[ vladaR26sport @ 12.03.2012. 17:53 ] @
| pozdrav svima na forumu. nov sam na forumu, pa ne zamerite ako nisam nesto uradio kako treba. postavio sam temu jer nisam nasao nista slicno vezano za moj problem.
Ovako vozim yuga 55 90 godiste, imam problem sa motorom jer u zadnjih godinu dana mesa benzin i ulje. Auto sam vozio kod puno majstora ali nikako da ustanovimo problem. Uglavno se sve svede na menjanje karburatora i pumpe za gorivo, ali on idalje mesa. Neznam stvarno u cemu je problem i vec me zabrinjava da ce motor da mi rikne. Inace kad se auto vozi na duzoj relaciji taj benzin izvetri i sve je ok, ali kad se autovozi po gradu bas se nakupi benzina u karteru i to podosta vise od maksimuma. ako neko moze da mi pomogne neka javi. Hvala unapred. I jos nesto auto ne trosi ni gram ulja i vuce perfektno |
[ etjen @ 12.03.2012. 20:32 ] @
najverovatnije da ipak karburator, tj, neki dihtung nije ispravan
Treba naći karb koji valja
[ Louisss @ 12.03.2012. 22:15 ] @
Ne bih rekao da je do karburatora, jer kroz njega nigde ne ide ulje vec rashladna tecnost. Verovatno je da mesa ulje i benzin na pumpi goriva, jer kad njoj ode membrana onda se desi bas to sto se i Tebi desilo. Samo prekontrolisi pumpu goriva.
[ vladd @ 12.03.2012. 22:35 ] @
Trebalo bi proveriti odusku kartera, odnosno ocistiti mrezicu u zvonu koja se se nalazi na prednjoj strani bloka motora.
Ako su vec majstori napadali dva najlogicnija mesta za curenje goriva i nije pomoglo.
Pretpostavka je da se sticajem okolnosi pravi solidan vakuum u karteru, koji nakon zaustavljanja motora uvlaci gorivo u cilindre i sliva ga u karter.
Poz
[ vladaR26sport @ 13.03.2012. 10:59 ] @
hvala svima na pomoci, ali kao sto sam vec rekao, pumpa i karburator su menjani bar 2, 3 puta, ali problem idalje stoji. sad je trnutno karburator od yuga 45 koji je manji, ali nista se nije promenilo. Kad budem za neki dan ponovo menjao ulje pogledacu i tu mrezicu, mada mislim da je uredu. Ako neko moze jos da mi pomogne, svaki savet je dobro dosao, jer me ovo uzasno nervira.
[ zeljko f @ 13.03.2012. 18:00 ] @
Kako ti auto pali ujutru, treba li mu bas dugo da vergla?
[ vladaR26sport @ 13.03.2012. 19:25 ] @
e pozdrav, nisam bio kuci pa sam sad stigao. Ovako ujutru auto pali na pola kljuca pod sauh, i ne vergla ni 2 sekunde. danju pali i bez sauha i bez gasa. ne trosi ulje u opste i vuce perfektno za razliku od nekih koje sam vozio.
[ vladaR26sport @ 13.03.2012. 19:36 ] @
veliki pozdrav za sve. Imam pitanje za vladd jer mi nije bas jasno gde se nalazi ta mrazica i dali bih ja to mogao da uradim, mislim da popravim
[ vladd @ 13.03.2012. 22:12 ] @
Pratis crevo za odusku kartera od filtera za vazduh do "zvona" na bloku. Kada se skine zvono, vidi se "mrezica", i jedno sto grama bitumena...
S obzirom da dobro pali i dobro vuce, ocito je da ga ne dave dimovi iz kartera, sto dodatno otvara sumnju u zapusenost oduske, ili je crevo oduske skinuto sa filtera.
