[ I AM BORGS @ 14.04.2012. 20:44 ] @
pišem u ime komšije koji ima Golf 3 , 1.9 dizel , 1995 god. Izgubio je 5 brzinu i krči u 2 brzini. Došo je kod mene jer imam kanal da vidi šta da radi. Bila je otpuštena matica na levom točku , pa smo mislili da se poluosovina izvukla iz mjenjača. vratili smo poluosovinu nazad i zašarafili maticu. ali problem je osto isti. dali je moguče da je pokvaren mjenjač i sinhroni u njemu ? ps : kupio ga je prije 15 dana.
[ botr @ 15.04.2012. 06:52 ] @
Jeste malo cudno da nastrada peta, ali druga uglavnom prva nastrada, tako da je menjac 99% u pitanju. Da je nastradao birac brzina ne bi mogao ni u jednu brzinu.
[ sasa022 @ 15.04.2012. 07:12 ] @
Citat:
kupio ga je prije 15 dana.


Kad vec nije vodio majstora sa sobom kada je kupovo auto,nek sad trazi dobrog mehanicara da sve detaljno pregleda...
[ vladd @ 15.04.2012. 10:47 ] @
Bolje je vratiti doticni auto, to je veliki skriveni nedostak o kojem nije informisan kupac.

Poz
[ ludidzora28 @ 15.04.2012. 11:30 ] @
U pravu si... Vec vidim sebe koji je znao da kupuej auto sa crknutim motorom i ako je kupac govorio da je u tiptop stanju... Svasta zivi na ovoj planeti... :) Pa mi opet nije bilo svejedno kada sam ga radio i ako je cena na kraju bila kao i za isto vozilo u "dobrom stanju", +/- 100e.

U svakom slucaju je menjac gecrkt, a sta mu je moze biti vise stvari. Kolegi na Golf II je crkla 5-a brzina, izlizali se unutrasnji zubi na zupcaniku, posle zamene ne kvalitetnim zupcanikom sledeci put je stradao i on i osovina na koju ide... Mada je on sam bio krivac jer ga je terao 5 na male obrtaje, 50-60 km/h po gradu, a zupcanik od 5-e je veoma mali i trpeo je... Kako je kod III ne znam ali mozda je slicno, ovo je samo primer...

Najbolje da sa prodavcem lepo sedne i kaze sta je u pitanju pa da se dogovore, ili da mu vrati pare a on njemu auto ili da nekako podele trosak...
[ I AM BORGS @ 15.04.2012. 12:46 ] @
hvala na savjetima !!! komšija je pročito šta ste napisali. na njemu je da odluči šta će da radi. pozzzz
[ vladd @ 15.04.2012. 13:23 ] @
Da bih olaksao odluku ispricacu nesto.

Pozeleo sam da promenim odnos (ispravnih) zupcanika pete brzine, posto je laka zahvat, par zupcanika se nalazi izvan kucista VW menjaca, pokriveni deklom.
PAR zupcanika drugacijeg odnosa su kostali 350 evra..sto je odlucilo da ostane kako jeste.

Problem je sto ljudi misle da auto koji plate 2-3000 evra, velika popravka treba da kosta 5-10%, par stotina evra..

U ovom slucaju, kvalitetna popravka moze da kosta par hiljada evra, racunajuci kupovinu novog menjaca.

Kupovati polovan menjac moze da umanji troskove, na 500-1000 evra, sa neizvesnim ishodom, niko nece garantovati za takav menjac, dugotrajnu upotrebljivost. Uostalom "sta se htelo za 500 evra"? Da traje vecito?

A golf 3 sa neispravnim menjacem, ne bi trebao da kosta vise od 1500 evra...

Ocigledno je i ovo vozilo, nakon loma menjaca, dozivelo ili postavljanje najjeftinijeg polovnog, tek za prodaju, ili opravku kod nekog kvazimajstora(najjeftiniji koji ima alat i volju, ali ne i adekvatan alat, delove i znanje..), tek da bude "pripremljen" za prodaju..

Toliko..menjac se odmah pokazao, sta li tek sledi, ne preporucujem sadasnjem vlasniku da otkriva...

