[ mazazeka @ 08.03.2012. 23:49 ] @
Postovani forumasi,
Hteo bih ugraditi auto-gas u auto sa nemakim tablicama u Srbiji, pa me interesuje da li neko ima iskustva sa time i da li postoji neki ovlasceni servis u Srbiji koji ce mi ugraditi plin po njihovim standardima i koji daje potrebne sertifikate sa kojima bih u Nemackoj kasnije dobio njihov atest.
Konkretno radi se o BMW-u 316i compact, 97 godiste.
Bio bih vrlo zahvalan na informacijama ako je neko to vec uradio, tj. ugradio autogas u Srbiji a kasnije prosao atest u Nemackoj.
Puno pozdrava i unapred hvala na odgovorima. !
[ mozdasamjaamozdainisam @ 09.03.2012. 17:00 ] @
Nemam direktno iskustvo - i ne sa Nemackom, ali sa drugom (sredjenom) clanicom evropske unije;

elem, ono sto ti je najbitnije, jeste da odes do ADAC ili slicnog u Nemackoj i da se _tacno_ raspitas koje marke i modeli gasnih uredjaja su atestirani od strane Nemacke. Na primer, Lovato - model ABC. Zatim, pronadjes u Srbiji ko moze _tacno_ taj model da ti ugradi. Pa kada ga ugradi, sa svim papirima odes u DE, u ADAC ili institut koji to radi - i uradis jos jedan atest i dobijes i DE papire za vozilo.

Medjutim, problem na koji sam ja naisao i zbog kojeg sam odustao jeste sledece;
u Srbiji ugradjuju Italijanske sisteme; odnosno, 'cep' na koji punis gas je Italijanski i sve pumpe kod nas imaju takve pistolje na pumpama.
Ovde gde sam ja je drugaciji sistem. Meni su ponudili da mi nesto 'nabudze' - ali sa obzirom da nisu imali iskustva sa time, a garancije i popravke nisu moguce, niti bi se ko drugi usudio to da namesta - sam odustao.

Iskreno, mislim da ti je najisplativije da zamenis vozilo za drugo - sa vec ugradjenim gasom.
[ botr @ 09.03.2012. 17:40 ] @
Lako ces ti ugraditi ovde, i za cep nije problem, postoje adapteri koji resavaju stvar, a mozes i da zamenis prikljucak za crevo u Nemackoj, nece te kostati vise od 50 evra. Mnogo je veci problem kako preci granicu bez atesta! Moglo bi da bude problema na izlasku iz Srbije, ne znam da li bi atest uradjen u Srbiji bio resenje za problem prelaska granice. Jedan moj rodjak je hteo tako nesto da uradi, ali nikako nije naisao na prave informacije. U Nemackoj bi ga ugradnja gasa kostala oko 2.500 evra, ovde mnogo jeftinije.
[ mazazeka @ 09.03.2012. 18:48 ] @
Hvala puno na korisnim informacijama ! Da u Nemackoj je jako skupo ugraditi plin, za ovaj auto je negde oko 1600 evra najmanje. Ovde bi me kostalo izmedju 400-500 evra tako sam cuo,nisam se previse raspitivao jos, bicu u Srbiji do leta pa se i nadam da cu dotle resiti ovaj problem. Hvala i korisniku "mozdiijesam", da auto je malo stariji ali jako je dobro ocuvan i vrlo je malo presao,imam ga par godina i super me sluzi pa se i zato razmisljam da mu ugradim plin, a moze i da mi ostane kao drugi auto.Druga stvar je kako sam cuo da se ne placa porez na auto do 2018 ako imas plin,pa eto i jos jednog razloga za ugradnju

Nadam se da ce neko i se neko javiti ko je imao konkretno iskustvo na ovaj problem
[ bakara @ 09.03.2012. 19:55 ] @
Sumnjam da u nemackoj mozes ugraditi bilo koji uredjaj, verovatno moze samo odredjeni tip / proizvodjac uredjaja koji ima njihov setrifikat, vrlo je verovatno da kod nas neces ni naci takav uredjaj.
[ mazazeka @ 09.03.2012. 21:36 ] @
Proizvodjaci su KME,Prins,Esgi, a ima i onih koji su prisutni na nasem trzistu Lovato,BRC,Landi Renzo. Samo je znaci problem naci tip uredjaja koji je odgovara njihovim standardima. U medjuvremenu moj prijatelj je pozvao Adac, to je nesto kao Ams kod nas i oni su mu nabrojali par stvari koje treba da se ispune da bi oni dali atest na autogas ugradjen u Srbiji ili nekoj drugoj zemlji :

1. Servis mora da je ovlascen,i da imam potvrdu da su ovlasceni
2.Plinski uredjaj mora da ima sertifikat od proizvodjaca
3. Reteorvar mora da ima serijski broj i da je po ECE normi
4.Svi ostali ugradjeni delovi moraju da imaju normu ECE-67R-01
5. Sva gumena creva takodje moraju biti po gore navedenoj normi i biti oznacena, selne ako su plasticne moraju imati takodje ovu normu, ako su bakarne ne treba.
6. Nista ne sme da visi.

Evo jednog od povoljnijih servisa koji ugradjuju plin

http://www.gib-gas-mit-autogas.de/

[ Zarko Silic @ 09.03.2012. 21:55 ] @
Prvo se raspitaj u "svojoj" zemlji da li je uopste moguce dobiti atest za posao koji se uradi van euro zone. Bez obzira o kom tipu plinskog uredja je rec.

Moze se desiti da ces za jedan potpis u Nemackoj platoti onoliko koliko kosta i ugradnja selokupnog sistema.
[ Milojkovic @ 09.03.2012. 21:59 ] @
To sto se ovde ugradjuje za 500 - 600 evra ne moze dobiti ni domaci atest samo kad bi bilo strucne kontrole a kamoli tamo.Zaboravi na tu soluciju.
[ inobradovic @ 09.03.2012. 22:42 ] @
na ovom autu je smesno ovo raditi i voziti ga za nemacku.

[ mmmilan @ 09.03.2012. 22:49 ] @
@Milojkovic
Ja sam za manje od 600 evra ugradio brc sekvent u kola i uradio atest kod nas. Instalacija me savrseno sluzi vec tri godine i presao sam preko 100000 km sa tim autom.
Daj neke argumente protiv te strucne kontrole koja se kod nas radi. Meni su momci iz amss koji su radili atest izgledali sasvim ozbiljno. Zagledali instalaciju oko motora, zavlacili se ispod auta... Jednom coveku su cak vratili auto na doradu zato sto nesto nije bilo ok oko ugradnje boce za plin. Znaci da kod nas ugradnja kosta 2000+ evra onda bi bilo ok?