[ andre2000 @ 15.04.2012. 14:41 ] @
Već duže vreme me nervirao kamenac koji mi se nahvatao na vratima auta. Plafon u garaži zna da prokišnjava kad padne velika kiša, i voda tada kaplje nekoliko sati po autu. Bedak je što mi se kamenac pojavio samo par meseci nakon kupovine novog auta. Nakon godine vožnje sa flekama od kamenca na autu danas sam neverovatno lako skinuo kamenac bez bojazni za lak, u DM-u sam uzeo sredstvo za skidanje kamenca u bokalima, kuvalu i slično, i time za dva minuta skinuo sav kamenac. Pošto je rešenje problema koji me je dugo nervirao izuzetno prosto morao sam ovde da objavim recept.
[ codeNO @ 15.04.2012. 15:44 ] @
Isto kao sto bi skinuo kamenac u kupatilu. Limunska kiselina, axel, cillit bang, mer itd... Dovoljno jaki da skinu kamenac, a dovoljno slabi da ne ostete farbu
[ inobradovic @ 15.04.2012. 17:13 ] @
imas pare za nov auto a nema da popravis krov ?
[ etjen @ 15.04.2012. 21:26 ] @
prvi put čujem da se kamenac napravi na kolima od kiše? Ostario bih a da nisam znao :))

Elem, mogao si to i sa polir pastom da odradiš i da ne razmišljaš da nećeš zeznuti farbu.
[ Tamara_K @ 15.10.2017. 20:50 ] @
Citat:
andre2000: Već duže vreme me nervirao kamenac koji mi se nahvatao na vratima auta. Plafon u garaži zna da prokišnjava kad padne velika kiša, i voda tada kaplje nekoliko sati po autu. Bedak je što mi se kamenac pojavio samo par meseci nakon kupovine novog auta. Nakon godine vožnje sa flekama od kamenca na autu danas sam neverovatno lako skinuo kamenac bez bojazni za lak, u DM-u sam uzeo sredstvo za skidanje kamenca u bokalima, kuvalu i slično, i time za dva minuta skinuo sav kamenac. Pošto je rešenje problema koji me je dugo nervirao izuzetno prosto morao sam ovde da objavim recept.


Jeste da je prošlo dosta vremena od ovog posta, ali javljam se da se zahvalim postavljaču teme, ukoliko je još na ES. Uspela sam da skinem kamenac baš pomoću navedenog sredstva. Usled nedostatka i parking i garažnog prostora u kraju u kome živimo kola su bila na pomoćnom mestu u zajedničkoj garaži (dobijeno je pomeranjem kapije garaže prema ulici), mesto je sa strane, uza zid i voda se slivala baš na kola, uvek na isto mesto.
Prvo sam probala sredstvom za čišćenje staklokeramičkih površina i tako zamazala da je taj deo išao na mašinsko poliranje, pri čemu kamenac nije uklonjen :(. Tako da nisam sigurna koliko polir pasta pomaže, taj kamenac sa tako nataloži, pa mi se čini da je hemijska reakcija (dva reaktanta, ha, ha), bolja nego fizičko uklanjanje.
Danas uzmemo preporučeno sredstvo, na sunđerčić, lepo se nanese, ostavi 3-4 min. (ako se bojite za farbu, možete i kraće, isperite, pa ponovite postupak).
Sve se skinulo, kola su crna - metalik sijaju se k'o pasja m*da, he, he, malo šale.
Hvala, još jednom.
Kupila sam ovaj u flašici košta oko 200 din, a ima i u kesicama, i jeste u pitanju je limunska kiselina, uz dodatak mlečne i jabučne.
https://www.google.rs/search?q...9QEIQzAD#imgrc=5RT-H8QbzXcTZM:

https://www.google.rs/search?q...9QEIQzAD#imgrc=_FpPve18W4AEGM:
[ HoT_Steppa @ 16.10.2017. 08:13 ] @
Sve što ti treba je obično alkoholno sirće.
[ Tamara_K @ 16.10.2017. 12:06 ] @
U principu je ista vrsta reakcije, kalcijum karbonat + kiselina (sirćetna, limunska), ali ja sam probala ovo i dalo je odličan rezultat.
Napisala sam post, jer ovakvi slučajevi nisu usamljeni, nailazila sam na više raznih foruma na isto pitanje, a ljudi kao odgovore nude svašta (uglavnom hemijska sredstva za održavanje higijene u kupatilu, čišćenje wc šolje) ili se zezaju na račun onoga koji je postavio temu.
Mislim da uvek treba poći od manje agresivnih sredstava i koristiti rešenja dobijena empirijskom metodom .
.
[ Java Beograd @ 16.10.2017. 12:20 ] @
Najjeftinije, alkoholno sirće (robna marka) košta oko 60 din u supermaketima.

