Evo ovako, u pitanju je Daewoo Nexia 1.5 16V, radjena generalna, od tad je radio 20 sati u mestu i oko 350km u voznji. Prvo sam imao problem sa uljem. Dobijao je puno benzina, otislo u karter, razredio ulje, znala da zatreperi lampica na leru na radnoj tep. To se desilo pre nekih 300 km, ali sam odma tada zamenio ulje i filter. Sad je sve OK sa uljem, stim sto sam primetio da se sad lampica za ulje gasi malo kasnije prilikom startovanja motora. 1-2 sec, i za to vreme se zacuju malo podizaci. Na sledecim paljenjima nema problema ako auto ne stoji par sati pa onda isto. U radu na radnoj tem. ne pali lampicu za ulje, ne pali je cak ni kada spustim obrtaje na 500, ubacim u 4-tu i polako pustam kvacilo, upali je tek kad se ugasi i to ne odma nego istao tako 1 sec. kasnije. Meren je pritisak, licno nisam gledao ali na radnoj tem. po recima majstora ima oko 1 bar.
Dakle sta ciniti, nesto opsno ili ne...
[ vladd @ 11.03.2012. 09:54 ] @
Da li se zna koje ulje je sipano.
Da nije majstor filozofirao sa nekim "gustim" uljem(gustim na hladnom motoru), zbog nekog straha da ce se ponovo pojaviti gorivo u ulju pa da ulje bude "spremno".
Ali da ne nagadjam, da bi se znalo sta je u pitanju, potreban je dotican detalj o ulju, zatim malo vise rezultata merenja pritiska, ne samo na zagrejanom motoru i na jednom broju obrtaja, doticno spomenut 1bar je opasno mali pritisak, cak i da je na leru, medjutim vise merenja (na raznim obrtajima) bi pokazalo stanje uljne pumpe, ili rad bajpas ventila.
Ovako kako si napisao, deluje da je sipano 20W-50 ulje....ili neko cudno, jeftino 15W-40..bez ispirnja motora..
Poz
[ ludidzora28 @ 11.03.2012. 10:37 ] @
Prvi pu je sipano GM 10w40. Problem je bio u radu na benzin, vlazio je svecice, a razlog je bio zapusen regulator pritiska, te se jako malo goriva vracalo u rezervoar ili nista, samim tim se povecao pritisak u rail-u te je dobijao dosta vise goriva, bilo je i tu verglanja i verglanja, i kad je upalio opet su bile mokre. Ciscenjem regulatora se resio taj problem, sad pali lepo na benzin, svecice su suve i po njihovoj boji ima dobro sagorevanje.
Drugi put sam hteo da sipam Modricu, posto se polemisalo da je mozda i fals ulje bilo u pitanju, ali u prodavnici na nagovor prodavca sam uzeo Elf 10w40. Covek garantuje za ulje, i on ga sam sipa i najvise se prodaje. Motor nije ispiran. Stajo je par sati, ispusito sam ulje, ostavio jos mal oda se okapa, skinuo filter, drugi napunio do pola, vratio, sipao drugo ulje i to je to. Ne mogu da garantujem da pre sipanja drugog ulja nije imao ove simptome, ali nisam ih primecivao, ili nisu bili prisutni ili ih nisam primetio....
Takodje sam na bloku gde ide filter video da ima nepovratni ventil, kuglica u bloku. E ako e to to, jel moguce da pusta pa se svo ulje slegne? Takodje sam primetio, evo primer jutros, pre paljenja izmerim ulje i ono je na max. Posle paljenja i malo rada u mestu ga ugasim, ostavim ga 10-15 min, merim ulje ono je na pola meraca, posle nekih sat, sat i po je i dalje oko pola, ali posle jos par sati ce opet biti na max. Jel to normalno, cini mi se da ne, posto po nekoj logici taj ventil kod filtera bi trebao da spreci izlivanje ulja iz glave i filtera u karter ili ne???
A koje su dobre vrednosti pritiska u leru na zagrejanom motoru? Mozda nije ni merio, kazem nisam bio tu, samo mi je ovo preneo. Ja sam nabavio reducir, sve sem manometra da bi sam izmerio i video sta je i kako je, ali koliko sam upucen mora manometar bas za ulje, dok ja imam za pneumatiku, jel moze sa njim da se dobiju tacne vrednosti? Sta ce biti posle sa njim briga me, mogu da ga bacim, ili uopste nece dobro ni meriti?
[ vladd @ 11.03.2012. 12:21 ] @
Moguce je da nepovratni ventil ne funkcionise pa imas produzen hladni start. Ulje (odnosno viskozitet ulja) ocito nije problem.
Manometar bi mozda mogao da koristis za pritisak ulja, ako tacno znas kakvog je dizajna, ako je sa Bourdonovom cevi, moao bi da ga koristis za merenje pritiska ulja, ali bi postao neupotrebljiv za gasove..ili bi pokazivao nelinearno.