Poz
[ vladaR26sport @ 14.03.2012. 07:50 ] @
Hvala vladd. Proverio sam "mrezicu" ocistio sam je mada je sve bilo u redu. To nista nije promenolo. pr dva dana kada sam postavio temu promenio sam mu ulje i filter ulja. Sipao sam mu gusce ulje jer sad ide leto. Ono staro ulje bilo toliko retko da je to katastrofa i osecao se benzin bas bas dosta. posle toga sam auto vozio malo po gradu i sutra dan je nivo ulja opet bio malo veci. OVO ME STVARNO NERVIRA JER NEMOGU VISE DA MU MENJAM MEMBRANE I KARBURATORE PA NARAVNO I ULJE. Molim sve ako imaju neki savet da probam i to. HVALA SVIMA I POZDRAV.
[ Java Beograd @ 14.03.2012. 08:19 ] @
Ajde malo da uključimo logiku. Koji su putevi goriva u motoru kao što je zastavin 1100 cc ?
Od rezervoara preko creva (cevi) do pumpe za gorivo, kroz (mehaničku) pumpu, preko creva do karburatora, onda veći deo ide u cilindre, a preliv se vraća u rezervoar. I to je kraj. Nema drugo.
- Iz karburatora nema teorije da ode u karter. Nema kontakta. Iz karburatora smeša ide u usisnu granu i pravo u cilindar.
- Teoretski, iz pumpe može u karter. To je membranska pumpa, i ako je membrana pukla (relativno čest kvar) onda gorivo može kroz telo pumpe da nađe put do ulja. Ali ! Ako je membrana pukla, onda se to i te kako oseti. Auto nema snage, ne vuče ... Ako membrana nije pukla, onda ni gorivo ne može u karter.
Kažeš menjao si memnranu pumpe. Da li je stara membrana bila pocepana ?
[ vladaR26sport @ 14.03.2012. 08:59 ] @
Ovako menjao sam prvi put membranu i bila je normalna mislim cela, posto se nista nije popravilo menjao sam celu pumpu i opet nista, treci put sam opet menjao membranu misleci da ona nije pukla, ali nije bilo potrebe jer je bila cela. Posle toga sam dva puta menjao karburator jer mi je to majstor rekao da treba da uradimo. Sad vise stvarno ne znam sta da mu radim jer se situacija jos vise pogorsala.
[ vladd @ 14.03.2012. 10:37 ] @
KAo prvo, ne treba da se igras sa uljem. Nikakvo "gusce" nije i nije potrebno. To sto je gusce na sobnoj temperaturi je stetnije za taj motor nego redje, a ona letnja oznaka treba da je 40..bar se nadam da nisi eksperimentisao sa 50 ili 60.
Mobil 2000, 10W-40 je idealno ulje za taj motor. I po ceni i po kvalitetu.
Elem
Citat: Java Beograd:
- Iz karburatora nema teorije da ode u karter. Nema kontakta. Iz karburatora smeša ide u usisnu granu i pravo u cilindar...
Iz cilindra gotovo pravolinijski moze da ode u karter.
Preostaje jedno pitanje, da li ulje u motoru intenzivno mirise na benzin i da li deluje "razbijeno". Da se slucajno ne sipa previse ulja, moram da pitam. Makar kroz "nalivanje" ulja u filter..
Kao drugo, da li na sipci mrlja postoji sa obe strane ili samo sa jedne.
Prosto je nemoguce da se brzo ne konstatuje mesto curenja odnosno uzrok problema na solidno prostom motoru.
Ako nista drugo, probaj da nadjes malu stegu(moze i stegica za gcreva) i da prisrafis crevo koje dovodi gorivo.
Zatim probaj da izolujes creva goriva od toplote, odnosno da ih uklonis od izvora toplote. Za to je dobra malo deblja aluminijumska folija ili folija plus izolir traka, i poneki distancer, da se crevo ne naslanja direktno na vruce tacke. Da se gorivo ne vaporizuje u crevima i nabija pritisak koji uteruje gorivo u cilindre-karter..
Vise nemam nikakvih ideja...
Poz
[ Java Beograd @ 14.03.2012. 10:51 ] @
Čekaj, a kako to ti utvrđuješ da ima benzina u ulju ?
