[ cveledalibor @ 12.03.2012. 23:44 ] @
Ima problem sa potrosnjom goriva. Gradsku voznju trosi 15 litra na 100km, kao da vozim neko vozilo sa 2500cc. Motor je 1.4 i.e monoinjection, 93 godiste. moze li neko da mi odgovori u cemu je problem ?
[ vladd @ 13.03.2012. 10:32 ] @
Kako zamisljas pomoc?

Da postoji neki specifican kvar na Tipu koji izaziva prolivanje goriva i da je to jedini uzrok svih nedaca.

Da pojasnim, nophodno je da se sagledaju neke cinjenice i detalji, da se obavi neko posmatranje, ili vlasnika ili nekog strucnog lica, majstora ili nekog ko poznaje vozilo.

Bez jasnijih simptoma, detalja, zapazanja, nemoguce je izvrsiti pogadjanje, bar mnogima koji nemaju paranormalne sposobnosti.

Elem, da li se oseca miris goriva, da li postoje neke nedoslednosti u radu, seckanje cimanje, poremecen ler gas, kako se ponasa u voznji..i tome slicno..

S obzirom da se nista ocigledno nije izdvojilo kao primetan dogadjaj(valjda bi bio primecen), tada je prosta pretpostavka da je supalj rezervoar ili neko od creva nije korektno, porozno ili ima los spoj..pa gorivo otice daleko od ventilacije..

Poz
[ cveledalibor @ 14.03.2012. 19:33 ] @
Malo secka u ovim zimski uslovi dok da zagreje. Ponekad menja ler gas ali mozda sa neki 300-500 obrtaja zgolemi ili namali. U globali super ide, dobro pali. Nije izbusen rezervar i cela dovodna instalacija za gorivo je dobra. Neki su mi pricali da sonda za izduvne gasove moze da zgolemi potrosnju. Dali ta sonda moze da utice na potrosnju? pozz
[ Milan M. Radovic @ 27.03.2012. 09:21 ] @
FIAT – Für Italiener Ausreichende Technik :D
[ kristina990 @ 27.03.2012. 09:40 ] @
ništa čudno za gradsku vožnj,što kraće relacije veća potrošnja,svaki troši mnogo u režimu hladan start-vožnja 2-5 km,gašenje,start nakon par sati ponovo hladan,još ako je gužva,stajanje na semaforima,kad nakon par dana izračunaš potrošnju ono se kreće oko 15 litara ,a za veće kubikaže pod 1800 do 2000 ccm i do 20 litara samo što mnogi to neće da priznaju
probaj da voziš s kraja na kraj grada u najvećoj gužvi odjednom nekih 50ak km i videćeš da će potrošnja biti mnogo niža
[ Java Beograd @ 27.03.2012. 09:46 ] @
Kad se pogledaju teme na ovom ili drugim sličnim specijalizovanim auto forumima, jasno je da ljudi imaju otrpilike jednake probleme sa otprilike sličnim evropskim automobilima ("italijani", "nemci", "francuzi" i njihovi "sateliti": Seat, Dačija, Škoda itd).

Jedino što se razlikuje to je zluradost koja se iskazuje kad neko započne temu sa problemom na italijanskom automobilu. Posebno su zluradi oni koji voze neki model najlošijeg nemačkog "brenda" i, na domaćem tržištu, ekstemno i nerealno skupog (mislim na odnos cena/kvalitet). To je valjda zato što podsvesno znaju da su za svoje pare mogli da kupe mnogo bolji, udobniji, pouzdaniji, savremeniji italijanski brend, sa mnogo više opreme, i da se umesto u tvrdim i neudobnim taljigama voze u lepoj limuzini.

[ Milan M. Radovic @ 27.03.2012. 09:49 ] @
Da, ako poseduje auto sondu na izduvu, ona moze da utice na potrosnju ako je neispravna jer ECU-u daje pogresne informacije o sagorevanju...

@java, nije zluradost, nego samo sala... ovde imamo konkretan problem i svi znamo da su italijanski automobili djubrad, ali ne svi, da ne generalizujem, vecina je sminka uradjena od jeftinih materijala. Cenim samo Lanciju, ona je kvalitet po meni, dok FIAT sigurno nije. Kojeg italijana limuzinu imas za "male" pare... a da ce ti potrajati >300.000km da se ne raspadne (sem ferarija i slicnih, pricam o putnickim limuzinama).