Poz

P.S. Jeste da je vozilo kupljeno u "vidjenom" stanju, ali je takodje receno da je u "voznom" stanju, na sta treba potencirati pricu oko vracanja tesko neispravnog vozila.
[ ludidzora28 @ 15.04.2012. 13:40 ] @
Sam oda je prodavac neki normalan, a verovatno nije neki fini gospodin cim je uvalio auto. Moze da kaze ti si auto video, probao, kupio, ko te sisa sto nisi poveo nekog iskunog majstora ili koga vec ko se razume, sam si kriv. I pri tom ako auto nije prepisan moze da kaze ostavi lepo kljuceve ako ti se ne svidja i dovidjenja. Pa onda batine, sud itd... Sem ako nije napravljern ugovor. Ja npr. kad sam uzeo auto uzeo sam ga bez ikakvih ugovora, isao sam tek posle mesec-dva da odradim prepis, i u ugovoru je pisalo da ako se na vozilu desi nki kvar ili se ustanovi da nesto nije u redu u nekom kracem vremenskom roku, isto tako je pisalo da je vozilo u ispravnom stanju, da sve troskove snosi prodavac. E onda sam mogao da jurim ovog sto je mislio da je baja sto je tvrdio da je motor odlican, ali sam auto platio dosta ispod cene i nisam takav covek, ali kakav je on na kraju ispao kajem se sto nisam bio djubre...

U svakom slucaj unapisi kako je komsija prosao... I ako ima ugovor nek dobro procita da ne pise negde nesto slicno ovome, auto ispravno i ako se desi neki kvar u skorije vreme da je prodavac duzan da to otkloni... Moda pise, mozda ne...
[ Zarko Silic @ 15.04.2012. 13:51 ] @
Heh,

ja sam kupcu mog (polovnog) vozila starog 10 godina dao bezuslovnu garanciju od 2 godine.
Od tada je proslo 5 godina a kupac, osim zamene pneumatika, zutu banku nije ulozio. Nisam siguran ni de je ulje menjao.


Ima nas svakakvih!
[ bakara @ 15.04.2012. 17:34 ] @
Citat:
ludidzora28:  i u ugovoru je pisalo da ako se na vozilu desi nki kvar ili se ustanovi da nesto nije u redu u nekom kracem vremenskom roku, isto tako je pisalo da je vozilo u ispravnom stanju, da sve troskove snosi prodavac. E onda sam mogao da jurim ovog sto je mislio da je baja sto je tvrdio da je motor odlican, ali sam auto platio dosta ispod cene i nisam takav covek, ali kakav je on na kraju ispao kajem se sto nisam bio djubre...

U svakom slucaj unapisi kako je komsija prosao... I ako ima ugovor nek dobro procita da ne pise negde nesto slicno ovome, auto ispravno i ako se desi neki kvar u skorije vreme da je prodavac duzan da to otkloni... Moda pise, mozda ne...

Bas bih voleo da upoznam tog prodavca koji ce tako nesto da potpise a da nije diler automobila ili da nema neki servis iza sebe, mislim da imate malo prevelika ocekivanja.

U kupoprodajnom ugovoru uvek stoji da je kupac vozilo pregledao i da se prodaje u vidjenom stanju, naravno uvek mozes da ga tuzis ili da se bijes.
[ milovanmaric @ 15.04.2012. 18:10 ] @
Neznam oko ugovora,

svez mi je podatak, od drugara koji zivi u Nemackoj, da polovan auto kad prodas tamo, kupac ima pravo/mogucnost da kroz 14 dana vrati auto ako se ustanovi/nastane bilo kakva neispravnost, nakon toga, prodavac je miran, tj, nije obavezan da prihvati auto.

[ ludidzora28 @ 15.04.2012. 19:26 ] @
Bem ga, tako je nekako pisalo, znam da ke sigorno pisalo da je prodavac duzan da to otkloni, pisalo je nesto u fazonu, ako se na autu desi kvar usled vise sile, sto mi je posebno iskopalo oci, da je prodavac u duznosti dq to resi. Bas je smesno zvucalo... A to je ugovor iz agencije koji on potpisao ne citajuci i kada sam ga ja opet tumacio, po tome sto pise mogao je ladno da snosi neke troskove, al aj reko necu a posle kad mi ni posle 4 meseca nije poslao hladnjak klime koji mu stoji kuci i ne sluzi nicemu i ja ga zovem a on se ne javljq, krivo mi je sto ga nisam motao makat i po sudu. Kao sto Zarko rece ima nas svakakvih...
[ Nocni @ 16.04.2012. 16:19 ] @
Ovo je smijurija... hoćete da kažete da kad čovjek kupuje 20 godina star auto treba da dobije garanciju i treba prodavac da mu popravlja auto ako se nešto pokvari?
Otkud znate da je prodavac znao da će se menjač pokvariti?
Vraćanje auta starog 20 godina posle 15 dana vožnje?
U slučajevima kad se desi veći kvar odma posle nekoliko dana obično može prodavac da pokaže dobru volju i da snosi pola troškova popravke... ali to se dešava veoma rijetko...
Pregledao je vozilo i isprobao, žao mu je bilo da plati majstora isto kao što mu je žao bilo da plati majstora kad se auto pokvario nego je otišao na kanal kod komšije koji je postavio temu na internetu... Sad mu je žao da kupi drugi menjač... Da sam mu kojim slučajem ja prodao tog golfa rekao bih mu: "Popravljaj sam svoje auto".
Pa i čovjeka koji je juče izgledao sasvim dobro može srce da zvekne a kamoli stari auto da mu se pokvari motor ili menjać...
Ako je htio garanciju trebao je da uzme novi auto ili o tome da se dogovori sa prodavcem prije kupovine...
Da je meni neko prodao auto koji bi odma sjutra imao kvar menjaca nebi ni zvao prodavca da ga obavjestavam o tome.
[ vilil1 @ 16.04.2012. 17:15 ] @
@Nocni

Prodavac je DUZAN da obavesti kupca o svim nedostacima.

