|
[ pisac @ 08.04.2012. 12:14 ] @
| Lamelice na zadnjim točkovima se potrošile neravnomerno. Odnosno, jedna ili dve lamelice se potrošile više a sledeća ili treća do nje se potrošila manje, i tako otprilike oko celog točka. Gume na zadnjim točkovima su se bukvalno nazupčile kao zupčanik. Prednje su sasvim normalne.
To je problem koji sam imao samo jednom dok je auto bio prilično nov i u garanciji, sa gumom Michelin Pilot Primacy 205/55, a nastao je u 2 dana na putu od Beograda do Pariza. Tačnije, problem se polako pojavio negde na drugoj polovini puta, pa sam tokom vožnje kroz Francusku već čuo čudno "brujanje" koje nije postojalo na prvoj polovini puta. Naravno, na pola puta (kroz nemačku) je brzina bila striktno u skladu sa propisima i mogućnostima automobila, do 190km/h.
Guma je bila napumpana striktno po uputstvu proizvođača, 2.3bar na hladno, i auto nije bio preopterećen. Čak štaviše, nije uopšte bio opterećen.
Grand Motors servis naravno nije imao nikakvo objašnjenje za takvo trošenje guma, niti je potrošio posebno vreme na proveru trapa sem odokativnog pregleda uz konstataciju da je sve u redu. Posle više godina je provera trapa koju sam uradio pokazala da i jeste sve u redu. Dotični problem se inače nikada nije ponovio, mada ne mogu da se setim da li sam kasnije ikad opet vozio taj put sa istim gumama ili sam prešao na Primacy HP.
Ali bez obzira na sve, mene i dalje jako kopka razlog onakvog trošenja guma! Na internetu sam našao nešto kao: Citat: Faulty suspension, rotating parts or brake parts, Dynamic imbalance of tyre/rim assembly, Excessive runout of tyre and rim assembly, Sudden braking and rapid starting, Under inflation . |
[ Zarko Silic @ 08.04.2012. 12:49 ] @
Citat: Faulty suspension, rotating parts or brake parts, Dynamic imbalance of tyre/rim assembly, Excessive runout of tyre and rim assembly, Sudden braking and rapid starting, Under inflation
Nema to veze sa automobilom koji ti vozis.
[ bakara @ 08.04.2012. 13:16 ] @
Ja sam imao slican slucaj sa mazdom i fabijom, na oba su mi se trosile gume na bokovima pozadi...na fabiji sam menjao gume i tako vozio dok nisam prodao, a na mazdi je reglaza trapa resila problem.
[ pisac @ 11.04.2012. 00:52 ] @
Trošile na bokovima... ok, to mi deluje ipak skoro normalno trošenje. Ali ovo kod mene je (bilo) nešto što ne mogu da shvatim -> da se guma nazupči, odnosno susedne lamelice različito potroše (i to u nekih 1000km). To mi ne ulazi u glavu kako može da se desi. To moraju biti neke vibracije ili skakutanja gume koja se stalno ponavljaju u istim trenutcima okretanja gume, što znači da su direktna posledica neke nepravilnosti koja to izaziva. Balansiranje nije, amortizeri nisu...
Inače, ti zupci su zaista bili zupci, odnosno svaka lamelica sama po sebi takođe nije ravnomerno potrošena već je na mnogim lamelicama jedan kraj bio više potrošen od drugog, pa onda na susednoj lamelici recimo to isto ali u većoj ili manjoj meri. Skroz uvrnuto. Znači em nejednake lamelice, em zakošene.
Ako se dobro sećam (nisam siguran) zakošenje na lamelicama je bilo takvo da je više pojeden deo lamelice koji se nalazi napred dok je lamelica na tlu. Odnosno kada bi zamislili da se, dok jako kočim, guma razvuče iza točka ko u crtanim filmovima, i ako pretpostavimo da se tada više potroši prednji kraj lamelice, e otprilike tako.
Ali se sećam samo jednog jačeg kočenja kroz nemačku, sa 180km/h na 0km/h pošto je bio zastoj na autoputu iza krivine. Sumnjam da je to dovoljno za takav uvrnut efekat.
[ Lavlja_Jazbina @ 11.04.2012. 07:10 ] @
Citat: Dotični problem se inače nikada nije ponovio
Mozda su te dve gume bile u feleru,amortizeri u tom vremenu bili losi,preopteretio auto,los pritisak u gumama,,,,.....
[ pisac @ 11.04.2012. 08:35 ] @
Pa rekoh da nije ništa od toga.
[ Zarko Silic @ 11.04.2012. 09:53 ] @
Koje su to gume?
M+S, ili?
[ milivoje t @ 11.04.2012. 09:55 ] @
kako znas da nije nista od toga ?
meni takvo trosenje deluje kao slucaj iskrivljenih guma. izgube originalnu geometriju, i eto cudnog trosenja i buke pri voznji. dese se kada probijes brzinski limit koji na njima deklarsian ili ih pregrejes ili su flelericne kupljene ili nesto na trapu nije ok...
[ pisac @ 11.04.2012. 11:23 ] @
Michelin Pilot Primacy su letnje gume. Za brzinu do 240km/h (v). Kao što rekoh: auto bio prilično nov... što znači da su i gume bile prilično nove, a i amortizeri (isti amortizeri su posle više godina i dalje ispravni). Auto neopterećen, što znači da gume treba da budu napumpane na vrednost za neopterećen auto, a to je 2.3bar na hladno. I tako su i bile napumpane. Gume su i dalje ispravne, posle sam ih prebacio napred i s obzirom na moje kretanje na semaforu to nazupčenje (i buka) se za neki mesec izlizalo, a prednje sam prebacio nazad i novo nazupčenje se nije pojavilo. Ali koliko se sećam mislim da sa njima više nisam išao 180km/h kroz Nemačku već sam koristio Michelin Primacy HP.
Te tada nazupčene gume i dalje povremeno koristim za vožnju u lokalu. I dalje su sasvim ispravne, ne prave buku i lepo drže (po gradu bolje od Primacy HP).
Inače, nazupčenje je bilo više izraženo na spoljnim lamelicama nego na unutrašnjim.
[ Zarko Silic @ 11.04.2012. 11:42 ] @
Treva pitati Fandja.
On je svojevremeno takodje vozio Forda sa Michelinovim gumama, pa mozda covek zna u cemu je fora.
[ inobradovic @ 11.04.2012. 13:02 ] @
vidim da ocekujes da neko na pise pa evo ja cu,
auto ti je ok ali te 2 gume koje si kupio su bili feabricka greska.
[ pisac @ 11.04.2012. 13:54 ] @
Pa ne bih rekao. Sve 4 gume su isti datum proizvodnje, a samo su se zadnje nazupčile. Pre bih rekao da je u pitanju kombinacija konstrukcijske mane na gumi, nepravilnog (po uputstvu) pritiska u odnosu na težinu (zadnjeg dela) automobila, i eventualno specifična karakteristika zadnjeg vešanja koja se tada ispoljava.
Ja htedoh da nađem stručnije mišljenje, rekoh možda se još nekome desilo nešto slično, ali izgleda da sam jedinstveni slučaj na ovim prostorima
Imam negde sliku tih nazupčenih guma, ali teško je sada to iskopati iz arhive, godine su prošle. Ako nađem, staviću.
[ jnk @ 11.04.2012. 19:00 ] @
Daj neku sliku ja nista ne razumem. Kakve lamelice kakvo zupcenje. U svakom slucaju problem je negde u trapu/vesanju/geometriji.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|