[ centaur @ 16.04.2012. 16:41 ] @
Cenjeni forumasi,

Imam opasnu dilemu oko toga sta kupiti.
Octavia 1.6 TDI CR PDF za oko 17k eura rekao bih daje najvise za ulozeni novac.
E sad, ne znam, da li je to dovoljno jak motor za tu karoseriju?
Nemam nikakvih sportskih afiniteta, ali volim da auto povuce kad recimo treba da preteknem neko kamionce na ibarskoj.
Takodje, koliko shvatam, to je relativno nov motor u ponudi skode.
Sta kaze iskustvo po pitanju pouzdanosti, cene odrzavanja....?

Druga stvar, ima dosta polovnih octavia, starih godinu, dve, sa malo predjenih kilometara (od 5k - 20k) sa 1.9 TDI motorom.
To je, koliko sam citao, malo stariji motor ali zato proveren, pouzdan, jeftin za odrzavanje.
Sta misliste, jel bolje kupiti novi auto sa 1.6 TDI CR PDF motorom, ili neki mladi polovnjak sa 1.9 TDI?
Razlika u ceni je od 3k - 5k eura, a naravno, ne bacaju mi se pare.

Takodje, ako imate neku ideju za auto do 20k eura, a da smatrate da je bolja kupovina od octavie, predlozite, da prodiskutujemo.
Gledao sam novi ford C-max, rekao bih odlican auto, ali jedno 2k eura skuplji od octavie.
Iako ima nesto vise opreme ne bih ga pored octavie platio toliko.
Da, gledam porodicne automobile, ne momacke :)
Znaci, gepek (odnosno da moze dosta da ponese) je verovatno nejbitniji detalj.

Hvala unapred.




[ Nebojsa Milanovic @ 16.04.2012. 16:53 ] @
Nema potrebe da otvaraš novu temu za to pitanje kada samo dve linije ispod imaš ogromnu temu u kojoj se već godinama govori upravo o takvim pitanjima.

Ako baš hoćeš dizela, glasam za 1,6 TDI. Motor je odličan, ima kompletnu glavu i razvod kao veći 2,0 TDI što mu pored ostalih osobina garantuje i dug vek.

Vozio sam ga u Golfu VI (do 140 km/h), i ako mu se oprosti manjak snage ispod 1800 obrtaja, može lepo i da povuče.
[ Nocni @ 16.04.2012. 16:59 ] @
Nije PDF nego DPF sto je skracenica od "dizel particulate filter"...
U svakom slucaju nov i polovan auto su 2 svijeta i prve 3-4 godine uzitka u voznji potpuno novog auta ne mogu se objasniti nekom ko nije nikada kupio nova kola... Iz ove tvoje price se da zakljuciti da ti naginjes ka polovnjaku i da ti samo treba potvrda ovdje da ti neko kaze da je to pametnije...
Sto se tice pitanja iz naslova... moj odgovor bi bio nesto trece... ali ukusi su razlicioti, nekome ko je planirao da kupi skodu vjerovatno je glupo predlagati da kupi Toyotu...
[ centaur @ 16.04.2012. 17:01 ] @
Hvala na misljenju.

Ne radi se o tome da hocu dizel, razmisljam i o TSI motorima, cena je manje vise slicna a koliko vidim potrosnja ne znacajno razlicita.
Medjutim, kako se prica, ti TSI motori umeju da budu osetljivi na kvalitet goriva kod nas pa me to vuce ka TDI motorima.

@nocni
Da, permutovao sam slova, jbg, ja sam programer, meni je sve sto se sastoji od P,D i F u nazivu uvek PDF :)

Neznam kako si zakljucio da naginjem ka polovnjaku, upravo je suprotno, ali nisam doneo konacu odluku.
Tojotu sam gledao, Verso i Avensis, ali su oba preko 20k evra u opremi u kojoj bih ih ja kupio. Inace, oba su odlicna.

BTW, Sad vozim I20, kupio sam ga novog, tako da znam kako izgleda voziti nov auto.
Iskreno, ne mogu da provalim znacajnu razliku u uzitku u voznji potpuno novog auta i auta starog godinu dana sa predenjih par hiljada km.
A mogu da provalim recimo par hiljada evra koje bi mi ostale u dzepu.

[Ovu poruku je menjao centaur dana 16.04.2012. u 18:18 GMT+1]
[ bakara @ 16.04.2012. 17:26 ] @
Citat:
centaur
Neznam kako si zakljucio da naginjem ka polovnjaku, upravo je suprotno, ali nisam doneo konacu odluku.
Tojotu sam gledao, Verso i Avensis, ali su oba preko 20k evra u opremi u kojoj bih ih ja kupio. Inace, oba su odlicna.

Verso i avensis i nisu u klasi octavie, pa nije ni cena
[ centaur @ 16.04.2012. 17:38 ] @
^Verujem, mada bih opet rekao da su japanci malo skuplji nego evropljani.
Primer, meni se konceptualno i vizuelno mnogo svidja novi C-max.
Nisam primetio da je Verso "bolji" od C-maxa a definitivno je skuplji.
Pogotovu, sto se meni licno koncept sa kontrolnom tablom na sredini nikako ne svidja, ali to je stvar licnog ukusa.
[ Nocni @ 16.04.2012. 17:41 ] @
@centaur,
Polovna auta stara godinu ili dvije sa samo predjenih par hiljada kilometara a za cijenu jeftiniju 5-6 hiljada su udomenu naucne fantastike bas kao i ovaj tvoj nick name ... Bice ipak da su presli 10 do 15 puta vise...
Samo nemoj sad da linkujes ponudu polovnjaka tipa onih iz auto Čačka kojima je svima vracana kilometraza a svi su "kao" ili "skoro" novi...
[ centaur @ 16.04.2012. 17:55 ] @
Ma neeeeee......
Konkretno pricam o autu kupljenom u novembru 2010 godine, koji je presao 8500 km.
Ne poznajem vlasnika licno, ali ga poznaje moj prijatelj (ne nesto posebno doduse). Covek prodaje auto jer ne moze vise da placa ratu + vozi sluzbeni auto.
To je normalno ekspolatisan auto, sa pravom kilometrazom, sa uradjenim servisom, garancijom....i trazi 15k.
Znaci, razlika je oko 3k evra na ovu njjegovu pocetnu cenu.
Ima slicnih automobila i na onom poznatom sajtu (da ne reklamiram, ne znam jel to dozvoljeno)....to su sve automobili od "obicnih" ljudi, sa racunom, servisom klnjizicom.....+ su jeftiniji nego ovaj.
[ HoT_Steppa @ 16.04.2012. 18:31 ] @
Ne zaboravi da cena od tvog prodavca mozda nije bila ta koliko je sad nov, mozda je on uzeo auto u nekoj akciji pa pokusava da dobije sto vise. Ponudi mu bezobraznu ponudu (jos par hiljada nize) pa ako prodje, prodje. Ko ima kesa danas taj odlucuje o realnoj/neralnoj ceni.
[ vaske2 @ 16.04.2012. 18:33 ] @
Teško ćeš odgovor na to pitanje dobiti ovde.Ovde imaš veliki broj dežurnih kritičara koji će te uvek ubedjivati da je nemoguće da je auto prešao toliko malo,da je sigurno prešao bar 10x više,da mu nešto fali sigurno čim tako veliki novac gubi svesno za samo 1 godinu exploatacije auta itd,itd...

