Sta treba da bi se suzbila i pomisao na idiOtske ideje u saobracaju.
I jedno pitanje.Da li ovolika duzina puta u riverc ima posledice po menjac/prenos/ili ne.
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 22.04.2012. u 12:45 GMT+1]
[ peromalosutra @ 22.04.2012. 10:54 ] @
Ne znam za prenos, ali na mozgove putnika ocigledno da.
[ HoT_Steppa @ 22.04.2012. 11:11 ] @
Jos mu zadnje staklo prljavo....
[ calexx @ 22.04.2012. 13:17 ] @
Nije to neki dugačak put a kako će da prođe ... verovatno isto kao da ga je prošao u prvoj. A i nije vozio vezanih očiju.
Ovo je pristojna vožnja u rikverc.
[ Slobodan Milivojevic @ 22.04.2012. 13:50 ] @
Pa veća verovatnoća da neko nastrada je da taj put vozi u petoj brzini nenormalno brzo, nego ovako, kolko je on mogao brzo da ide u rikverc...
A ima li negde u zakonu definisano koliko je najviše dozvoljeno voziti u rikverc (u metrima)? Ja bukvalno 1000 puta iz svoje ulice izlazim na glavnu u rikverc nekih 100ak metara kad me mrzi da se okrećem...
[ mmix @ 22.04.2012. 14:43 ] @
Po starom zakonu ne postoji ogranicenje dok god postujes pravila hoda unazad. Po novom zakonu je satro zabranjeno:
Član 37. - kazna 3000
Vozač ne sme da se kreće vozilom unazad.
Kretanje vozilom unazad dozvoljeno je isključivo na kratkom delu puta, onom stranom kolovoza kojom se do tada vozilo kretalo unapred ako se time ne ugrožavaju niti ometaju drugi učesnici u saobraćaju.
Kretanje vozila unazad nije dozvoljeno na nepreglednom delu puta, pri smanjenoj vidljivosti, u tunelima, na delu puta gde je zabranjeno zaustavljanje i na prelazima preko železničke pruge.
Član 105. - kazna 6000 do 20000, 3 poena i mesec dana bez dozvole za voznju unazad (10000 do 40000 ako je izazvana nezgoda). 5000 i 3 poena za voznju unazad zutom trakom (za one sto promase izlaz)
Na autoputu i motoputu vozač ne sme da zaustavlja i parkira motorno vozilo, osim na mestima koja su za to posebno uređena i obeležena.
Na autoputu i motoputu vozač ne sme da vrši polukružno okretanje vozilom niti da se kreće vozilom unazad.
Vozač koji je zbog neispravnosti na vozilu ili iz drugih razloga prinuđen da zaustavi vozilo na kolovozu autoputa ili motoputa, dužan je da ga zaustavi na zaustavnoj traci i da preduzme potrebne mere da vozilo što pre
ukloni sa kolovoza.
E sad, ovo mi zvuci kao klasicni "mi bi hteli al ne znamo kako" clan zakona. Sta znaci kratki deo puta, nekom je to 2 metra, nekom par kilometara :) A i kazna je prilicno blaga uzimajuci u obzir sta rade likovi na snimku. Mada striktno po tumacenju zakona posto nije dozvoljena voznja unazad sem putem kojim si malopre dosao, nije dozvoljeno ni skretanje iz bocne u glavnu ulicu i slicne fore. Verovatno su hteli skroz da ukinu hod unazad ali onda ne bi moglo da funkcionise mimoilazenje na uskim putevima.
Btw, po novom si obavezan da upalis sva 4 kad se kreces unazad bez obzira na udaljenost (clan 61), kazna 3000
[ calexx @ 22.04.2012. 15:40 ] @
Čak i da nema ograničenja, ima mnogo prekršaja. Ni po starom nisi smeo da ulaziš u raskrsnicu, naročito ako dolaziš iz sporedne ulice a o prolasku kroz semafor i da ne pričamo. Pored toga, ovi su išli suprotnom trakom tj po položaju automobila su vozili levom. Ulica je nepregledna, ima dve oštre krivine (a još tu prolaze gradski i prigradski autobusi), prošli su kroz jedan semafor, prošli nekoliko raskrsnica, prešli most(ić) pa ušli u raskrsnicu iz sporedne, prešli prugu i na kraju ušli u drugu raskrsnicu sa semaforom gde su se vratili na pravi smer. Ovo je za debelo oduzimanje dozvole.
