[ ludidzora28 @ 25.04.2012. 21:25 ] @
E vako, Daewoo Nexia 1.5 16V, problem - pali se Check Engine pri voznji na plin, i uvek je greska siromasna smesa. Duzina gorenja lampice varira, od par sec do par min. Zavisi kako ga ustelujem i kako ga vozim. Plin je stelovan po pravilu koje sam kasnije utvrdio na netu. Po preporuci stelovao sam pomucu voltmetra na lambda sondi, i ako tako radim odvrnem sraf 3/4 kruga u odnosu na stelovanje na "uvce" i tad se lampica stvarno manje pali, ali auto trosi vise, drukcije radi, losije ide. Primer, stelujem na "uvce", manje trosi (oko 8l kombionovano, mada ovde kod mene nema neke gradske voznje kao u BG), radi tiho u voznji kad stisnem gas, bolje vuce, ide preko 170, kad stelujem voltmetrom, vise trosi (oko 11l), malo je bucniji kad ga stisnem, malo slabije vuce, i nagura nekako 150... Ono sto me sad znaima, otkrio sam da mi duva na dihtung na izduvnoj granu, na prelazu 4/2, malo ispod je i lambda sonda, pa kontam ako duva iznad nje, izadje odredjena kolicina gasova pre sonde i odma manje ide do nje, samim tim registruje manju kolicinu kisonika nego sto bi trebalo pri odredjenom broju rpm i izbacuje gresku. Da li je moguce? Jer koliko god da odvrnem plin uvek izbacuje siromasnu smesu, nije mi logicno...
[ Nocni @ 25.04.2012. 22:54 ] @
Zaboravio si da napišeš koji ti problem imaš sa tim autom?
Ta sonda koju imaš je napravljena za mjerenje količine kiseonika u izduvu kad vozilo radi na benzin a ne na plin.
Nisu važni podaci sa nje kad voziš na plin osim kad je sistem takav da plinska instalacija ima svoj kompjuter što kod tebe nije slučaj...
Trebalo bi vozilo da troši oko 20% plina više nego benzina... ako troši manje od toga nije dobro nešto naštelovano i obično ljudi tu griješe jer hoće još malo da uštede pa naprave siromašnu smješu...
Najbolje ti je da odeš kod nekog ko se bavi ugradnjom plina da ti našteluje auto koristeći gas analizator... ta mjerenja koja ti vršiš između crne žice sa sonde i mase voltmetrom ne znače ništa... ti samo vidiš fluktaciju napona na leru i ništa više... nema nikakve potrebe da se zamajavaš sa tim...
[ ludidzora28 @ 26.04.2012. 05:46 ] @
E sad... Meni rekli da sondi nije bitno da li je plin ili benzin, ona daje informaciju o smesi koje god da je gorivo, i za dobru smesu daje isti signal na plinu i benzinu.

Meni je venturi, elektronac, i ne znaci sonda u radu na plin, sem sto pali lampicu i iritira. Sto se tice majstora, toga kod mene u Ki. nema. Jedan mi je ubacio plin u Kadetta 1.2 OHV i nije isao nikako, gusio se itd... posle par reklamiranja odlucim se da ga sam nastelujem i posle par stelovanja sam ga sredio, sve odlicno bilo. Na Stojdzi sam isto tako sam stelovao, 2004 god. 180000 km na plin i nikakav problem sa kolima za ti vreme, i dalje pali i radi na plin i ne pokazuje znake crkavanja, a da pravim siromasnu smesu ne bi presao ovoliko bez kvarova...

Ne zelim da trosi manje, znam da nije dobro, ali ovih 8 je za ocekivati dok je 11-12 stvarno puno. Sad sam gleda, sonda je iznad tog dihtunga, malo, oko 2 cm, i stojimalo nakosena na dole, tako da joj je vrh jos blizi mestu gde duva, pa me zanima koliko to moze da utice na tacnost merenja? Naravno da cu to zakrpiti sto pre...
[ vladd @ 26.04.2012. 08:36 ] @
Mora da je neki srafcic ili zicica.

