[ Binary Mind @ 10.05.2012. 20:30 ] @
Kao sto rekoh u pitanju je nova Fiesta koja je za nepune 2 godine presla ~6000 km. Kad upalim auto cuje se piskav zvuk koji nestaje kad se pedala kvacila pritisne do kraja. Zvuk se opet javlja kad pocnem sa otpustanjem pedale kvacila. Kvacilo hvata dobro, to jest cini mi se da sa njim nema nekih vecih problema ali me zvuk iritira. Sta bi moglo da bude? Neki mi kazu aksijalni lezaj (druklager), neki kazu da ce podmazivanje sajle kvacila resiti problem... Zanimaju me strucna misljenja forumasa.
[ vladd @ 11.05.2012. 16:42 ] @
Sve sto su rekli je moguce, auto vise stoji nego sto se vozi, verovatno ga je napala korozija na nekim, navedenim, mestima.

Vozi ga malo intenzivnije, svakodnevno, moguce da nestane zvuk, kada se recimo ostruze rdja sa, recimo druk lagera...

Poz
[ Binary Mind @ 11.05.2012. 19:18 ] @
Zvuci logicno. Mehanika je to i trazi da se koristi. Sredinom Juna, pred registraciju, ide na redovan servis pa cu videti sta ce u zvanicnom servisu da mi kazu i/ili urade po tom pitanju.
[ Binary Mind @ 21.08.2012. 17:03 ] @
Vadim temu iz mrtvih zbog drugog, mozda ozbiljnijeg, problema. Naime pre godinu dana moj otac je uzeo automobil radi svojih potreba i kad je isao u rikverc udario u neki nizi betonski bedem zadnjim delom auta. Ogrebotine se vide na plastici "zadnjeg branika" (naime nije u pitanju klasican ojacan branik vec samo tanka plastika ispod koje su po meni auspuh i rezervoar jako izlozeni udarcima sto sam imao prilike da vidim skoro kad sam zavirio ispod auta.), ali mislio sam da je to to, dok nisam zavirio ispod auta pre 10-ak dana, jer sam se rukovodio mislju da je auto ipak nekako "ojacan" pozadi a ne cist plastikaner. Posle tog incidenta, auto je isao lepo ali se secam da se u jednom momentu, ne dugo, posle udarca "zaglupeo" senzor koji pokazuje kad je auto na rezervi (LED indikator za rezervu je "pozuteo" kad je kazaljka na skali pokazivala da je rezervoar napunjen do pola [~21L benzina]), i nakon sledeceg punjenja goriva "odglupeo" i radi lepo do dana danasnjeg. Na redovnom servisu ove godine, pred registraciju, sam napomenuo da je taj senzor jednom "zaglupeo", ali nista mi nije receno povodom toga kad sam dosao po auto. Uradjen je ocigledno najosnovniji mali servis zbog male kilometraze, zalepljeni su kederi koj su poceli da se odlepljuju na odredjenim mestima i to je to. Elem, kao sto rekoh, pre 10-ak dana odlucio sam da pogledam ispod zadnjeg dela auta jer je bio parkiran tako da sam mogao lepo da pogledam i imam sta da vidim :) Ispod "zadnjeg branika", na mestu udarca, vidim ulubljen metal. Mislio sam u tom trenutku "Vidi kako je dobro ovo ojacanje ispod plastike.", ali kad sam malo bolje pogledao video sam da je ulubljen rezervoar na zadnjem delu i da je zastitna farba na zadnjoj ivici rezervoara pocela da se ljusti. :) Moje pitanje je koliko treba da budem zabrinut sa obzirom da auto ne pokazuje nikakve znake bilo kakvog kvara. Da li treba da uradim nesto povodom tog ulubljenja na rezervoaru (da ga popravljam/menjam) i da li treba to brzo da resavam ili mogu da malo sacekam sa tom evetualnom servisnom intervencijom? U zadnjih par nedelja preso sam sigurno ~1000km sa njim u raznim rezimima voznje i auto se jako dobro ponasao. Od pomenutog incidenta presao sam sa njim sigurno 2500-3000km i jedini problem je bio pomenuto zaglupljivanje senzora za rezervu....
[ etjen @ 21.08.2012. 17:07 ] @
ne treba ništa da diraš. Ako je udarac takav da je samo blago ulubljenje, ne diraj ništa. Ništa mu ne može biti.
[ Binary Mind @ 21.08.2012. 17:24 ] @
Pa nije neko ulubljenje i sto je najvaznije nije ulubljenje ispod rezervoara nego na zadnjoj strani gde je "branik", ali me malo brine sto se ljusti farba sto moze da dovede do korozije...
[ botr @ 21.08.2012. 18:48 ] @
Ne bi bilo lose da se to sredi, samo je pitanje koliko ce ti traziti u ovlascenom servisu.
[ Nocni @ 21.08.2012. 19:34 ] @
Ko zna sta je tebi ulupljeno... rezervoar je plasticni a ne metalni i vjerovatno uopste nije tacno do branika...
Inace, "korozije" nema i ne moze je biti kao na nekim starim autima... ima metalna sina ispod plastike i ako je ona iskrivljena to onda nije bio bezazlen udarac...
Moze da se skine zadnji branik (lako se skida) i da se skine i ta sina da se ispravi... Postoji mogucnost da ce se rezervoar sam vratiti u prvobitni oblik kad dobije prostora.
Moje je misljenje s obzirom da je relativno nov auto da to ipak treba uraditi da sve bude cakum-pakum i da ne mislis o tome... iz samog tvojeg objasnjenja problema se vidi da si pedantan.
[ pajapop @ 21.08.2012. 19:53 ] @
Decko, sve zavisi koliko imas para "za bacanje". Svaki problem moze da se resi kod majstora, u servisu ili kupovinom novog vozila. Ako je rezervoar palstican, onda nemas problema. Ako je metalni, dovoljno je da ga i sam malo zastitis zastinom farbom. Ako je sve u redu, nista ne cackaj, majstori najvise vole takve - znam jednog!
[ Binary Mind @ 21.08.2012. 23:52 ] @
Iskreno mi se ne zuri sa bilo kakvim popravkama ako za to nema potrebe a mislim da u ovom stanju moze da pregura do sledeceg leta kad mu sledi sledeci redovan servis. Sa obzirom da mu je ove godine istekla garancija i ne moram da idem u Grand motors-ov servis a rezervih varijanti vec imam. Auto radi dobro i to je ono sto je meni u ovom trenutku najvaznije. Glavni cilj mi je bio da vidim misljenja drugih iskusnijih forumasa.

