|
[ ludidzora28 @ 16.03.2012. 09:49 ] @
| Evo mene opet... U pitanju je Daewoo Nexia 1.5 16V, radjena generalna pre nekih 600 km, za one koji ne znaju. E svo to vreme je paljenje izgleda bilo ranije, i do dosta, tj. razvodnik je bio podesen do kraja u smeru ranijeg paljenja. Posto majstor nije imao stroboskop, tj. ima, ali je crkao, stelovao je na "sluh"... E sad, tu je neko jos pre kirnovao polozaj razvodnika i kad je u toj pozici motor na leru radi jednim tempom, a kako se razvodnik pomera na ranije, dize obrtaje, i tako do krajnjeg polozaja razvodnika, oni se posle opet vrate u normalu. Prilikom voznje mi je nekako bio bucan, cudno se cuo, i nekako me to uvek kopkalo, da je sad tako podeseno paljenje, a motor je dobro uzubljen, jednostavno mi nije izgledalo moguce. Te sam ja danas uzeo stvar u svoje ruke. Doveo sam motor u fazu, tj. poklopili se markeri na remenici i na bloku. Skinuo kabl sa prve svecice, stavio svecicu na njega, razvodnik postavio skroz u drugu stranu, na kasnije paljenje, potom sam ga okretao opet ka ranijem dok se ne pojavi varnica na svecici, posto ne mogu polako da ga pomeram, jer onda nema varnice, cimo sam ga na krace ali brze, i varnica se javlja tu negde kod polazaja razvodnika gde je i kirnovan. Tu sam ga sad i ostavio, a primetio sam da bolje pali na plinu, da ima tisi rad u voznji i da za nijansu slabije vuce. Trenutno pravim jedan strob za stelovanje pa ce se to lepo i tacno nastelovati, a mene zanima da li skodi motoru ranije paljenje? Ako da koliko i cemu? Produva ventil, karike... Opet nije bilo toliko ranije da dolazi do pucanja prilikom paljenja...
[Ovu poruku je menjao ludidzora28 dana 16.03.2012. u 12:59 GMT+1] |
[ Java Beograd @ 16.03.2012. 10:01 ] @
- Šta je predpaljenje ?
- Pošto gorivu treba određeno vreme (jeste kratko, ali ipak postoji) da se zapali i postigne punu eksploziju, zato varnica na svećici treba da izbije nešto malo pre nego da se postigne puna kompresija, tj. malo pre nego da klip uđe u "gornju mrtvu tačku". Dakle, malo pre GMT izbije vanica, i taman kad klip dođe u GMT desi se puna eksplozija i lepo otera klip, tj. odradi se radni takt.
- Šta ako je previše kasno paljenje ?
- Klip postigne punu kompresiju i počne već da se vraća sa GMT, i tek onda bude puna eksplozija. Eksplozija je manja, radni takt je kraći. Simptomi: slabije vuče, više troši, ali motor radi izuzetno tiho i mirno. Mogu se čuti pucanja u izduvnoj grani. Nije štetno za motor
- Šta ako je previše rano paljenje ?
- Klip je još uvek u fazi kompresije, i već onda bude puna eksplozija. Eksplozija sada radi suprotno od tekućeg kretanja klipa koji još uvek ide prema GMT. Čuje se jako lupanje. Klipovi, karike, ventili, ležajevi su izloženi ekstremnim pritiscima. Izuzetno opasno za motor !
[ Zarko Silic @ 16.03.2012. 11:35 ] @
..., a sta je onda uopste imao?
[ cozmo_im @ 16.03.2012. 11:40 ] @
Sluh
[ Java Beograd @ 16.03.2012. 11:52 ] @
Dobru volju i nameru da naplati svoju uslugu.