[ vladaR26sport @ 14.03.2012. 10:53 ] @
Kao prvo pozdrav svima. Ne zelim da delujem besno i nezahvalno, da me neko ne bih pogresno razumeo. Ovako ja da mogu da ga sredim da mi se to vise ne desava ja bih ga sredio, ne bih se ovde ni obracao, vec bih to sredio sa majstorom. Probali smo hiljadu i hiljadu nacina ali opet nista. Kada izvucem merac ulje je bas retko i bas se oseca na bezin, i nivo ulja stalno raste na kracim relacijama. Tek kad se auto vozi na duzoj relaciji bar jedno 50 - 150 km nivo ulja se spusti, takoreci ispari, i sve je opet normalno kao i nakon prvog sipanja. Kada se auto opet vozi po gradu i na voma kratkim razdaljinama opet ista prica mesa li mesa. Ulje nikad ne dolivam u motor jer za tim nema potrebe, a i kako da dolivam kad stalno raste nivo. A da sipao sam mu 10 -40 jr mi je to majstor preporucio. Ako neko ima neku ideju neka javi ili cu da poludim. POZDRAV SVIMA.
[ Java Beograd @ 14.03.2012. 10:53 ] @
Citat: vladd: Iz cilindra gotovo pravolinijski moze da ode u karter. Pa možda bi i moglo, kad ne bi bilo ni klipa ni karika. I kad se ne bi zapalilo. Naravno, ako su karike riknule "skroz na skroz", onda će u taktu sabijanja smeša da ode u karter.
Ali ako su toliko karike propale, onda auto neće da vuče i da radi normalno.
[ vladaR26sport @ 14.03.2012. 11:10 ] @
ma ljudi auto pali bez problem i zimus kada je bilo -20, kada su sve komsije imale problema sa svojim mnogo boljim i novijim autima, moj je palio bez problema. Vuce perfektno lepo radi na leru kako hladan tako i na radnoj temperaturi.
[ vladd @ 14.03.2012. 13:35 ] @
Ne treba da ludis, nego jeste problem. Ali je problem sto su neki majstori ronili, menjao si sumnjive stavke i malo, gotovo nista je ostalo za mozganje "sa distance".
Benzin nema puno mesta za upad u karter, i to u vidnoj kolicini(moze nekoliko kapi tamo ili ovamo, ali to brze ispari nego sto se primeti.
Kao sto Java rece, ostaje jedino pumpa. A membrane su dobre, auto dobro vuce..cudo. Znaci da nema prelivanja goriva, nema zagusenja, nema masnih svecica, nema bogate smese... sistem dobro zaptiva..
Karburator nije problem, a vidljiva promena zapremine je na kracim relacijama, kod relativno hladnog motora. Pride dobro ulje..
Kratke relacije su povezane sa cestim davanjem gasa i podizanjem obrtaja. I nesto relativno hladnijim motorom...
Nikakav zakljucak. Kao da je neko povezao povratno crevo goriva na odusku kartera. Jedino kroz taj scenario mogu da zamislim, za ovakvo desavanje, naravno kada se izuzme pumpa..
Poz
[ veselinovic @ 14.03.2012. 15:29 ] @
Kod juga je skoro uvijek primjetan karakteristican miris benzina u ulju.
To je zbog prebogate smjese na saugu i losijeg zaptivanja karika.
Ali nivo da se dize a nije porozna membrana od benzinske pumpe nema logike.
Imao sam priliku da mi stojadin ulije benzin u ulje.
Kad se zagrije motor iz iberlaufa izlazi bijelkast dim i ne moze se udahnuti. Stipa za oci i nos da je neizdrzivo.
Mozda jugo mijesa permant i ulje, a miris je od nepotpunog sagorijevanja.
posebno sto jugo vuce kao lud, znaci nesto bogatija smjesa.
Prekontrolisi boju svjecica i nivo permanta.
Probaj fol sa upaljacem i sipkom, ili kapni kap ulja na auspuh.
Ako cvrci permant.
[ vladaR26sport @ 14.03.2012. 17:03 ] @
Hvala "VESELINOVIC'' isprobacu ove savete i javici sta sam uradio.