Sasvim slučajno a, prilično pouzdano znam da u današnje vreme ima sve veći broj mladih automobila starih 1 do 2 godine koja se zbog nekog razloga prodaju za par hiljada manju cenu nego što su plaćena.Jedan od njih je i ovaj:

http://www.polovniautomobili.com/oglas1973030/skoda_octavia/

za koji pouzdano znam da je 100% istina sve što piše u oglasu a, jeftiniji je 4000e nego što je plaćen pre otprilike godinu dana.Cena u oglasu je podložna maloj korekciji pa ako tražiš nešto ovako...evo prilike...i nemoj se obazirati na neke koji će te pokušavati ubediti da ovom autu ipak nešto fali.
[ Nocni @ 16.04.2012. 18:46 ] @
^Naravno da fali... odma su poceli sa lazima kako je ova skoda euro5 a nije... vjerovatno su slagali i za 1 godinu pa ce biti da je 2010, ako je registrovana do 03 2013 onda je prvi put registrovana prije 03 2011 ali vjerovatno je godina proizvodnje ipak 2010 a da li je lijevih dvoje vrata farbano treba tek da se utvrdi
Mislim da je skoda 1.6 tdi sa CR motorom bila za 16.000 kod Kola u Cacku tako da ova (koja se sa tim motorom odavno ne proizvodi) nije 4.000 nego "samo" 2.000 jeftinija...

[Ovu poruku je menjao Nocni dana 16.04.2012. u 19:57 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 16.04.2012. 18:51 ] @
Pa naravno da nesto ne stima sa oglasom.

Za 2 dana lik je presao 3.000 km


Osim toga, nigde nije napisao da li je automobil udaran?
[ etjen @ 16.04.2012. 19:30 ] @
dobronameran savet:
Ako ti ne vidiš razliku u novom i polovnom vozilu koje je prešlo par hiljada km, tj. ta razlika ti ništa ne znači, onda slobodno uzmi polovno i uživaj.
Ali ja bih ipak gledao da na tu cifru platim polovno jeftinije od 3,4 hiljade na cifru od 17kEura.
Po meni tih, recimo, 3 hiljade razlike na 17ke, vredi samo zbog mirisa novog
[ centaur @ 16.04.2012. 19:44 ] @
^Vidis, to je i meni glavni problem :)
Sve razmisljam, kud odu tolike pare, dam i tih par hiljada da me ne boli glava.
Sa druge strane, kad me to razmisljanje prodje, onda sam u fazonu, ma pusti miris novog, bolje da ostanu tih par hiljada, vidi kakvo je vreme....i tako u krug :)

Inace, na tom sajtu, sve skode imaju i euro 5 i ESP.....sto je najludje, imaju i Bolero radio dok se sada doplacuje i za ESP i za Bolero. Ono sto je sigurno, 1.9 TDI je Euro 4, ne Euro 5.
[ Nocni @ 16.04.2012. 19:44 ] @
Da, Zarko je dobro primijetio da je u onom donjem tekstu kilometraza veca za 3.000 posle par dana... Ima tu jos po nesto... trebala bi sa ovom opremom da ima i sestu brzinu bas kao Zarkov golf koji ima isti motor ali ova skoda ima 5 brzina...
Ako bi joj se uradio chip tuning, koji odlicno odgovara ovom motoru i dobija se drasticno bolji auto, onda bi joj ta sesta brzina jos vise falila... ali i ne moramo raspravljati o tome...
[ Zarko Silic @ 16.04.2012. 19:56 ] @
Pazite,

niko ne kaze da ne postoje extra prilike. Desavaju se retko, ali postoje, ali takve prilike nikada ne stignu do javnih oglasa.


P.S. Cak i na ovako losim fotografijama jasno se vide 2 ogromne fleke na vozacevom sedistu sto previse bodu oci kada je "ovakva prilika" u pitanju.
[ Java Beograd @ 17.04.2012. 07:30 ] @
Citat:
vaske2: ... u današnje vreme ima sve veći broj mladih automobila starih 1 do 2 godine koja se zbog nekog razloga prodaju za par hiljada manju cenu nego što su plaćena.
Oduvek je bilo da automobil u prvoj godini izgubi najviše svoje vrednosti. Što je skuplji - to je gubitak na ceni veći. Zamisli SUV koji je nov plaćen 50.000, i vlasnik ga prodaje posle godinu dana. Šta misliš, da li može da ga proda za 49.000 ? Ili će morati da spusti bar na 35.000 da bi se uopšte iko javio na oglas.
Pojam "NOVO" košta oko 20% do 25% cene vozila.
[ cozmo_im @ 17.04.2012. 08:15 ] @
Obratiti paznju da 1.6 TDI u Oktaviji ima petostepeni menjac sto ga cini tromijim i sporijim od 1.9TDI. Razvucen je i ekonomican ali slabiji po pitanju performansi (nije eksplozivan niti lepi niti ima medjuubrzanja kao 1.9). Golf VI 1.6TDI ima VI brzina i drugacije se ponasa.
[ Nebojsa Milanovic @ 22.04.2012. 01:29 ] @
Citat:
cozmo_im: Golf VI 1.6TDI ima VI brzina i drugacije se ponasa.


Ovo nije tačno, Golf VI 1,6 TDI ima 5 brzina.

Poslednje varijante Golfa V 1,9 TDI PD imaju 6 brzina. Ali obrati pažnju da je njemu šesta direktna (nije overdrajv), tako da mu je ceo prenos praktično usitnjen. To u vožnji može da smara jer traži često menjanje, ali i omogućava da se iz motora po potrebi izvuče maksimum.

Golf VI 2,0 TDI ima 6 brzina, i to u obe varijante snage.
[ cozmo_im @ 22.04.2012. 08:20 ] @
Mislio sam da ima VI, citajuci testove Octavie sa 1.6 TDI motorom zakljucio sam da ide lose zbog prenosnih odnosa i da je namerno to napravljeno zbog stednje. Kazu da Golf ide mnogo bolje sa istimi motorom.
[ Nebojsa Milanovic @ 22.04.2012. 15:31 ] @
Citat:
cozmo_im: Mislio sam da ima VI, citajuci testove Octavie sa 1.6 TDI motorom zakljucio sam da ide lose zbog prenosnih odnosa i da je namerno to napravljeno zbog stednje. Kazu da Golf ide mnogo bolje sa istim motorom.