"Automobili se dele na dve vrste - nemacki i ostali, a nemacki se dele na mercedes i ostale"

Ja se izvinjavam, ali moj 2.2 DTI, doduse dizel je po najgoroj temperaturi, zimos, trosio 11L, sad kad je toplije ne prelazi 8.5 po cistoj gradskoj, ako ja przakam, eto 9. Jeste punto benzinac, ali 1.4... ne bi smeo toliko da trosi, drugarov BMW 1.9i trosi od 13-15L po gradu, zavisno od voznje. E sad, ako se punto "drapa" i vozi agresivno, onda i moze 14 da bude... Punto Sport 1.9JTD trosi 6-7L po gradu, 3.5L po otvorenom.

Dakle da nesto nije u redu, nije, ali prvo probati promeniti pumpu.... ima svrhe, trust me.

[Ovu poruku je menjao Milan M. Radovic dana 27.03.2012. u 11:00 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 27.03.2012. 10:31 ] @
Citat:
Java Beograd:  i da se umesto u tvrdim i neudobnim taljigama voze u lepoj limuzini.


A zasto mislis da je voznja u mekanim i ljigavim automobilima, u kojima neprestano nesto cvrkuce i pucketa, udobnija od voznje u cvrstim i ne klimavim automobilima?
[ etjen @ 27.03.2012. 11:00 ] @
au bre ljudi, dokle više o tome koji je auto bolji? Kako vam ne dosadi?

Što se tiče teme, Tipo ne bi smeo da u bilo kakvom gradu pređe 10 litara potrošnje sa tim motorom. E sad, šta ne valja na tako starim kolima je retoričko pitanje :)
Najverovatnije ne valja sve po malo :) A u prvom redu i gorivo.

Ja sam i ranije rekao u temi o potrošnji čini mi se, a ponoviću i ovde:

Svako ko vozi auto koji troši preko 10, 11 litara, po meni je bogat čovek i ima para na bacanje. Praktično sve preko 10 litara je čist luksuz.
Da me ne shvatite pogrešno, nemam ništa protiv takvih ljudi (dakle onih sa dubokim džepom) ali ne odobravam kod takvih česte izlive komentara tipa:svaki auto troši preko 10 litara nego neće da priznaju i izeš auto ispod 150 konja i 2000 kubika i slično...


Auto industrija je vrlo uznapredovala poslednjih decenija i mahom velike limuzine(žderači goriva) odlaze u prošlost. Ostaće naravno, pojedini modeli za ljude koji to vole i kojima ekološka svest i potrošnja goriva nije problem, ali će morati vožnju u takvim kolima lepo i da plate.
[ Java Beograd @ 27.03.2012. 11:08 ] @
Citat:
Zarko Silic: A zasto mislis da je voznja u mekanim i ljigavim automobilima, u kojima neprestano nesto cvrkuce i pucketa, udobnija od voznje u cvrstim i ne klimavim automobilima?
Naravno da nije bolje. Doduše, ko ceni svoje bubrege, njemu je bolje.
Nego, ne kapiram baš najbolje, koji su to "mekani i ljigavi automobili u kojima neprestano nešto cvrkuće i pucketa" ? Zasigurno znam da nisi mogao misliti na Fiat Tipo, ali ne znam na koje jesi mislio.


@Milan
Ima i ona popularna pošalica: (molim te da ni slučajno ne shvatiš lično) Može žena da bude sa sela, ali auto mora da bude iz Nemačke !
[ Zarko Silic @ 27.03.2012. 11:28 ] @
Ova poslovica malo drugacije glasi, ali u sustini to je to (Zena moze biti sa sela, ali auto mora biti Njemacki)

Surova realnost.


Ne pamtim da sam u poslednjih 10 godina vozio Francuza ili Italijana polovnjaka koji je presao oko 200.000 km, a da pri tome nista nije zveckalo ili pucketalo u kabini iz nedefinisanih izvora.
[ kristina990 @ 27.03.2012. 11:50 ] @
Citat:
etjen: au bre ljudi, dokle više o tome koji je auto bolji? Kako vam ne dosadi?