@I AM BORGS

Postoji u Zakonu o zastiti potrosaca deo koji se zove - "NEPOŠTENO POSLOVANjE". Neka taj komsija to lepo procita i videce da ima osnova za vracanje novca ili tuzbu ako prodavac ne zeli da mu vrati novac.
[ bakara @ 16.04.2012. 17:23 ] @
@vilil1

Postoje i neposteni kupci, toliko o tome.
[ Nocni @ 16.04.2012. 17:26 ] @
@Vilil1,
Naravno, nisi ni procitao sta sam napisao... Kako ce ga obavijestiti o nedostatku ako ni sam ne zna za taj nedostatak?
Radi se o starom autu na kojem su ovakvi kvarovi potpuno normalna pojava... tu moze da crkne bilo sta kao sijalica...(a juce je odlicno radilo )
Sto se tice placeva na kojima se prodaju polovnjaci, tu je situacija jos gora... vecinu vozila vlasnici nisu vozili ni 200 metara a kamoli da znaju nesto vise o njima.
[ vilil1 @ 16.04.2012. 18:14 ] @
Citat:
bakara: @vilil1

Postoje i neposteni kupci, toliko o tome.

Ne razumem? Ti mislis da je ovaj sto je kupio golfa neposten? Da je namerno pokvario auto, ili...

Citat:
Nocni: @Vilil1,
Naravno, nisi ni procitao sta sam napisao... Kako ce ga obavijestiti o nedostatku ako ni sam ne zna za taj nedostatak?
Radi se o starom autu na kojem su ovakvi kvarovi potpuno normalna pojava... tu moze da crkne bilo sta kao sijalica...(a juce je odlicno radilo :-))
Sto se tice placeva na kojima se prodaju polovnjaci, tu je situacija jos gora... vecinu vozila vlasnici nisu vozili ni 200 metara a kamoli da znaju nesto vise o njima.

Pa naravno da sam procitao sve sto si napisao. ;) I zaista ne razumem sta je smesno? Sto je neko prodao auto, kome je za 15. dana crkao menjac? Da, naravno da ne moze da obavesti o svakoj sitnici, ali moze o tome kako radi, sta je menjano, kako je odrzavan, kako se ponasa na putu, cuje li se nesto neuobicajeno...

A u vezi placeva, cini mi se da su oni u obavezi da daju garanciju od godinu dana.

edit

Emisija Mirka Nemirka o garanciji za automobile -

http://www.rts.rs/page/tv/ci/story/17/RTS+1/840712/SAT.html
[ Zarko Silic @ 16.04.2012. 18:24 ] @
Problem svih problema je placena cena automobila.

Ako je auto platio 1500 eura onda je za ocekivati da takav auto ne valja.

Ako je Golfa 3 tdi platio 3500 ili vise eura, sto bi bila normalna cena za automobil u odlicnom stanju, onda postoji, bar nekakvo moralno pravo po kome bi prodavac trebao ucestvovati u popravci.
[ bakara @ 16.04.2012. 19:36 ] @
Citat:
vilil1: Ne razumem? Ti mislis da je ovaj sto je kupio golfa neposten? Da je namerno pokvario auto, ili...

Ne mislim ja nista, a nisma ni vidovit da znam da li je neko namerno ili slucajno pokvario auto.

Citat:
vilil1: Pa naravno da sam procitao sve sto si napisao. ;) I zaista ne razumem sta je smesno? Sto je neko prodao auto, kome je za 15. dana crkao menjac? Da, naravno da ne moze da obavesti o svakoj sitnici, ali moze o tome kako radi, sta je menjano, kako je odrzavan, kako se ponasa na putu, cuje li se nesto neuobicajeno...

A ovde je valjda kupac bio malouman pa nije primetio 15 dana da menjac ne radi dobro ili sta...?

Mozda je do sada dobro radio, a sada crk`o skroz...
Stavi se u situaciju da sutra prodas auto koji te je godinama dobro sluzio a posle 15 dana ti dodje kupac i kaze da mu je crkao motor i od tebe sa punim pravom trazi pare za popravku, sta bi mu rekao?

Citat:
Zarko Silic

Ako je auto platio 1500 eura onda je za ocekivati da takav auto ne valja.