[ ludidzora28 @ 16.03.2012. 11:58 ] @
Dobro... Znao sam kako funkcionise paljenje, pretpaljeje, i to malo pre GMT kod mene je bilo malo vise, ali koliko... Posto pri verglanju jije zapinjao, nije pucao itd... Sem neobicnog zvuka u voznji nista... Ustvari, pre se znalo po nekad cuti lupkanje, tipa hidropodizaci, posto njih nisam menjao, isli su na cisnjenje, sumnjao sam na njih, to se uglavnom culo na ladan motor, na zagrejan ne, ali ne uvek i na ladan ,nije bilo nekog pravila, i mislio sam da je do njih. Evo od juce pa do sad nisam opet cuo takav neki zvuk, u voznji sad mogu i gume da cujem kako se kotrljaju po putu... Mislim auto skroz drukcije zvuci, ide dobro, bio sam rekao da slabije vuce, tj. da mi se cini, mozda je to bilo zbog tog zvuka, jer se cuo kao neka mrga od 6000 ccm, ne znam kako da opisem. E osno sto me najvise zanima ako auto sad radi lepo, ne ispusta cudne krike, zveckanja, lupkanja itd... kakve su sanse da je nesto tu crklo-puklo? Na osnovu toga sto si rekao, klipovi, karike, ventili, lezajevi izlozeni visokim pritiscima, i obzirom da su delovi jos uvek svezi i na predjenu km, cemu mogu da se nadam? Ako nije puklo doro je, mozda je dobro, vozicu ga dalje bez problema, imacu kraci vek masine, itd, itd...
I da dodam da je nekad trzao kad pustim gas, npr. vzim ga u II na 2500 pustim gas i trza, nakad manje, nekad vise, nekad ne... Isto tako se i cuo, kako kad, negad glasnije, nekad tise, ako je uopste moguce da se paljnje pomera, ili je do mene sto se tice trzanja i zvuka.
Majstor je stelovao na sluh, kako je gore i navedeno, a taj majstor je u stvari kolega, i definitivno nije hteo da me zajebe. On je i radio generalnu i stelovao, i jednostavno se desilo. Ne znam dal da krivim njega ili sebe, posto je celu generalnu radio za 50e + ja, cisto da ne bude za dz...
[ Java Beograd @ 16.03.2012. 12:19 ] @
Vidi, postavljaš pitanja na koja se ne može odgovriti na forumu. Dakle, ja, a i drugi forumaši, možemo ti reći nešto manje-više uopšteno, teoretski ...
A sad šta se tačno dešavalo sa tvojim Daevuom i šta će se ubuduće dešavati ne mogu čak ni da nagađam.
[ ludidzora28 @ 16.03.2012. 13:14 ] @
U pravu si u potponosti... isto tako zavisi i i od toga koliko je ranije bilo, sto nemam pjma, mozda nije puno kad nije zapinjao pri verglanju. I da probamo vako, da li bi merenje kompresije dalo neke rezultate, da li bi se primetilo ako je povecan zazor izmedju klipa i karika, jer da je nesto puklo culo bi se...
[ veselinovic @ 16.03.2012. 13:22 ] @
Dzora ( ono prije nije u redu pominjati),
taj daewoo ima paljenje kojim, donekle, upravlja procesor, tako da je vrlo tesko nastelovati na sluh ( procesor popravlja paljenje i stima step motor na zadati broj okretaja).
Cak i da imas strob moras ispostovati sledecu proceduru:
kratko spojiti prikljucke A i B na OBD konektoru i upaliti motor.
Sada mozes strobom namjestiti na 10 stepeni tj na zarez na remenici.
Skines kratkospojnik i to je to.
Cak ces sa tim kratkospojnikom cuti promjene u radu kako zakreces razvodnik.
Nadam se da sam ti pomogao.
[ etjen @ 16.03.2012. 13:42 ] @
bre, baš nemaš sreće sa tim Daewoom. Otkad si ga uzeo sve neke gluposti...
[ ludidzora28 @ 16.03.2012. 15:36 ] @
Aha... Malo manje gluposti malo vece... Ima tu jos sitnica, samo necu da davim, nije opasno kao i ovo... :)
Znaci kratko spojim pa stelujem, i ja kad sam probao na sluh, primetim da nesto ne stima, bas sato sto sam regulise ler, pogotovo kad stelujem plin. Da li bi ovo moglo da se primeni prilikom stelovanja lera na isparivacu? Pretpostavljao sam da elektronika "dostelava" paljenje kroz obrtaje, kao sto je na nekim autima to sredjeno vakumom i tegicima i oprugama u razvodniku...