Što se tiče teme, Tipo ne bi smeo da u bilo kakvom gradu pređe 10 litara potrošnje sa tim motorom. E sad, šta ne valja na tako starim kolima je retoričko pitanje :)
Najverovatnije ne valja sve po malo :) A u prvom redu i gorivo.

Ja sam i ranije rekao u temi o potrošnji čini mi se, a ponoviću i ovde:

Svako ko vozi auto koji troši preko 10, 11 litara, po meni je bogat čovek i ima para na bacanje. Praktično sve preko 10 litara je čist luksuz.
Da me ne shvatite pogrešno, nemam ništa protiv takvih ljudi (dakle onih sa dubokim džepom) ali ne odobravam kod takvih česte izlive komentara tipa:svaki auto troši preko 10 litara nego neće da priznaju i izeš auto ispod 150 konja i 2000 kubika i slično...


Auto industrija je vrlo uznapredovala poslednjih decenija i mahom velike limuzine(žderači goriva) odlaze u prošlost. Ostaće naravno, pojedini modeli za ljude koji to vole i kojima ekološka svest i potrošnja goriva nije problem, ali će morati vožnju u takvim kolima lepo i da plate.


gradska vožnja je specifična i niko ne vozi na isti način tako da je upoređivanje besmisleno,ako tipo ima normalnu potrošnju u vangradskoj vožnji,nema razloga za brigu
generacijski stariji auti imaju veću gradsku potrošnju,potrošnja iznad 12 litara nije nikakvo čudo za jedan perfektan jugo ili stojadin,jedan audi 1.8 S izuzetno štedljiv na otvorenom sa prosekom brzine 140-160 km/h na autoputu i potrošnjom od 7,5 lit je podatak kojem će pozavideti i mnogi današnji automobili,ali u gradu je znao da srkne 16 lit ko od šale
zato ko veruje u bajke nek sluša priče o potrošnji drugih...ja u njih ne veruju jer svi lažu ko kerovi...jedini benzinac koji je u mom vlasništvu a da ne troši preko 10 lit je fiat 126 bis,a i on je znao da cugne do 10 lit,ali na otvorenom bez problema je znao preći 500 km sa punim rezervoarom goriva(21ltr)
dizeli su druga priča i njih ne treba ovde uplitati....
[ Java Beograd @ 27.03.2012. 12:15 ] @
Citat:
Zarko Silic: Ne pamtim da sam u poslednjih 10 godina vozio Francuza ili Italijana polovnjaka koji je presao oko 200.000 km, a da pri tome nista nije zveckalo ili pucketalo u kabini iz nedefinisanih izvora.
Verujem da je tako. Ali to samo znači da si vozio zapuštene i neodržavane automobilie čiji vlasnici nisu bili spremni da zamene par jeftinih potrošnih delova - gumice balans štangle i/ili stabilizatore (sve ukupno ovi delovi sa zamenom koštaju manje od polovine rezervoara goriva, a zamena traje koliko jedno ispijanje kafe u servisu)

A ja tvrdim da će svaki evropski auto, ako ima istrošene spone, viljuške, šolje auspuha i već pomenute stabilizatore i gumice da zvecka i pucketa iz svih mogućih izviora, bez obzira na nacionalsnost brenda.

Možda će nekome zvučati neverovatno, ali i nemački automobili imaju delove koje treba zameniti. I u Nemačkoj postoje auto servisi.
[ Milan M. Radovic @ 27.03.2012. 14:35 ] @
Naravno da i nemacki pucketaju, cuje se keder guma i slicno, nista sto nije nepopravljivo. Naravno da se i nemci kvare, koliko para toliko muzike... ali, npr. punto jeste SVAKAKO POGODAN za nase jadne plate sto se tice odrzavanja ali i kupovine... ali cemo za 10-20 godina imato "juga 2".... sve sklopocija do sklopocije, samo polako. Evo drug ne moze da dobije vise od 2000e za punta 2002 1.9JTD, a auto ima turbinu i jede decu, stvarno i motor nije los, mozda mu treba mali refresh, predjeno oko 160.000.... a za Mercedes proizveden 1995 trazi se 3-4000e. No da se vratim temi, delotvorno nadam se....

Treba pogledati sledece:

- Pneumatici
- Prtljag (po novom zakonu dobro i rezervni motor ne nosimo u gepeku)
- Klima?
- kvalitet goriva (preporucujem EKO pumpe)

Sve ovo razmotriti, pa kod majstora, nema druge, za cas ce u bilo kom dobrom servisu da se otkrije sta je.

