[ ludidzora28 @ 18.05.2012. 18:09 ] @
U pitanju je daewoo Nexia 1.5 16V, pravio sam neki stroboskop za stelovanje paljenja i reko aj da ga probam i proverim paljenje na mom autu. Na remenici nema ispisano 0-5-10 stepeni, nego samo jedan zarez. Pa sam malo u nedoumici, kada se poklope oznake da li je to 0 stepeni ili 10 koliko bi trebalo da bude po Autodati. Kada je u leru, na 800 rpm, oznake se podudaraju, kako dajem gas ide na ranije ali bas dosta, ako uporedim sa nekom drugom remenicom koja ima vise oznaka, i ovo sto ja vidim od oka bi rekao da ode za jos jedno 15-20 stepeni ranije. Da li treba toliko i kako se steluje? Kad treba oznake da budu poklopljenje, u leru koliko sam ja upucen...
[ vladatv @ 18.05.2012. 19:09 ] @
Kod motora tog tipa, sasvim je u redu sto se tacka paljenja pomera u zavisnosti od radnog rezima. Ti si sada uradio proveru MPI sistema i dobio rezultat kakav i treba da bude. Trenutak u kom na svecici kresne varnica definise ECU ( electronic controll unit ) po podacima od senzora polozaja radilice, broja obrtaja, senzora za kolicinu vazduha koja ulazi u motor itd.. Ne mozes to da stelujes, a po meni i ne treba.
[ veselinovic @ 18.05.2012. 20:10 ] @
Milane,
zarez na remenici je 10 stepeni prije GMT.
Steluje se tako da se kratko spoje izvodi A i B na OBD konektoru i na leru treba da bude bas tih 10 stepeni.
U drugim rezimima ECU podesava predpaljenje u zavisnosti od =vakuma u usisnoj grani i RPM
[ ludidzora28 @ 18.05.2012. 21:37 ] @
Ok... I mislio sam da sa vecim obrtajima treba da ide i ranije paljenje, posto inace treba da je pre GMT, tako da eksplozija bude najjaca bas u GMT, od trenutka stvaranja varnice i paljenja smese do maksimalne snage eksplozije treba neko odredjeno vreme, pa ako se povecava broj obrtaja, klipovi se krecu brze i logicno mi je da ide ranije paljenje da bi se opet dobio maksimum bas kad treba. To je neko moje razmisljanje zasto se paljenje pomera sa vecim rpm... Znam i da ga elektronika kontrolise, na osnovu MAP-a i rpm, a ne znam da li se sta odvija u razvodniku, da li ima tegice ili je osovina fiksna? Na razvodniku nema nikakvih vakuuma, ali sta je unutra nemam pojma.

Pitam zato sto nekad imam osecaj da auto ne radi isto, nekad se cuje nekako grublje, kao da je paljenje ranije. Imao sam problema i sa tim, tako je majstor nastelovao i sreca pa sam odma uocio da nesto ne stima, da se cuje cudno. Sad se po nekad javi slican zvuk ali se manje cuje nego pre. Pa me zato malo i kopka, mozda nesto i nije u redu pa nekad paljenje pobegne puno ranije, i zbog toga sam i pitao koliko moze ranije da ode, recimo konstantan gas na 2500 rpm. Da li ugao zavisi da li je u leru na 2500 rpm, ili u I, II, III... brzini?

Sad kad sam hteo da proverim i probam strob nisam prespojio te izvode, i ako sam procitao u Autodati da treba, nisma ga ni hteo stelovati, samo sam gledao dal ovo cudo radi. Sutra cu probati kako treba, cisto da vidim kako stoji.
[ gti2 @ 18.05.2012. 21:47 ] @
DOHC nema senzor radilice vec spulnu (indukcioni davac) u razvodniku koja je prikacena na komutator.Ta spulna hoce da propadne vremenom (kod mene je ulje stiglo do nje zbog propalog semeringa).Ja sam je pre par nedelja zamenio drugi put za 5 godina koliko je auto kod mene.Dok je hladna u redu je,ali kad se zagreje namotaji se kratko spajaju i otpor namotaja jako varira.Takodje mi je i zljeb razvodne ruke bio istrosen (bilo je praznog hoda oko 5mm).Kod mene se manifestovalo tako sto je na zagrejan motor dolazilo do preranog paljenja pri startovanju motora (toliko ranijem da je blokiralo anlaser),a na benzinu iznad 5000rpm je dolazilo do trokiranja.
[ veselinovic @ 19.05.2012. 08:00 ] @
Milane,
u samom razvodniku nema nikakve regulacije ( vakum si vidio da nema a nema ni tegova) sve upravlja elektronika u ECU.
U razvodniku imas komutator ( tranzistorsko paljenje) i senzor polozaja bregaste ( kod DOHC izduvne - kod OHC jedine) koji salje info u trenutku kad je klip 10 stepeni prije GMT u ECU.
ECU obradi tu informaciju ( prema nekoj unaprijed zadatoj mapi ), na osnovu RPM-a, podpritiska u usisu ( MAP), temperature vazduha, temperature motora i senzora detonacija izracune kada ce poslati naredbu komutatoru da prekine primar bobine, tj da se pojavi varnica. Finger ( razvodna ruka) ce odrediti na koji cilindar ce baciti varnicu.
Pored toga ECU odredi i trenutak kada ce se benzinska dizna otvoriti.
Dakle tih 10 stepeni bi trebalo biti sto tacnije.
[ ludidzora28 @ 19.05.2012. 11:57 ] @
Ok, u sutini sam i znao da nema senzor radilice na bloku, da je u razvodniku komutator i senzor bregaste, ili neko kaze senzor radilice, ali je u razvodniku... Nastelovacu ga danas da je u leru tacno na tih 10 stepeni, ali opet da pitam do koliko stepeni moze da ide ranije paljenje, ne u leru nego na vecim obrtajima. Pitam bas da ocenim koliko ranije ide kad mu dam gas, da vidim jel u redu ili mozda nesto zeza pa ima puno ranije paljenje i zbog toga ima nekad drukciji zvuk. Najvise sumnjam na paljenje, posto u jednom danu se cuje i tiho i malo bucnije, pa bi gorivo kao uzrok izbacio. A ako bude da ide ranije nego sto treba, onda da krenem redom da ispitujem senzore, imam vrednosti svih senzora, ptpor/voltaza u odredjenim uslovima, pa bi krenuo redom, senzor leptira, MAP, da mu proverim vrednosti kroz razlicite vakuume, itd... sve to ima lepo u Autodati, ali da ne traljam dzabe ako paljenje ne ide ranije nego sto bi trebalo...
[ pajapop @ 06.07.2012. 20:57 ] @

Milane, Pozdravljam tvoju volju da radis oko svog automobila, i toplo te podrzavam u tome. I sam sam takav majstor. Ali te upozoravam, da pre nego sto se upustis u takav posao, uzmes neku literaturu, tipa "Popravi sam svoj auto" , " Motoristika", i drugu literaturu namenjenu ucenicima srednje skole i slicnu u tehnickoj knjizi. U toj literaturi ces prvo steci potrebna saznanja kako i zasto nesto radi, tako kako treba da radi. Kad se budes "snabdeo" teorijom, moci ces lakse da ulazis u tajne majstorstva koje ces nalaziti u raznim praktikumima razlicitih autora na koje budes mailazio. Topli pozdrav i samo hrabro.