[ icemanbg @ 08.04.2012. 17:18 ] @
Neko mi je probušio rezervoar da istoči benzin...
Čime sad zakrpiti plastični rezervoar na automobilu.
Zvao sam nekoliko plastičara i rekli su mi da se to ne radi.
Da ne pomaze ni lemljenje.

Ja sam za sada zalepio rezervoar Loctite super lepkom, da bih došao do kuce.
Medjutim i posle nekoliko dana drzi

Verujem da će uskoro otpasti flekica koju sam zalepio,
pa me interesuje da li postoji neki lepak, koji je:
otporan na benzin,
a lepi plastiku.
Ili da kupujem novi rezervoar?
[ goat @ 08.04.2012. 18:12 ] @
nije se za igrati krpjenjem plastičnog rezervoara... može da uspe a i ne mora.... veliki je to rizik za cenu novog ili polovnog neoštećenog
[ Zarko Silic @ 08.04.2012. 20:58 ] @
http://www.elitemadzone.org/t423564-0-Punto-classic-kredit

pokusaj sa 11 FC




ali mala je verovatnoca da ce drzati duze vreme. Inace, postoji tehnologija da se ovo trajno popravi.

[ eloiza @ 08.04.2012. 22:45 ] @
Pokušaj sa epoksidnom BISON STEEL EPOXY trakom za krpljenje rupa za sve vrste materijala.



STEEL EPOXY

OPIS PROIZVODA
Super jaka, brzovezujuća masa.

POLJE PRIMENE
Za popravku metalnih predmeta u kući, ostavi, automobilu, čamcu, olovnim cevima, radijatorima, tankerima za vodu i benzin, kao i za popravku mnogih tvrdih materijala kao što su metali, kamen, beton, drvo, staklo, keramika, porcelan i mnoge vrste plastike kao na primer bakelit ili poliester. Takođe se može koristiti za spojeve metala i opeke. NE koristiti ga za polipropilen, gumu ili teflon.

OSOBINE
Razblaživanje: ne razblažuje se;
Otpornost na temperaturu: do +120 C
Otpornost na mraz: dobra; Otpornost na vodu: dobra; Otpornost na hemikalije: otporan je na razblažene kiseline, baze, ulja i na razne razređivače; Mogućnost prefarbavanja: moguće je da se prefarba; Tretman: može se brusiti, bušiti i turpijati.

TEHNIČKI PODACI
Osnovni materijal: epoksidna smola bazirana na bisfenolu A i epihlorohidrinu
Boja: blago siva, nakon gnječenja
Sadržaj čvrste materije: 100%
Specifična težina: 1500kg/m3
Viskozitet: beznačajan
Tačka zapaljivosti :>200 C
Čvrstoća materijala: 10N/mm2
Otpornost na lom: 15%
Otpornost na pritisak: 28N/mm2

NANOŠENJE
Pripremanje površine: Materijali koji se lepe moraju biti suvi, čisti i bez prašine ili masti. Odmastiti razređivačem ili acetonom. Obraditi glatke površine šmirglom.
Vreme sušenja: 5 minuta na 20C
Vreme učvršćivanja: 1-2 sata
Vreme vezivanja: 8 sati
Temperatura nanošenja: Ne koristite ga na temperaturama ispod 15 C
Uputstvo za upotrebu: Ukloniti zaštitni papir. Odseći potrebnu količinu BISON Steel Epoxy mase. Gnjeciti iscedjenu traku mase sve dok se ne dobije homogena boja i debljina 2-3 mm. Pritisnuti masu čvrsto na željenu površinu. Da bi se zaštitna folija lakše skinula, ostavite proizvod 15 minuta na hladnom mestu (max +5 C)
i tek onda uklonite ovu foliju.

MRLJE
Mrlje otkloniti mehaničkim putem.

ROK TRAJANJA
Ukoliko je lapak skladišten na hladnom mestu, neotvoren, rok trajanja mu je 2 godine.

UPOZORENJE
Držati dalje od dece. Držati dalje od izvora zapaljenja. Bez pušenja. Koristite u dobro provetrenim prostorijama. Izbegavati dodir sa kožom, nositi zaštitne rukavice. Proizvod može imati iritirajuće dejstvo na kožu i membrane, posebno na respiratorni sistem. Udisanje isparenja može dovesti do komplikacija.
Obavezno se pridržavati uputstva za upotrebu. Posebno je važno ne udisati isparenja. Alergične i osobe koje su podložne respiratornim infekcijama, ne bi trebalo da koriste ovaj proizvod.








Druga metoda je lemilica i plastična žica istog sastava kao i rezervoar, ali samo za iskusne i vešte majstore.

