[ Agnus Dei @ 11.05.2012. 08:59 ] @
Pozdrav,

Mozda ima slicnog pitanja ali nisam nasao.
Naime, hocu da kupim auto, gledao sam juce Astru iz naslova, '93. je god., presao 280k km, ima ulaganja, ali je jeftina, jedino sto sam primetio a da me brine je dim iz motora. Dok je motor radio covek je izvukao onaj cep kojim se proverava nivo ulja i tu je bacalo ulje i izlazio dim. Nije to neki jak dim, ali ga je bilo. Da li je to normalno ili treba bezati od toga? Nemam nikakvih iskustava sa dizelasima, vozio sam kadeta benzinca.

Hvala unapred na odgovorima!
[ botr @ 11.05.2012. 13:56 ] @
Nastradale karike. Morace da se radi generalna.
[ Agnus Dei @ 11.05.2012. 14:16 ] @
Provozao sam ga, ok ide za moj pojam, pali iz prve, ne trese previse.
Koliko bi jos tako mogao da gura? Znam da je na to tesko odgovoriti, ali bar neki okvirni odgovor.
Koliko bi kostala generalna?
[ Java Beograd @ 11.05.2012. 14:29 ] @
To ti je takozvani "iberlauf". Problem sa istrošenim karikama i/ili košuljicama cilindara (hilzne). Istovetan je i kod benzinaca i kod dizeleša. Ipak, mi ovde pričamo o punoletnom automobilu.
[ Agnus Dei @ 11.05.2012. 14:59 ] @
Koliko je to lose? Moze li tako da se vozi, kakve su posledice? 10 god. sam vozio isti auto, nijedna intervencija oko motora uz redovnu zamenu ulja. Da li takav auto uopste kupovati ili ne? Nemam mnogo iskustva, nisam menjao auta, pa zato trazim konkretne odg. na ovako jednostavna pitanja.
[ vladd @ 11.05.2012. 16:32 ] @
Generalka, pristojna, kosta oko 700 evra, plus minus 200. Kada se vadi motor, uvek ima nekih stvari koje se pojave, nekada se ispostavi da treba menjati i set kvacila, poneki nosac motora. Sve to nije "generalka", sama po sebi, ali su dodatne aktivnosti i troskovi, u cilju posedovanja korektnog vozila.

Taj auto nije za kupovinu, iako je jeftin. Ocigledno je raubovan i zapustan, i kada je stiglo vreme da se naprave ozbiljni troskovi, usledila je varijanta male cene i brzog resavanja..dok jos ide i pali.
Moguce je da je motor malo i "pripremljen" za prodaju, sto naknadno proizvodi nesto vece troskove.

Ovako kako jeste, verovatno bi pregazio par hiljada km, obicno uz zimske probleme sa verglanjem, slepovanjem, zamenama akumulatora, grejaca i dizni...dok se ne dodje do trenutka x


Poz
[ Java Beograd @ 11.05.2012. 20:23 ] @
Citat:
Agnus Dei: Koliko je to lose? Moze li tako da se vozi, kakve su posledice?
Može da se vozi, nema posledica. Ali, to je kvar, ili preciznije rečeno "istrošenost" koja je progresivna, i biće sve gore i gore. Kompresija slabi, gubiće snagu i teško će da pali. Pogotovu zimi.
[ HoT_Steppa @ 13.05.2012. 09:22 ] @
Ako nadjes takav motor na nekom strancu da mozes da ocarinis, mozes da prodjes i za 300-400 evra kad dodje vreme za zamenu motora.
[ etjen @ 13.05.2012. 11:16 ] @
bolje beži od toga
[ losmi183 @ 13.05.2012. 15:37 ] @
Imao sam isti taj auto i isto je tako duvao na motoru. Lepo je on isao i palio leti.
Medjutim cim je doslo hladno vreme nije mogao da upali. Znaci do nekih -5 jos kako tako, posle nema sanse. A nov akumulator, dobri grejaci, ma nista ne vredi sem generalne motora.
Majstor mi je predlagao otvarajne motora, cena od 300 do 600 evra zavisno od toga sta zatekne unutra

Razmisljao sam i o strancu i prebacivajnu motora. Prvi problem kod toga je sto se stranci sa 1.7d motorom tesko nalaze i kad ih nadjes dosta para traze za njih. Drugo nikad ne znas i na tom strancu kakav je motor.

Nije to los auto, mali potrosac, jos ako sipas loz ulje :D jeftinije mi je bilo da se vozim nego sad na plin
samo racunaj da 100% neces moci da ga upalis zimi

A koliko to jeftino ti nudi? Ja sam moju isto godiste i slicne kilometraze zimos prodao za 950 evra s tim sto je covek koji je kupovao znao kakav je motor
[ Agnus Dei @ 13.05.2012. 17:51 ] @
Hvala svima, posebno onima koji su dali konkretne i iskustvene odg.
U medjuvremenu sam se konsultovao i sa jednim majstorom koji mi je samo rekao "nemoj da ga uzmes" i odustao sam. Eno ga na jednom od sajtova za oglasavanje, nudi ga za 800, ali kad sam otisao da ga pogledam rece da bi ga dao i za 700, ali uz malo cenjkanja verujem da bi ga spustio jos, pogotovu sto nije odrzavan i neregistrovan, ko zna kad je poslednji put menjao ulje. Vozacevo sediste polomljeno, kao i staklo pozadi, gume losije. Rece majstor da mu ponudim 500€ i da ga radimo i isto tako rece da bi me u finalu kostao 1500€. Ide na loz ulje, sto je prilicno jeftina voznja, zato me je i zaintrigirao.
Odustao sam definitivno.
Hvala jos jednom na savetima i iskustvim.