|
[ milan011 @ 22.03.2012. 09:16 ] @
| Pozdrav,
elem da pitam za savet i malo da se izjadam, u pitanju je Seat Ibiza 2001, 1.4 mpi - pre 4 meseca auto je krenuo jako slabo da vuce, npr, uzbrdo mora u prvu a na auto putu u 5 brzini jedva stigne do 80-90kmh, pri oko 2500 obrtaja motora (uobicajeno je mu je da u petoj vozi oko 110 kmh na 3000-3500 rpm). Odvezem kod servisera, oni izvade katalizator (tj po njima nije ga ni bilo, ili je izvadjen ili se istopio a rasuti delovi katalizatora su smetali za izbacivanje izduvnih gasova). I zaista, prociste oni sve (ne stave novi jer kosta u ...), zamene svecice i kablove i auto krene da radi dobro, super vuce.
Sve je bilo ok (sa izuzetkom 'check engine' lampice koja se non stop pali) do pre par dana kada krene auto ponovo da slabije vuce. Nisam isao na auto put, ali tesko vuce uzbrdo - odvezem ga ponovo do istih servisera i po njima je sve u redu.
Jel ima neko neku ideju ili savet?
Milan |
[ sasa022 @ 22.03.2012. 10:21 ] @
@milan011
Da li ti "serviseri" imaju dijagnostiku i da li znaju da je koriste ?
Postoji razlog zasto te 'check engine' lampica obavestava da nesto ne valja.
[ milan011 @ 22.03.2012. 12:10 ] @
Da, radili su dijagnostiku, po njima se pali lampica jer je bez katalizatora motor ne moze da odredi gustine gasova.
Po njima je posledica da auto trosi 30% vise goriva.
Taj deo je dosadan, ali po njihovim recima, obrise se greska, lampica se ugasi i potrosnja opet pada na normalu (dok se lampica opet ne upali)
Ono sto mene puno vise zabrivanja je sto auto ponovo slabo vuce
[ botr @ 22.03.2012. 12:40 ] @
Ako ti auto ima dve lambda sonde, na drugu, koja ide posle katalizatora, ces morati da ugradis simulator rada lambde, i problem ce, verovatno, biti resen. Auto sporo vuce jer je u nekom posebnom rezimu rada zbog check engine lampice.
[Ovu poruku je menjao botr dana 22.03.2012. u 15:48 GMT+1]
[ Java Beograd @ 22.03.2012. 12:58 ] @
Dijagnoza problema (ne mislim samo na elektronsku dijagnostiku) je ono što izostaje kod neiskusnih majstora
Katalizator je deo koji se vremenom, godinama, malo pomalo puni i puni i puni garežom iz izduvnih gasova. I, kad se napuni (zapuši) preko neke mere, to počinje da škodi motoru. Ali ! To se ne dešava preko noći, već je i to proces koji traje mesecima. Malo-pomalo auto sve slabije i slabije vuče, prvo neprimetno, a posle izvesnog vremena sve primetnije i primetnije. Dakle, to slabljenje motora traje mesecima i mesecima, i možda i duže od godinu dana.
Oni su tebi "o istom trošku" zamenili i svećice i kablove, a katalizator verovatno zadržali. Biće da je tvoj problem bio pre svega u svećicama / kablovima, a tek manjim delom u katalizatoru. (Ne mogu da izdržim a da ne pitam uzgred: Jesu li ti dali tvoj katalizator ili su ga zadržali ?)
Ovo šta si napisao:
... Nisam isao na auto put, ali tesko vuce uzbrdo - odvezem ga ponovo do istih servisera i po njima je sve u redu.
... obrise se greska, lampica se ugasi i potrosnja opet pada na normalu (dok se lampica opet ne upali)
neodoljovo me asocira na šarlatane u auto-servisu. Veoma je bitno kako se desilo to da auto ponovo ne vuče dobro. Odjednom ? Ili postepeno ?