To da Golf ide bolje nego Octavija sa istim motorom i menjačem pričaju oni koji ne poznaju automobile. Nekom neiskusnom novinaru može eventualno da se učini da Golf 6/Octavija 1,6 TDI idu slabije od Golfa 5 sa šestobrzinskim menjačem, ali to je zato što taj G5 sa šest brzina (u poznatom ranijem VW maniru koga sam pominjao) ima kratke prenosne odnose.

Međutim, u poslednjih par godina, otkako je izbacio stare benzince bez turbine i PD dizelaše, VW je u svoje modele počeo da ugrađuje duže prenose (ranije je tako radio samo sa turbo-benzincima).

Dobar primer za to je 1,6 TDI motor (nebitno u kojoj karoseriji), koji sa svojih samo 5 brzina ima sasvim dovoljno dug prenos. Zato je moguće da neki neiskusni novinar, naročito ako meri međuubrzanje 80-120 u petoj sa njim i sa starim može da zaključi kako 1,6 TDI "ide loše" - ali to je totalni nonsens jer su ta dva prenosa neuporediva.

VW 1,6 TDI, iako na papiru ima samo 105 konja, jedan je od najboljih motora u klasi i sa svojih (sada više ne kratkih) 5 stepeni prenosa ne zaostaje za onim koji imaju 115-120 KS.
[ cozmo_im @ 22.04.2012. 17:00 ] @
Svaki test koji sam citao nije bas tako naklonjen tom motoru u Oktaviji kao ti.

Uglavnom je zakljucak da je stedljiv, ali i spor.
[ Nebojsa Milanovic @ 23.04.2012. 17:21 ] @
I ja mislim da je 105 KS malo za auto tih dimenzija, nikada nisam rekao drugačije. Ovde sam samo pomenuo da 1,6 TDI ima duži prenos nego stari 1,9 TDI 105 KS i zato ostvaruje slabija vremena u klasičinim merenjma međuubrzanja (a i realno ima manji spic momenta, što je takođe pozitivno).

Ta međuubrzanja su prvo što novinari mere jer se to lako i meri i poredi, i onda na osnovu toga donose zaključak kako koji auto "ide". Ali ako ako se ne izjednače prenosi pod kojima se ta merenja vrše svako poređenje dobijenih rezultata je besmisleno. Ako neki auto ta vremena ima slabija zbog dužih prenosnih odnosa - to nikako ne znači da je on spor.

Realno, u toj klasi, od VW 1,6 TDI jači je samo Hyundai U2 1,6 CRDI. On jedini u toj klasi ostvaruje vremena 0-100 ispod 10 sekundi.
[ Nocni @ 23.04.2012. 18:04 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic

Realno, u toj klasi, od VW 1,6 TDI jači je samo Hyundai U2 1,6 CRDI. On jedini u toj klasi ostvaruje vremena 0-100 ispod 10 sekundi.


Mislis na cipovana auta? Moze i pezo 308 1.6 hdi da ide do stotke za 10 sekundi posle tuninga... Fabricki je takodje brzi od huyndai-a koji je na papiru jaci... deklarativno hyundai ima 5-6 konja vise i jos je laksi... Taj neki isforsirani od 128 je vjerovatno tunovani onaj isti od 115...
U svakom slucaju pezoov motor je od ovih pobrojanih najbolji... bolji je od vw-a, a vjerovatno prilicno i od koreanca... Svabe su radili test tog 1.6 crdi hyundaia (kia) i ispitivali djelove motora posle 100.000 km... nije se bas proslavio tu... imao je udare na klipnjacama Pezo ce preci 3 do 5 puta vise kilometara dok se to ne desi...
[ Nebojsa Milanovic @ 23.04.2012. 18:10 ] @
Ne mislim na čipovane nego na fabričke stock varijante.

Obrati samo pažnju da je taj U2 1,6 CRDI sa 128 KS poprilično dugačiji od poznatog prvobitnog sa 115 KS (kom su Nemci našli oštećenja na klipnjačama posle 100.000 km).

Tog U2 sam pominjao na temi o C segmentu, ima značajno drugačije brizgaljke, drugu turbinu i realno oko 15 KS više od tog prvobitnog CRDI sa 115 KS. U stock varijanti on je u toj klasi najjači i na papiru i u praksi.
[ Nocni @ 23.04.2012. 18:46 ] @
Pored deklaracija i performansi na papiru potrebno je imati i tradiciju u izradi motora... Mogli su i ostali da nasviraju svoje 1.6 hdi/tdi/cdi/jtd/d-4d... ali nije bas sve u tome...
Ako se neki proizvodjac kao vw npr. odluci da pravi terence sa 50 godina zakasnjenja u odnosu na toyotu ili mercedesa, tesko se moze ocekivati da oni odmah budu superiorni ili bolji od onih sa tradicijom...
Isto tako je i sa motorima... tesko je ocekivati da taj hyundai koji je "najbrzi u klasi" bude ujedno i bolji od nekog cdi, tdi, hdi...
[ Zarko Silic @ 23.04.2012. 20:03 ] @
1.6 TDI od 105 ks i 1.9 TDI sa takodje 105 KS imaju identicne prenose. U dlaku. I jedan i drugi u petom (poslednjem) stepenu prenosa pri 2000 obrtaja idu tacno 95 km/h.

I kod jednog i kod drugog raspored ostalih prenosa je je po tradiciji aritmeticki izracunat.

Medjutim drugi problem je tu. 19 bolje povlaci sa nizih obrtaja od novijeg 1.6 TDia, dok je ovaj novi nesto linetarniji pri visim obrtajima.

Za razliku od 1.6TDIa, stari 1.9 TDI, obzirom na neiskorisceni potencijal, moze neuporedivo bolje i vise da se tunuje bez bilo kakvih posledica (sa lakocom preko 170 ks). Nakon takve korekcije, svaka slicnost u snazi postaje samo stvar proslosti.


P.S. Bez preciznog merenja, po sopstvenoj proceni, Golf 6 16tdi bolje ide od Oktavije 16tdi mada su papiroloski gotovo isti. Primetno bolje ide. Kao da ima 15 ks vise.