Ako je Golfa 3 tdi platio 3500 ili vise eura, sto bi bila normalna cena za automobil u odlicnom stanju, onda postoji, bar nekakvo moralno pravo po kome bi prodavac trebao ucestvovati u popravci.

Slazem se sa ovim, ali ni to ne mora uvek biti pravilo...

Pre nekoliko godina sam prodao ja prodao jednog pola variant za vrlo lepe pare, i to prijateljovom prijatelju, za par nedelja mu je pukao zupcasti u voznji, a ubrzo posle toga je crkao i ventilator na hladnjaku pa je prokuvao...i sta sam ja tu kriv?
Ne bih rekao...
[ Zarko Silic @ 16.04.2012. 20:02 ] @
Citat:
bakara: .i sta sam ja tu kriv?



Da, delimicno. Bar za zupcasti.
[ bakara @ 16.04.2012. 20:22 ] @
Citat:
Zarko Silic: Da, delimicno. Bar za zupcasti.

Nisam...nemam nameru da radim veliki servis kada prodajem auto...
Kada kupim auto ja odradim veliki servis, a prodajem obicno kada dodje na red sledeci, mislim da je previse ocekivati od prodavca da ulozi 500e u auto i da ga proda vama...mislim moze i tako, ali onda nije ta cena
[ Zarko Silic @ 16.04.2012. 20:30 ] @
Oda si to trebao posebno napomenuti prilikom prodaje. Samo tako ne snosis deo krivice.

Ako se prilikom prodaje koristie izrazi: bez ulaganja, top stanje i sl, onda to podrazumeva da je automobil redovno servisiiran i da poseduje preciznu istoriju. U protivnom, kupac se dovodi u zabludu.
[ bakara @ 16.04.2012. 21:10 ] @
Citat:
Zarko Silic: Oda si to trebao posebno napomenuti prilikom prodaje. Samo tako ne snosis deo krivice.

Izvini, ali koje krivice?

Auto je bio potpuno ispravan, uredno odrzavan i data je servisna knjiga sa urednom servisnom istorijom... da ne pricam da je posle par meseci na njega naleteo tramvaj odpozadi i razbio ga totalno.

Citat:
Zarko Silic

Ako se prilikom prodaje koristie izrazi: bez ulaganja, top stanje i sl, onda to podrazumeva da je automobil redovno servisiiran i da poseduje preciznu istoriju. U protivnom, kupac se dovodi u zabludu.


Ja sam za svoju vozacku karijeru kupio i prodao izmedju 15 i 20 automobila, ni jedan nisam prodavao sa takvim izrazima, ali jesam sa:
hitno, povoljno, nije fiksna cena, odlicno stanje...

Ne znam samo kako bi prodao auto kada bi stavio, treba da se radi veliki servis, sve 4 gume za zamenu, lamela pri kraju, motor trosi ulje...takvi oglasi i ne postoje, a svi znamo da takvi automobili postoje.

Na kupcu je da vozilo pregleda i proceni da li je za njega, vozilo je polovno i moze sutra da stane, ako se ne razume neka trazi pomoc ili neka kupuje novo, tako je sa svim polovnim stvarima a ne samo sa automobilima.

Naravno ovo moje ne znaci da podrzavam uvaljivanje kupcu, vec polazim od toga da su takvi slucajevi redji.
[ vilil1 @ 16.04.2012. 22:55 ] @
Citat:
bakara: Stavi se u situaciju da sutra prodas auto koji te je godinama dobro sluzio a posle 15 dana ti dodje kupac i kaze da mu je crkao motor i od tebe sa punim pravom trazi pare za popravku, sta bi mu rekao?

Moj primer...ja auto redovno odrzavam. kada menjam delove stavljam po mogucstvu originale, ili najkvalitetnije moguce. Potrazim proizvodjaca, zatim uvoznika, pa prodavca. Sve sto zamenim, zapisem, i sve bih to predocio kupcu. Dobro, nisam majstor kao Zarko da dajem toliku garanciju, ali bih garantovao da je sve uradjeno po propisu i na vreme.

Citat:
bakara
Ne znam samo kako bi prodao auto kada bi stavio, treba da se radi veliki servis, sve 4 gume za zamenu, lamela pri kraju, motor trosi ulje...takvi oglasi i ne postoje, a svi znamo da takvi automobili postoje.

Na kupcu je da vozilo pregleda i proceni da li je za njega, vozilo je polovno i moze sutra da stane, ako se ne razume neka trazi pomoc ili neka kupuje novo, tako je sa svim polovnim stvarima a ne samo sa automobilima.