[ milan011 @ 22.03.2012. 16:27 ] @
Citat: Java Beograd:
Oni su tebi "o istom trošku" zamenili i svećice i kablove, a katalizator verovatno zadržali. Biće da je tvoj problem bio pre svega u svećicama / kablovima, a tek manjim delom u katalizatoru. (Ne mogu da izdržim a da ne pitam uzgred: Jesu li ti dali tvoj katalizator ili su ga zadržali ?)
Po njihovim recima, kada su radili ovo pre par meseci, katalizator nisu nasli (auto je uvezen pre nekih 7-8 godina i po serviserima mozda je jos tada izvadjen jer i kao polovan ima veliku vrednost) a mozda se raspao od vremena, itd. Tako da po njima, nije bilo sta da se vraca jer se raspao. Sad da li su ga oni nasli pa skinuli za sebe zaista ne znam, odlucio sam da im verujem. Nisam gledao dok su ga popravljali (ostavio auto).
BTW na osnovu cega cenis da je bio problem u kablovima/svecicama? (Palio je ok, i posle sam gledao svecice, nisam stucnjak, ali od 4 samo je jedna bila malo masna po navoju)
Citat: Java Beograd:
Ovo šta si napisao:
... Nisam isao na auto put, ali tesko vuce uzbrdo - odvezem ga ponovo do istih servisera i po njima je sve u redu.
... obrise se greska, lampica se ugasi i potrosnja opet pada na normalu (dok se lampica opet ne upali)
neodoljovo me asocira na šarlatane u auto-servisu. Veoma je bitno kako se desilo to da auto ponovo ne vuče dobro. Odjednom ? Ili postepeno ?
Prvi put je to trajalo mesecima i islo postepeno, ali bih pripisao losem gorivu, i auto je dobro vukao dok je bio hladan itd Znatni pad snage je dosao tek posle nekog duzeg vremena.
Ovaj put se desilo odjednom (ili sam ja postao puno osetljiviji pa hocu da reagujem odmah na nesto sto mislim da je popravljeno). Bukvalno u toku voznje, znam da zvuci glupo, ali - stao na semafor, krenuo, ucinilo mi se, a na prvoj sledecoj uzbrdici sam osetio da slabije vuce (mora u prvu, gas do poda itd).
[ milan011 @ 22.03.2012. 16:31 ] @
Citat: botr: Ako ti auto ima dve lambda sonde, na drugu, koja ide posle katalizatora, ces morati da ugradis simulator rada lambde, i problem ce, verovatno, biti resen. Auto sporo vuce jer je u nekom posebnom rezimu rada zbog check engine lampice.
[Ovu poruku je menjao botr dana 22.03.2012. u 15:48 GMT+1]
Hej, za taj simulator lambde prvi put cujem - pricali su mi o zamenskom katalizatoru i pravom. Pravi je skup po djavo, zamenski je daleko od jeftinog (a ne garantuje da ce da prestane da se manifestuje problem) tako da sam odlucio bez icega, ali se lampica pali svakih 10-15 dana (sto je dosadno, al nije kriticno).
Kakav je to simulator? Red velicine cene? Imas ideju koja je verovatnoca da resi problem?
[ vladd @ 22.03.2012. 17:59 ] @
Preciznije emulator. Koristi se pri ugradnji plina, kod nekih vidova plinske instalacije, i generise impulse slicne onima koje generise lambda sonda pri normalnom radu.
Posto je osljarski(u skladu sa filozofijom jeftino, najjeftinije ako moze i jeftinije od jeftinog) odradjeno skidanje katalizatora(a skidaci nagradjeni sa 15-20 evra koliko kosta jezgro za reciklazu), nije se pra cvio nikakav zahvat na lambda sondi, recimo ugradnja distance i izmestanje lambda sonde malo dalje od struje gasova, ili doticni emulator..
Katalizator treba vratiti u funkciju, zamenskim ili originalnim..da ne objasnjavam sve razloge zasto, najlakse i tehnicki najkorektnije.
