[ HoT_Steppa @ 14.05.2012. 10:37 ] @
Zasto se policija ne bavi automobilima koji se slobodno prodaju na Interentu sa netacnim podacima o kubikazi? Ima odredjeni broj automobila kojima je kubikaza preko 2000ccm a registrovani su na 2000ccm radi manje registracije.

http://polovniautomobili.com/oglas1977916/bmw_m5_m535i/
http://polovniautomobili.com/oglas672704/bmw_735_e_32/
http://polovniautomobili.com/oglas1673549/bmw_735_720/
http://polovniautomobili.com/oglas2107739/bmw_725_720/

uglavnom su BMW vozila ali ima i drugih.

Covek moze 'ladno da napise ovaj podatak i da ga jos hvali kao prednost pri kupovini.

Ovo su direktni dokazi policiji za pokretanje postupka a opet niko prstom ne mice....
[ vladd @ 14.05.2012. 11:09 ] @
JA mislim da su ubaceni motori od BMW 320, recimo, prema karakteristikama, predpostavljam da je u pitanju motor M20B20, i da mu je godiste 1978(sto se slaze) posto je kubikaza 1990ccm 129ks...

Sto dramaticno smanjuje cenu registracije, mada, zbog starosti i auta i motora, mada je cena registracije vec umanjena na nivo znacajno mladjeg od 1800ccm.

Nema nikakvih nezakonitosti da neko ubaci manji motor u vozilo, plin, i sve sto cini voznju jeftinijom, ako su odradjene procedure, atesti(za ugradnju motora od istog proizvodjaca ne treba atest, ali treba za plin), i podaci evidentirani u saobracajnoj knjizici.

Poz
[ Zarko Silic @ 14.05.2012. 12:25 ] @
Atest je potreban samo ako se u vozilo ugradjuje snazniji agregat. U obrnutom slucaju dovoljan je samo tehnicki pregled gde se konstatuje promena motora.

Naravno, prilikom registracije, potrebni su dokumenti o poreklu novougradjenog motora.


P.S. Ako je vozilo starije od 20 g. ne isplati se "smanjivati kubikazu" kako bi se ustedelo pri registraciji. Mnogo veci problem od samog ćara sto nisu placene dazbine u potpunosti, jeste ispravnost jednog takvog vozila i njegova bezbednost u saobracaju.

Ako vec policija treba da vodi racuna o necemu, kada su u pitanju ovakva vozila, onda to treba da bude ovo drugo.
[ botr @ 14.05.2012. 12:52 ] @
Mislim da atest nije potreban ni za snazniji motor, u slucaju da se takav ugradjivao u tu karoseriju.
[ HoT_Steppa @ 14.05.2012. 13:10 ] @
Nije to uopste pitanje kod gorepomenutih automobila:

"zamenjen 2.5 motorom koji je registrovan na 2.0"

735 "Auto se registruje na 2,0cm,tek registrovan"

".Odličan motor koji je 3.0 , a carinjen i registrovan na 2.0 i zaveden u saobraćajnu"

"bmw e38 725 carinjen na 720 ,reg, kosta 22000 "
[ Nocni @ 14.05.2012. 13:39 ] @
Po meni bi trebali da idu na atest i kad se smanjuje kubikaza... najvise zbog toga jer recimo kod sedmice ni ne postoji bmw 720, odnosno najmanji benzinski motor je 2.8... 728...