Nego hteo bih ta pitam posto nisam bas siguran: Majstor mi kaze da smem da vozim auto, a drugi mi kaze da mogu da sprzim lagere i da nije praporucljivo da vozim?
Sta vi mislite?
[ vladaR26sport @ 14.03.2012. 18:10 ] @
E da i boja svecica je crna kao ugalj. Ja ih jednom u 3 meseca iscistim smirglom do usijanja ali cim ih vratim i startujem motor one pocrne, ali toje valjda normalno, jer se u 3 taktu vrsi sagoravanje smese, tj. dolazi do ekspanzije
[ Louisss @ 14.03.2012. 19:48 ] @
To sto su svecice crne govori da je jaka smesa benzina i vazduha ili da je paljenje nepodeseno ili da sagoreva ulje a mozda i sve to zajedno.
[ zeljko f @ 14.03.2012. 20:41 ] @
Nestaje li ti rashladne tecnosti? Kao sto neko vec rece ulje obicno ima malo mirisa na benzin, kada se na isti vozi. Ako nije pumpa, i ako je menjan karburator (postoji teoretska sansa kada propisa dizna da provuce), ali nije to sigurno, onda najverovatnije mesa rashladnu tecnost sa uljem. Prati nestaje li rashladne tecnosti, skini cep sa boce rasladne tecnosti i vidi da li na njemu ima masne skrame, isto tako kada je upaljen auto skini cep i pogledaj pojavljuju li se kao mehurici iz boce za rashladnu tecnost. U slucaju da mesa vodu i ulje, najverovatnije je otisao zaptivac glave, naravno postoji mogucnost i da je naprsla glava ali necemo bas odmah tipovati na najgore. U svakom slucaju ako nestaje rashladne tecnosti, majstor kada skine glavu znace da li je zaptivac ili glava.
[ Java Beograd @ 15.03.2012. 07:54 ] @
Crna svećica mnogo objašnjava. Biće da je smeša prebogata. Evo kako izgledaju svećice u eksploataciji. Gore levo je kad je sve OK.
[ vladaR26sport @ 15.03.2012. 18:16 ] @
Pozdrav svima. Evo ovako juce, sinoc sam mu promenio sve 4 svecice, stavio sam bosna super (prodavac rece da su one najbolje za yugica) kostaju 120 din. komad. Zatim sam jutros isao do sela koje je od grada udaljeno 45 km, i kada sam se vratio iz sela parkirao sam auto na mestu gde ga uvek ostavljam.
Posle 3 sata sam proverio ulje i sve je ok benzin je ispario, (ali sutra sigurno kada ga budem vozio do grada opet ce se povecati...), zatim sam mu skinuo svecice da vidim kako se ponasaju mislim da li su crne, ali sa njima je sve ok, mislim skoro su iste kao i kada sam ih stavio (moguce da su one stare dotrajale),
A da i auto sigurno ne mesa antifriz i ulje jer je tamo sve ok, to je ono sto je svaki majstor prvo proveravao, a i rashladne tecnosti uvek ima, i nije masna, kao sto majstor rece nema kajmaka.
POSTO OCITO NIKO NEZNA U CEMU JE PROBLEM, KAO NI MEHANICARI KOD KOIH SAM VOZIO AUTO, NE BIH ZELEO DA SAM DOSADAN VISE I DA SMARAM.
ZELIM DA SE ZAHVALIM SVIMA KOJI SU POKUSALI DA MI POMOGNU DA OTKLONIM PROBLEM.
NARAVNO SVAKI SAVET JE DOBRODOSAO, MADA NE ZELIM VISE NIKOGA DA OPTERECUJEM.
[ Louisss @ 15.03.2012. 20:34 ] @
Ne opterecujes nikoga. Najnormalnija stvar je da neko ko ima problem zatrazi savet na onom forumu koji problemu i odgovara. Ukoliko resis problem, javi da znamo ako neko drugi dodje u istu situaciju.
[ vladaR26sport @ 16.03.2012. 10:42 ] @
OK. Ako resim javljam.
[ cozmo_im @ 16.03.2012. 10:53 ] @
Proveriti sistem za recirkulaciju uljnih isparenja.