[ Lavlja_Jazbina @ 22.04.2012. 15:51 ] @
PA i parkiranje ima radnju voznje unazad.
Ali sta se desava sa prenosom i zupcanicima za rikverc i koji je MAKSIMUM.Valjda ce neko znati odgovor ovde posto je tema
premestena iz auto zone u med zone.Verovatno je pitanje sasavo,ali nemo da bude i odgovor.
[ su27killeryu @ 22.04.2012. 16:00 ] @
ako motor ima dobro hladjenje ne bi trebalo da ima problema bar ne od ovog jednog puta, e sad da ga vozi svaki dan tako sigurno bi bilo :)
[ mmix @ 22.04.2012. 16:34 ] @
Citat:
calexx: Čak i da nema ograničenja, ima mnogo prekršaja. Ni po starom nisi smeo da ulaziš u raskrsnicu, naročito ako dolaziš iz sporedne ulice a o prolasku kroz semafor i da ne pričamo.
Naravno da si smeo, to je cak bila jedna od vezbi za polaganje poligona, okretanje na raskrsnici skretanjem u rikverc u sporednu ulicu i onda levo ili pravo iz sporedne. naravno, sem na polaganju nikad u zivotu nit samo to uradio nit sam video nekog da to u praksi radi ali realno si mogao i cak morao da znas da to uradis. Druga vremena.
[ jnk @ 22.04.2012. 19:18 ] @
Ako bi ga terao u crveno brzo bi se pregrejao jer nema dotoka hladnog vazduha. Bilo je nekih emisija gde su namerno unistavali neke japanske motore i uspeli su tek voznjom u rikverc.
[ calexx @ 22.04.2012. 19:47 ] @
Citat:
mmix: Naravno da si smeo, to je cak bila jedna od vezbi za polaganje poligona, okretanje na raskrsnici skretanjem u rikverc u sporednu ulicu i onda levo ili pravo iz sporedne
Možda je nekad i to bilo, kada sam ja učio to se nije radilo. A ni poligon nije ono što je sada, bilo je parče obeležene sporedne ulice. ;)
[ Binary Mind @ 22.04.2012. 23:29 ] @
Devedesetih kad sam ja vozao casove na poligonu jeste bilo to sto mmix opisuje. Doduse ja sam radio varijantu, rikverc u sporednu pa levo iz sporedne... to je bilo i na polaganju na istom poligonu... A sto je jugic bio krsina kad sam polagao... Casove vozio u jednom OK jugicu a polagao u drugom koji je bio u stanju raspadanja.
[ calexx @ 23.04.2012. 01:12 ] @
Pa ja sam učio pre devedesetih, od poligona je bila jedna slepa uličica sa malo iscrtanih delova (bez raskrsnice) a kasnije se išlo u drugi kraj grada na ručnu pa na gradsku vožnju. Tada se učilo samo u fićama a polagalo na ko zna kom. Na jednom učiš, drugom prođeš poligon, trećem ideš na ručnu i gradsku.
[ Lavlja_Jazbina @ 23.04.2012. 06:52 ] @
Taj tikverc je recimo kod kamiona osnovna funkcija (mislim na kipere).Mada i tu je bilo katastrofalnih posledica na deponijama
kada je vozac pregazio devojcicu sa biciklom.Da nisam razmisljao o hladjenu motora na punom gasu.
[ kaćunčica @ 23.04.2012. 08:57 ] @
@ calexx
Ona peglica je prepravljena, pa vozac gleda ispred sebe - to nije primer "pristojne voznje u rikverc".
