|
[ supermario @ 16.03.2012. 08:33 ] @
| Juce mi se desilo, problem je rijesen, mozda ce biti zanimljivo da pogadjate kako se i sta se desilo i korisno da Vam se isto to ne desi: Skoda Octavia 1.9 TDI, 2002 godina, normalno ide i odjednom se zacuje neko slabo krcanje, auto se zaustavi i gas se, sam od sebe, naglo zakuca na maksimalnih 6000 obrtaja.Lupanje po papuci gasa ne pomaze, vozac vadi kljuc iz brave, pokusava da ugasi auto, ali auto i dalje ludacki radi pod punom turom, dimi na sve strane, bjezimo iz auta ocekujuci neku eksploziju ili slicno, auto se na toj max. turi dere i bez kljuca u bravi radi nekih 15 sekundi i gasi se sam od sebe.Kasnije vergla, ali nece da upali.Kako, ste se desilo, pomagacu sa "bitno", "nebitno", "toplo" i "hladno"... |
[ popusicko @ 16.03.2012. 09:11 ] @
Drugaru na 2.5 tdi se isto desilo.
Kvar je bio neko vracanje goriva kroz turbinu posto se slomio neki zupcanik.
Epilog je generalka.
Edit:Kakvo stručno objašnjenje.
[Ovu poruku je menjao popusicko dana 16.03.2012. u 10:23 GMT+1]
[ milovanmaric @ 16.03.2012. 10:07 ] @
Interesantno, ali nemogu da nagadjam sta je bilo.
[ milivoje t @ 16.03.2012. 10:21 ] @
Citat: popusicko: Drugaru na 2.5 tdi se isto desilo.
Kvar je bio neko vracanje goriva kroz turbinu posto se slomio neki zupcanik.
Moze da se desi da ubacuje gorivo kroz turbinu ili vodjice ventila ili kroz iberlauf ili karike ali to gorivo nije vrste dizel ili benzin, vec vrste motorno ulje.
A kada se desi ovo kao na oktaviji motorno ulje pocne nekontorlisano da sagoreva u cilindru. Nekontorlisano se povecava br. obrataja motora, povecava se kolicina motornog ulja koje se usisava u kompresioni prostor, drasticno se povecava temperatura u cilindrima. Zacarani krug traje sve dok se ne potrosi ulje iz kartera ili klipnjaca ne izleti napolje iz bloka.
Nakon ovog tretmana, zavisno od trajanja i intenziteta, motor moze da se popravi ili otpise i baci na otpad.
[ supermario @ 16.03.2012. 10:34 ] @
Nivo ulja je bio normalan nakon toga, gledali smo i to.Ispod auspuha je ostala crna mrlja velicine metar sa metar, od crnog, gustog dima.Ajde jos ideja...
[ botr @ 16.03.2012. 10:47 ] @
Luigi je nesto petljao i pokvario Mariju auto :)
[ Zarko Silic @ 16.03.2012. 11:28 ] @
Citat: supermario: Nivo ulja je bio normalan nakon toga, gledali smo i to.Ispod auspuha je ostala crna mrlja velicine metar sa metar, od crnog, gustog dima.Ajde jos ideja...
Niste dobro gledali.
[ milivoje t @ 16.03.2012. 11:29 ] @
haha mislim da je botr pogodio :).
nevezano za konkretan slucaj, to sto je nivo ulja bio normalan nakon gasenja, ne znaci na je nivo ulja bio normalan pre incidenta. moze se desiti da je u motor bilo naliveno mnogo vise ulja nego sto je propisano. a ono sto si opisao je klasican opis iberturaze.
ako ti je taj tdi komonreil tesko da je do turaze doslo zbog nalivanja dizela. sem ako nije doslo do kvara nekog od senzora ili racunara.
[ vladd @ 16.03.2012. 11:30 ] @
To je poznata stvar kod dizela, u celom svetu, ne desava se cesto, ali ni previse retko.
Izguglajte " sudden death", za "diesel engine", ne za Wormse
Kada motor krene da uvlaci ulje i dizeluje do smrti..