Ali ovdje se radi o cistim falsifikatima kako je @HoT_Steppa vec objasnio... ne vade oni svoj veliki motor niti bilo sta mijenjaju... jednostavno predaju neke fals papire i tom velikom motoru prijave novu manju kubikazu koja ulazi u saobracajnu... sto je krivicno djelo ali za ta stara auta nije nikog briga...
Trebalo je dati neki popust prilikom registracije auta starijeg od 20 godina a ne prakticno tjerati ljude u sverc sa ogromnim cijenama za te starudije...
[ anon115774 @ 14.05.2012. 14:38 ] @
A zasto im dati popust kad su opasniji jer nemaju bezbednosnu opremu i zagadjuju okolinu mnogo vise od novih automobila?
[ Nocni @ 14.05.2012. 15:05 ] @
^ Zato sto ih vozi sirotinja koja nema novca za tolike registracije... nema ni za rezervoar goriva...
Ne moze se velika kubikaza na tim starim autima smatrati luksuzom... luksuzno auto nije ono koje je staro 20 godina niti ga treba tako tretirati...
Nisi bas u pravu ni za zagadjivanje... Vise zagadjuje neki duplo mladji dizel nego taj bmw 735 star 20 godina...
Problem je u tome sto se tehnicki pregled prilikom produzenja registracije moze uraditi i bez auta, nema na putu kontrolora da ubace gas analizer u auspuh i da kaznjavaju onoga ko realno zagadjuje a takvih je barem pola svih teretnih vozila itd... Najbolja je provjera kolicine zagadjivanja direktno na putu jer cak i da postroze tehnicki pregled uvijek ce se kod nas muljati i naci neki katalizator da se zavari na brzinu samo da se prodje tehnicki...
Takva je priroda naseg naroda i kod nas se ne ide na tehnicki da bi se pregledalo vozilo vec zato sto se mora... kod nas se i pojas ne vezuje radi sebe nego radi policije.
[ calexx @ 14.05.2012. 15:30 ] @
Sirotinja ne kupuje bmw 7 a ako ni za rezervoar nema, onda je pametnije da kupi neko manje auto koje i manje troši a ne mora da se vara na registraciji. Ta sirotinja ni za neki sitniji kvar neće da ima para pa će da veže kanapom a ako bude nešto krupnije, a kod takvih automobila krupniji kvarovi koštaju kao novi mali auto ... onda dobijamo ubice i bombe na ulicama. Ako im je neki ... recimo bmw 320 ispod novoa, onda to nije sirotinja ... osim u glavi.
[ Java Beograd @ 14.05.2012. 15:33 ] @
Možda si u pravu, ali sirotinja 'oće da se pokaže da nije sirotinja, već da se komšiluk izede od zavis', kad Miško provoza "novog" BMW-a.
[ calexx @ 14.05.2012. 17:28 ] @
Pa to su ovi sa kraja moje poruke. Kao kad su nekad došli klinci kod mog drugara da im ugradi muziku u bendžu i on to uradio stvarno dobro ... posle par dana dolaze klinci ... e brate, ono stvarno gruva ali ... ne čuju nas na ulici kad prolazimo, ne okreću se za nama ... džabe nam ovakva muzika. Onda sam mu rekao da ih odere. To što sirotinja hoće da se komšiluk izede mora da se plati.
[ deerbeer @ 14.05.2012. 17:36 ] @
Hehe , znam jednog dao 6,5k eur za megana pa ga je vozio na lož-ulje šatro evro-dizel za 80 kinti preko šeme pa mu je otišao motor komplet posle pola godine ,
a pritom i dan danas fura gume ćelostonke i zimi i leti
Tako da ne mora da znaci da su uglavnom vlasnici lux krntija starih 20 i kusur godina.
[ inobradovic @ 14.05.2012. 23:09 ] @
Zasto se policija ne bavi automobilima koji se slobodno prodaju na Interentu sa netacnim podacima o kubikazi? Ima odredjeni broj automobila kojima je kubikaza preko 2000ccm a registrovani su na 2000ccm radi manje registracije.



zato sto policija ceka da neko ko nema vezu kupi taj auto i onda mu ga oduzmu.
[ botr @ 15.05.2012. 07:12 ] @
Znam ja jednog s golfom 4 tdi, i nekim felnama od 18 ili 19 inca, a gume potpuno celave, jos i rasparne, i tako vozi vec godinu-dve.

