[ pisac @ 23.03.2012. 13:47 ] @
Jel zna neko što ja ne mogu da podignem jedan prednji točak dizalicom, i da dam gas? Točak počne da blokira, diferencijal da trese, cima i drugi točak i hoće da siđe sa dizalice.

Mislim, jel to neka fora na diferencijalu, ili je u pitanju ESP/TCS(ASR) koji odbija da se isključi već se meša i kad mu nije vreme...
[ pisac @ 23.03.2012. 16:15 ] @
Iščupao sam senzor kod točka, i rešio problem.

Znači da je bio neki taj ESPTCSASRABSitd... u pitanju. I kad mu kažeš da želiš da ga isključiš, on se i dalje pravi pametan i misli da ipak bolje zna od tebe šta treba da radi.
[ botr @ 23.03.2012. 17:35 ] @
Nisi mu rekao kako treba :)
[ anon115774 @ 23.03.2012. 17:39 ] @
Jel to radi cim pocne tocak da se okrece ili kad se postigne odredjena brzina? Koliko znam uglavnom se ESP moze iskljuciti rucno na brzinama do 20-30km/h a posle toga je ukljucen bez obzira na pritiskanje dugmeta za iskljucenje.
[ pisac @ 23.03.2012. 19:06 ] @
Ma odmah počne da cima i da se buni, ne pristaje na isključenje, odnosno nimalo ne toleriše da se vrti samo jedan točak. A nervirao me i ove i prošle zime, ja isključim ESP i uletim u krivinu po snegu želeći neku efektnu piruetu, a ono međutim ESP ipak iskače iz tišine i uništi svako zadovoljstvo. Isto sa iskopavanjem sa parkinga, isključim ESP i počnem da kopam prednjim točkovima po snegu a TCS počne da mi usporava.

Rešenje za sve to (ESP, ABS, TCS...) je: otkačiti senzor na točku. Posle toga možeš auto da pustiš s lanca
[ botr @ 23.03.2012. 19:12 ] @
A sta ces ako ti ESP zatreba?
[ pisac @ 23.03.2012. 19:41 ] @
Pa zato bi trebalo da postoji dugme kojim zaista možeš da isključiš ESP/TCS/ABS... kad zaželiš, i da ga uključiš kad pretpostaviš da može da ti zatreba.

Razmišljam da li bi bilo uspešno da dodam jedan mali relej koji će u radnom stanju (pod naponom) prekidati vezu na jednom senzoru, i time da zaista potpuno isključim svu tu automatiku kada zaželim. Mislim, brine me samo da li bi ti impulsi (ili šta već prolazi tuda) funkcionisali bez problema i kroz kontakte releja...
[ Milojkovic @ 23.03.2012. 20:26 ] @
Postoji mogucnost iskljucenja esp-a uz pomoc dijagnostike.
[ Nocni @ 24.03.2012. 11:40 ] @
Citat:
pisac

Razmišljam da li bi bilo uspešno da dodam jedan mali relej koji će u radnom stanju (pod naponom) prekidati vezu na jednom senzoru, i time da zaista potpuno isključim svu tu automatiku kada zaželim. Mislim, brine me samo da li bi ti impulsi (ili šta već prolazi tuda) funkcionisali bez problema i kroz kontakte releja...

Ne treba ti relej. Dovoljan je obican prekidac. Problem ce nastati kada vozilo bude duze u tom rezimu... oticici ce motorni u limp home mod zbog esp-a.
[ etjen @ 24.03.2012. 13:04 ] @
he, he.. Pisac je budućnost auto industrije
[ pisac @ 24.03.2012. 17:44 ] @
Citat:
Nocni: Ne treba ti relej. Dovoljan je obican prekidac. Problem ce nastati kada vozilo bude duze u tom rezimu... oticici ce motorni u limp home mod zbog esp-a.


Relej koji u mirnom stanju drži spojene kontakte je sigurnije rešenje, prekidač unosi veću mogućnost za probleme. A auto neće otići u limp, već sam ga vozio danima sa neispravnim senzorom.
[ Nocni @ 24.03.2012. 21:12 ] @
^Zasto je relej sigurnije rjesenje od prekidaca? Upravo prekidac ima manju mogucnost kvara... Ako hoces nekad da esp bude iskljucen a nekad ukljucen to se moze uraditi kulturnije... tako nesto slicno sam vise puta radio na autima za trke... jer ovako kako si ti to zacrtao nece ti raditi ni abs..
Ti hoces da vozis auto i bez esp-a i bez abs-a ili te ja nisam dobro shvatio...
Koji su tvoji razlozi za iskljucivanje esp-a? Ako prekines napajanje esp-a onda bi auto trebao da ode limp home mod... voznja auta bez abs-a, odnosno njegovo namjerno gasenje na autu koji ga posjeduje je cist idiotizam... mnogima je glavu spasio...
[ pisac @ 24.03.2012. 22:09 ] @
ABS je koristan na suvom i po kiši, ali po snegu u nekim specifičnim uslovima zna i da nervira. Ma svejedno, meni to treba samo povremeno, a ne za celodnevnu vožnu.

Relej je sigurniji od prekidača iz par razloga:
1) Za prekidač moraš da dovlačiš žicu senzora u kabinu. Znači da produžavaš strujno kolo (kroz kojekakve kanale i uz druge uređaje) i uvećavaš šanse da kasnije nešto krene po zlu kad ne treba. Ja recimo nimalo ne volim ideju da mi se ESP ugasi iznenada baš kad zatreba ili kad očekujem da odreaguje.
2) Prekidač sem toga ima dva stabilna stanja, i kao takav je podložniji mehaničkim kvarovima od releja koji ima samo jedno stabilno stanje u koje se uvek sam vraća.
3) Prekidač ćeš teško da izoluješ od prašine, vlage, i slično... a relej možeš ceo da obliješ tečnom pastikom ili silikonom.
[ Nocni @ 25.03.2012. 00:00 ] @
A kako mislis da komandujes tom releju nego opet onim istim prekidacem... moras mu dovesti komandnu struju i masu... tebi automatski rezimi ne odgovaraju jer hoces da upalis/ugasis kad hoces... btw, ne vidim razlog sto nebi mogao na jednak nacin da izolujes tecnom plastikom prekidac i relej... ima modernih prekidaca...
Previdio si da ti kod relea treba i dioda da ti nebi nekad pustio komandnu struju u kolo i sprzio centralu abs-a...

P.S. Bolje je ipak da ti to ne gasis... nikad ne znas kad te abs moze spasiti, ako ne od pogibije onda od odlaska u zatvor jer ti je neki pjesak izletio na put... i naravno, posto ti nikog ne slusas, ne kidaj kabal od senzora lakse ti je izvaditi odgovarajuci osigurac abs-a da bi dobio isti efekat
[ pisac @ 25.03.2012. 14:09 ] @
Ako bi relej držao ESP u funkcionalnom stanju samo dok je prekidač uključen, onda bi dobio otprilike isti nivo pouzdanosti. Međutim, ja sam odmah rekao da relej drži ESP u funkcionalnom stanju dok je u mirovanju, što znači da je to veći nivo pouzdanosti. Jednostavno, otkineš prekidač, počupaš žice do prekidača, a ESP i dalje radi. To sa prekidačem ne možeš da postigneš.

Inače, nisam ništa prevideo, s obzirom da već godinama (godinama pre ovog zakona) vozim dnevna svetla (po američkom sistemu) koja se sama pale preko releja koji imaju i diode.