Poz
[ supermario @ 16.03.2012. 11:42 ] @
NIvo ulja je, moguce, prije bio na vrhu dijela sipke za mjerenje, a kad smo gledali bio je na dnu, uglavnom, nije ga falilo.Majstori su preko telefona svi tipovali na iberturazu i crknutu turbinu...dok ga nisu otvorili...glupost nevidjena je bila u pitanju, a svaki dan nam se to moze desiti...
Dal da otkrivam ili da jos pogadjate?
[ smark @ 16.03.2012. 12:18 ] @
Sta bi se desilo ako bi u tom slucaju ubacio u 5. brzinu i naglo pustio kvacilo?
[ supermario @ 16.03.2012. 12:29 ] @
To nam je i majstor predlozio nakon svega, motor bi se ugasio, ali mi ostaje nejasno kako bi se mjenjac proveo ako bi ubacili u 5. i naglo pustili kvacilo obzirom da je motor radio na 6000 obrtaja, drugi majstor je predlozio da ga "ugusimo" i da se tako ugasi motor, ali sve se odvijalo u sekundama i covjek se zbuni u tim momentima.Sreca je pa se to desilo kad smo skoro stali.
[ smark @ 16.03.2012. 12:51 ] @
Bolje da se zezne menjac i kvacilo nego ceo motor, bar je tako nekako moje nestrucno razmisljanje.
[ supermario @ 16.03.2012. 14:47 ] @
E to vec ne znam, u prvom slucaju ode turbina, vjerovatno i jos nesto krupnije, a u drugom su na udaru mjenjac i kvacilo.Sta je povoljnija varijanta, to ce vec neko objasniti.
[ botr @ 17.03.2012. 10:15 ] @
Sta je bio uzrok?
[ ludidzora28 @ 17.03.2012. 11:55 ] @
Supermarija pojeo zmaj...
[ supermario @ 17.03.2012. 17:19 ] @
Nije, nije, tu sam..., razlog je skoro pa banalan..., prije nego sto se to desilo stali smo na jednoj benzinskoj pumpi da covjek dospe gorivo...
[ supermario @ 17.03.2012. 17:32 ] @
...dok je on placao radnik mu je lagano umjesto nafte nasuo benzin!!!Nafta je trajala jos par km, a onda je pocela zurka nevidjena...
NARAVOUCENIJE: Obavezno gledajte na pumpama sta Vam radnik sipa u rezervoar, mozete mu reci trista puta, ali ipak i pogledajte za koje se crijevo potegao...
Na svu srecu nije bilo nikakvog velikog kvara, sistem je ispran, auto je malo brundao u pocetku, valjda dok je dosao do ciste nafte, prijatelj mi kaze da za sada radi OK.
[ ludidzora28 @ 17.03.2012. 17:45 ] @
I da li ste isli na pumpu da se zalite? Ja sam radio na OMV pumpi, nesto jako malo, ali dosta da se desi i sta situacija, nisam ja sipao nego drugi radnik, ali dok je covek placao na kasi zacudio se kad mu kasirka rece da je u pitanju benzin. Te su mu na racun pumpe isprali ceo sistem i nasuli pun nafte. Bar nesto...
[ the_tosic @ 17.03.2012. 19:19 ] @
Zar ne bi trebalo da se razlikuju ulazi u rezervoar za benzince i dizelase, pa da ne leze lepo pistolj?
[ Zarko Silic @ 17.03.2012. 19:30 ] @
Citat: the_tosic: Zar ne bi trebalo da se razlikuju ulazi u rezervoar za benzince i dizelase, pa da ne leze lepo pistolj?
Ne razlikuju se toliko da se ne bi moglo sipati krivo gorivo, ali ce supermario uskoro saznati pravi razlog ovoga sto mu se desilo.
(pod uslovom da je opisani dogadjaj onakav kakvim ga je opisao).
[ supermario @ 17.03.2012. 19:32 ] @
Desilo se bas na OMV pumpi u SA, pumpa prema Kobiljoj glavi, ja sam bio suvozac, desilo se mom prijatelju i koliko znam nije isao da se zali..., jbg, kome da se zalis i sta da postignes?
Za Zarka: covjek kaze da za sada auto radi normalno, kako ce biti kasnije, vidjecemo.A desilo se bas kako sam i opisao.
Sta je sada za ocekivati, nisam bas siguran da sam razumio ono:"saznace pravi razlog onoga sto mu se desilo"?