Samo da nema ostecenja po motor, za sad nista nije puklo, nema zveckanja, klepetanja, lupanja... Ali u kakvom je stanju sami bog zna, a kakve sam srece pokazace se bas u najgore vreme, kada ce svi reci vidis ti koliko je vremena proslo, a ovde me ne bi cudilo i posle 1000 km od generalne da ne mozes nista da reklamiras... Cuj 1000 km, pa ti si se navozao, kao da je milionce u pitanju... :)
I sto me brine sto je tad znalo po nekad to da lupka, dok sad ne, i to mi se ne svidja nikako, posto mi govori da nesto negde ima lufta, i kad dobije vece opterecenje onda se javlja. nemam pojma...
I ipak cu izgleda kod majstora da nastelujem paljenje, jer bi ja sa ovim mojim sto ravim mogao da nastelujem samo na tih 10' oznaceno na remenici, posto nemam podesavanje ugla na strobu, ali to je OK, hteo sam da se vidi koliko je stepeni ranije bilo, a sa ovim mojim mogu samo ofrlje da ocenim...
[ kristina990 @ 16.03.2012. 17:27 ] @
otiđi kod dobrog mehaničara da ti na stroboskop tačno namesti paljenje,a posle kod drugog koji ugrađuje plin da ti podesi plin,ili sve kod plinadžije,ako ima stroboskop,nemoj da ti mehaničar namešta plin....budi pametan i tako uradi
[ veselinovic @ 16.03.2012. 19:30 ] @
E bas te krenulo, a necs vjerovati da sam ja prvi put cuo za nexi-ju bas od tebe.
Malo prosvrljao i kupio jednu. Za sada, da zlo ne cuje, sve je OK.
A sto se tice stelovanja, sva stelovanja sa kratkospojnikom A i B ( OBD je kod suvozaca na lijevom stoku).
Sretno
PS nisi mogao nista zeznuti za 1000 km sve i da si imao ranije paljenje, jer neksija ima senzor detonacija pa pomjera smjesu i paljenje.
Poz.
[ ludidzora28 @ 16.03.2012. 20:31 ] @
Jbg... To su sve neke gluposti i neke greske, kad sam je uzimao, znao sam da je motor los i po nekoj mojoj racunici isplatila mi se, a znam sta imam, e sad sam oda se to sve ne sjebe zbog nekih gluposti pa prodjem mnogo skuplje a za te pare sam mogao da imam i neki noviji, bolji auto...
A paljenje je sigurno ranije bilo, 100%, i samo da nije nista prslo ili je tu negde. Za sad radi super, samo sto je malo znala da kucka dok je paljenje bilo ranije. Da li je nest dobilo lufta ili se odrazavalo na nesto drugo, podizaci, ventili... samo da nisu karike, klipovi i radilica...
[ vladd @ 17.03.2012. 01:14 ] @
Nije to previse strasno. Postoji nesto malo nedoslednosti, ali je sve u solidnom stanju.
Elem, generalka je velik i ozbiljan posao. Genealka uradjena 100% je prevelik i izuzetno ozbiljan posao, i tesko da moze da je odradi bilo koja radionica. Istina, postoje neki detalji koji se donekle mogu zanmariti, ali retko kada generalno sredjen motor provrti fabricku kilometrazu, cak i kada su ugradjene aftermarket komponente, kvalitetnije nego prva ugradnja.
Elem, ni auto manijaci, amerikanci, ne rade vise generalke, kada ne moraju.
NAma preostaje da radimo takve poslove u fazama i da odradjujemo sklopove po grupama. Sto jeftinije i sto minimalnije moguce. A u medjuvremenu da koristimo vozilo. Tako su nastale i faze tipa "polugeneralka", nekakvo "osvezavanje", a sve se svodi na promenu bloka delova, maksimalno izraubovanih, dok se oni manje raubovani ostavljaju do potpunog otkaza..