[Ovu poruku je menjao eloiza dana 08.04.2012. u 23:56 GMT+1]
[ icemanbg @ 12.04.2012. 00:03 ] @
Hvala na odgovorima, probacu oba sredstva,
Gde imaju da se kupe?
Trazio sam u Metrou i jos nekim radnjama nema ih.

P.S. Koja je to tehnologija da se trajno popravi, da kupim nov rezervoar?
[ since1986BC @ 12.04.2012. 00:24 ] @
Sta mislite o pokusaju krpljenja sa Henkelovim "MOMENT REPAIR EPOXY"?
[ Zarko Silic @ 12.04.2012. 10:25 ] @
Postoje na hiljade razlicitih lepkova, ali je problem u tome sto se plasticni rezevoari rade od materijala koji se nikako ili veoma tesko moze zalepiti bilo cim.

Jedino recenje je "vulkanizacija", a to reba prepustiti profesionalcu jer je i brze i jeftinije i, sto je najvaznije, sigurnije.
[ icemanbg @ 12.04.2012. 21:56 ] @
Od tih hiljadu lepkova ja sam probao 5,6 lepkova i ni jedan ne valja.
http://www.ototop.rs/hobi/bison/epoxy_metal.htm - nece da uhvati plastiku.
http://www.ototop.rs/hobi/bison/plastic.htm - Ne znam za koju je on plastiku, rezervoar nece da uhvati.

Probao sam i MOMENT REPAIR EPOXY, stegne se kao kamen, ali nece da se zalepi za plastiku.

Osim superlepka, on hvata kao lud, mada on nije za takve stvari :-)


Ima li neka radnja u gradu za vulkanizaciju?



[ Zarko Silic @ 13.04.2012. 10:50 ] @
Citat:
icemanbg
Citat:


Ima li neka radnja u gradu za vulkanizaciju?


U kom gradu?

U tvom profilu pise da si rodjen 1940. i da se zoves bla bla te se ne moze pouzdano zakljuciti u kom gradu zivis. (Mada postoji slutnja o kom gradu je rec )

P.S.
Rekao sam ti, i u ovoj a i u onoj prethodnoj temi, cili sam link postavio, da je konvencionalmim lepilom nemoguce zalepiti rezervoar za gorivo na bazi PUa.
Dao sam predlog za lepilo na silikonskoj bazi, ali nisam siguran da ce dugo drzati ono sto zalepis. Povtsina mora biti savrseno ociscena i, svakako se mora napraviti dodatna fleka. Ako to ne pomogne, ostaje jedino vulkanizacija toplim postupkom.

Najveci problem prilikom slepljenih povrsina stvara dilatacija rezervoara u toku eksploatacije. Toplo-hladno i puno-prazno. Ako se tome doda i dodatna vibracija, problem postaje nocna mora za lepkove.



[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 13.04.2012. u 15:07 GMT+1]
[ glackop @ 13.04.2012. 11:05 ] @
Komsija auto limar je do sada metalne rezeorvare zakrpio sto ja znam bar 50 i nijedan bezuspesno/drze godinama/sad ne znam za plasticne ali mislim da je i nih radio,sa Bodijevim vlaknastim kitom/zelena kutija/samo dobro odmasti mesto nanosenja i pozeljno je dodatno brusnim papirom vece granulacije sto vise izgrebati mesto oko rupice namazi i to je to.

[Ovu poruku je menjao glackop dana 13.04.2012. u 12:52 GMT+1]
[ icemanbg @ 13.04.2012. 11:57 ] @
Citat:
Zarko Silic: U kom gradu?

U tvom profilu pise da si rodjen 1940. i da se zoves bla bla te se ne moze pouzdano zakljuciti u kom gradu zivis. (Mada postoji slutnja o kom gradu je rec )


Jel to cim buse rezervoare mora da sam iz Bg-a.
I tacno je

Ostala 2 automobila kojima su isto probusili (metalne) rezervoare
su uspesno zakrpljena u servisu.
ali kazu da ne rade plastiku.

Verovatno cu kupiti nov rezervoar, posto koliko vidim nema popravke,
ali sad sam se zainteresovao za lepljenje,
i kako trenutno nije neophodno da se vozi taj auto,
malo sam se zainatio da zakrpim, iako mi je servis rekao da ne radi
Nisam predpostavljao da je plastika toliko teska za obradu,
mislio sam da je 5 puta jednostavnija popravka plasticnih od metalnih rezervoara.



[Ovu poruku je menjao icemanbg dana 13.04.2012. u 13:08 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 13.04.2012. 14:02 ] @
Ajde probaj ovo sa 11FC. Nije skupo i nije tesko pa napisi kako i sta si postigao.

Trebalo bi da drzi.