[ veselinovic @ 18.03.2012. 08:36 ] @
Zare je u pravu 1000%.
Kad se ugasi kontakt onda iz rezervoara ne ide nikakvo gorivo, pa bio to i benzin.
Pa cak i da na neki nacin struja ne prekine dovod goriva ( ma kakvog) opet ostaje regulator bos pumpe u igri.
Mozes imati jace detonacije, moze zbog toga broj okretaja da ode nesto gore ali nesto malo.
Da udje u iber turu ne moze.
Ali nesto je gorilo u motoru.
A to nesto je ulje. Jednostavno se nalilo u usisnu granu i pogodnog trenutka je krenulo.
Zbog losih karika na tim okretajima je prolazilo sve vise ulja.
I usao si u magicni krug ( reklo bi se u sistem sa poziv=tivnom povratnom spregom).
Dok se nije potrosilo ulje( ne skro nego do neke granice) imas iber turu.
Sretan si ako motor prezivi.
Kad mu opet udje u iberturu ( a uci ce) rjesenje je kocnica bez ikakvog saltanja i smiriti br okretaja kocnicom.
Zatvaranje usisa krpom je pogubno, jer onda pravis jos vecu promaju kroz karter i povlacis jos vise ulja.
[ Zarko Silic @ 18.03.2012. 09:00 ] @
Ne, ne.
Rec je o PD motoru. Nema tu nikakve Bosch pumpe.
Osim toga rec je o dizelasu gde vazi generalno pravilo. Sadrzaj benzina u dizelu povecava oktanski broj, istovremeno smanjujuci cetanski broj. Kao posledica moze nastati po koja nekontrolisana postdetonacija i nakon kraceg vremena prostog gasenje motora, ali nikako to da se motor nekontrolisano vrti. Pogotovo ne sa 6000 obrtaja, i to vazi SAMO ako je sistem u funkciji. Nikako bez kontakta!
"Samoinicijativni" rad motora ukazuje na to da postoji dodatni izvor energije van postojeceg sistema, ili na nekakav kvar druge prirode.
Verovatnoca da je rec o überturi je 60%, a 40% da je nesto sasvim drugo.
edit: slova
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 18.03.2012. u 14:48 GMT+1]
[ vladd @ 18.03.2012. 09:06 ] @
Nije to od benzina. Benzin ne izaziva takve efekte na ispravnom dizelu. Ispravan dizel se ugasi, prosto, zbog loseg rada na benzinu.
Ali, benzin moze da provali neke naslage i da otvori neke puteve, da sapere neku stroku i da izazove uzarene naslage u cilindru. Motor bi se vrteo u suprotnom smeru(da je od benzina) i to sa niskim obrtajima, do 1000. Samozaurlavanje dizela je provajivanje ulja u sistem za paljenje.
Zasto se motor nije zapalio ili goreo do smrti, verovatno je "benzin ugasio pozar" , odnosno samopaljenje benzina koje je tezilo da okrene motor u drugu stranu.
Trebalo bi pregledati motor, usisnu granu, zaptivke, pritiske i vakuume, sipati neko sredstvo za ciscenje ventila(koje ujedno cisti i cilindre), zameniti ulje i filtere..ili sacekati sledeci incident kada vise nece biti neophodno to sitno gubljenje vremena i novca..pocece krupno gubljenje vremena i novca
Poz
[ milovanmaric @ 18.03.2012. 14:46 ] @
Vezano za Octaviju, ali benzinsku, malopre mi drugar prica za njegovog kolegu sa posla, kome se u petak na njegovoj octaviji u voznji sama od sebe turaza digla na 7000 obrtaja, ali se motor ugasio na okret kljuca u kontakt bravi.Ponovo je stratovao motor, opet motor u turazu, on ga ugasio, te sacekao par minuta, opet startovao, i sve normalno, auto ok radi, covek nastavio voznju. Izgleda da Octavije imaju neku falinku po ovom pitanju.