Elem, kod tebe je nesto slicno radjeno, tzv veliki zahvat na motoru, i tu je stavljena velika tacka. Male tacke slede kasnije.
Kao prvo, morao bi da podelis sklopove na grupe i da odredis liste prioriteta. Maksimalno stelovanje, po proceduri, bi trebalo da je na vrhu liste.
Nakon toga mozes da osmatras ostale blokove i da primecujes neke detalje. Recimo, i dalje zivi sumnja oko upaljene lampice, posto majstor nema stroboskop, sta li jos nije imao. Mozda mikrometar za merenje radilice ili listice za merenje zazora. Mozda nije odradjena uljna pumpa kako treba, neki zazor nije proveren, nisu recimo dodati distanceri, pa j lepeza pritisaka uskracena za neku vrednost.
Jako puno detalja, merenja i uklapanja i zazora i tezina i paralelnosti treba da se odradi, da bi sve bilo bez mana i nalik fabrickom motoru.
Rezime je da i dalje nastavis da brines o motoru, u meri u kojoj ces ga koristiti, sa mogucnostima koje imas, ali da ne pravis previse zanemarivanja i propustanja jednostavnih i jeftinih aktivnosti koje puno znace..motoru, i daju solidan smisao cak i minimalnoj kolicini ulozenog novca.
Poz
[ zeljko f @ 17.03.2012. 06:30 ] @
Da ne filozofiram, ako sve radi kako treba, bezveze razbijas glavu da li je moglo sta da mu fali. Ako ne primecujes nikakve nepravilnosti vozi i uzivaj. Ranije paljenje moze da steti, ali kada se desi da je paljenje ranije i laik primeti nepravilnost u radu motora za kratko vreme , ode kod majstora i majstor to sredi i izbegnu se posledice. I kao sto ti neko rece, odes kod majstora i to ti nasteluju caskom, glupo je zezati se sam ako vec nemas potreban alat, a i non stop ces nesto da ga cackas i pomeras, eksperimentise, itd., kao da sebe gledam. Ovako majstor sredi, a ti uzivas u voznji, bez razmisljanja.
[ ludidzora28 @ 17.03.2012. 15:04 ] @
Hvala puno na savetima... Sad sam prezadovoljan kako zvuci, teram ga na 2500, ne cuje se, milina...
Hm, ja da sedim... nije to za mene, uvek nesto moram da radim, cackam, gledam, naravno sto mislim da mogu, evo sad sam npr. zavrsio taj stroboskop, pa cu i paljenje da sredim kako fabrika preporucuje, stelovanje plina, stelovao sam ga na Kadettu, na Stojdzi, i nije bilo problema, Kadett je otisao, a Stojdza presao 180000 na plin i ide jos, pri tom je u odlicnom stanju, ne trosi ulje, pali na plin na -20... Bem liga, takav sam, a kad nesto ne mugu, naravno idem gde treba...
[ paterson @ 18.03.2012. 09:09 ] @
Citat: .....Trenutno pravim jedan strob za stelovanje pa ce se to lepo i tacno nastelovati....
......evo sad sam npr. zavrsio taj stroboskop, pa cu i paljenje da sredim kako fabrika preporucuje, stelovanje plina,....
I mene zanima taj stroboskop u DIY režiji.
Da li možete poslati šemu, PCB,....?
[Ovu poruku je menjao paterson dana 18.03.2012. u 10:20 GMT+1]
[ ludidzora28 @ 18.03.2012. 11:05 ] @
Imas raznih varijanti, i prostiju od ove, ali na nisam imao trafo 2x6V pa sam uzeo ovu semu, lampu sam uzeo iz fotoaparata... plocu sam uzeo univerzalnu, pobodes elemete i pospajas zicom, ili uzmes 2-3 licne pa pravis vodove, na kraju sve spakovao u crknuti fen na topli vazduh, jos samo da lampu lepo upakujem i nabavim odgovarajuce socivo, da svu svetlost usmerim na manju povrsinu, posto ovako puno baca sa strana...
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|