Za argumentovaniji zakljucak bilo bi potrebno bar desetak primeraka i jednog i drugog.
[ Nocni @ 23.04.2012. 20:49 ] @
^Ovo je svakako tacno... bolje ide 1.9 tdi nego 1.6 tdi iako imaju istu nazivnu snagu...
Pritisnuti euro normama i skupocom same izrade vw je ugradjivao dpf filter u poslednje generacije 1.9 tdi-a a tek sa prelaskom na common rail postignuta je euro 5 norma...
Sto se tice tuninga tu svakako 1.6 nema sta da trazi niti da se poredi... 1.9 je tu bolji zbog robuzne izrade, zbog neuporedivo nizeg pritiska nafte i zbog koncepcije a i zbog same kubikaze...
Jedine 2 stvari u kojima je 1.6 bolji su ugladjenost rada odnosno buka i vjerovatno potrosnja u nekim malim okvirima...
Sto se tice kvarova, takodje se pojavljuju problemi i osjetljivost golfa 6 na losije gorivo... Vec na maloj kilometrazi na desetini smo radili regeneraciju DPF-a u voznji... a bilo je slucajeva da se mijenjaju komplet pumpa visokog pritiska sa diznama takodje na maloj kilometrazi, srecom u garanciji za DZ. Doslo se do saznanja da su veoma osjetljivi na ostajanje bez goriva itd...

[ Zarko Silic @ 23.04.2012. 21:04 ] @
Citat:
Nocni: Jedine 2 stvari u kojima je 1.6 bolji su ugladjenost rada odnosno buka i vjerovatno potrosnja u nekim malim okvirima...


To je tacno, ali ne znamo da li je to posledica razlicitosti motora, ili je tome razlog to sto je Golf 6 generalno tisi od prethodne petice.


Potrosnja je identicna i nalazi se u domenu statisticke greske ili razlike u samim primercima. Naravno, podrazumeva se da je kod 19 tdi potrebno sofverski ukloniti namerne greske zbog kojih ovaj motor ima vecu deklarisanu potrosnju goriva. Nakon te intervencije potrosnja je identicna. Cak sto vise, 19 TDI u tezim uslovima voznje, trosi manje.

P.S. 1.9 nije uopste osetljiv na gorivo. Uz malo drskosti i hrabrosti moze se sipati bilo koje gorivo.
[ Nocni @ 23.04.2012. 21:10 ] @
Bolje je uradjena zvucna izolacija a i tisi je malo cr. One fine dodatne tanke kedere na vratima bi covjek mogao postaviti i na peticu... ako iko to kod nas uradi to ces biti ti
[ Zarko Silic @ 23.04.2012. 21:13 ] @
Nije samo fora u kederima. Golf ne pusta vazduh (zvukove) ni pri velikim brzinama. Rec je o "bezbroj" sitnica kojima su dobili koji decibel.

Golf 6, na primer ima antisound sloj i u vetrobranskom staklu. (Oni koji su ga zamenuli, a pri tome nisu ugradili identicno originalno, tacno znaju sta su izgubili)

Citat:
Nocni: ako iko to kod nas uradi to ces biti ti :D


Jok,

intezivno razmisljam o bifuel-u.



[ Nebojsa Milanovic @ 23.04.2012. 23:53 ] @
Mislim da se svi ovde slažemo u ocenama pomenutih motora, radi auditorijuma dodao bih samo još jedno razjašnjenje:

Citat:
 1.6 TDI od 105 ks i 1.9 TDI sa takodje 105 KS imaju identicne prenose. U dlaku. I jedan i drugi u petom (poslednjem) stepenu prenosa pri 2000 obrtaja idu tacno 95 km/h.


Možda su odnosi zupčanika jednaki, ali 1,6 TDI razvija najveću snagu na 4400 rpm a 1,9 TDI na 4000 rpm što automatski daje duži efektivni prenos kod 1,6 TDI. I ne samo to, 1,6 TDI manje pada i duže ide preko maksimalne snage, tako da je realni osećaj i domet u vožnji takav da u svakom stepenu prenosa zaista ide više nego stari 1,9 TDI. To daje taj stvarni utisak produženja prenosa nevezano od odnosa zupčanika.

No, stari 1,9 TDI bolje povlači na oko 2000 rpm jer ima taj poznati PD špic momenta (ali zato posle brža pada), itd.

Meni lično je značajno što je 1,6 TDI osetno tiši, mada u tome dobrog udela ima zaista vrhunska zvučna izolacija Golfa VI. Vozio sam ga nekoliko desetina kilometara, većinom po auto-putu i ta tišina i lakoća vožnje ostavila je na mene vrlo dobar utisak.

Na sve ovo izrečeno dodao bih i da kada je auto zvučno dobro izolovan, on se i nesvesno može voziti brže i generalno "jače" a da se uopšte nema utisak bilo kakvog naprezanja. To dovodi do toga da dobra zvučna izolacija posredno onda rezultuje i boljim performansama.

I zaista, kvalitetni dizeli i turbo-benzinci koji oslobađaju dobar momenat u donjim prodručjima obrtaja, već samo time što za istu efektivnu snagu proizvode znatno manju buku - su u znatnoj prednosti nad atmosferskim benzicima (osim možda u A segmentu, mislim da je njima realno odzvonilo).
[ Markoxxx @ 24.04.2012. 11:18 ] @
U Auto Cacku ima po najvise Fabia starih 7-8 godina sa preko 400k pravih... mogu da zanismim kad izadju na plac koja ce brojka biti na displeju :) tako da od tih jeftinih "novih, a polovnih" slaba vajda :)
[ Nemanja @ 24.04.2012. 16:18 ] @
A da li su ti 1.2 TSI u Skodama ili Golfovima toliko losiji ? Vidim, posto obicno imaju na akciji neki automobili sa njim,
a ovi TDI su po redovnoj ceni, znaci da im ide ok prodaja. Ukoliko je samo potrosnja razlika, onda to nije tako strasno.
[ Nebojsa Milanovic @ 29.04.2012. 18:24 ] @
Samo da ilustrujem ono što sam gore pričao o promeni filozofije VW-a po pitanju menjača i samim tim nemogućnosti poređenja sa ranijim VW modelima (prvenstveno sa najmasovnijim 1,9 TDI 105 KS)



1,6 TDI trećom ide skoro 140 što je za 1,9 TDI nezamislivo.

Samim tim je i poređenje elastičnosti u nekom fiksnom rasponu i iz toga donošenje zaključaka kako neki auto ide - potpuno pogrešno.
[ Zarko Silic @ 29.04.2012. 18:51 ] @
1.9 TDI sa petostepenim menjacem u trecoj isto ide 140.

Od 80 do 120 (elasticnost) u poslednjem, petom stepenu prenosa 1.9 TDI ponasa se kao da je 20 KS jaci od ovog 1.6 TDI motora.


Ovo je tabela za menjac od 6 stepeni kod TDI 1.9 105KS

Kod petostepenog menjaca, treci stepen je izmedju trece i cetvrte, ali blize cetvrtoj.

[ Nebojsa Milanovic @ 30.04.2012. 05:04 ] @
Nisi naglasio da je tih 137 km/h starom TDI-ju na teško ostvarivih 5500 obrtaja, dok 1,6 TDI tu brzinu razvija lako na samo 4800 obrtaja, itd.