[ pctel @ 23.04.2012. 09:39 ] @
Ne znam sto se podigla ovolika prasina oko voznje u rikverc?! Svojevremeno je an Discovery TV bila emisija o kamiondzijama. Meni najzanimljiviji kamiondzija bila je jedna plavusa od ~25 dodina koja nije uspela da izadje sleperom na vrh planine po putu prekrivenom snegom, pa ga je onda terala 12 km u rikverc do podnozja gde ima dovoljno dugu ravninu da uhvati veci zalet. Evo jednog youtube snimka gde mozete videti sleper kako pici niz planinu u rukverc brzinom 100-120 km/h. To je vec nesto, profesionalni vozaci slepera na dugim relacijama to moraju da znaju da urade, a voznja auta u rikverc 20km/h pri idealnim uslovima za voznju... to moze i moja baba.
[ Java Beograd @ 23.04.2012. 09:47 ] @
Na ovom snimku je prikazan kamion koji se šlepuje, od pozadi.
[ Lavlja_Jazbina @ 23.04.2012. 10:42 ] @
Pa dobro,onda neka mi neko kaze da li je menjac konstruisan za prenosu u rikverc sa tim brzinama i tolikim relacijama.
[ Java Beograd @ 23.04.2012. 10:55 ] @
Jeste
[ mmix @ 23.04.2012. 11:25 ] @
Prenosni odnos za rikverc ti je otprilike isti kao za prvu brzinu. Koliko mozes da ga panjis u prvoj, mozes i u rikverc, sto pretpostavljam da je u nekom rangu 40-60km/h u zavisnosti od kola. Ako ga ispanjis na 6000+ obrtaja habas motor, pa sad koji koliko izdrzi..
[ Lavlja_Jazbina @ 23.04.2012. 12:36 ] @
Pa onda nije strasno.Imam na Avali i u selu nekih 70m, posto je uzbrdica recimo u selu poprilicna pa ga zviznem u ridzu
,a ima i proklizavanja -trava-blato pa sam zbog toga pitao.Hvala.
[ pctel @ 23.04.2012. 12:53 ] @
Citat:
Java Beograd: Na ovom snimku je prikazan kamion koji se šlepuje, od pozadi.
Da, u pravu si, sad vidim. Ta devojka na Discovery TV je vozila mozda 40 km/h, i sve je detaljno snimljeno. Menjaci tih velikih kamiona imaju 16 brzina za napred + 4 za rikverc, tako da u najbrzoj mogu da jure poprilicno brzo.
[ Java Beograd @ 23.04.2012. 13:16 ] @
Zapravo, radi se ovome:
[ calexx @ 23.04.2012. 15:37 ] @
Prvi put čujem da dobri profesionalni vozači šlepera moraju bez problema da voze 100-120km/h u rikverc. U redu je da vozi 100-120 km ali tom brzinom ... čisto sumnjam. A inače bi ove vožnje sa snimaka bile totalno kažnjive da je to što izgleda da je, vožnja u rikverc je dozvoljena u nekoj meri ali samo u traci kojom se ide unapred može unazad. Ne može da se pređe u drugu traku i onda kao vozi rikverc. Kao što su uradili klnici iz prve poruke ili kao što izgleda na ova dva snimka.
Citat:
kaćunčica: Ona peglica je prepravljena, pa vozac gleda ispred sebe - to nije primer "pristojne voznje u rikverc".
Pa znam ali je ovakvo *******v*nje da bi se neko ko to gleda iznenadio a ko će još da pogleda gde je šofer kad pored tebe projuri peglica koja ide u rikverc. Samo kao ideja je zanimljivo, može da ima neke male korisne primene ali je ovo ipak namenjeno zabavi.
[ pctel @ 24.04.2012. 10:53 ] @
Citat:
calexx: Prvi put čujem da dobri profesionalni vozači šlepera moraju bez problema da voze 100-120km/h u rikverc.
I ne kazem da moraju 120, vec 40km/h, toliko je otprilike vozila ta devojka 12 km niz planinu. Problem je sto sleper sa 20-40 tona tereta ne mozes saltati sa sred uzbrdice, ne mozes tako lako okrenuti na uskom putu a ako stanes ne mozes krenuti ponovo, narocito ako na putu ima mnogo snega kao sto je taj put od Rusije do USA preko Aljaske gde je snimana serija o vozacima velikih kamiona. Ko zeli da pogleda, kompletan serijal Ice Road Truckers se nalazi na youtube.