim.U Kliju je motor iste zapremine ali slabije konjaže.Vozio sam se u Dasteru sa tim motorom i mogu ti reći da baš dobro povlači,čak iznenadjujuće dobro(ovo ti kaže neko ko vozi auto od 130ks).
[ ArsenLupen @ 10.03.2012. 00:49 ] @
Citat:
inobradovic: slab je taj motor za tu karoseriju.


Koje su mane osobine "slab motor za karoseriju" ? Opasniji? Nepouzdaniji? Kraceg veka? Jel trosi vise? Nije valjda da se svodi na 2 sekunde manjeg ubrzanja.
[ milosbeo @ 10.03.2012. 01:01 ] @
Pa, stace pored njega Marea karavan dizel iz 95. godine i kada se potegnu, mrka kapa :D
Motor je verovatno dobar za ove uslove(potrosnja), ali za neko uzivanje u voznji ne. Po mom ukusu, 150ks minimum.
(12 sec do 100 km/h)

Pozdrav!
[ Zarko Silic @ 10.03.2012. 08:33 ] @
Citat:
vaske2: Ovaj od 110ks nije slab osim ako ne planiraš na trke sa njim.U Kliju je motor iste zapremine ali slabije konjaže.Vozio sam se u Dasteru sa tim motorom i mogu ti reći da baš dobro povlači,čak iznenadjujuće dobro(ovo ti kaže neko ko vozi auto od 130ks).


Duster je od ove Lagune laksi za 250 kg i pored toga ima sasvim drugaciji menjac. Menjac sa kracim stepenima prenosa koji manje utice na opterecenje motora. Takodje, takav menjac daje vecu agilnost samom vozilu.

Laguna, sa svojih, bezmalo tonu ipo, zaslucuje motor vece snage i vece zapremine.

Inace, Reno je poznat po svojim konstruktorkim vratolomijama. Setimo se samo modela "21" sa motorom od 1.4 litra i 70 KS u tako velikoj karoseriji.
[ etjen @ 10.03.2012. 09:33 ] @
^^ nije da kontriram, ali povodom Renoa 21 sa 1.4 motorom - imao sam ih 2 komada.
Služili su me odlično. Jedan je bio skoro nov kad sam ga vozio a drugi star 10 godina u tom momentu i imao je plin ugrađen.

Meni je njegovo ubrzanje bilo i više nego dovoljno. A naravno o prostranosti i udobnosti ne treba trošiti reči.

Inače se taj motor vuče još od 18-ice na ovamo. Izuzetno je pouzdan i konstrukcijski jednostavan motor i još jednom kažem izuzetno se lepo nosio sa velikim karoserijama (potrošnja po gradu mu se kretala oko 8 litara)

U 21 se taj motor ponašao neočekivano agilno, slično kao onaj kod legendarne cozmove Toyote. Mali motor i niko ne očekuje da se ponaša lepo, ali se ipak ponaša :)

edit:
Još bih dodao da ne verujem da je 21 mnogo težak auto, jer ipak nije imao skoro ništa od bezbedonosne opreme koju imaju danas skoro svi
[ Zarko Silic @ 10.03.2012. 09:45 ] @
Toliko koliko je taj 21 bio aglan, slicno toliko je agilna i ova Laguna. I za Stojadina se pricalo da je agilan.

Ukusi su razliciti.

Danas su zahtevi daleko veci nego sto je to bilo nekada. Od automobila se trazi da ide bolje a da pri tome trosi manje. Samo oprema u danasnjim vozilima "potrosi" na desetine konjskih snaga. Sto kroz velike potrosace poput klima uredjaja, sto kroz dodatni metrickih centi, sto kroz razne sisteme bezbednosti,... Ode ponekad i po desetak konjskih snaga, pa i vise.

Cena izmedju Lagune sa 1.9 (2.0) motorom i ove sa 1.5 nije toliko velika da bi se tu mnogo razmisljalo. (Osim ako ne postoji nekakva turska varijanta za 1.5).


P.S. Renault 21 1.4 je nekakva socijalna izvedba i na Zapadu se nije prodava. Bar ne u vecini zapadnih zemalja. U, na primer Svajcarskoj se nije mogao kupiti cak ni u obliku posebne narudzbe. Isto kao i slucaju Peugeota 406 sa motorom 1.6


Jednostavno receno to ne ide. U "malu" karoseriju moze "veliki" motor, ali obrnuto ne. Samo malu pometnju unose novi benzinski agregati sa promenljivom smesom poput na primer TSI i slicnih motora, ali koliko vidim, nakon nekoliko manje ili vise uspesnih ekperimentalnih serija, i tu stavari polako dolaze na svoje mesto.




[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 10.03.2012. u 11:00 GMT+1]
[ etjen @ 10.03.2012. 13:20 ] @
slažem se da su ukusi i potrebe različite, pa tu i ne treba mnogo trošiti reči, ali bih ipak hteo da naglasim da je 21 sa 1.4 motorom išao daleko bolje nego što bi se to po specifikacijama dalo zaključiti (slično kao i Corolla sa 1.3 motorom)

Inače, ne znam odakle ti podatak da se nije prodavao u zapadnim zemljamai da je soc varijanta? R 21, kao naslednik Renoa 18 je bio potpuno ravnopravan model sa svim drugim Renoovim modelima i mogao se naći bilo gde u Evropi, pa čak i u Americi.