E sad, komentar da bi mi koji vozimo >2000ccm trebali da placamu "luksuz".... s tim se ne slazem, jer mi nikad nece biti jasno kako to da 2000ccm pravi manju emisiju stetnih materija od 2001ccm u tolikoj meri da to kosta 200 evra vise! Zato kad neko pocne da mi kuka za registraciju a vozi auto od 1200ccm dodje mi da ga izšamaram... ajd sad, nije to tema.

Nase su pumpe djubrad kao i cela drzava (citaj: kradja) i gorivo nam je djubrad, loseg kvaliteta. Ja sam Evro Dizelom imam dosta razlike u preformansama vozila sa gorivom sa razlicitih pumpi. Kad je losije gorivo ti stiskas vise papucicu gasa da bi auto dobio vise goriva, jer vidis da ne ide kako bi trebao, nesvesno. Eto odakle efekat da ti se jednog trenutka na boardu pokaze Range: 0 km a ti jos vozis? wow... pa lepo, pola onog sto si povukao, srecom po elektroniku, je vraceno prelivnim crevima, ali je pre toga preracunato da je proslo toliko i toliko goriva. Sto bi se na jugicima manifestovalo izbacivanjem izvesne nesagorene kolicine goriva na auspuh.... sto naravno znaci, da ce vise vlage ostati u auspuhu pogotovo ako se vozimo na plin...

Mnogo toga potice od loseg goriva. Dizel je sam po sebi prljav i srecom, dizel motori su dizajnirani tako da "trpe" tu necistocu, ali benzincima se desava da ih ovo nase "divno" gorivo unisti.. tj. novijim automobilima zapusi dizne, zato ne bi bilo lose sipati jedno pola rezervoara (ako se moze naravno.... svi znamo kakve su cene) i uzeti Wurth aditiv za benzinske motore, tacnije aditiv za gorivo i sipati da procisti sistem malo. Preporucljivo je jednom godisnje sipati kvalitetan aditiv i procistiti. Ja sam imao pozitivna iskustva, nisam bas mogao previse pratiti jer sam imao kombinovanu voznju ali eto glup primer, u leru mi je sa 0.7L/h smanjio na 0.6L/h ... sto je u ler-gas dobar pokazatelj.

Jeste da je tipo malo stariji i verovatno nije osetljiv kao danasnji automobili ali vredi pokusati - ~800din je aditiv... Pre nego sto krenes u ispitivanje kod majstora - dobar dan 100e :D
[ milivoje t @ 27.03.2012. 17:10 ] @
Citat:
Kad je losije gorivo ti stiskas vise papucicu gasa da bi auto dobio vise goriva, jer vidis da ne ide kako bi trebao, nesvesno. Eto odakle efekat da ti se jednog trenutka na boardu pokaze Range: 0 km a ti jos vozis? wow... pa lepo, pola onog sto si povukao, srecom po elektroniku, je vraceno prelivnim crevima, ali je pre toga preracunato da je proslo toliko i toliko goriva. Sto bi se na jugicima manifestovalo izbacivanjem izvesne nesagorene kolicine goriva na auspuh.... sto naravno znaci, da ce vise vlage ostati u auspuhu pogotovo ako se vozimo na plin...


haha svasta ti ovde napisa :D

@cvele

taj fijatov 1.4 motor je koliko se secam isao u jugo floride, prelazili su sa njim dobre kilometraze uz vrlo bedno odrzavanje motora, nije postojala varijanta da pri normalnoj gradskoj voznji ispravan motor trosi 15l.
teraj kod majstora.
[ sasha015 @ 27.03.2012. 21:20 ] @
Mrzi me da citam sve,jer verovatno ima mnogo gluposti u ostalim komentarima.Nisam majstor,ne bih ti mogao pomoci oko uzroka.
Elem,posedovao sam 9 godina isti takav auto,1.4,1994 godiste.Realno,u gradu na kratkim relacijama do 2-3 kilometra,par semafora,zimska voznja moze da posrce i preko 10 litara bezolovnog.MOzda i do 12,ako ga bas mucis.Na otvorenom putu (70-80 km) ili auto put 90-100km/h potrosnja je oko 6.5-7 litara.Ne moze ispod.Moj primerak je bio dobro ocuvan i bez vecih kvarova.
U gradu 10,otvoreni put 7.To je bio neki prosek za 9 godina voznje sa ovim nekvalitetnim gorivom.NIje moglo ispod,ali nije islo ni iznad.
E sada,ako ga zimi grejes u mestu vise minuta svaki put i radi ti u leru dok cekas nekog,ili se "druzis u mraku" a auto greje,tu nemoj ni racunati potrosnju :-))

