U pitanju je Daewoo Nexia 1.5 16V, radjena generalna pre oko 4000 km, klipovi, karike - I spec. Radilica, leteci, lezeci - II spec. Glava, ravnanje, peskarenje, vodjice, sicovanje. Podizaci i ventili nisu menjani. E sad, desava se to da se nekad cuje neki zvuk iz motora. Uglavnom ujutru i uvece, kad je napolju hladnije, i to ne bitno da li je motor stajao 2 sata ili 10 sati. I traje dok se malo ne zagreje. Kad je zagrejan radi tise. Primetio sam i da npr. ostavim auto u 22h, ujutru idem na posao, 5h, upalim i cuje se taj zvuk, krenem sa posla kuci, upalim i nema tog zvuka. A u oba slucaja auto stoji 7-8 sati. Isto tako ga u petak ostavim oko 22h, sledeci put ga palim sutradan oko 15-16h i nema tog zvuka. Uglavnom sam stekao utisak da spoljna temp. ima uticaj na to.Evo snimak od sinoc, posle stajanja od nekih 2 sata, i da dodam da se cuje prilikom davanja gasa, cini mi se jace na nizim obrtajima...
[Ovu poruku je menjao ludidzora28 dana 30.05.2012. u 14:32 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao ludidzora28 dana 30.05.2012. u 14:37 GMT+1]
[ botr @ 30.05.2012. 13:30 ] @
Mislis na zvuk koji se cuje kao fijukanje? Meni to lici na druk lager, zna on tako da se cuje. Proveri da li se cuje sa stisnutim kvacilom ili kad izbacis iz brzine, ili nema veze s tim?
[ ludidzora28 @ 30.05.2012. 13:35 ] @
Nema veze sa tim. Menjan je i druk lezaj i komplet kvacilo, i to nije sigurno, fijukanje dolazi iz alternatora, ili su lezajevi na njemu ili kais. To sam spremio i za vikend menjam, nego ovo cukanje, nekako grublji rad motora, i to samo ujutru i uvece, kad je motor hladan, u toku dana kad palim hladan auto mnogo je tisi, i manje bucan... Jos je na snimku mnogo izrazenije, jace se cuje na njemu...
Evo i jedan snimak od jutros:
I jedan od danas posle podne sa zagrejanim motorom:
Pa se cuje razlika u zvuku...
[Ovu poruku je menjao ludidzora28 dana 30.05.2012. u 15:17 GMT+1]
[ vladd @ 30.05.2012. 16:10 ] @
Ovo lici na pistanje lezaja alternatora, nekako je na drugom rezim od motora, siti opseg nego opseg obrtaja motora.
Uzgred, motor , po meni dosta klepece, nije lose pogledati kojekakve limove, nosace, mozda ponovo prestelovati ventile...
Zveci kao Yugo
Poz
[ etjen @ 30.05.2012. 17:22 ] @
zna alternator tako da se čuje. proveri njega za početak
[ ludidzora28 @ 30.05.2012. 18:25 ] @
Ma sistanje je sigurno on, i kao sto sam rekao uzeo zam nova lezajeve i menjam ih za vikend. To mi i nije neki problem.
Problem je ovo klepetanje, lupkanje, koje se dosta cuje kad je napolju hladnije, ujutru i uvece. U kabini se isto cuje, i to najvise kad krecem, pa do nekih 2000 rpm, kako se obrtaji blize do 2000 ako se i ono slabije cuje.
Sto se tice stelovanja ventila, kako da ih stelujem kad ima hidropodizace??? Da li je moguce da zbog njih nastaje problem? Znam da pustaju, stajao je preko noci i skinuo sam deknu, i skoro svi su mogli da se stisnu, neki manje neki vise, ali ne vise od 1mm, i zacuju se malo pri paljenju, ali sad me ovo kopka. Da pustaju ulje, dok su hladni, a dok su vruci, malo se smanji zazor izmedju kucista hidropodizaca i klipica pa se ne cuju, tj. ne curi ulje iz njih, bar ne toliko koliko kad je hladan... I ovo sto se taj svuk gubi sa porastom obrtaja, kako obrtaju rastu on je se ucestaliji ali polako se gubi, pa mi pada na pamet da ne mogu da se napune uljem na naizim obrtajima, slabiji pritisak ulja, pogotovo ako pusta ulje iz njih dok su hladni, pa kako obrtaji rastu, veci pritisak, oni se lepo napune, smanjuje se zazor, zvuk se gubi... Sta mislite???