evo linka sa wiki http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_21
[ cozmo_im @ 10.03.2012. 13:26 ] @
I ja se slazem sa etjenom. Subjektivni osecaj u recimo Corolli je da se radi o motoru 1.8 solidne snage. Po ubrzanju, povlacenju, i odnosima snage i menjaca. Doduse, Corolla je lagan auto. Znam kako ide taj Reno 21, imao sam prilike cesto da se vozikam.
[ Zarko Silic @ 10.03.2012. 14:25 ] @
Citat:
etjen: slažem se da su ukusi i potrebe različite, pa tu i ne treba mnogo trošiti reči, ali bih ipak hteo da naglasim da je 21 sa 1.4 motorom išao daleko bolje nego što bi se to po specifikacijama dalo zaključiti (slično kao i Corolla sa 1.3 motorom)

Inače, ne znam odakle ti podatak da se nije prodavao u zapadnim zemljamai da je soc varijanta? R 21,


Ideja mi je odatle sto se taj automobil sa tim motorom nije mogao kupiti nigde osim u soc regionu. Verovatno se ni danas kao polovnjak ne moze pronaci nigde (nisam proveravao) osim u "ovonaskom" okruzenju.

Inace, moja iskustva su suprotna ovim sto kazete. Nekoliko puta sam sa firminim (ne jednim primerkom) putovao za ZG i ni jedan nije isao vise od 150 po satu, ma koliko da se zalecu, mada po podacima treba da ide 168 (i to ne po satu).

To je bio jedan od najtraljavijih automobila koji sam ikada vozio. Glumili su ozbiljni automobil, ali samo po potrosnji su bili slicni.


Ako se zeli kupiti automobil u danasnjem D segmentu, kao sto je na primer spomenuta Laguna, treba izdvojiti koji evric vise i uzeti verziju sa bar 150 KS.

P.S. Samo da napomenem da je Laguna 50% teza od te dvadeset jedinice.
[ etjen @ 10.03.2012. 15:01 ] @
sad sam tek skapirao da si mislio samo na model sa 1.4 motorom. To ne znam, ali je sasvim moguće da si u pravu.

Ali da ne uništavamo čoveku temu.
Moje mišljenje je da je Laguna III sa 1.5dci OK auto ali samo sa malom km. Verujem da je iz tog motora već izvučen max i još kad mu se doda teška karoserija... Ne verujem da su u stanju da pređu neke veće km bez intervencija.

Pre bih se odlučio za 1.9 ako ne mogu biti siguran u istoriju vozila.

Ali, da ne bude zabune, mislim da je što se tiče snage sasvim dovoljan motor za prosečnog vozača i verujem da se nećeš razočarati kad kreneš u probnu vožnju. Manjak snage verovatno možeš primetiti samo na auto putu.

[ arthur dent @ 11.03.2012. 14:07 ] @
pa iskreno mene interesuju poznate mane...odnosno da makar ne kukam narednih 50tak hiljada kilometara zbog nekog problema. problem slabog motora za datu karoseriju se cesto manifestuje velikom potrosnjom al ovo je motor s kojim laguna najmanje trosi...u vrijeme sve vecih kazni jedino sto mi je bitno da se udobno prevezem...znaci za 4 odrasle osobe s prtljagom od tacke do tacke bez problema po mogucnosti sto udobnije.
e sad laguna je igrom slucaja iskrsla...a pomenuta 1,5 je presla oko 150 hiljada pa me interesuje na sta da obratim vise paznje.
[ Nocni @ 12.03.2012. 00:00 ] @
Za to sto tebi treba to je sasvim solidan auto... jeste malo isforsiran motor za tu karoseriju ali nista strasno, ima i novi senic sa 7 sjedista sa tim motorom koji je jos veci...
Inace, ta laguna ne postoji sa 1.9 dci motorom koji ti ovdje predlazu...

Najveca mana je sto je veoma osjetljiva na losu naftu... ako dodje do problema sa diznama i pumpom visokog pritiska to se sa adekvatnom opremom moze remontovati a popravka kosta oko 700-800 eura.
[ arthur dent @ 14.03.2012. 09:20 ] @
a ona kljuc kartica? jel to problematicno?
[ Zarko Silic @ 14.03.2012. 10:49 ] @
Nije problematicno
[ BB308 @ 18.03.2012. 19:21 ] @
Ima je jedan prijatelj,poznanik.Skoro mu je otisao motor na oko 80 000 km.Istekla mu je garancija al je renault preuzeo 70posto popravke on je platio oko 2500e zamenu motora.Mogu da se raspitam vise koja serija ako te zanima.Poz
[ bakara @ 18.03.2012. 19:32 ] @
70% placa reno a on platio 2500€????
[ Milojkovic @ 19.03.2012. 00:27 ] @
Tako izgleda uglavnom svaka garancija a to znaci da se ne isplati kalkulisati na tu soluciju da ces ti na tome profitirati, cist marketing i navlakusa na koju se narod jos uvek peca.
[ BB308 @ 19.03.2012. 17:10 ] @
Da dobro sam napisao, oko 2500e.Ovlasceni servis reno pezo, merc,bmw... ovde te deru.zavisi od dela Fr. primer sat vremena u mercedesu ili bmw servisu ti je oko 150e (ruke).Dobro su i toliko preuzeli, istekla mu je garancija.Kao i ww motore 2.0tdi ona losa serija koja je imala problem sa glavom, preuzimaju 70-80posto.Ali samo ako je kod njih servisiran auto.poz.
[ Stoj @ 19.03.2012. 18:39 ] @
Nisi se ti onda vozio u mercedes E 124 200D pa da vdis sta je lenjost.
[ kokanidja2 @ 21.03.2012. 13:26 ] @
jesam ja.. :) do 100 za jedno 5 godina..al zato moz dvije familije potrpat i na put oko sveta