[ ludidzora28 @ 11.04.2012. 21:05 ] @
U pitanju je Daewoo Nexia, 1.5 16V. Radjena generalna pre 1800 km, auto ide dobro, pali sve super sem sto sam sad primetio kad izvadim merac do kraja i motor radi u leru izbacuje sitne mikroskopske kapljice ulja. kako mu malo dam gas to prestaje. Na auspuh ne dimi, ne trosi ulje, ne duva na iber, oseti se blago pirkanje, jak oslabo, ali ne dimi i suv je. Da dodam i da cevka u koju se bode merac nije potopljna u ulje u karteru, ide samo malo u blok i to je to. Da l ije stanje katasrofa i da teram majstoru? Da li bi merenje kompresije pokazalo nesto? Ili ovo moze biti normalno? Gledao sam po netu za razne automobile, dizele, benzince i misljenja su podeljena. Neko kaze dobro je neko kaze ne sme ni u kom slucaju da duva a pogotovo da baca ulje na merac ili cep, nikako...
[ vladd @ 12.04.2012. 15:58 ] @
Ne valja ako proizvodi dim, a sitne kapi nisu bitne. Stvar je pozicije uvodne cevi, kod nekih baca sitne kapi a kod nekih ne moze da dobaci do ivice zbog duzine cevi.

Eventualno bi (ja licno) pogledao ventil za odusku kartera, mada, s obzirom da pri tuazi nema problema i povecanja broja kapljica, sve je u redu.

Sto se tice poklopca ventila, situacija je jos komplikovanija, odnosno postoji nekoliko mesta na koja se otvor postavlja, tako da univerzalna formula, odnosno savet ili upozorenje nema osnova. Neki su poklopci vuslji, neki nizi, negde je otvor iznad ventila, negde je sa strane, kod lezaha bregaste, neki imaju duzi cunak do poklopca, a neki plici..

Kod plitkih poklopaca sa otvorom na sredini, svakako ce prstati kapljice, za razliku od dubokog poklopca sa otvorom sa strane...blize ivici, van zone ventila...

Poz
[ ludidzora28 @ 12.04.2012. 17:32 ] @
Znaci da mogu malo da se opustim...

Na merac ne dimi, ustvari ne dimi nigde, ni na cep ni na auspuh ni na iber, samo tu baca te kapljice u leru i duvka, oseti se da piri, struji vazduh, malo ni blizu kao pre generalne, dok kada dam malo gas prestaju i kapljice i duivkanje. Posle voznje od nekih 20-ak km, znaci zagrejan motor, i izvadim merac u radu izasla je mala kolicina pare/dima, i posle toga nista sem kapljica. Pretpostavljam da to nije nista strasno posto se stvaraju uljne pare u karteru i verovatno se zavuku tu posto hoce da idu gore, pa zadju u tu cevku i cekaju da ja otvorim pa da izadju napolje... :) Na cep ne baca u leru ali kad dam gas prska, mislim da je nirmalno posto je odma ispod njega breg, i vidi se kako bacaka ulje ali ne kroz otvor, samo kad dam gas...

Hvala ti puno, i na osnovu toga sto si rekao i toga sto mi ne trosi ulje i ne dimi na sve strane kao pre, ja to vise ne otvaram u radu. Jedino mozda izmerim kompresiju cisto da znam stanje... I kolika treba da bude kod ovog auta, ili uopsteno za benzince ako se moze reci?

E da, danas bio kod kolege povezivao mu neke zice od plina, ne bitno, i ima Kadett-a 1.4i. Vidim blok nesto kao moj, sipka na istom mestu, osvezavan motor pre nekih 10k km, i bas mu u radu izvucem merac i nista ne prska, ali se isto oseti to sitno pirkanje. Ali sam primetio da je kod njega dosta duza ta cev u koju ide merac pa mozda zato i ne izbacuje kapljice, a i auto je bio hladan, stajao je, i nije isti...
[ etjen @ 12.04.2012. 19:02 ] @
bacanje kapljica definitivno zavisi od dužine cevke a bacanje na poklopcu od položaja poklopca, tako da ti to ništa u principu ne znači ako ne znaš tačno kako treba da bude kad je ispravno.
[ ludidzora28 @ 12.04.2012. 19:27 ] @
Merice se kompresija u svakom slucaju... Pa ako bude dobra onda nema sta da brinem???
[ botr @ 12.04.2012. 19:45 ] @
Kod atmosferskih benzinaca fabricki deklarisana kompresija se obicno krece oko 10 bara, ili kojih vec mernih jedinica.