[ supermario @ 18.03.2012. 17:41 ] @
Sta se zaista desilo ja ne znam, znam ono sto sam vidio i dozivio i bilo je bas onako kako sam i opisao: kad smo stali motor je otisao u crveno, bas sam pogledao, jos mi je pred ocima onaj obrtomjer, kazaljka i crvene crtice preko 6000, covjek je reagovao munjevito i okrenuo kljuc da ugasi auto, izvadio kljuc iz brave, a onda smo zabezeknuto gledali jedan u drugog u nevjerici sto se motor nije ugasio i poceli panicno izlaziti iz auta koje je i dalje radilo sa 6000 obrtaja uz zaglusujucu buku i nevjerovatne kolicine dima, izbijao je cini mi se iz motora, iznad prednjih tockova, na auspuh, ama sa svih strana.Kad je nakon nekih 10-ak sekundi takvog rada covjek otvorio haubu motor je i dalje urlao, nista se nije vidjelo od dima i ubrzo je stao sam od sebe, bez ijedne detonacije.Sve u svemu je tako na max. obrtajima radio 15-20 sekundiSpustili smo ga unazad par metara, s puta i dok je bio malo nagnut unazad mjerili smo ulje, bilo je na dnu sipke, na tako nagnutom terenu.Kasnije mi je javio da je majstor isprao benzin i auto je upalio bez problema, ali je drndao u pocetku, kasnije je poceo normalno da radi.MOzda cete ipak uspjeti odgonetnuti sta se je, zapravo, tacno desavalo ovako uz iscrpnu diskusiju.
[ Zarko Silic @ 18.03.2012. 18:27 ] @
Nesto ti ne stima u prici. Na primer ne stima ti podatak o obrtajima. Ako kazes da je izvadio kljuc, obrtaljka ne moze da pokazuje nikakvu vrednost?!
A ako je tako kako kazes onda je to dodatni razlog da se posumnja u nesto drugo a ne usuti benzin umesto dizela.
P.S.
a da ti nas mozda malo ne tripujes?
[ supermario @ 18.03.2012. 18:30 ] @
Ha ha, kad je izvadio kljuc ja sam prestao gledati obrtomjer i poceo traziti rucicu za otvaranje vrata..., moguce je da je obrtomjer stao, radilo se o sekundama, ali motor sigurno nije stao sto ne mijenja sustinu price....
Hm...taman pomislih da mi se ucinilo da mi ne vjerujes...
Zarko, u policiji obicno krenu od motiva onoga koji je nesto pocinio..., u skladu s tim ja nemam apsolutno nikakav razlog da tripujem bilo sta i da lazem bilo koga, to odmah da razjasnimo, mada sam mislio da nema potreba to posebno da objasnjavam.Iznio sam jednu, po meni, zanimljivu situaciju koja mi se desila i koja se moze desiti bilo kome racunajuci da ce to moje iskustvo nekad nekome i pomoci bar toliko da pojaca paznju prilikom sipanja goriva i nista vise.
[ Zarko Silic @ 18.03.2012. 19:09 ] @
Citat: supermario: Zarko, u policiji obicno krenu od motiva onoga koji je nesto pocinio...
U policiji mozda krenu od toga, ali u nekim drugim ustanovama, ne.
Nisam jedanput bio svedok pogresno usutom gorivu i nikada se ovako nije manifestovalo.
Osim toga, ima jos jedna nelogicnost u tvojoj prici. Kako je moguce da tek usuto gorivo momentalno dospe u prostor za sagorevanje. Pa valda je potrebno da prodje odredjeno vreme, a nelogicno je da se rezervoar prethodno ispraznio do poslednje kapi. U rezervoaru je trebalo biti bar desetak litara ispravnog goriva? Samo u crevima i filteru ga ima 1 L sto je dovoljno za najmanje 10 km voznje ili 10 sati rada na leru.
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 18.03.2012. u 20:22 GMT+1]
[ supermario @ 18.03.2012. 20:00 ] @
Tu prvu recenicu necu ni komentarisati...