Lazna kubikaza se lako utvrdi, dovoljna je pocetna oznaka motora. Izgleda da policiji nije u interesu da radi svoj posao.
[ jnk @ 15.05.2012. 08:19 ] @
Moj drug je skoro kupio bmw kockicu koja se prodavala kao 320i i nakon nekog vremena zaključio da je zapravo 325i. Navodno prethodni vlasnik nije ni znao.
[ Zarko Silic @ 15.05.2012. 08:22 ] @
Kod velike vecine automobila, na osnovu broja motora, ne moze se ustanoviti zapremina cilindara. Kod BMWa to sigurno ne moze. Cak ni na osnovu broja kompureta to se ne moze ustanoviti.

Ako je broj motora promenjen, sto u vecini slucajeva jeste, tek tada se nista ne moze ustanoviti.

U stvari, kod tih dvadesetogodisnjaka, Nocni ocigledno nije upoznat, porez na luksuz u Srbiji se ne placa, pa je skoro nebitno koju zapreminu motora poseduju.

Mnogo je bitnije, u kakvom su stanju takvi auti, a velika vecina nije za upotrebu. Nemojmo zaboraviti, da normalna eksploatacija jednog takvog metuzalema, svoga vlasnika kosta minimalno 1000 eura godisnje, neracunajuci gorivo. Neretko i nekoliko hiljada eura godisnje. Pitanje je koliko su vlasnici ovakvih vozila spremni na takvo ulaganje?

I ako vec policija kontrolise saobracaj, teziste takve kontrole, pre svega treba biti na tehnickoj ispravnosti samog vozila.


P.S. Ako se u postojecu karoseriju ugradjuje veci i snazniji motor od prethodno postojeceg, obaveno je pre registracije izvrsiti atest. Ukoliko sluzbenik na salteru ne trazi atest, onda ocigledno ne poznaje propise. Ovaj propis vazi jos iz sedamdesetih godina i do danas nije doziveo promene. Svojevremeno sam se licno bavio ovim poslom. Inace, isto pravilo vazi i u ostalim evropskim drzavama stom razlikom sto se u pojedinim i za ugradnju manjeg motora mora obezbediti TuV mada se ceo motor tretira kao rezervni deo sto ce uskoro biti i kod nas u Srbiji.

Na Zapadu ni tocak koji zelite ne mozete postaviti , vec SAMO onaj koji je predvidjen i koji poseduje atest za odredjeni tip vozila.


U vreme kada je uvedena Seseljeva taksa, akcije prepravke motora su bile ucestalije i one su se vrsile na nekoliko nacina:

1. Prekucavanjem brojeva sa toboznjom dokumentacijom
2. Stvarnom promenom motora, obavljanjem tehnickog pregleda i nakon toga vracanjem postojeceg prvobitnog motora,
3. Regularnom zamenom motora vece zapremine sa motorom manje zapremine i sa legalnom dokumentacijom.
4. Hilznovanjem postojeceg motora cija zapremina znacajno ne prelazi registracione granice (na primer stoji da je 3059 ccm pa je 2999 ccm izvodljivo postici hilznovanjem i ugradnjom drugih klipova).


Danas nije toliko aktuelna ni jedna od prethodnih radnji jer se pri kupovini automobila uglavnom zna kolika se suma novca ocekuje kod registracije (za raliku od vremena kada je Seselj sproveo ovaj elektro sok).

BMW 323 se sasvim lako prepravljao u 320. Neuporedivo lakse i brze od prebacivanja desnog volana na levu stranu, a poseo se isplatio vec nakon samo dve registracije.


Danas se takav posao ne isplati raditi.



[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 15.05.2012. u 10:46 GMT+1]
[ botr @ 15.05.2012. 08:57 ] @
To vec nisam znao. Znam da za audi i wagen moze da se ustanovi zapremina i snaga, uz pomoc dva pocetna slova. HP, KX, KV, NG, NF........
[ Zarko Silic @ 15.05.2012. 09:52 ] @
VAG ima drugaciju nomenklaturu rezervnih delova gde se mnogim delovima "moze uci u trag", mislim ako zatreba .

Motori poseduju troslovnu oznaku (AHF, ATD, BXE, itd) na osnovu koje se moze doci do relativno preciznog podatka o tipu i zapremini agregata.