Eh,vidim da neko spominje aditiv.Verovatno za ciscenje sistema ubrizgavanja.Prvi i jedini put kada sam u tipa nasuo taj aditiv(renomirane firme),posle nekoliko dana je otisla potapajuca pumpa.Kupih polovnu a i ona je crkla za 3 meseca.Pa novu i na kraju ta igranka je izasla preko 200 evra.Aditivi,kao sto je negde i pisano mogu da pomognu,ali mogu i da odmognu.Mada mislim da mi je pumpa otisla jer sam dosta vozio na granici rezerva-par litara preko.Mladost bila,para nikad dosta,a takav rezim voznje na rezervi utice na rad potapajuce pume,kazu neki pametni ljudi.
[ cveledalibor @ 27.03.2012. 22:48 ] @
Dali neko moze da mi kaze koliko se steluju ventili usisni i izduvni ? Tipo 1.4 i.e
[ Zarko Silic @ 27.03.2012. 23:09 ] @
Usisni 0.4 mm
Izduvni 0.5 mm

na hladno

Najcesci problem na tom motoru su sonda na izduvu i propala bregasta osovina. Sa ispravnim motorom potrosnja ne sme biti veca od 10L ma kako da ga vozis.
Normalna gradska voznja je oko 8L, a van grada oko 6L. Minimalna potrosnja je oko 5L, a maximalna oko 10.


[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 28.03.2012. u 00:19 GMT+1]
[ cveledalibor @ 07.04.2012. 00:38 ] @
Izvadio sam glavu motora da smenim dihtung. Dali neko zna da mi kaze koliko se steze glava motora i koliko se steze kapak sa bregastom na Fiat Tipo 1.4 i.e 93 god ???
[ Zarko Silic @ 07.04.2012. 09:36 ] @
Kapa na bregastoj ide na 25, prvi stepen i 51 Nm drugi stepen, a glava na 40, odnosno 80 Nm respektivno, ali proveri kod majstora koji rade Fiate. Ume da bude odstupanja.

P.S. Koji problem ste pronasli da je bio?
[ cveledalibor @ 08.04.2012. 16:27 ] @
Jos nisan nasao problem. Kad sklopim i upalim tada cu da vidim dali ima pobolsanja. Za sad kad sam izvadio glavu motora i proverio ventile uvideo da pustaju kompresiju. Drugo da izduvni ventili na 2 i 3 klip su 0.60. Gumice ventila su pustali ulje. Bregasta je dobra. Pa kad oslajfujem ventile i sklopim tada cu da vidim sta i kako dalje. Inace ima pregjeno 205000 km. kad sam kupio bio e sa 140 000 km. Do sada ni sam imam problema osven potrosnje.
[ Java Beograd @ 09.04.2012. 07:27 ] @
Citat:
cveledalibor: Jos nisan nasao problem. Kad sklopim i upalim tada cu da vidim dali ima pobolsanja. Za sad kad sam izvadio glavu motora i proverio ventile uvideo da pustaju kompresiju. Drugo da izduvni ventili na 2 i 3 klip su 0.60. Gumice ventila su pustali ulje. Bregasta je dobra. Pa kad oslajfujem ventile i sklopim tada cu da vidim sta i kako dalje. Inace ima pregjeno 205000 km. kad sam kupio bio e sa 140 000 km. Do sada ni sam imam problema osven potrosnje.

Bog te mazo, šta si sve radio !

Ja sam prešao oko 300.000 km sa istim takvim 1.4 ie. Nije mi padalo da otvaram motor. Nit je trošio ulje, nit je gubio kompresiju. Sve šta sam radio je zamena ulja i filtera. Potrošnja u svakodnevnoj gradskoj vožnji: kad je ciča zima oko 12, "obična" zima oko 10-11 leti oko 9.