Možemo tako do sutra, ali još bitnije od toga je ovo oko čega se svi slažemo, a to si i sam rekao:

Citat:
Zarko Silic: u poslednjem, petom stepenu prenosa 1.9 TDI ponasa se kao da je 20 KS jaci od ovog 1.6 TDI motora.


Ako je tako, a slažemo se da jeste => to znači da 1,9 TDI ima znatno veći momenat pri srednjim obrtajima od 1,6 TDI.

Prema tome, pošto su im maksimalne snage iste, to automatski znači da 1,9 TDI ima znatno veći pad momenta pri većim obrtajima. Osim buke, to je jedna od mojih najvećih zamerki starim TDI PD motorima, pominjao sam to ranije, znači oni upravo zbog tog kamionskog momenta pri srednjim obrtajima - kasnije znatno padaju.

To vožnju čini neravnomernom, napornom, iziskuje često menjanje brzina, itd.

Novi TDI CR motori imaju znatno linearniji momenat i ravniju krivu kroz ceo raspon i zato se lakše i ravnomernije voze nego stari TDI PD (ali su čak i CR motori znatno slabiji od turbo-benzinaca, realno njih nijedan dizel sa jednom turbinom nikada neće dostići).

Kada bih se odlučivao za vozilo C segmenta sa dizel motorom ništa ispod 2,0 TDI CR ne bi dolazilo u obzir, a to predlažem i pokretaču teme.

Juče sam vozio nekoliko komada novih I30, najviše onog najjačeg, 1,6 CRDi od 128 KS, i smatram da to nije dovoljno za savremeno vozilo C segmenta od skoro 1,5 tone. Mislim da je čak i 1,2 turbo benzin bolji izbor (ima realnih preko 120 KS + znatno manju težinu), a kamoli 1,4 ili još bolje 1,8 turbo benzin.
[ centaur @ 30.04.2012. 10:23 ] @
^Znas li cene za novi i30?
Takodje, kakav je to auto?

Inace, pokretac teme je odustao od octavie i vratio se svom prvom izboru, C-max.
E sad, C-Max sa 2.0 motorom je skoro 21k, a to je trenutno vise nego sto bih platio....pa sad ceka neku akicju :)
[ Zarko Silic @ 30.04.2012. 12:20 ] @
Novi i30 u nekom boljem paketu opreme (kao na primer onaj iz SATa) kostace, kako najavljuju, 24.000 eura, dok ce pistolj verzija najslabijeg biti od 13.000 eura pa navise.

Citat:
Nisi naglasio da je tih 137 km/h starom TDI-ju na teško ostvarivih 5500 obrtaja, dok 1,6 TDI tu brzinu razvija lako na samo 4800 obrtaja, itd.


To je kod menjaca sa 6 stepeni. U verziji sa 5 stepeni za 140 km/h potrebno je isto toliko obrtaja koliko ima i verzija 1.6TDi.


[ Nebojsa Milanovic @ 30.04.2012. 16:10 ] @
Koliko sam čuo, cene za novi I30 nisu još formirane mada se nisam nešto preterano raspitivao jer nisam zainteresovan za kupovinu. Imam i dosta slika sa vožnji, gledaću ovih dana neke da okačim i kažem nešto više o tom autu za koga se smatra da će biti jedan od jačih igrača u donjem podsegmentu C segmenta.

Moj utisak u najkraćem je da je izvršen veliki napredak po pitanju dizajna, najviše unutrašnjeg, a onda i spoljašnjeg. I30 sada izgleda potpuno evropski, što on u suštini i jeste.

Međutim, realni napredak nije veliki, ni po pitanju kvaliteta materijala, a naročito ne po pitanju motora koji su istali isti i po meni nedovoljni. Samim tim, sve će zavisiti od cene, jer pošto realni napredak rekoh nije velik, nakon početnog perioda (kada krenu prve akcije, recimo u sledeće proleće), ona ne bi smela da bude više od 1000-1500 eur veća u odnosu na odlazeći model.
[ Zarko Silic @ 30.04.2012. 20:34 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic: Moj utisak u najkraćem je da je izvršen veliki napredak po pitanju dizajna, najviše unutrašnjeg, a onda i spoljašnjeg. I30 sada izgleda potpuno evropski, što on u suštini i jeste.


Pa i jeste evropski. Osim onog Hyndaievog znaka, na novom i30 nista nije Korejsko. Pocev od dizajna (Ruselsheimu-Nemacka), preko mehanike pa sve do same cene koja je dakako prava evropska. Cak sto vise, cena je cak i jaca od evropske. Naravno, ponudjeni (evropski) kvalitet mora da kosta.
[ centaur @ 11.05.2012. 09:43 ] @
Izasle cene za novi i30...sad ja nadjoh samo za benzince...cene su, rekao bih, konkurentne.
[ lajos80 @ 06.06.2013. 01:12 ] @
Pozdrav.
Zanima me koju je po vašem mišljenju Octaviu bolje uzeti? 1.9tdi 105ks ili 2.0tdi 140ks od 2009-te navise ? Znam da je 2.0 osetno jača i malo samo skuplja registracija .
Interesuje me kako se krecu cene odrzavanja za jednog i drugog i koliko je ovaj 2.0 tdi zedniji evrodizela?

[Ovu poruku je menjao lajos80 dana 06.06.2013. u 14:48 GMT+1]
[ Java Beograd @ 06.06.2013. 07:11 ] @
Novija Škoda je svakako bolja.
[ lajos80 @ 06.06.2013. 13:47 ] @
Znam da je novo najbolje ali i skuplje. A ja mislim da nije lose razmisljati o vozilima koja su oduzeta s lizinga ,a ima i varijanta preuzimanja lizinga. Takva vozila do tri godine su u glavnom jos u garanciji sa malo predenih km. Ovlasceni servis moze potvrditi dali je km vracena ili nije. Ako je vracena onda se izgubi pravo na dalju garanciju znaci nema kupovine . No da se mi vratimo na moje pitanje
[ Zarko Silic @ 06.06.2013. 14:15 ] @
1.9 je bolji motor. Generalno.

Kod polovnjaka je sve lutrija i ne vazi nista sto je "generalno".

Ako ovom od 105KS treba vise snage, ni to danas nije problem.
[ ppejic @ 29.03.2014. 23:18 ] @
Na leto planiram kupovinu polovne Oktavije 1.6 TDI, stare do 4 godine i sa kilometrazom do 60kkm.

Svestan sam da je to moderan motor, common rail, sa gomilom senzora za sve i svasta...cene kostanja injektora.

Zbog toga me zanima kako se u smislu skupih otkaza pokazao ovaj motor u vozilima godista 2010-2011
[ sasa022 @ 29.03.2014. 23:49 ] @
Citat:
1.6 TDI, stare do 4 godine i sa kilometrazom do 60kkm.