Zarko, rekao sam da je nafta trajala jos par km, pogledaj raniji post, da li je nafta bila bukvalno na nuli prije dosipanja ili nije zaista ne znam, po mojoj procjeni od te pumpe do mjesta gdje smo stali moze biti 4-5 km, ne znam kraj dobro, tek drugi put tu dolazim.Da li je nesto "otislo" dok je radio motor na nafti, a uz to nasut i benzin, ni to ne znam, moguce je kad sad razmislim nakon tvojeg posta.Malo mi je glupo sto ti ovo pisem kao da se nesto pravdam jer si ti pricu "usmjerio" na otkrivanje nekih nelogicnosti u mom iskazu kojih naravno ima kad citas nabrzaka umjesto da pokusamo zajedno, vi koji se razumijete u ovu materiju kao znalci i ja kao svjedok tog dogadjaja, razjasniti sta se je zaista desilo i kojim redom.Sto se mene tice ovu temu mozes odmah obrisati, sad mi zao sto ista napisah...
[ Lavlja_Jazbina @ 18.03.2012. 20:38 ] @
Zarko, rekao sam da je nafta trajala jos par km
Mislim da to nikako se ne moze utvrditi sa nekom preciznoscu.U samom sipanju mesa se dizel i benzin
ali ostaje da je zena od prijatelja sipala u lagunu 30l benzina.Posledica-purnjao beli dim,nije mogao preko 3000 obrtaja
i teze je palila ujutro.Ispraznili rezervoar i sipali naftu.Ta iber tura koju si ti imao je sagorevanje ulja u cilindru i cesce je bilo
na motorima sa predkomorom.
[ supermario @ 18.03.2012. 20:55 ] @
I to razmisljanje je logicno, ako je ostalo par litara nafte, a doslo drugo gorivo nije mogla ni cista nafta sagorijevati, to je bila neka mjesavina.Ako je ulje sagorijevalo kako je turbina ostala citava?Ili ce se tek osjetiti je li citava?
[ marris @ 16.04.2012. 01:08 ] @
pozdrav,
slucajno naleteh na ovu temu,ali sam se odmah na prvom postu od super maria prepoznao.
elem sta se desilo meni.prvo isto imam oktaviju 1.9 tdi 2002 god a sve je pocelo tako sto mi je u voznji postao tromiji i poceo je da izbacuje dim sve dok ubrzo nije uopste hteo da vuce i da jako dimi.naravno odmah sam otisao kod majstora(jedva sam stigao do njega).kad sam stigao i objasnio o cemu se radi majstor je upalio kola da pogleda o cemu se radi i nakacio je dijagnostiku i u tom momentu se desilo ono sto je super mario objasnio samo sto je ovo bilo u cini mi se gorim razmerama.kako je to izgledalo.odjednom je na leru naravno podigao gas sam od sebe nisam video na koliko obrtaja jer sam bio van vozila,ali je zvucalo kao da radi na max broju obrtaja i poceo jako da dimi.sreca majstor je bio priseban pa je odmah ugasio i izvukao kljuc iz brave ali je auto nastavio da radi na sta je covek izleteo iz kola i krenuo ka motoru medjutim dok je stigao auto se ugasio.ne mogu da vam opisem koliko sam bio zbunjen jer nisam imao pojma sta se desava.kad sam se malo sabrao i pogledao oko sebe imao sam sta da vidim,gomila cadji svuda naokolo pa fleka je bila sigurno 2 m iza kola i isto toliko oko kola znaci sve je bilo crno od cadji.kad sam prisao majstoru da ga pitam sta se desava rekao mi je da sam imao srecu sto se ugasio jer obicno kad se ovo desi motor radi dok ne zakuca jer je povukao ulje i radio na cistom ulju.dakle nije sipano pogresno gorivo nego se nesto desilo pa je radio na ulju.nije ni trajalo dugo nekih 5-10 sekundi.
e sad sta me zanima zasto se ovo desava da li je to neki ozbiljan problem koji bi mogao ponovo da se desi,ako jeste kako moze da se spreci i da li moze,i kako je moguce da motor povuce ulje?vidim da se razumete u ovo pa zato ipitam i bio bi zahvalan na svakom odgovoru pogotovo sto vidim da nisam jedini a znacilo bi ljudima da znaju sta sve moze da ih snadje i kako da se postave u tom momentu.jos jedno pitanje sta raditi kada vam se to desi?pozdrav.
[ vladd @ 16.04.2012. 11:13 ] @
Udaljiti se od motora, obezbediti auto da se ne krece i sacekati prestanak rada motora, prirodan ili nakon sto se zablokira.