Nisi u pravu. Moras da obavestis kupca o svemu vezanom za vozilo. To sto se kod nas radi kako se radi, ne znaci da je to posteno. Kada bi se neki kupac zainatio, pa poterao do suda, onda razni vestaci, svedoci, izgubljeno vreme, troskovi advokata, sudski troskovi...Pa kad se to nakupi cifra je boli glava. Neka budu samo dva - tri takva slucaja objavljena u javnosti, ne verujem da bi se iko vise tako nemarno odnosio prema kupcima.

Na zapadu se kupci obavestavaju o svemu vezano za auto koji se prodaje. Ne zato sto oni to vole, sto su dobre duse, nego su ih uveli u red kaznama. Mozda ce jednoga dana to zaziveti i kod nas. Valjda ce EU da nas dovede u red.

Kao sto napisah ranije, Zakon o zastiti potrosaca, deo "Neposteno poslovanje". Dugacak je za citiranje, evo samo jednog dela -

Član 22.
Obmanjujuće poslovanje propuštanjem trgovca da preduzme određenje radnje postoji kada trgovac, uzimajući u obzir sve okolnosti slučaja, prostorna i vremenska ograničenja upotrebljenog sredstva komunikacije i dopunske mere koje je preduzeo u cilju obaveštavanja potrošača:
1) uskrati potrošačima bitna obaveštenja koja su prosečnom potrošaču potrebna za razumno odlučivanje, čime navodi ili preti da navede prosečnog potrošača da donese ekonomsku odluku koju inače ne bi doneo;
2) skriva bitne informacije ili informacije pruža neblagovremeno ili na nejasan, nerazumljiv ili dvosmislen način ili kada propusti da istakne poslovnu svrhu svog obraćanja potrošačima čime navodi ili preti da navede prosečnog potrošača da donese ekonomsku odluku koju inače ne bi doneo.
[ Zarko Silic @ 16.04.2012. 23:29 ] @
U principu ne postoji razlika u ucinjenom delu prevare ukoliko je na primer nesto neispravno na vozilu, a zasto prethodni vlasnik zna i na primer vracanja kilometraze za koju prethodni vlasnik sasvim sigurna zna.

I jedno i drugo nije nemoguce dokazati na sudu i na taj nacin, kao kupac, ostvariti svoja prava.

Zbog toga je postenije i pravilnije popraviti vozilo i prodati ga u ispravnom stanju, ali tada nastaje onaj problem koji sam spomenuo u svom prvom postu na ovoj temi: ko je to spreman da plati?
Prakticno, sami kupci (odredjena grupa kupaca), ovakvim pristupom, ucestvuju u prevari. Hteli bi sve 100% ispravno, zahtevaju zakonsku zastitu kakvu imaju beli medvedi, a pri tome cicijase i jajare, pogadjajuci se u 20 eura.

Ko je taj koji je kriv u slucaju vecih problema, kao sto je na primer menjac iz ove teme?

Sve zavisi od cene koju su platili za automobil. Ako je ona realna i relativno velika, veliki deo krivice (prevare) snosi prodavac.
Ako je automobil placen ispod realne cene (pogotovo u bescenje), kriv je samo kupac.
[ La_odvala @ 16.04.2012. 23:50 ] @
@ Zarko Silic

Lepo si im objasnio

@ vlasnik


Oči gledale oči plakale . Kakvo vraćanje automobila ? Pa ko je taj što će da vrati pare da idem i ja da kupim pa da icepam jedno 20 para gume pa da se žalim što je produvao auto koj iza sebe ima 20 godina... Sve se zna kad se kupuje auto šta sve može da se desi a ako je to neki dečko kupio od 20 godina to je normalno. Svi koj su išli tako da kupe a nisu ni terali kod majstora još ako su ubijali cenu to ih snađe. NEMA dobar golf a onaj koj ima on ga NE prodaje. A i na kraju u ugovoru piše da je auto kupljen u uviđenom stanju. Koja je cifra za auto na kraju ?
[ I AM BORGS @ 17.04.2012. 10:11 ] @
Pa ljudi vi se baš raspisali na ovu temu !!!!!!! Nisam se nadao takvoj diskusiji !!!! Od nedjelje ( dopodne) komšija nije dolazio ,nisam se više ni čuo ni vidio sa njim. Neznam šta se događa i kakve su mu namjere, a radi do kasno navečer svaki dan.Još uvjek se vozi sa takvim kvarom. I mene zanima kako če to završiti ,pa ču vam javiti. pozdrav !!!
PS : Pišem za njega zato šta on nema internet.

[Ovu poruku je menjao I AM BORGS dana 17.04.2012. u 11:23 GMT+1]
[ bakara @ 17.04.2012. 10:52 ] @
Citat:
vilil1:Moj primer...ja auto redovno odrzavam. kada menjam delove stavljam po mogucstvu originale, ili najkvalitetnije moguce. Potrazim proizvodjaca, zatim uvoznika, pa prodavca. Sve sto zamenim, zapisem, i sve bih to predocio kupcu. Dobro, nisam majstor kao Zarko da dajem toliku garanciju, ali bih garantovao da je sve uradjeno po propisu i na vreme.