To je prakticno NEMOGUCA MISIJA.....
[ ppejic @ 30.03.2014. 08:03 ] @
Prakticno moguca mislija ako zivis u inostranstvu ;)

A sad nek mi neko napise nesto o pouzdanosti tih motora.
[ Lavlja_Jazbina @ 30.03.2014. 09:33 ] @
Mislis da je neko u inostranstvu kupio nov auto da bi presao 15k/km godisnje i prodao auto

posle 4 god.Pa tesko,iskreno.
[ inobradovic @ 30.03.2014. 09:37 ] @
nije uopste ni tesko ni nemoguce evo primera u ovom trenutku preko 100 vozila ima na oglasu koji zadovoljavaju njegov kriterijum.

http://www.autoscout24.ch/fr/v...;yearfrom=2010&yearto=2012
[ Lavlja_Jazbina @ 30.03.2014. 09:55 ] @
Moram priznati interesantno.Izgubiti godisnje skoro 2k chf i voziti 15k/km/godisnje.
Stvarno veliki standard u toj CH.A ti bi posto si tamo mogao i opsirnije da nam objasnis kako to?
[ Nebojsa Milanovic @ 30.03.2014. 10:04 ] @
Ne znam šta je tu čudno, menjaju se ljudima i životi i potrebe, i mogućnosti, i prioriteti.

Ja sam kupio nov auto koju uskoro puni 5 godina i za sve to vreme je prešao 14,5 hiljada.

Da ga prodam nema smisla jer je potpuno nov i garažiran, a potreba za njim mi je jako mala (jednom je 7 meseci bio neregistrovan, palio sam ga samo povremeno) i mala je šansa da će se nešto uskoro promeniti.
[ etjen @ 30.03.2014. 10:09 ] @
ukoliko ste spremni da platite više, auto sa malom km i star par godina nije uopšte problem naći ni u Srbiji
(a često i nije nešto posebno više para od proseka)
[ ppejic @ 30.03.2014. 10:54 ] @
Da razresim sve dileme i misteije

Ovo su ovlasceni Porse-VAG dileri u Austriji

http://www.dasweltauto.at/d/se...p=xaBrb2RhfMWga29kYSBPY3Rhdmlh

Garancija na sve sto pise. Ovde je veoma dobro ako ih uhvatis u prevari, jer mozes i te kako dobro ziveti od odstete - GODINAMA, tako da se sa tim ni po manjim auto placevima ne igraju, a kamoli ovlasceni dileri.

I meni je jos uvek malo tesko da se udenem u nihovu filozofiju kupi na lizing koji traje kao i garancija, pa vrati, zameni za novo pa lizing ponovo....

Da se vratim na moje pitanje, kakva je pouzdanost 1.6 TDI CR motora?
[ vladd @ 30.03.2014. 11:07 ] @
Ne vidim povoljnost platiti 15000 evra(oko18000 CHF) auto star 4 god sa predjenih 40-60kkm, kada je NOV u Srbiji 18000 evra..

U stvari je jako povoljno za prodavca, auto ga je "kostao" manje od 1000 evra godisnje..sto je manje od 10% pada cene(i silaska na blizu 50% vrednosti nakon 5 godina)..veoma dobra kalkulacija za prodavca...transport(vozilo, takse, gorivo, troskovi) ga kosta manje od 10 evra dnevno za te 4 godine, u proseku, sa predjenih 20-40km u proseku...30-60 din po km..sto je fantasticno..

I tu je racunica "transporta", sto pre "povratiti" svotu isporucenu za vozilo, u tolikoj meri da prevoz postajejeftiniji od javnog, a ne drzati auto kao "clana porodice" i istezati mu zivotni vek..da bi se "otplatila" celokupna suma, uz brigu da li ce "drzati cenu" kada spadne na par hiljada evra, i moliti boga da se nista znacajno ne desi u toj deceniji..od kvarova, udesa ili ekonomske krize..
[ Zarko Silic @ 30.03.2014. 13:21 ] @
Upravo tako. Nema nikakve logike dati pare za polovno ako se sa razumnim dometanjem moze kupiti nov.

Postoje auti sa relativno malo kilometara, ali su njihove cene velike.

Ono sto ne postoji jesu jeftini auti sa malo kilometara.


Citat:
ppejic: Da razresim sve dileme i misteije

Ovo su ovlasceni Porse-VAG dileri u Austriji

http://www.dasweltauto.at/d/se...p=xaBrb2RhfMWga29kYSBPY3Rhdmlh

Garancija na sve sto pise. Ovde je veoma dobro ako ih uhvatis u prevari, jer mozes i te kako dobro ziveti od odstete - GODINAMA, tako da se sa tim ni po manjim auto placevima ne igraju, a kamoli ovlasceni dileri.

I meni je jos uvek malo tesko da se udenem u nihovu filozofiju kupi na lizing koji traje kao i garancija, pa vrati, zameni za novo pa lizing ponovo....

Da se vratim na moje pitanje, kakva je pouzdanost 1.6 TDI CR motora?


Gresis, ali mnooogo gresis i ne razresavas nikakvu dilemu ako mislis da ovlasceni dileri znaju pravu istoriju i pravu kilometrazu tih automobila. Slabo si pratio ES na ovu tematiku, inace ovo ne bi napisao.
[ KrkaCiC @ 30.03.2014. 13:52 ] @
Drugar ima komsiju koji svako vozilo koje kupi proda posle max 2 godine,sa stvarno malom kilometrazom.
Dakle auto je od prvog vlasnika,sa oko 20-25Kkm.
Inace,zadnji auto koji je prodao je 308,ne znam tacnu kilometrazu i cenu,ali znam da je promenio nekoliko setova guma
Automobile koristi za divljanje,vozi kao blesav... da ne objasnjavam stil voznje,i onda se malo sredi za prodaju a na oglas ide kao vozilo njegovog oca,koji cesto putuje po evropi i obavezno se napise da je auto vozen uglavnom po autoputevima
Na svu srecu uglavnom kupuje benzince,inace mislim da kad bi se tako ponasao sa dizelima da bi bili zreli za generalnu

Eto to je primer iz mog okruzenja,dakle ima i takvih,od prvog vlasnika sa istorijom u ovlascenom servisu
[ ppejic @ 30.03.2014. 16:27 ] @
Zivim u Austriji, pa nemam troskove prebacivanja auta, inace ta ista Skoda kostala oko 4kE vise nego u Srbiji. Veci standard, vece i cene, a i sami proizvodjaci prave serije vozila za odredjeno trziste. Ako mi ne verujete proverite po kodu na vasim vozilima, ja sam mislio da ja to provala dok se nisam i sam uverio.

Uostalom sto se vi brinete za moj novac?