To nije slucaj kod kod svih proizvodjaca. Na primer kod VAG je moguce pronaci broj sasije na osnovu na primer broja AIR modula i samo jednog podatka iz AIRa. Kod BMWa to nije moguce, itd, da ne redjam. Ima toga previse.

Sve je to nebitno u ovoj temi.

Ocigledno da su ovi BMW-i iz oglasa nesto krivotvorili, ali i to je danas nebitno (stariji su od 20 g).

Mnogo bitnije jeste ono sto sam spomenuo, ponovicu: koliko su takvi automobili spremni da se bezbedno ukljuce u saobracaj?

Na tome treba insistirati.
[ inobradovic @ 15.05.2012. 10:28 ] @
znaci li to da bi kupio takav auto sa prepravljanom kubikazom u papirima a da je u tip top stanju ?
[ Zarko Silic @ 15.05.2012. 11:00 ] @
Naravno da ne,


ali ne zbog prekucavanja ne.
[ inobradovic @ 15.05.2012. 11:06 ] @
ima puno auta kojuma je kroz papire smanjena kubikaza nije nista kucano, to se radilo dosta kada je isla reg preko crne gore, cak oni koji su tamo radili to su nudili za neku sitnu lovu, ja sam tada 96 mislim carinio kadeta 1,6 i nudili su mi da ga smanje na 1,3 da bude jeftinije posle reg i ostalo, ali nisam prihvatio ali znam puno njih koji jesu.
secam se da je broj motora pocinjao sa c16... a na 1,3 je pocinjalo na c13... benzinac je u pitanju, tako da kazem ima dosta auta koji se nisu prekucavali.
[ Nocni @ 15.05.2012. 15:28 ] @
Citat:
Zarko Silic: VAG ima drugaciju nomenklaturu rezervnih delova gde se mnogim delovima "moze uci u trag", mislim ako zatreba .

Motori poseduju troslovnu oznaku (AHF, ATD, BXE, itd) na osnovu koje se moze doci do relativno preciznog podatka o tipu i zapremini agregata.

To nije slucaj kod kod svih proizvodjaca. Na primer kod VAG je moguce pronaci broj sasije na osnovu na primer broja AIR modula i samo jednog podatka iz AIRa. Kod BMWa to nije moguce, itd, da ne redjam. Ima toga previse.

Sve je to nebitno u ovoj temi.

Ocigledno da su ovi BMW-i iz oglasa nesto krivotvorili, ali i to je danas nebitno (stariji su od 20 g).

Mnogo bitnije jeste ono sto sam spomenuo, ponovicu: koliko su takvi automobili spremni da se bezbedno ukljuce u saobracaj?

Na tome treba insistirati.


Moze se i na bmw-u a i na mercedesima tacno znati broj sasije i broj i tip motora iz vecine djelova... postoje fabricke baze i kalkulatori sa kojima se zna bukvalno SVE o autu, o svim njegovim djelovima itd... Ja posjedujem mercedesovu bazu gdje se iz broja sasije saznaje bukvalno sve o vozilu pa cak i to kad je, gdje i kome prodat, broj motora, broj menjaca, detaljna oprema, cak i svaki zahvat koji je radjen na autu u ovlascenom servisu itd... Kod bmw-a i mercedesa to nije bas dostupno...

Kod vag-a ima i ona naljepnica u gepeku koja se jos zove i licna karta... na njoj ima broj sasije i slovna oznaka motora, oznaka boje itd... a tu su i kodovi koji se mogu desifrovati...
Evo vam link: OVDJE KLIK na kome je kalkulator za desifrovanje onih kodova sa te naljepnice iz kojih se tacno zna detaljno sta auto ima od opreme, koji je tip kocnica, guma, za koje je trziste auto itd.
[ Zarko Silic @ 15.05.2012. 15:44 ] @
Citat:
Nocni: Moze se i na bmw-u a i na mercedesima tacno znati broj sasije i broj i tip motora iz vecine djelova... postoje fabricke baze i kalkulatori sa kojima se zna bukvalno SVE o autu, o svim njegovim djelovima itd... Ja posjedujem mercedesovu bazu gdje se iz broja sasije saznaje bukvalno sve o vozilu pa cak i to kad je, gdje i kome prodat, broj motora, broj menjaca, detaljna oprema, cak i svaki zahvat koji je radjen na autu u ovlascenom servisu itd... Kod bmw-a i mercedesa to nije bas dostupno...