Poz
[ ludidzora28 @ 11.03.2012. 12:57 ] @
Ok. Znaci ako je Burdonova cev pokazace tacno pritisak ulja ali posle nece raditi dobro sa gasovima? To nije problem, na kompresoru imam dva, a jedan mi je dosta.
Ako je do tog ventila u bloku, jel se moze on menjati? Nisam zagledao, i koliko lose moze da utice na motor to sto mu treba malo vremena da progura ulje kroz ceo sistem?
[ vladd @ 11.03.2012. 16:14 ] @
Ne znam ja detaljno konkretan motor, ali u bloku su obicno bajpas ventili za preveliki pritisak ulja, odnosno za ogranicenje max pritiska koji pumpa proizvede.
Nepovratni ventil je na filteru, moguce je da je on neispravan ili je postavljen filter bez ventila.
Poz
[ ludidzora28 @ 11.03.2012. 16:58 ] @
Filter je stavljen isti kao i prvi put. Champion G102 od celih 200 i neki dinar... Dal ima povratni ventil ne znam, ali mozda neko zna sad kad se zna koji je filter.
Sto se tice bloka, po recima majstora koji ga je radio to je isti opelov blok, Kadett 1.6 ako se secam. Znam da je uzimao dihtung glave od Astre F 1.6 i uporedjivao i to je isto. Ako moze da ti pomogne nesto, znaci kod ovih opela, ako imaju na bloku nesto, iznad navoja gde se srafi filter, sta je to?
[ ludidzora28 @ 12.03.2012. 18:48 ] @
Evo sad sam dobio informaciju da moze biti i do pumpe. Tj. da se vremenom iz nje ule salije u karter te da ima suvi start i treba joj malo vremena da povuce ulje. A taj zvuk sto se zacuje su u stvari lezajevi radilice. Jel ima na njoj neki ventil, posto vidim da se sa jedne strane je davac, do kabine, a sa druge do hladnjaka ima neki sraf uvrnut u nju, sta je to? Mozda sam dosadan ali... Uzecu novu ako mora, ali ako ova moze da se spasi bilo bi lepo...
[ vladd @ 12.03.2012. 22:45 ] @
Ne znam ja nikoga ko je "spasao" uljnu pumpu koja mora da "ode"
Elem, moze se sumnjati na pumpu, ali to se dokazuje merenjem pritiska ulja na raznim obrtajima. Da je bas pumpa losa, ona bi postizala niske pritiske sa vrucim uljem i verovatno bi se povremeno palila lampica.
Slicno vazi i za lezaj radilice, zagrejan motor smanji zazore za nepuni stoti deo milimetra, gotovo je nemoguce da si sada u nekoj granicnoj zoni, gde sve funkcionise na tako maloj razlici..
Moguce je da bajpas zaglavljuje, pa se pritisak ponasa kako je navedeno, ne bi bilo lose da sve klipice i kuglice u kompletu sa orpugama, a pristupacne, izvadis i dobro operes nekim jakim razredjivacem, nitro, trihlor.. i procistis kanale u kojima se krecu, pa da vidis efekat.
A sumnja na pumpu se otklanja na dva nacina, lakse i jeftinije sa merenjem pritiska ili prostom zamenom.
Poz
[ ludidzora28 @ 13.03.2012. 16:49 ] @
Evo ga jedan update... Skidao sam filter, uvrnuo crevo u navoj u sredini i u oba pravca pusta. I kad duvam u crevo i kad uvlacim, ako u njemu treba da ima nepovratni ventil, ne bi trebalo, zar ne?
Drugo, merio sam opet pritisak, sa manometrom za ulje, i situaciaj je sledeca, na leru na zagrejanom motoru, 750 o/min 1-1.1 bar, max. pritisak je 4 bar na oko 3000 o/min. Kako polako dizem obrtaje pritisak raste, i kad doje do 4 spusti a na 3.5 i sa jos malim porastom obrtaja opet doje na 4 i tu ga drzi, malo varira kazaljka, pretpostavljam da je to zbog by-pass ventila koji mu ogranicava pritisak.
E sad kako ovo izgleda, ako nije dobro koje su dobre vrednosti i da li da kupujem novu pumpu?
[ veselinovic @ 13.03.2012. 18:23 ] @
Pritisci mi lice na normalne, ali filter definitivno nije dobar.
Mijenjaj filter, sad znas kako se ispituje.
[ ludidzora28 @ 13.03.2012. 21:53 ] @
Sutra cu kupiti drugi... I kada sam ga skinuo, nije bilo dosta ulja u njemu, Malo je iscurelo dok sam ga skidao, u posudu i kada sam ga skinuo dolio sam to u njega i bilo je oko pola, mozda malo vise, pa sam potvrdio da ne funkcionise, i da ulje iscuri iz njega nazad u karter do visine na kojoj se nalazi rupa za dovod ulja iz bloka, posto filter stoji pod 90'... te pri sledecem verglanju opet treba da dopuni filter... Uzmem sutra novi, mozda neki kvalitetniji ako nadjem, a posto se ne razumem u njih, bar skuplji, ako ne znas sta je dobro, znas sta je skupo... mada i nije neka cifra... i naravno javim rezultate.