[ vladd @ 16.03.2012. 11:27 ] @
Postoji par generacija opreme oko tog motora, od sedamdesetih godina kada je nastao, do poslednjih serija...
Pocelo je sa bosna super svecicama(koje su samo po ceni najbolje), a zavrsilo sa Bosch, NGK ili Denso svecicama.
Pitanje je sta je u sistemu paljenja, komutator, niskoomska bobina, i tip razvodnika, platine ili hall senzor.
U najsvezijoj varijanti, svakako su bolje neke modernije svecice sa ugradjenim otpornikom, 2-6 kilo oma, sa zazorom 0,6-0,8, idealno 0,7mm. Mada ovaj zazor vazi za sve generacije motora 1100.
Poz
[ pajapop @ 21.07.2012. 13:57 ] @
I evo, tema koja je davno vodjena, bilo je dosta javljanja, svako je rekao neko svoje misljenje, ali mi na kraju ipak ne saznasmo krajnji ishod i sta je bio uzrok pojave benzina u ulju.
Reci cu neko moje miisljenje, zbog ljudi koji mozda imaju isti problem. Svi koji su do sad rekli svoje misljenje su donekle u pravu jer previdjaju jedan vazan momenat. Benzin postoji pri "hladnom" motoru, a pri "vrucem".. nema ga, ili ispari ili se usled toplote poboljsa zaptivenost klipnih prstenova pa benzin ne dospeva u prostor kartera. To znaci da su upravo klipni prstenovi razlog te pojave, a to znaci da je ovaj auto zreo za generalnu popravku, odnosno za zamenu klipnih prstenova, a majstor ce jos odluciti o daljem obimu posla posle rasklapanja motora.
Inace, potpuno je normalna pojava, da se i kod potpuno "zdravih" motora, izvesna mala kolicina benzina nadje u ulju, ali to je, red velicina, mozda nekoliko kapi, i to pri svakom hladnom startovanju motora. Cesto startovanje, i voznja "na kratko" zato vise steti motoru negu duga voznja. Neki kazu da je potrebno da se auto izvozi oko 80km, da bi ta kolicina benzina normalno isparila, koja se nadje pri hladnom startovanju. Upravo zato treba cesto menjati ulje, jer ta kolicina benzina nepovratno razredjuje ulje, menjajuci mu karakteristike, i steti motoru "na duge staze".
Inace, do ovog "curenja" dolazi iz 4 razloga:
1. VIsoki pritisci u komori za sagorevanje
2. Potreban radni zazor klipnih prstenova u njihovim lezistima na klipu. Kad ne bi postojao ovaj zazor, klipni prstenovi ne bi imali mesta za sirenje pod uticajem toiplote i ne bi pravilno zaptivali zidove cilindra.
3. Pomeranje klipnih prstenova u zljebovima u kojima se zazori dva ili vise prstenova sabiraju. Ovo je normalno stanje. Kako klipni prstenovi nastave da se okrecu u svojim zljebovima stanje ce se samo po sebi popraviti.
4. Reduciranje dodirne povrsine zaptivanja, posto se klip krece gore\dole unutar cilindra.
Ovo "curenje" u karter motora cesto se naziva i "produvavanje". Kako do potpunog sagorevanja mesavine vazduh\ gorivo nikad ne dolazi u motoru, "produvavanje" nosi sa sobom izvesnu kolicinu nesagorelog goriva iz komore za sagorevanje u karter. Pored benzina, na isti nacin u karter dospevaju i korozivni gasovi koji nastaju pri sagorevanju. Takodje, treba znati, na svaki litar sagorelog benzina stvara se litar vode. Znaci: u toku poslednjeg takta u procesu sagorevanja, izvesna kolicina nesagorelog goriva, proizvodi sagorevanja i vodena para, prolazi pored klipnih prstenova i odlaze u karter. I tek sad dolazi do izrazaja sistem za cirkulaciju benzinskih i uljnih isparenja sto je KOZMO cesto spominjao.
Eto... ja o tome toliko, ako nekome to znaci...znaci.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|