Kod vag-a ima i ona naljepnica u gepeku koja se jos zove i licna karta... na njoj ima broj sasije i slovna oznaka motora, oznaka boje itd... a tu su i kodovi koji se mogu desifrovati...
Evo vam link: OVDJE KLIK na kome je kalkulator za desifrovanje onih kodova sa te naljepnice iz kojih se tacno zna detaljno sta auto ima od opreme, koji je tip kocnica, guma, za koje je trziste auto itd.


To je nesto drugo.

Potreban je "obrnuti" kalkulator na kome upises broj sa nekog dela pa on izbaci broj sasije u koji je taj deo ugradjen. Nemoguce je na osnovu, na primer, broja AIRa u BMWu pronaci broj sasije. Kod VAGa je to izvodljivo.

Takav kaklulator ne postoji kod vecine vozila. Narocito kod vozila sa Istoka.
[ La_odvala @ 15.05.2012. 18:18 ] @
Čovek pita jedno a vi mu pričate drugo ! JER MOŽE NEKO DA OBJASNI ČOVEKU ONO ŠTA JE PITAO ILI NE!!!!!!!!!!!!!!
A TO JE ZAŠTO PLOCIJA NE HAPSI - KAŽNJAVA ONE KOJI PODMITE CARINIKA I ONDA TAJ BROJ MOTORA KOJ JE UGRAVIRAN NA MOTOR OD 5000 KUBIKA ZAVEDE NA 2000.
TO OBJASNITE ČOVEKU A NE NEKI KLIPOVI K.... I PALCI PO KOJIMA MOŽE DA SE USTANOVI ILI DRUGI NEKI PAPIRI.
On pita to šta vam ja kažem a istina je ono što je rekao "Java Beograd"
To radi sirotinja / bagra koja nema šta da izgubi i onda registruje bme 535 na 2000 kubika i tako dalje a ima i oni drugi koj bmw 330turbo dizel registurju na papire od 1600 kubika a taj bmw nije ispod 10 000euro ali otom potom to je već neka druga mafija....
Viđao sam bmw 735 ORIGINAL MOTOR I BROJEVI a u saobraćajnoj se vodi na 1800 kubuka i ja kad sam pitao čoveka kako to on kaže mora da imaš nekog na carini da ti tako zavedu i onda je auto legalan. E sad druže koj si pitao zašto ih MILICIJA ne privodi i zašto se oni hvale i ponose time to je zato što neće službeno lice na službeno lice da kreće jer svi su mutljavine !!!!
[ Zarko Silic @ 15.05.2012. 18:58 ] @
A kako to mislis da neko treba (ILI VELIKIM SLOVIMA MORA) nekome da objasni ZASTO policija ne hapsi?


Molio bih vas da pre nego sto nesto pitate (izvalite glupost) prethodno razmislite!

Takvo pitanje treba uputiti ministru policije, a ne clanovima ESa.
[ HoT_Steppa @ 15.05.2012. 19:25 ] @
Ja ne mogu da verujem da policija ne obilazi sajtove kao sto je ovaj ili kao sto su forumi pojedinih marki ili kao sto je polovniautomobili i mojauto. Da ja radim za policiju imao bih pune ruke posla samo sto sedim ispred racunara i pratim ko sta lupeta o licnim mutljavinama sa automobilima.
Pored ovakvih "revnosnih" policajaca ispada da mi koji vozimo ciste automobile smo ludi jer nam niko ne brani da muljamo jer nema sankcija.

Da ne pominjem onu foru o zabrani otudjivanja 2 meseca posle registrovanja, navodno da se auto proveri. Ima slucaja da je navodno sve legalno, onda covek jos 2 puta registruje auto naredne 2 godine i misli da mu je auto cist a onda ga tek 3. godine pozovu i provale da je auto laznjak. Sta reci...