Poz
[ milan011 @ 23.03.2012. 09:24 ] @
Momci, hvala svima na odgovorima.
[ botr @ 23.03.2012. 10:26 ] @
Jesi li resio problem? Ako jesi obavezno napisi kako, tako da i drugi mogu da procitaju u cemu je bio problem i koje je bilo resenje, ako se nadju u slicnoj situaciji.
[ milan011 @ 23.03.2012. 13:18 ] @
Nisam resio problem, ali sam odlucio da ga ne ostavim ovako, javicu kad/sta budem menjao/popravljao. Treba da podignem auto danas iz servisa - po njima auto radi normalno nakon sto se ugasi lampica..
Malo mi je glup osecaj jer su kako vladd kaze postojale opcije da ne bude ovoliko problema.
edit: ako je nekom koristan info, do sad se lampica palila na svakih 10-15 dana.
[ vladd @ 23.03.2012. 14:02 ] @
Greska se pojavljuje odmah, a CEL(tzv lampica) se pali nakon 40-ak ponavljanja kvara. Posto je problem stalno prisutan, pojavice se nakon 40-ak paljenja...broj zavisi od tipa ECU i koliko je programer odredio sekvencu..da se ne drzimo bas za najcescu brojku 40..
Poz
[ milan011 @ 23.03.2012. 14:18 ] @
Citat: vladd: Greska se pojavljuje odmah, a CEL(tzv lampica) se pali nakon 40-ak ponavljanja kvara. Posto je problem stalno prisutan, pojavice se nakon 40-ak paljenja...broj zavisi od tipa ECU i koliko je programer odredio sekvencu..da se ne drzimo bas za najcescu brojku 40..:)
Poz
Au..
[ sasa022 @ 23.03.2012. 15:55 ] @
Koliko ti traze za nov katalizator ?
Gresku mozes brisati do besvesti,ali ona ce se stalno vracati.
[ milan011 @ 26.03.2012. 21:11 ] @
Elem, kratka dopuna, mozda nekom bude od koristi.
Pokupio auto iz servisa, i vuce ko zmaj. To je dobra vest. Serviseri kazu da nista nisu popravljali vec da su ga 'produvali' i moze biti ocistili usisnu granu. O istom trosku su i resetovali gresku tj ugasili lampicu, koja se upalila vec posle manje od 2 dana (48h, i ne vise od predjenih 50km).
Za originalni katalizator je cena jednom bila 800e a jednom 1000e :)
Videcu sta dalje, sugurno da je jedna opcija pominjani lambda sonda emulator, a druga da sam pazarim uredjaj za dijagnostiku i da ga nosim kao deo standardne opreme auta, uz prvu pomoc :)
Milan
[ vladd @ 27.03.2012. 09:38 ] @
Za 25 evra mozes da kupis citac gresaka, koji ih i brise. Katalizator se moze naci dramaticno povoljnije, i deset puta..
Poz
[ milan011 @ 27.03.2012. 20:59 ] @
Citat: vladd: Za 25 evra mozes da kupis citac gresaka, koji ih i brise. Katalizator se moze naci dramaticno povoljnije, i deset puta..:)
Poz
hej vladd ja guglao "autodijagnostika vag" i ima ih mali milion - jel moze preporuka koji da uzmem (da zavrsi posao)
hvala, milan
[ komosarz @ 03.04.2012. 19:57 ] @
KL interfejs ti nece rjesiti problem,samo ces sa njim moci brisati greske svaka 2 dana...Brisati,brisati,brisati.................
Imas 3 mogucnosti prva je gore navedena(brisati),druga je napraviti distancer i udaljiti 2 lambdu iz izduvne grane i treca staviti zamjenski katalizator.Mozes probati i ovo izvrnes drugu lambdu i uvijes je u alufoliju i pazljivo je vratis.Prije toga moras obrisati gresku jer nemam informaciju da tvoj model auta ima ecu koji sam brise pojedine greske nakon otklanjanja kvara.Pozz
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|