Mada i ove druge kiseline nisu neki otrov, ja koristim alkoholno sirće za skidanje kamenca u električnom bokalu, i uvek ga malčice dodam u punu posudu tečnosti za ispiranje šoferke.
[ Tamara_K @ 16.10.2017. 14:23 ] @
Postoji i jeftinija, tj. besplatna varijanta - uriniranje po kolima. Budući da je limunska kiselina normalan sastojak urina, svakodnevnim piškenjem po mestu zahvaćenom kamencem isti će se skinuti.Načini da se proces ubrza - zovete ortake i sukcesivno piškite, da bi kritično mesto po vazdan bilo natopljeno, a hemijska reakcija se neprekidno odvijala. Još bolji rezultati postižu se uzimanjem diuretika (pivo, lubenica), doduše ovo poskupljuje proces, ali ako se radi o redovnom ortačkom ispijanju piva, zašto da se baci, odn. ispiški negde drugde.
Ekstremna metoda bi zahtevala parkiranje kola na mračnom mestu koje se pokazalo kao prikladno kad zagusti , kako se na ovim mestima urinira po celu noć nije isključeno da bi kamenac do jutra spao sa kola. Doduše, automobil može ostati i bez nekih delova (brisači, akumulator, ratkapne, gume i sl.), pa ga ne preporučujem.
Srdačno,
Tamara

[ botr @ 16.10.2017. 14:34 ] @
Ne razumem kako ti je palo na pamet da koristis abrazivno sredstvo ( za ciscenje staklokeramickih ploca), a da ne razmisljas o tome da ces da izgrebes lak?

Poliranje skida fleke od kamenca. Postoje i namenska sredstva za tu svrhu, 100% bezbedna po lak.
[ HoT_Steppa @ 16.10.2017. 15:07 ] @
Citat:
Tamara_K:Mislim da uvek treba poći od manje agresivnih sredstava i koristiti rešenja dobijena empirijskom metodom :).
.


Formula glasi:

Iskustvo je proporcionalno srazmerno z@jebu na kvadrat

:D
[ Tamara_K @ 16.10.2017. 15:40 ] @
Citat:
botr: Ne razumem kako ti je palo na pamet da koristis abrazivno sredstvo ( za ciscenje staklokeramickih ploca), a da ne razmisljas o tome da ces da izgrebes lak?

Poliranje skida fleke od kamenca. Postoje i namenska sredstva za tu svrhu, 100% bezbedna po lak.

Kada se arf, tečni vim i sl. sredstva stave između prstiju ili na dlanove i protraljaju osetićeš male čestice, a ovo koje sam koristila je više kao neko mleko (piše na pakovanju mineralno mleko za čišćenje) i ako i ima čestice suviše su male da bi se detektovale trljanjem između prstiju ili dlanova. Vodila sam se logikom da ako može da lepo očisti staklokeramičku ploču od masnoće i prljavštine, a ne ošteti je skinuće i kamenac, a neće oštetiti lak .
Ali nije, nego se sve razmazalo i ružno je izgledalo.
Srećom lak nije oštećen.
Još jednom da napomem da je auto išao na mašinsko poliranje i da je naslaga kamenca ostala, pa vi vidite. Usput nam je ispolirao i haubu na kojoj nije bilo kamenca i stvarno je dobro uradio.
Više sam se bojala hemiskih reakcija, tj. da će one oštetiti boju, a eto slaba kiselina je pomogla.
Ako smo pokretač teme i ja uspeli da navedenim sredstvom iz DM-a uklonimo kamenac i postignemo "profi" rezultat za 200 din. ostaje mi da vam ga još jednom toplo preporučim, verovatno može i sirće, limutus (limunska kiselina) i možda nešto treće, ali za tih 200 din. niko neće bankrotirati, a "radi" 100%,što bi rekli klinci.
[ botr @ 16.10.2017. 18:14 ] @
Ko zna, zna, ko ne zna ...

Ko se ozbiljno bavi tim poslom ne radi parcijalno, ili sve ili nista.
[ Tamara_K @ 16.10.2017. 19:48 ] @
Citat:
botr: Ko zna, zna, ko ne zna ...

Ko se ozbiljno bavi tim poslom ne radi parcijalno, ili sve ili nista.


Ma šta mi napriča? Naravno da nam je nudio da nam ispolira cela kola, ali nekako sam uspela da ga ubedim da uradi samo sporne delove.
Ako se ti time baviš ili si spreman da mi platiš poliranje kod onoga ko zna, samo napred.
Ljudi su jako izdašni kada se radi o novcu... tuđem novcu, naravno.
[ botr @ 16.10.2017. 21:26 ] @
Ne kapiras sta sam rekao ....