Jedan nosac motora je los, neko je pre mene gumu seko nozem, oblikovao, i u kabini prenosi vibracije, to imam u planu da sredim, ali kako moze da utice na povecanu buku samog motora, tj. u njemu? I da kazem da se uzivo lepse cuje nego na snimku, ali opet kad slusam neki drugi motor, npr. Astra 1.6 16V, nema klepetanja...
[ etjen @ 30.05.2012. 19:17 ] @
druže, nije da ti stajem na muku, ali mi se čini da si promašio majstora za generalnu...
Probaj njemu da se obratiš u krajnjem slučaju, teško je ovako objasniti.
Meni to udaranje i liči na alternator. Tako mi se slično čuo davno na Asconi 1.8, baš na nižim obrtajima, kao zvuk propale bregaste na onim 1.3 Kadetima, a čini mi se da tako nešto i ti ovde imaš na snimku (mislim takav zvuk)
Sa srećom da je alternator :)
[ ludidzora28 @ 30.05.2012. 20:58 ] @
E da je on... To ce se znati za vikend, ali ne bi rekao da iz njega dolazi to klepetanje vec samo sistanje...
Sto se tice generalne i majstora, mislim da nisma promasio majstora, jedino da nisam masinsku obradu, ali i oni vaze za najbolje u Kikindi. A sto se tice majstora i generalne, to je kolega, ja sam bio sa njim od pocetka do kraja, i ne vidim sta je moglo da se zezne, aj da nisam bio tu pa da bude da nije sve odradjeno ali jeste, sve je lepo upakovano, bez ikakvih problema, i mislim da nije bilo sta da se zesne. Ako sumnjas na nesto kazi, kakva greska moze da se javi prilikom sastavljanja motora a da bude uzrok ovome... Hidropodizaci nisu menjani zbog finansija, a vecina ljudi govori da nije opasno kada se cuju pa sam to malo odlozio, 1000 din kom. a ima ih celih 16 komada, dok su za 8V oko 400 din kom. I ja se bas uvatim za motor sa 16V... Motor je pre generalne tukao ko lud, i podizaci i radilica. Podizaci su bili zapekli, nisu imali funkciju, zaglavili u jednom polozaju i tako su stajali, nisu se samostelovali. :) Pa su za prvu pomoc cisceni i prani, i motor je stvarno lepo radio, ko sat, ond aje dosla hitna zamena ulja zato sto je binzin dospeo u njega i razredio ga, to se desilo u mestu i auto nije vozen tako, problem dizne i prevelik pritisak, onda sam sipao Elf 10w40, na nagovor prodavca i tad sam primetio da se podizaci zacuju pri startovanju nakon duzeg stajanja auta, lampica ulja ostane upaljena 1-2 sec. posle startovanja motora nakon duzeg stajanja, i sad ovo. Inace motor lepo ide, ne dimi, ne trosi ulje, za viken cu i kompresiju meriti da vidim kako stoji, u kom smeru ide motor... Svakako sam planirao sad da menjam ulje, pa ako nije alternator, mozda pomogne drugo ulje. Inace prvi put je bilo GM 10w40, mozda i ovo lupkanje potice od ulja... I da, protosak ulja je dobar, na leru 1-1.1 bar, pa raste do 4 bara na nekih 3500-4000 rpm i nece dalje... Ako znaci sta...
[Ovu poruku je menjao ludidzora28 dana 30.05.2012. u 22:09 GMT+1]
[ etjen @ 30.05.2012. 22:47 ] @
ma ne sumnjam ninašta, teško je preko interneta dati takav savet, nego mi se čini da ima baš dosta tvojih tema sa problemima na toj Nexiji od kad si uzeo auto :( - zato sam ti i rekao za majstora, nekako cenim da je dobro sve urađeno ne bi bilo toliko problema...
[ ludidzora28 @ 31.05.2012. 05:38 ] @
Da je bilo bilo je... paljenje, stelovano bez stroba, palio se check engine zbog plina, venturi je, sad je podesen voltmetrom i to sam doveo u red, prvi problem za diznama i uljem, i to su neki malo ozbiljniji problemi oko motora, ali sem ovog kuckanja kad je hladno nema nista drugo, evo npr. jutros se nije cuo. Bilo je jos tu zezancij oko mehanike itd... oko plina, bio neki matori LCS pa sam preradio na obicnog elektronca, ali to ne mogu da vezem za generalnu. Dok on meni ne trosi ulje nadam se da je dobro...
[Ovu poruku je menjao ludidzora28 dana 31.05.2012. u 08:08 GMT+1]