I ja kupim takav auto od tebe, i dodjem ti posle nedelju dana i kazem ti da je crkao menjac...a ti kazes, izvinu druze koliko treba da ti platim popravku...
Da, kako da ne, vrlo realna situacija!


Citat:
vilil1:Nisi u pravu. Moras da obavestis kupca o svemu vezanom za vozilo. To sto se kod nas radi kako se radi, ne znaci da je to posteno. Kada bi se neki kupac zainatio, pa poterao do suda, onda razni vestaci, svedoci, izgubljeno vreme, troskovi advokata, sudski troskovi...Pa kad se to nakupi cifra je boli glava. Neka budu samo dva - tri takva slucaja objavljena u javnosti, ne verujem da bi se iko vise tako nemarno odnosio prema kupcima.

Na zapadu se kupci obavestavaju o svemu vezano za auto koji se prodaje. Ne zato sto oni to vole, sto su dobre duse, nego su ih uveli u red kaznama. Mozda ce jednoga dana to zaziveti i kod nas. Valjda ce EU da nas dovede u red.

A sta je sa tim ako prodavca ne interesuje mnogo vozilo osim da sedne i da vozi...ne zna ni gde je merna sipka za ulje, a na redovan servis misli neko od radnika, cak i gorivo mu sipa neko drugi...ima dosta i takvih.

Ne znam zasto se u opste polazi od toga da je prodavac nekoga prevario, mozda je ovaj menjac sa pocetka teme kod prodavca bio ispravan a pokvario se kod kupca?

Bavite se nekim nagadjanjima koja u opste nisu dokazana.
[ Lavlja_Jazbina @ 17.04.2012. 14:00 ] @
Da,ali ti si prijateljevom,prijatelju prodao auto kome je pukao kais.Kazi realno,koliko treba da izdrndas auto da bi kais pukao.
Mogao si zaobici tu prodaju prijatelju prijatelja.Ima i ona,nije to auto za tebe.
[ bakara @ 17.04.2012. 14:31 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina: Da,ali ti si prijateljevom,prijatelju prodao auto kome je pukao kais.Kazi realno,koliko treba da izdrndas auto da bi kais pukao.
Mogao si zaobici tu prodaju prijatelju prijatelja.Ima i ona,nije to auto za tebe.

I meni je jednom pukao spaner na mom autu u servisu dok je radio na leru, a nije mu bilo vreme za zamenu i to dok je majstor sedeo u kolima posle zamene seta kvacila, znaci trebao sam majstora da okrivim?

Takve stvari se desavaju, meni, kupcu, prodavcu, svakome... nije uvek kriv neko drugi.

Zasto se u opste prodaje polovno vozilo?

Samo zato sto vam je dosadilo, ili da bi izbegli povecane troskove njegov odrzavanja usled istrosenosti?
[ jnk @ 17.04.2012. 16:51 ] @
Nisam znao da zivimo u svetu gde postoje termini kao sto su nesavestan prodavac. Pa pola Sapca bi onda trebalo pohapsiti.
[ Lavlja_Jazbina @ 17.04.2012. 17:09 ] @
Mozda se kupovina obavlja prebrzo.Ja sam u licno svoj ulozio 2,3k preko cene koju sam platio.Ulozio u neke osnovne(veliki servis)
nove gume i stosta drugo.Za kupovinu bez ulaganja nema mesta pa bilo koja da je cena u pitanju za polovlnjake srednje klase.
Zasto kazem prebrzo.Malo se provoza i to je to.Po meni treba(nisam ni sam to uradio)Voziti auto do radne temperature,videti da li se pale
ventilatori,stepenovi motora ventilacije,voznja u punim zaokretima zbog homo zglobova,naci mesto sa sljunkom za probu abs-a,neka kaldrma
za amortizere.Najbolje bi bilo kada bi neko imao mesto kao stu je u Beogradu kod bubanj potoka bio neki poligon za terence gde bi svi ovi
navedeni predlozi bili na jednom mestu kao i valjci na tehnickom i centriranje trapa,sa strucnim licima-mehanicar-limar,koji bi davali neki strucni test.
Nekazem da nema vise nivoa ko je kada kriv ali i kada se cipuje auto zbog sportskih perfomansi pita se da li ima garancije.Garancija na sta.
Los mu plivajuci zamajac,motor sumnjivog stanja,takodje i menjac.Razleti se posle dodatih konja i dolazimo do onoga kao,pa meni je to sve radilo.
Meni se licno dopalo sto je auto bio u ovlascenom servisu,i sve lampice su mu radile kao i funkcije koje postoje na autu..Nista budzeno i original.
Stavio mp3 na upaljac.Necu ni original radio da menjam.Ja tako,drugi drugacije ali too je neko moje misljenje.
[ vladd @ 17.04.2012. 17:12 ] @
Izgleda da zivimo. Uostalom, sapcani nisu bas dobar primer, ni za dobra ni za losa vozila. Uglavnom, sva su u tehnicki ispravnom stanju, bez vecih iznenadjenja, ali legalitet je ponekad poprilicno sumnjiv.