Onaj drugi deo je konstantacija o kvalitetu i znanju "majstora".

Bez namere da bilo koga omalovazavam, ali danas je na stotine onih koji "profesionalno" poliraju vozila za 30-50 evra. Kupe masinu za 50 evra, dva sundjera, 200gr paste u farbari i oni su profesionalci.

Profesionalno, vrhunsko poliranje, odnosno detailing vozila, jer samo poliranje sa sobom vuce jos neke stvari, je umetnost.
[ Tamara_K @ 16.10.2017. 22:23 ] @
Citat:
botr: Ne kapiras sta sam rekao ....

Onaj drugi deo je konstantacija o kvalitetu i znanju "majstora".

Bez namere da bilo koga omalovazavam, ali danas je na stotine onih koji "profesionalno" poliraju vozila za 30-50 evra. Kupe masinu za 50 evra, dva sundjera, 200gr paste u farbari i oni su profesionalci.

Profesionalno, vrhunsko poliranje, odnosno detailing vozila, jer samo poliranje sa sobom vuce jos neke stvari, je umetnost.


Ma ne kapiraš ti mene. Ali hajde da objasnim. Moj ćale je kupio ta kola pre 5-6 godina nova, vozio ih je do posla i nazad, 2-3 puta do mora i garažirao (doduše na tom mestu koje prokišnjava, ali situacija u centru Bg, je takva da je premija uhvatiti bilo kakvu garažu). Kola su prešla svega 16 000 km. Sad mi ih je poklonio i osim tih belih mrlja na crnoj farbi bukvalno nije bilo ni jednog oštećenja, risa i sl. Kola su spolja gajnc nova, kao iz fabrike.
Bilo mi je bez veze da poliram cela kola kad im ništa ne fali, nema oštećenja, sijaju se, boja nije izbledela od sunca. Ni jedan razlog.
Zato sam se dogovorila da mi ispolira samo deo zahvaćen kamencem i haubu.
Majstora samo uzeli po preporuci i za cela kola nam je tražio 120 EUR (proceni na licu mesta i da cenu) i prvo nije hteo da polira parcijalno, jer će se po njegovom mišljenju ispolirani delovi razlikovati od neispoliranih, a onda je pristao. Ja ne vidim razliku, a i da postoji ne bi mi smetala.
Što se tiče detejlinga i umetničkog dojma, znam da ima ljudi koji ne mogu da podnesu ogrebotinicu na automobilu i za svaku trče kod majstora, ja nisam od tih, kola doživljavam kao prevozno sredstvo između tačke A i B ili još jednostavnije kao gomilu lima, metala, kablova, creva. Što bi rekli - nisu ona kupila mene, he,he.
Da parafraziram Maju Volk - više se brinemo o tome šta ćemo sipati u kola, nego šta ćemo uneti u sebe. Sve pare dati na kola, a nama šta ostane. Kola svake godine idu na tehnički, a da li mi idemo na sistematski? Idemo li mi na "detajling"? Ako se pojavi ogrebotinica na farbi hitno kod majstora, a karijes na zubu može da čeka. Neki ljudi koje poznajem idu u krajnost, lickaju kola, troše pare, a ovamo im dete jede pekmez i margarin i nema para za ekskurziju, nove patike, vanškolske aktivnosti i sl.
Ja sam to obrnula ( tj. vratila u normalu) i pa sam sama sebi na prvom mestu, a za kola šta ostane. I ne bi mu dala tih 120 EUR, pa da imam milione. To je stvar stava, principa i ako baš hoćete životne filozofije.
Kako ono kaže Stevo Žigon u ulozi Krigera u "Otpisanima", kada završava razgovor: Ende , napisala sam svoje iskustvo, nadam se da će nekome nekada pomoći i Ende, uz pozdrav svima. Ovo je poslednji post na temi, malo je duži, zbrkan, otvara novu temu, kome se čita, neka čita,
P. S.
Setite se Steve Žigona u seriji "Priče iz majstorske radionice", sa Zoranom Radmilovićem, pa će vam biti jasno.
I Paje Vujisića.




[ Java Beograd @ 17.10.2017. 07:37 ] @
Tamara je moj tip vlasništva na kolima. :)
[ etjen @ 24.11.2017. 20:59 ] @
meni i dalje nije jasno kako kiša stvara kamenac. Zar kišnica nije generalno oslobođena kamenca jer nastaje, jelte, kondenzacijom vodene pare.
Mislim, ne pravim se pametan, znam da ima i kiselih kiša, nego, čisto pitam, nikad nisam bio u prilici da vidim ostatke kamenca na kolima od kiše (a naročito ne one koje
ne mogu da se skinu lako)