'Oce li mi neko na kraju napisati nesto o samom 1.6 TDI motoru?
[ inobradovic @ 30.03.2014. 18:27 ] @
ja licno mislim da je to preslab motor samo 105 konja, bolje kupi sa jacim motorom onu 2.0 dizel ako si BAS za dizela .
[ KrkaCiC @ 30.03.2014. 18:49 ] @
Em je dizel,em ima vise od 100 konja,tako da ja mislim da to nije preslab motor nikako.
[ Lavlja_Jazbina @ 30.03.2014. 21:39 ] @
Citat:
'Oce li mi neko na kraju napisati nesto o samom 1.6 TDI motoru?

Zar ne bi ti nama moga reci vise o tom motoru posto zivis u austriji i dosta je popularan auto?
[ Nebojsa Milanovic @ 30.03.2014. 21:46 ] @
ppejic, ne znam šta očekuješ da ti se kaže...

Vozio sam Golf VI sa tim motorom, dobar je, ali ga ne bih kupio jer uz malu doplatu postoji 2,0TDI koji je mnoogo jači.

A pre oba ta bih uzeo 1,4 ili 1,8TSI koji su gospodski motori za oba ta naftaša...
[ ppejic @ 30.03.2014. 22:15 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina: Zar ne bi ti nama moga reci vise o tom motoru posto zivis u austriji i dosta je popularan auto?


Da imam te informacije nebih se obratio drugarima na ovom forumu. Barem se nadam da je vecina drugarski raspolozena.

Citat:
Nebojsa Milanovic: ppejic, ne znam šta očekuješ da ti se kaže...

Vozio sam Golf VI sa tim motorom, dobar je, ali ga ne bih kupio jer uz malu doplatu postoji 2,0TDI koji je mnoogo jači.

A pre oba ta bih uzeo 1,4 ili 1,8TSI koji su gospodski motori za oba ta naftaša...



Ocekujem da saznam da li je motor pouzdan, obzirom da je CR i da je tu more senzora. Da je dCi u pitanju, ne bih imao nikakvih pitanja :D

TSI mozda jesu gospodski motori ali su se po meni obrukali za sva vremena
http://www.automotosvijet.com/...problem-lanac-volkswagen-motor
https://www.youtube.com/watch?v=0uWEnGBLjXI
https://www.youtube.com/watch?v=nznuIPCgA6Y

A i lakse je posle uvaliti dizlo nego benzinca (sa reputacijom)
[ Nebojsa Milanovic @ 30.03.2014. 22:27 ] @
OK, ako ne shvataš da ovo što je na ovim linkovima nema nikakve veze sa TSI modelima koje sam ti ja predložio, slobodno uzmi dizlo.
[ ppejic @ 30.03.2014. 22:53 ] @
Nema ih u ponudi polovnih, verovatno su u Superb ili nekim VW azdajama.


Hvala svima na odgovorima.
[ Flo33 @ 30.03.2014. 23:37 ] @
Nebojša, ili ko zna, kada je 1.2 tsi prešao na kaiševe? Moj Polo je 1.2 92ks, i ima kaiš, 2012 novembar proizveden?

Apropo diskusije o cenama automobila, sa par hiljada km, ja sam uvek za izložbene modele. Popusti su značajni, a auto je praktično nov. Pričam za Slo trgovce, da se ogradim..
[ Nebojsa Milanovic @ 30.03.2014. 23:52 ] @
1.2TSI sa kaišem je u G7, a lako se prepoznaje i po kodu EA 211.

I mada je taj sa kaišem zaista dobar, 1.2TSI nisam nikada predlagao, uvek sam bio za 1.8TSI kod koga se nijedan problem nije desio.

A u poslednje vreme, otkada je izašao najnoviji EA 211 1.4TSI, predlažem i njega. On je sasvim dostojna zamena za 1.8TSI od koga nije puno slabiji, a jeftiniji je i još malo štedljiviji.
[ Zarko Silic @ 31.03.2014. 01:12 ] @
A na osnovu cega donosite sud o ovim motorima?

Na osnovu par tekstova na NETu, ili imate insajderske informacije iz VAGa?

Kako znas da 18TSI nema problema?

Zar ti nije mozda napamet palo da se 12TSI prodaje u 100 puta vecem broju, pa shodno tome, logika nalaze da su i kvarovi ucestaliji?

16TDI motora nema dovoljno na nasem trzistu da bi se nekakav koristan zakljucak mogao doneti. Osim toga, nije proslo ni dovljno vremena u samoj eksploataciji.

Jedino sto je sigurno jeste to da je VW izbacio iz proizvodnje taj 16TDI i nemenjajuci oznaku, umesto njega prozivodi jedan sasvim drugi.
Verovatno postoji razlog.

P.S.
Autobild je, kao sto sam vec nekoliko puta napomenuo, obicna zuta stampa. Automobilska zuta stampa.
Evo primera, sta oni kazu:

"Auto Bild je imao do trenutka objave priče (broj 10 od 2012. godine, mart mjesec) imao 61 izvještaj od osoba koji su se požalili na problem, uslovno, širenja lanca, odnosno povećanje njegovog obima."

Nekome ovo zvuzi sasvim obicno, a nekome bode oci:

Jer, zasto bi se neko zalio Autobildu ako su intervencije u ovlascenom servisu besplatne. Pogotovo su besplatne i vaze cak i van garantnog roka, ako se ispostavi da je rec o fabrickoj gresci.

Itd. da sad ne nabrajam.

Obicna laprdanja.

[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 31.03.2014. u 02:23 GMT+1]
[ Nebojsa Milanovic @ 31.03.2014. 01:24 ] @
A na osnovu čega ti donosiš sud o novim motorima?

Osim toga, pokaži neki problem koji se desio na 1.8TSI a da se može uzeti kao pravilnost (kao recimo ti lanci kod 1.2 TSI, i slično).
[ vladd @ 31.03.2014. 12:37 ] @
Ja doticni Auto Bild vise ne bih citao ni kao Zabavnik, a ne da se koristim njihovim izjavama, ocenama ili podacima.

I "kineske" gace se prodaju u velikom broju, pa su daleko od kvaliteta, ne vidim cemu brojnost doprinosi "kvalitetu"
I u Srbiji se najvise preprodaju kola od 1000-3000 evra, pa ne znaci da su ta bas najkvalitetnja.

1.2TSI je imao svoj problem sa lancem, koji em je smesan, em je obrazlozenje tehnicke podrske bilo jos gluplje( o "mikroistezanjima" segmenata lanca), kada se zna da postoje motori kojima je lanac "for life"

1.8 TSI je potpuno drugacija koncepcija, ne toliko tehnicki koliko namenski(za vrhunske modele, ne za socijalne verzije), i taj motor je usao u TRECU generaciju, za koju jos nema "common" problema, iako je proizvodnja okrenuta ka "ustedama".
A nece ih ni biti, po svemu sudeci, bar dok ne preteraju sa plastikama i zamenskim, jeftinijim materijalima...