@Nocni

Auto je MK7 varijanta i "zadnji branik" izgleda ovako (zaokruzio sam izgreban deo "branika" gde je auto udaren kod mene):



Iza te crne tanke plastike nize gde je auto udaren nema nikakve sine, vec je suplje (nema ama bas nista) a malo dalje (mozda 10-15 cm dalje) su sa leve strane ono sto meni lici na rezervoar (Metalno je, zauzima citav zadnji levi donji deo auta i ide cak do zadnje osovine. Moguce da je neka zastita ako je rezervoar plastican kao sto kazes.), a skroz desno je auspuh koji je takodje vrlo izlozen takvim niskim udarcima od pozadi.



[ etjen @ 22.08.2012. 08:02 ] @
Citat:
Binary Mind: Iskreno mi se ne zuri sa bilo kakvim popravkama ako za to nema potrebe a mislim da u ovom stanju moze da pregura do sledeceg leta kad mu sledi sledeci redovan servis. Sa obzirom da mu je ove godine istekla garancija i ne moram da idem u Grand motors-ov servis a rezervih varijanti vec imam. Auto radi dobro i to je ono sto je meni u ovom trenutku najvaznije.


Iskreno, zaista ne vidim zašto ne bi radio dobro, kad je kako mi se čini prešao nešto vrlo malo km...
Sigurno da zbog tog udarca kako si ga opisao, neće imati apsolutno nikakve probleme u radu (niti ih može imati)
Dakle, ako nije neki nesporazum u pitanju i ako sam te dobro shvatio, slobodno vozi. Ja bih možda napunio pun rezervoar i bacio pogled da negde ne curka, ali kako si ti opisao to je samo ulubljenje...
[ Binary Mind @ 22.08.2012. 11:12 ] @
Ne curka nigde. To sam vec proverio.
[ goat @ 22.08.2012. 19:24 ] @
[ pajapop @ 23.08.2012. 14:42 ] @
Citat:
Binary Mind:
Kao sto rekoh u pitanju je nova Fiesta koja je za nepune 2 godine presla ~6000 km. Kad upalim auto cuje se piskav zvuk koji nestaje kad se pedala kvacila pritisne do kraja. Zvuk se opet javlja kad pocnem sa otpustanjem pedale kvacila. Kvacilo hvata dobro, to jest cini mi se da sa njim nema nekih vecih problema ali me zvuk iritira. Sta bi moglo da bude? Neki mi kazu aksijalni lezaj (druklager), neki kazu da ce podmazivanje sajle kvacila resiti problem... Zanimaju me strucna misljenja forumasa.

I... Sta na kraju bi` sa prvobitnim problemom? I kako drugi problem moze biti veci od ovog? To je noviji auto...mozda ima "plivajuci zamajac"???. To sve moze biti jako "skup" problem.
[ Binary Mind @ 23.08.2012. 18:29 ] @
Prvi problem zapravo i nije bio neki problem kao sto je vec rekao vladd. To su i potvrdili na redovnom servisu ove godine. Nesto su verovatno i uradili po tom pitanju jer zvuka na koji sam se zalio vise nema.

[Ovu poruku je menjao Binary Mind dana 23.08.2012. u 19:41 GMT+1]
[ Binary Mind @ 27.08.2012. 14:34 ] @
Update: Nasao sam sliku kako moj Ford izgleda ispod i provalio da nije ulubljen rezervoar, vec odeljak za rezervnu gumu sto sam na kraju i sam sebi potvrdio kad sam pogledao kako izgleda kad sam otvorio gepek i zavirio. Rezervoar inace jeste plasticni i nalazi se ispred zadnje osovine na levoj strani. Sad sam bar nacisto da autu sto se toga tice nije nista