Daleko je jeftinije kupiti drugi motor, ili popraviti doticni, nego se leciti od teskih povreda ili biti invalid.
Retko ko je toliko pribran(i da prosto vozi), ili iskusan, da u privim delicima sekunde prepozna pojavu i ugasi motor menjacem i kocnicom.
A kada se zavrti na 6000 obrtaja, razmislite o motoru, kada ste ga kupovali, 100, 120, 150 KS..pa ne pokusavajte da odradite proceduru "kocenja" i ubacivanja u visoki stepen prenosa, stradace i menjac, bez zeljenog efekta. Ako se ne dogodi da vozilo krene i zakuca u neku prepreku...
Koliko je rucna "snazna", proverite tako sto, na bezbednoj povrsini, pri 40km/h, probajte rucnom da zaustavite vozilo..pa nam prenesite iskustvo i razocaranje...
Poz
[ Nocni @ 16.04.2012. 18:27 ] @
To je takozvana iber tura a razlog je samozapaljenje ulja usled lose turbine koja nabije ulje u usisnu ili u vasem slucaju detonacije samozapaljenja benzina pomijesanog sa naftom u kombinaciji sa losim karikama... ako se desi treba okrenuti kljuc na nulu i zaustaviti motor u petoj brzini drzeci noznu kocnicu... nece se menjacu nista desiti...
Ovo sto je Zarko mislio da kaze je da treba taj auto prodati jer je taj motor vjerovatno vec poceo uvecano da trosi ulje...
[ supermario @ 16.04.2012. 18:32 ] @
A gdje si prije marris sa tim odgovorom...da me spasis..., napisao sam samo sta se desilo i rizikovao da me izopste sa foruma jer su svi mislili d ane govorim istinu i da ih zamajavam, posebno cijenjeni g-din Silic cije postove redovno citam.sad mi je lakse...
Kako je prosao tvoj motor, ovaj od mog prijatelja i danas radi odlicno, bas sam ga juce nesto zvao i usput i za to ptao?
[ marris @ 19.04.2012. 21:48 ] @
Kao sto rekoh tek sam skoro video temu a i meni se ovo desilo proslog leta.Od tada(da kucnem u drvo) nisam imao problema,odn nije mi se ponovo desilo.Ono sto nisam rekao u proslom postu je da je majstor isto rekao da je turbina tu negde da moz jos da ide jer vidjao je i gore koje se voze bez problema ali da je bolje srediti to jer ce manje i da kosta reparacija.Jos jedna stvar,razlog zbog koga sam se tad kad se to desilo bio kod majstora je bio protokomer bar je tako pokazala dijagnostika i kad smo je zamenili sve je bilo ok.Jedino sto je posle tog dogadjaja poceo vidno da se dimi odn,na primer ove zime sto je za nama na svako jutarnje paljenje izbac idosta dima radi par sekundi nepravilno i onda se smiri,ne znam zasto moram kod majstora da vidim o cemu se radi.ako neko zna sta bi mogao biti uzrok neka pise.sta se jos desava primetio sam da je poceo malo vise i da trosi od tog nemilog dogadjaja sa iber turom sto goriva sto ulja.
Citat: Nocni: To je takozvana iber tura a razlog je samozapaljenje ulja usled lose turbine koja nabije ulje u usisnu ili u vasem slucaju detonacije samozapaljenja benzina pomijesanog sa naftom u kombinaciji sa losim karikama... ako se desi treba okrenuti kljuc na nulu i zaustaviti motor u petoj brzini drzeci noznu kocnicu... nece se menjacu nista desiti...
Ovo sto je Zarko mislio da kaze je da treba taj auto prodati jer je taj motor vjerovatno vec poceo uvecano da trosi ulje...
nocni sta si mislio pod ovim,koliko sam ja razumeo sto majstora sto ovde je da je za iber turu kriva turbina odn sredis turbinu i neces vise imati problem?Ili je to nesto povezano ajde objasni da znam cemu da se nadam kao sto rrekoh auto je jos kod mene nisam imao slican problem posle toga jedino ovo sto sam opisao gore i to da je ponekad na gasu kad zustrije dam gas on to tromo uradi za sta ja krivim turbinu koje je tu negde pred reparacijom
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 19.04.2012. u 23:27 GMT+1]
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|