Postupak je sledeci:

1. Ne sme biti ni malo goriva rezervoaru.
2. Spemis fleku (zakrpu) od nekog slicnog materijala, ali ne mora biti ni slican. Moze i od lima.
3. Napravis lepo oblik da prati krivine oko ostecene rupe i da bude dosta veci od ostecenog mesta. Bar 2 do 3 puta.
4. Dobro ocistis. Prvo nitrom a potom medicinskim benzinom radi dodatnog odmascivanja.
5. Namazes sa 11FC i jednu i drugu povsinu u debljini od oko 3 do 4 mm.
6. Spojis to.
7. Obradis prstom ivice da silikon ne strci.
8. Ostavis tako najmanje 24 h. Po mogucstvu na suncu.


ako to ne pomogne, pravac na vulkanizaciju.

50% sam uveren da ce ova metoda sa 11FC, ukoliko se sprovede propisno, trajati dugo. Mozda i zauvek.
[ goat @ 13.04.2012. 18:44 ] @
plastika i vulkanizacija?


nemoj se zavaravati da ti to može odraditi "vrelim kukačom" neki priučen majstor...

lepljenje je rizik....što da se hvataš za glavu ako ti procuri i staneš na putu (nedaj bože plane).... za 70-80E stavljati glavu u torbu je suludo.... kupi polovan neoštećen rezervoar + stavi natpis na kola "gorivo je na rezervi"

[Ovu poruku je menjao goat dana 13.04.2012. u 20:11 GMT+1]
[ veselinovic @ 14.04.2012. 08:52 ] @
Ja bih, pored silikona otpornog na benzin stavio i par pop nitni na fleku.
To bi moralo da drzi.
Medjutim, sa ovakvim cijenama benzina pitanje je sta se isplati raditi.
Polovan rezervoar je cjenovno blizak kolicini benzina.
[ Zarko Silic @ 14.04.2012. 09:44 ] @
Citat:
veselinovic: Ja bih, pored silikona otpornog na benzin stavio i par pop nitni na fleku.


Ni slucajno. Nitne propustaju. Ako se vec zeli upotrebiti metal onda je to najbolje uciniti vijcima za plastiku, ali ja bih to ucinio bez njih. Potrebno je napraviti tampon sloj izmedju rezervora i fleke, a upotrebom vijaka iakav sloj bi bio pretanak.

Osim toga, kada bi se ova fleka napravila od dovoljno cvrstog metala mogla bi da posluzi kao mina iznenadjenja za buduce pozajmljivace benzina.

Citat:
goat: plastika i vulkanizacija? :)


Da, plastika i vulkanizacija.

Sam postupak je gotovo identican postupku vulkanizacije pa se, u nedosatku adekvatnog termina koristi ovaj, mada u njemu kaucug (guma) kao vezivna materija ne ucestvuje.



[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 14.04.2012. u 17:25 GMT+1]
[ goat @ 16.04.2012. 00:43 ] @
Citat:
Zarko Silic: Da, plastika i vulkanizacija.

Sam postupak je gotovo identican postupku vulkanizacije pa se, u nedosatku adekvatnog termina koristi ovaj, mada u njemu kaucug (guma) kao vezivna materija ne ucestvuje.



[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 14.04.2012. u 17:25 GMT+1]



nema tu ničeg netačno

plastika=polimer
+ vulkanizacija=spajanje makromolekula
___________________________________
prilično skup postupak jer ga malo ko radi ( još ako je na "nezgodnom mestu" )
ili skoro cena polovnog plastičnog neoštećenog rezervoara

mislio sam što bi se zzo kada za malo veće pare dobija mnogo mirniju glavu ....

u prevodu... pokušavam ga odvratiti od pokušaja da krpi plastičan rezervoar
[ test1234 @ 16.04.2012. 08:33 ] @
Ja sam imao potpuno isti problem. U martu 2011 su mi na puntu (Clasic 1.2 TNG) izbusili rezervoar. Ja sam uz pomoc ljudi sa ovog foruma pokusao sam da zakrpim rezervoar ravno 12 puta. Svaki put bi drzalo nekoliko dana i ponovo bi procurelo. Muke sam video dok nisam dosao do majstora koji zna da okrpi plasticni rezervoar. Inace rezervoar sam okrpio tek u julu 2011 kod cuvenog padobranca, izmedju ledina i surcina, svi ga znaju.

Sada kada bih mi se isto desilo, otisao bih u deltin servis da mi skinu rezervoar a onda na krpljenje rezervoara kod padobranca pa nazad u deltu da ga namontiraju. Po meni sve ostalo je gubljenje vremena i para. Inace sve ovo moze da se zavrsi za jedan radni dan ako se zakaze i krene ujutru u 8h.

Ja sam to radio drugacije, ispalo je traljavo, skupo i zivci. Posto znam kolika je za#ebancija odvescu te kod padobranca da ne lutas, ostavi tel na PP ako hoces.

Neko ti je iznad preporucio da procitas temu ,,Punto clasik kredit,, , procitaj ako vec nisi.