Uostalom, kod "sapcana" se sve zna, i ko krene u poslovanje, mora da obavi pripremu i pregled vozila, i na kraju moze da bude zadovoljan.

Iako je situacija slozena, u nekim proslim vremenima bi se zavrsavala ignorisanjem prodavca, ili nekim visevekovnim sudskim sporovima, sudski sporovi ni u ovom slucaju nisu iskljuceni, ali se proces odvija znacajno brzo, i na stetu "nesavesnog prodavca".

Nije menjac doticnog golfa napravljen od sira, pa da pokaze neispravnost u par stotina ili hiljada km. Zato se sumnja na los nameru. Samo pod uslovom da prodavac nije obavestio kupca o postojanju nekih problema sa menjacem.
U tom slucaju se koriguje cena, a sva iznenadjenja padaju na teret kupca.

Poz
[ vladd @ 17.04.2012. 17:16 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina: Mozda se kupovina obavlja prebrzo...


Ne prebrzo nego u transu, nesvesno.

Jednostavno se kupac uclanjuje u klub trosenja novca, i neke stvari ne moze da izbegne. Placa se i na mostu i na cupriji.

Poenta je ne preplatiti onu spravu, od koje se, unapred zna, sta se ocekuje.

Da ne trosi gorivo, da nema odrzavanje, to ne postoji, ali da li ce biti u 30%, ili 90% ispravnom stanju, to je vec izbor.


Poz
[ mozdasamjaamozdainisam @ 17.04.2012. 17:21 ] @
@bakara, mislim da ne razumes poentu o kojoj ovde pricaju;

naime, ako ti kao prodavac vozila si primetio da recimo menjac nesto nije kako treba - ili si zakrpio pokvaren menjac tek toliko da auto ide nizbrdo onda si kao prodavac duzan (zakonom) da o tome obavestis i potencijalnog kupca.

Dakle ne radi se o kvarovima za koje ti kao prodavac nisi znao u momentu prodaje vozila, nego o mogucim kvarovima koje si konstatovao jos kao sadasnji korisnik vozila. Ako to precutis onda po zakonu vrsis prevaru.

Slazem se sa tobom da gotovo niko nece u oglas staviti nesto poput 'menjac samo sto nije crkao', ali mislim da je sasvim moralno upozoriti potencijalnog kupca na moguce kvarove. Cak iako kupac provoza auto i sagleda ga sa svih strana - neke potencijalne kvarove koje si ti primetio njemu mogu promaci.

Gume na primer, svako moze da vidi da u kakvom su stanju; ali da recimo auto nece da upali kada je zagrejan ce malo potencijalnih kupaca da testira. A ti to - kao sadasnji vlasnih znas i precutis - onda krsis zakon.

Dakle, kvarovi za koje si znao a nisi rekao kupcu - za njih si odgovoran i kupac po zakonu ima pravo da od tebe trazi deo (ili celu svotu) novca za popravku. Kako dokazati? Pa to i nije toliko tesko. Zna se koliko je prosecno vremena potrebno da bi se odredjeni kvar 'desio' u normalnim uslovima eksploatacije. Na primer, izlizano kvacilo (sem prilikom teske 'zloupotrebe' vozila) ce se manifestovati nakon xx.xxx kilometara (u zavisnosti od vozila). Kvacilo cesce crkava u toku vremena, pocne da proklizava ali 'radi'. Redje se desava da odjednom crkne (ali i to je moguce). Dakle, ako bi nekome ko je kupio vozilo posle 7 dana crklo kvacilo on bi imao dobre sanse da dokaze da se taj kvar manifestovao i u trenutku prodaje vozila i da je prodavac namerno zataskao taj kvar. I za ovo postoji vestacenje, moze se uraditi analiza mehanickih delova i slicno. Pred (normalnim) sudijom bi prodavac bio u obavezi da snosi deo troskova popravke (odnosno, da da odgovarajuci popust prilikom prodaje vozila). Pa bi na primer Golf iz ovog primera umesto regularnih 3,500 evra kolika je trzisna cena, bio prodat za 2,000 a 1,500 bi bili troskovi za popravku.