[ vladd @ 13.03.2012. 22:20 ] @
Problem je sto bas taj filter preporucuju za doticni motor Drugi problem je sto ga preporucuju i za neke starije VW kao "pro;azni" filter, bez nepovratnog ventila.
Eventualno da se pronadje neki od MANN filtera, koji odgovara po navoju i precniku zaptivne gumice(moze da bude vislji, ionako champion ima dve vrste, sa manjom i vecom zapreminom), i da se proveri da li ima nepovratni ventil(u katalogu), zatim postavi taj i proveri ponasanje lampice.
Poz
P.S.
MANN 712/22, MAHLE OC90..
[Ovu poruku je menjao vladd dana 14.03.2012. u 11:11 GMT+1]
[ ludidzora28 @ 14.03.2012. 08:49 ] @
Evo vec sam uzeo, isti, posto u Ki nema drugi... tek sad sam video sta si napisao... nasao sam ovaj MAN na netu, i pise da nema nepovratni...
Da, onda je takva situacija. Moraces da se naviknes na malo duzi rad lampice, dok je hladno vreme i hladan motor. Odnosno, ja zaista ne poznajem opremu doticnog motora, mozda postoji nesto u uljnom sistemu, kao nepovratni ventil, pa ne funkcionise korektno..ali da ne zamisljam, zaista ne poznajem detalje tog motora.
Postoji filter slicnih dimenzija(kompatibilan na prikljucku samo par cm vislji) W712/22, sa nepovratnim ventilom i bajpasom, ali je mala nezgoda sto mu se bajpas otvara na 1 bar(bilo bi idealno da je na 2,5), pa ces filtriranje imati samo na leru
Poz
[ gti2 @ 14.03.2012. 11:46 ] @
Nije tamo filter problem.Ja na istom motoru koristim GM-ove filtere bez ventila i lampica se gasi odmah po startovanju motora.
[ ludidzora28 @ 14.03.2012. 11:58 ] @
@Vladd, To mi se ne svidja... Bar po tome kako zvuci... A sto se tice motora, uzet je blok iz Kadetta 1.6, samo je preradjen na 1.5, tj manji precnik klipa, radilica ista, to su ovi na obradi rekli... Znaci Copy-Paste, kod 8V je i glava ista po jednom mehanicaru koji je imao takvu nexiu. I na kraju sto se tice pumpe evo ista je kao ova na slici...
@gti2, Jel se tebi gasi momentalno kad auto sastavi?
[ gti2 @ 14.03.2012. 12:05 ] @
Na zagrejan motor da,na hladan radi jos mozda par desetinki.
[ ludidzora28 @ 14.03.2012. 13:13 ] @
I meni na zagrejan gasi odma, ali kad duze stoji ostane 1-2 sec upaljena i to od kada sam promenio filter i ulje. Evo sad sam stavio opet novi filter i cini mi se isto, posle sat-dva stajanja ostane upaljena 1 sec. Sledece je da pumpa ostane bez ulja, ako neko zna jel ima na njoj nepovratni ventil, tu je slika pa da kaze gde se nalazi. Levo ide davac a ova dva sa desne strane, sta je gornje a sta donje?
[ ludidzora28 @ 14.03.2012. 21:58 ] @
Evo i snimak da se vidi kako to izgleda...
Prvo jutarnje paljenje...
I posle gasenja i ponovnog paljenja, gasi je cak dok se vergla...
I onda sto duze stji duze joj treba da se ugasi, ali ovo na prvom snimku je max. koliko ostane upaljena. Najvise me zanima jel ima stete po motor to sto ima produzeni "suvi" start???
[ vladd @ 14.03.2012. 23:07 ] @
Po meni je ovo krajnje normalno. Narocio za doticni tip filtera. Lampica gori manje od sekunde. Klasicna situacija kada pumpi treba mrva vremena da povuce ulje iz kartera.
Naravno da suvi start nije dobar za motor, ali i osobina ulja da ostaje po zidovima popravlja situaciju.
Poz
[ ludidzora28 @ 15.03.2012. 14:21 ] @
Ok... za sad nek stoji ovako, imam u planu da menjam hidropodizace pa ako dodje do toka uzecu i novu pumpu, pa nek bude sve novo i kraj... A do tad, ako ti je poznata pumpa sa one slike, sta se nalazi sa leve strane? Sta je dole a sta gore?
[ ludidzora28 @ 17.03.2012. 18:09 ] @
Evo sad mi se cini kao da ostanje jos malo duze, posto pali mnogo bolje, manje vergla, pa bih hteo da probam da ocistim nepovratni ventil ako ga ima, a mora ga negde imati. Pa da ponovim jos jednom pitanje, izvinjavam se sto sam dosadan... :) Sta je ovo na pumpi sa desne strane, gore i dole???