Dosadasnji problemi su nebitni, tipa muljavih naslaga od ulja u nekim zonama, i poneki problem sa bobinama(problemi sa bobinama su decenijski problem VW-a), sto nema veze sa samim 1.8TSI, i njegovom konstrukcijom, vec sa opremom motora, odnosno dobavljacem bobine...
[ Zarko Silic @ 31.03.2014. 18:23 ] @
Nije sporan problem. Sporan je nacin na koji se problem tumaci. Nije relevanrno poredjenje dva modela koja se prometiju ca desetostrukom ili stostrukom razlikom.

Pogotobvo se ne sme uzimati zdravo za gotovo nesto sto je u sukobu sa logokom zdravog razuma.

12TSI je realnos i tako ga treba posmatrati.

18tsi je uslovno receno ezoterija, i ona se, shodno tome, treba posmatrati.

Nakon iskustva sa nekoliko 12TSI motora rekao bih ra je rec o odlicnom motoru, a vreme ce pokazati koliko sam bio u pravu. Sve drugo je nagadjanje.

Kao osnovnom, baznom motoru, imam visoko misljenje o njemu, bez obzira na pokazane manjkavosti i decije bolesti. Motor je inzenjerski gotovo savrseno realizovan.
[ vladd @ 04.04.2014. 12:12 ] @
!.4 TSI i 1.8TSI su svaki na svoj nacin solidni motori, dapace odlicni. Problem je u VW-, sto je od tih motora pokusao da napravi "ezoteriju", misleci valjda da drugi spavaju mrtvackim snom, i ugurao te motore u iskljucivo najskuplje pakete ionako preskupih vozila.


Bitku su izgubili na teritoriji teskouljasa, i malih zapremina, sa malim dizelima iz Fiata, Gm-a i ostalim korisnicimadci mjtd tehnika..cak su i brend TDI morali samo poimence da zadrze, posto je PD sistem nemocan pred birokratijom, i jedino CR moze da smanjuje (glupava) zagadjenja.


1.2TSI ne treba da ocekuje nikakvu "istoriju", posto je pregazen sa snagom i potrosnjom od manjih zapremina konkurencije..cak novi GM motori silaze na 2.8 lit/100km(kao donja granica nekih mogucnosti), sto realno moze da znaci 4-5l maks potrosnje u najnepovoljnijim voznjama, sto 1.2TSI ne moze da postigne ni u zamisljenom gradskom proseku.

Tako da mu ne vidim nikakvu buducnost, i mislim da ce pasti u zaborav otprilike slicno kao VW-ov 2.0 SDI...koji se ne spominje nigde i krije se kao zmija noge, da ne narusi renome.., u stvari, mozda malo blazom putanjom od strmoglave...
[ Zarko Silic @ 04.04.2014. 22:48 ] @
Niko jos 12TSI nije pregazio. Naprotiv, jos su jako daleko da mu se priblize, a VW vec ulazi u novi projekt gde ce 1.2 verovatno spadati u vece zapremine.

Jos se nije prasina slegla, a ovi skacu jos jednu stepenicu vise.

Gotovo je sve spremno za serijsku proizvodnju motora sa promenljiviom stepenom komresije (variable compression rate) koji ce radnu zapreminu u proseku smanjiti za 30 do 50%. Takvi motori treba da imaju preko 150 KS po litru (neko spominje i podatak od 200 KS/L).





http://www.autocar.co.uk/car-n...tionary-new-petrol-engine-tech

Pored visoke efikasnosti, paradoksalno zvuci, ali ovi motori su potpuno imuni na kvalitet goriva. Prema prognozama od super benzina, preko D2, bio dizela pa sve do transformatorskog ulja bice moguce sipati u rezervoar. Sve sto prodje kroz filter smatrace se korisnim gorivom.


P.S.

Evo ja sam spreman da dodjem sa jednim 1.2 TSI-em (sa deklarisanim samo 105 KS), a ti sa tim tvojim 2.0, Meganom i svim Mitsubichiem, ili bilo kojim drugim pokusaj samo da me pratis na putu. Ne da me preteknes, vec samo da pratis pa ces se u momentu uveriti o kakvom odnosu snaga je rec.






[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 05.04.2014. u 00:05 GMT+1]
[ vladd @ 05.04.2014. 12:04 ] @
1.2TSI su pregazili MANJI motori, 0.9 i 1.0..o vecima da ne pricam, o kvarovima..takodje..

Moraju nesto znacajno da menjaju, odnosno da mu dignu snagu bar na 130-150ks, sto verujem da ce AUDI i uciniti, oni su poboljsali i DSG, istina malo tehnicki nakaradno(sada ima 12 litara ula samo u menjacu)
VW koncept je sam sebi upao u usta, oslanjajuci se na marketing i menadzment, a ne na inzenjere...

Inace bih rado prihvatio izazov, ali trenutno "vozim" Mercedes, sa bus plus etiketom, povremeno sluzbeni auto, pretezno imam "pesacku pauzu"...do izgledne prilike...
[ Zarko Silic @ 05.04.2014. 12:19 ] @
09 i 10 motori kao i slicni motori svi zajedno, u odnosu za 12TSI ne zauzimaju vise od 10% trziasta, ili 10 puta manje, pa je besmisleno bilo kakvo poredjenje.

Ne znam sta vozis, ali ono sto sam napisao, ostajem pri tome. Stanes sa onim sto si vozio, ili si samo pricao da vozis, to ne mogu znati iz ove pozicije, pored 12TSI-a na nekoj uzbrdici. Zajedno krenemo i ako samo uspes da procitas registarske oznake na TSI-u, smatrace se uspehom.

Hocu da kazem da ne vidim nikakv problem sa manjkom snage kod 12TSI motora tako da mi, sad vec nakon dovoljno proteglog vremena, onaj Rapid sa Yutuba, za koga ste izmisljali svakakve gluposti, deluje sasvim realno.
Neretko u stoku, ovaj motor Dinometar zateze na 128KS, pojedini primerci i vise. Nakon samo male korekcije snaga prelazi 140, ponekad i 150 KS. Nemackih, ne japanskih.

Ove 09 i 10 motore nisam do sada ni video. Verujem da to nisu mnogi videli, a po svoj prilici ni nece. Kakva ce situacija biti ako VW odluci da pusti u promet VCR motore moze se samo naslutiti.
[ ppejic @ 05.04.2014. 22:49 ] @
A kineski lanac na 1.2 TSI ?
[ vladd @ 06.04.2014. 13:24 ] @
1.0 trocilindarski fordov ecoboost sa 125 ks je cudo tehnike, i kada zanemarimo lanac, a moramo da zanemarimo, posto se ionako sve brljotine VW-aa moraju zanemariti kada se hvalise proizvod.
Nisu im dzabe REKLAME najbolje, kada su vecina motora problematicni ili prosto cudni...

Toliki renome je "sticao", a napravise dizela od 2000 kubika sa 75ks????

Cela SERIJA SDI motora je zacudjujuce kilava, i TO stice "renome"???