Sa druge strane, ako nekome uleti kamencic i razbije mu hladnjak ili nekog pokupi tramvaj od pozadi - tu nema krivice kod prethodnog vlasnika.
[ Lavlja_Jazbina @ 17.04.2012. 17:28 ] @
Sve u svemu necu sebe da malerisem zbog ove teme pa sam narucio 2,5l original ulja za menjac.Nece da skodi.
[ Dr.sima @ 18.04.2012. 09:54 ] @
Mislim da je ovako nesto standard u Srbiji


Da li dajete garanciju na kupljena vozila ?
- Polovna vozila se kupuju u viđenom stanju i bez prava reklamacije.
- Dajemo garanciju na originalnu dokumentaciju i legalnost vozila.
- Pre kupovine vozila možete se uveriti u njihovu ispravnost i proveriti sve što Vas zanima zajedno sa automehaničarem, voziti test vožnju itd…


P
[ bakara @ 18.04.2012. 10:06 ] @
Citat:
mozdasamjaamozdainisam: ali mislim da je sasvim moralno upozoriti potencijalnog kupca na moguce kvarove. Cak iako kupac provoza auto i sagleda ga sa svih strana - neke potencijalne kvarove koje si ti primetio njemu mogu promaci.

Pa i pise mu to u svakom kupoprodajnom ugovoru, kao i da je (kupac) duzan da proveri legalnost vozila, a to pise cisto da ne bude da nije znao, i da mu je neko drugi kriv.

I opet da ponovim, ja ovde ne opravdam nikakvu prevaru, cak sta vise imam jako lose misljenje o trgovcima automobilima (najgori olos), ali ne mozete ni da ocekujete da uvek neko drugi bude kriv za kvar na (sada) vasem polovnom vozilu.

O ovome treba da mislite kada vam pada na pamet da date 3000e za 20 god star auto...kome je zamisli crkao menjac.
[ Java Beograd @ 18.04.2012. 10:23 ] @
Poenta je da smo svi mi nekad kupci a nekad prodavci.
kad sam prodavao, uvek sam kupcu ispričao šta bi valjalo uraditi (popraviti, zameniti) uz napomenu da drugih skrivenih mana i kvarova nema, ali ne mogu da garantujem da se neće pojaviti.

Primer je kad mi je pukla radilica na Jugiću, pre mnogo godina. Tek tako pukla, sama od sebe, čak i nisam vozio u nekim visokim obrtajima. Da sam juče (od tog dana juče) prodao auto, kupac bi mogao da kaže da sam ga prevario, a nisam. Slično je i sa menjačem. Zupčanici uglavnom puknu sami od sebe, iz čista mira, bez prethodne najave.
[ I AM BORGS @ 28.04.2012. 11:27 ] @
pozdrav !! evo da javim sta se rešilo : prodavac i kupac ( komšija ) nagodili su se da mu prodavač da drugi motor i mjenjač u kompletu, umjesto pokvarenog mjenjača. komšija je več promjenio sve. sada čeka majstora da mu dođe spojiti žice na motor. sada ima motor 1.6 tdi. sada ima ručni čok itd,itd.
ps: kada je skido stari mjenjač vidio je zdrobljenu poluosovinu i zdrobljen homokinetički zglob- čudo da se mogo tako voziti.
[ Zarko Silic @ 28.04.2012. 11:34 ] @
Citat:
I AM BORGS: sada ima motor 1.6 tdi. sada ima ručni čok itd,itd.
ps: kada je skido stari mjenjač vidio je zdrobljenu poluosovinu i zdrobljen homokinetički zglob- čudo da se mogo tako voziti.


Ne postoji 1.6 tdi za Golfa 3, a pogotovo ne postoji tdi sa rucnim saugom.
[ botr @ 28.04.2012. 12:37 ] @
To je verovatdno 1.6 td, a mozda cak i obican 1.6 d.
[ vladd @ 28.04.2012. 14:35 ] @
Pa u sustini i jeste TDI, stari turbo dizel a ima i injektore.

Prodavac je ocito svestan situacije, i nudi resenje, koje je neadekvatno, i trulo -kompromisno.


U krajnjoj liniji, motor ce raditi, auto ce taljigati, mozda ce biti nesto jeftinije odrzavanje motora..ni prvi ni poslednji "zombi" na dzadama Balkana.

Poz
[ bakara @ 28.04.2012. 14:59 ] @
Pa kad je mogao milojkovic da nabudzi taj motor u cetvorku, sto ne bi ovaj mogao u trojku

Ma taj je auto ko rodjen za te kombinacije, a i musterije su vrlo fleksibilne.
[ milovanmaric @ 28.04.2012. 22:13 ] @
btw, bice da ce ovde biti dovoljno materijala da se moze napisati nastavak Majstorske radionice.
[ I AM BORGS @ 29.04.2012. 10:33 ] @
da, da 1,6 td ,a ne 1,6 tdi kako sam napiso. šta se tiče Majstorske radionice tu se slažem, a i komšija voli da bude - sam svoj majstor.
pozdrav