[ vladaR26sport @ 10.05.2012. 20:55 ] @
Veliki pozdrav. Pisao sam na ovom forumu kada mi se pregrejao motor. Vasi saveti su uvek dobrodosli. NASAO SAM PUNO TEMA VEZANE ZA MOJ PROBLEM, ALI SU SVUGDE MARKE VOZILA DRUGACIJE, PA SAM ZATO POSTAVIO OVU TEMU.
Naime radi se o YUGU 55 E, 90 godiste koji je presao oko 60000 km posle generalne ukupno 140000. Pre oko 1 meseca video sam da mi se lampica za ulje, kada ujutro startujem motor ne gasi odmah vec nakon 1-3 sekunde. Kada posle toga ponovo upalim motor ugasi se odmah, cim krene da vergla, i sve tako dok se motor ne ohladi. Ulje sam menjao 03.05.2011, i od tada je presao oko 700 km. Neznam u cemu je problem, jer auto lepo pali, lepo vuce, ne trosi ulje. MOLIO BIH SVE KOJI IMAJU ISKUSTVA DA MI POMOGNU. HVALA UNAPRED. E DA AAUTO SE VOZI NA BENZIN I NEMA PLINSKI UREDJAJ.
[ pajapop @ 15.07.2012. 22:56 ] @

Cudi me da se do sada niko nije oglasio po ovoj temi. Moze postojati nekoliko razloga za kasnije gasenje lampice ulja pri hladnom motoru. Prvi razlog moze biti vezan za viskozitet ulja, iako nisi naveo vrsu ulja koju koristis. I ja sam imao slican problem. Dugo sam koristio jedno nase domace ulje. Kasnije su mu promenili dizajn ambalaze, ali sam primetio da se promenio i viskozitet (kad se malo protrlja medju prstima), iako je na ambalazi imao standardnu oznaku 15W-40. Kad sam ga dolivao u motor, izgledalo je kao domace ulje za przenje. Kad sam odlucio da promenim marku ulja, taj problem je odjednom nestao iako i to ulje ima istu oznaku viskoziteta 15W-40. Znaci, razlika je u kvalitetu, narocito pri visim (spoljasnim) temperaturama. Drugi razlog koji bi mogao da bude je i uljna pumpa, njena ispravnost i zaprljanost sita. Takodje i filter za ulje, moze praviti problem. Kasnije sto se lampica gasi normalno, znaci da postoji ostvareni pritisak tj. popunjenost kanala i filtera uljem, koje se jos nije sleglo, pa uljna pumpa lakse ostvaruje potrebni pritisak.
[ veselinovic @ 16.07.2012. 06:45 ] @
Filter ulja je uzrok problema 99.99%.
Nepovratni ventil propusti ulje iz glave u karter i dok pumpa nalije ulje u magistrale u glavi prodje tih par sekundi.
To objasnjava cinjenica da ako poslije paljenja ( nalivanja ulja u kanale ( se motor ugasi i upali pritisak dodje odmah.
Filter promijeni i rjesices problem.