Kada se krene od te konstatacije, beskonacna igranka je zagarantovana.

Dovedi te sisteme u ispravno stanje, i ubaci emulator lambda sonde. Lambda sonda je poprilicno slicna komponenta na svim vozilima(postoji samo par vrsta, tehnoloski, i sitne razlike u montazniim detaljima), a ono sto je velika razlika je ECU, koji na razlicitim modelima vozila na razlicit nacin upotrebljava podatke sa sonde. Pa neka poredjenja sa drugim modelom vozila nemaju osnova.

Poz
[ ludidzora28 @ 26.04.2012. 09:38 ] @
Stoji i pitanje ispravne sonde... Znam da ne mogu da poredim Stojadina i ovaj auto, ali poenta je bila da ne zavrcem plin i pravim siromasnu smesu inace ovaj Stojadin nr bi presao ovoliko, jer se zna sta siromasna smesa plina moze da uradi. E a ovde mi pravi problem sto imam sondu i javlja siromasnu smesu, a po pinasanju auta rekao bi da je dibro nastelovan, dok kad ga ustelujem da sonda daje dobar signal onda auto radi drukcije, kako sam opisao. Kad odem kod "majstora" vuce se ko baba i davi se u III, IV, V u sve manjim obrtajima kako je brzina veca, npr. u III na 4000 rpm, u V vec na 2500 - 3000, te sam batalio ove moje majstore za plin.

Pitanje je samo da li moze da utice to sto je taj dihtung otisao i tu duva i koliko, na tacost merenja. Uskoro bi trebalo sekvent da ubacim i bicu miran, ali to tad stoji pitanje da li i koliko smeta merenju to sto duva tu...
[ vladd @ 26.04.2012. 21:04 ] @
Sto je najgore, verovatno ima dva rezima aktivnosti doticne rupe(koja se, da ponovim, nalazi ispred lambde).

Jedan je pri manjim obrtajima, kada je odredjen nadpritisak u izduvnoj grani, a malo integralno strujanje izduvnih gasova, i kada gasovi izlaze na doticni otvor. Ta varijanta ne smeta sondi, ona ima ciste izduvne gasove i moze da meri koncentraciju.

Problem nastaje kada se poveca brzina strujanja izduvnih gasova i na doticnoj rupi ostvari podpritisak, koji usisava okolni vazduh u izduvnu granu, i dobija se "SAI" efekat, smesa se prikazuje kao siromasnija, saviskom kiseonika, ecu krece da oboacuje smesu, a to motoru ne prija, nema potpuno sagorevanje.

U toj varijanti, pomaze povremeno pustanje gasa, da bi ecu prestao da osmatra sondu pri prelaznim rezimima. Uspesnost "varanja" ecua, preko pedale gasa, da ne bi osmatrao sondu, jako zavisi od algoritma ecu-a, da li je u pet ili sedam rezima, kako su zamislili rad motora i kako se odnose prema pojedinim promenama rezima, naravno, algoritmom ecua.
Iako je to poprilicno jeftina stavka(malo veci softver, ili prosto otkljucane opcije ecua, proizvodjaci namerno "zakidaju" na kontroli, da bi se kod nekih modela ostavio prostor za "poboljsanja".

Zakljucno, smatraj da smeta, mozda utice na raspodele pritisaka u izduvnom sistemu i proizvodi udarne talase, fluidno zagusenje, ali mislim da je jednostavnije zacepiti otvor, makar i smolom za krpljenje auspuha, nego obavljati merenja i ispitivanja kako tacno smeta sistemu.

Poz
[ ludidzora28 @ 26.04.2012. 22:19 ] @
Za pocetak sam zakrpio sam nekim silikonom, cementni, stvrdne se kao beton, za temp. do 1300*C, a za vikend cu verovatno novi dihtung staviti. Sam ome znaimal oda li mzoe biti to uzrok...

A sto se tice mesta gde duva, prvo sam mislio da je pre sonde, ali sam posle pogledao opet i ispostavilo se da je posle nje, ali jako malo, oko 1-2cm je ona pre dihtunga gde duva...