[ vladaR26sport @ 05.05.2012. 15:54 ] @
| Veliki pozdrav za sve na forumu. Imam sledeci problem, danas mi je YUGO 55 E prokuvao tj. skala za temperaturu otisla u crveno. To se dogodilo zato sto mije otkazao ventilator koji se inace sam palio i gasio gad dostigne odredjenu temperaturu. Auto je naglo digao temperaturu tako da nisam video na vreme. Kada sam video vec je bilo kasno. Interesuje me vase mislje za posledice, ili sta bih prvo trebao da uradim (naravno ventilator sam popravio kod mehanicara). Inace auto je 90 godiste i motor super vuce i ne trosi ulje. Hvala svima unapred.
|
[ gigamg1 @ 05.05.2012. 17:07 ] @
Mislim da kod pregrevanja motora dolazi do krivljenja glave sto moze da zezne hladjenje i ostale komore.
[ botr @ 05.05.2012. 17:48 ] @
Vreme ce pokazati da li ces morati nesto da radis. Ako nastavi da dize temperaturu, pocne da mesa vodu i ulje, morace da se skida glava.
[ cozmo_im @ 05.05.2012. 18:06 ] @
Prati stanje. Obicno ne bi trebalo da bude neke stete, ali u dosta slucajeva ode dihtung ili se pokrivi glava. Ali samo prati nivoe ulja i vode i skalu temperature i ako je sve ok, nema razloga za brigu.
[ goat @ 05.05.2012. 20:27 ] @
nije strašno
... bitno je da nisi bio zahtevan sa pedalom gasa i na 50km od kuće do koje si hitno morao stići dok je motor bio na povišenoj tempraturi - preko 90 stepeni do prokuvavanja.... neki delovi motora su topliji od temperature rashladne tečnosti ... siluminska glava je osetljiva ali nije "meki sir"
...
vozi slobodno, i na početku redovnije proveravaj vodu i ulje kako rekoše ranije kolege forumaši
[ gigamg1 @ 05.05.2012. 22:23 ] @
Cuo sam za neku foru da ako ti krene auto da dize temperaturu ili se bas krene pregrejavati onda razvrnes grejanje do kraja i to ga kao brže ohladi nego samo ventilator. Nisam probavao
[ goat @ 05.05.2012. 22:50 ] @
Citat:
gigamg1: Cuo sam za neku foru da ako ti krene auto da dize temperaturu ili se bas krene pregrejavati onda razvrnes grejanje do kraja i to ga kao brže ohladi nego samo ventilator. Nisam probavao
jeste tačno pod uslovom da je pumpa za rashladnu tečnost ispravna i da ima dovoljno tečnosti... što je mala verovatnoća željenog stanja prilkom pojave pregrevanja..
[ botr @ 06.05.2012. 19:01 ] @
Ako na vreme krenes da primenjujes taj nacin dodatnog hladjenja, tj. cim krene da dize temperaturu, velika je verovatnoca da ces uspeti da sprecis pregrevanje. Mali hladnjak sadrzi odredjenu kolicinu rashladne tecnosti, koja nije velika, ali dovoljna da pomogne hladjenje + ventilator, koji strujanjem vazduha dodatno hladi tecnost. Jedino sto ce ti u kabini biti sauna
[ etjen @ 06.05.2012. 19:40 ] @
he, he, ja sam tako jednom prokuvao u Golfu.
Crk'o ventilator hladnjaka, ja video na vreme da ne pali, odvrnuo grejanje a napolju bilo 30 stepeni i još mi nije radio vozački prozor.
Kada sam izašao napolje iz kola, smrzo sam se :)) ali sam spasao auto od pregrevanja
[ vladaR26sport @ 06.05.2012. 19:50 ] @
Pa cim sam primetio da je skala za temperaturu otisla u crveno, odmah sam prespojio kablove na direkno i ventilator se ukljucio, mada se temperatura nije bs spustila dok nisam uzeo balon od 5 litara i pljusnuo na hladnjak sa prednje strane, e tek tada se temperatura spustila na pola tj. izmedju plavog i crvenog.
[ Dr.sima @ 06.05.2012. 22:36 ] @
Sto nisi ugasio auto i pustio ga da se sam ohladi. Polivanje hladnom vodom, i naglo hladjenje moze da dovede do jako losih posledica po hladnjak, blok i glavu. Najbolje je da izvedes pomocni prekidac u kabinu, pa ako automatsko paljenje ventilatora zakaze da mozes sam da ga upalis.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.