To je za današnje vreme jako mali stepen kompresije. Zato je efikasnost, tj. stepen korisnog dejstva tog motora mali, a to direktno prouzrokuje veliku potrošnju. Audi/VW 1,8 Turbo 20V ima stepen kompresije 9,5:1 a njegov naslednik 1,8 TSI 9,6:1, što je mnogo vreća vrednost. Samim tim je jasno da taj Opelov motor pored toga što je slabiji i došta više troši, najmanje litar više.
Čudi me kako i dalje stavljaju tako staru konstrukciju u najnovije modele. Razlog je verovatno u postizanju niže finalne cene jer veći stepen kompresije osim što daje veću snagu i stepen iskorišćenja, zbog većih unutrašnjih pritisaka i temperature zahteva i kvalitetnije materijale koji su skuplji.
Pored ovoga, u našoj zemlji jedan od važnih parametara prilikom odabira auta treba da bude i sposobnost rada motora sa našim benzinom, a oba Audi/VW 1,8 Turbo motora i pored velike snage zadovoljavaju se sa benzinom od 95 oktana.
To je postignuto optimalnim vrtloženjem smeše i izbegavanjem džepova u kojima bi se moglo pojaviti detonativno sagorevanje. Oba su opremljena i knock-senzorima da u slučaju ako se sipa još lošije gorivo, od 91 oktana, oni automatski koriguju mapu rada i ugao pretpaljenja da ni u takvom slučaju ne dođe do detonativnog sagorevanja i oštećenja motora.
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 03.06.2012. u 19:49 GMT+1]
[ HoT_Steppa @ 02.06.2012. 21:09 ] @
Nebojsa, lako je uporedjivati se sa budalama. Pricamo o bezbednosti, a ti kazes da magistralnim putevima cepas 110 kmh a autoputem 200kmh. Proslo je vreme divljanja bez posledica.
[ jnk @ 02.06.2012. 22:31 ] @
Svi na forumu tako vozimo.
[ ventura @ 02.06.2012. 23:04 ] @
Citat:
HoT_Steppa: Nebojsa, lako je uporedjivati se sa budalama. Pricamo o bezbednosti, a ti kazes da magistralnim putevima cepas 110 kmh a autoputem 200kmh. Proslo je vreme divljanja bez posledica.
A šta je problem u novom automobilu voziti 200kmh?
Naravno da je to suludo raditi u kadetu ili nekom sličnom drešu, ali skoro svaki auto mlađi od 5 godina danas je sasvim bezbedan na tim brzinama... Veći su problem indijanci koji ne gledaju u retrovizor i isteruju neku nebesku pravdu isecanjem onih koji voze brže od njih, ali to je već drugi problem koji nema veze sa tehničkim karakteristikama automobila..
[ anon115774 @ 03.06.2012. 01:12 ] @
1. Problem je sto je to 80km/h preko maksimalne dozvoljene brzine.
2. Problem je sto tamo gde je maksimalna dozvoljena brzina 120km/h ima mnogo vozila koja se krecu 50km/h.
3. Problem je sto vozila iz problema broj 2 i sleperi moraju da preticu.
4. Problem je sto mnogi vozaci na nasim putevima nemaju obicaj da vode racuna o bilo cemu pa cak i o nacelima zdravog razuma a o pravilima saobracaja da i ne govorimo.
5. Problem je sto tu i tamo po putu trckaraju kojekskve zivotinje kao da su na pesackom prelazu.
Mogu ja ovako do sutra...
[ bakara @ 03.06.2012. 08:33 ] @
Citat:
ventura: A šta je problem u novom automobilu voziti 200kmh?
Naravno da je to suludo raditi u kadetu ili nekom sličnom drešu, ali skoro svaki auto mlađi od 5 godina danas je sasvim bezbedan na tim brzinama... Veći su problem indijanci koji ne gledaju u retrovizor i isteruju neku nebesku pravdu isecanjem onih koji voze brže od njih, ali to je već drugi problem koji nema veze sa tehničkim karakteristikama automobila..
Problem je sto neko moze tu da pogine...moze da pogine i sa mnogo manjom brzinom, ovako se samo uvecava verovatnoca.
I totalno je nebitno dal gine onaj u kadetu ili u audiju.
[ ventura @ 03.06.2012. 09:33 ] @
Citat:
Informer: 1. Problem je sto je to 80km/h preko maksimalne dozvoljene brzine.
Tačno.
Citat:
Informer:
2. Problem je sto tamo gde je maksimalna dozvoljena brzina 120km/h ima mnogo vozila koja se krecu 50km/h.
Na autoputu ćeš vrlo retko sresti vozilo koje se kreće manje od 80kmh.. Šleperi voze 80-100kmh, autobusi 100-140kmh.
Citat:
Informer:
3. Problem je sto vozila iz problema broj 2 i sleperi moraju da preticu.
Šleperi su ti u suštini najmanja briga jer su to profesionalni vozači koji vrlo dobro znaju da gledaju u retrovizor pre nego što krenu u preticanje.
Citat:
Informer:
4. Problem je sto mnogi vozaci na nasim putevima nemaju obicaj da vode racuna o bilo cemu pa cak i o nacelima zdravog razuma a o pravilima saobracaja da i ne govorimo.
Zbog toga treba obratiti malo više pažnje na pojedine vozače ali ništa specijalno strašno... Naravno, takva vožnja je stresna jer će svaki drugi auto na koji naiđeš, prvo vozi u levoj traci, a drugo smatra da mu je deda ostavio u nasledstvo levu traku autoputa, i ne bi se pomerio iz nje nema šanse... Imao sam prilike i da susretnem takozvanje isterivače pravde koji ti namerno izlete u levu traku kako bi ovoga koji ide brže od 120kmh malo zaplašili i "doveli redu", ja za takve imam isto rešenje - imam dobar auto, savršene gume i kočnice, pa kočim samo u poslednjem trenutku... Tako da nakon te priredbe i škripe guma, takvom pametnjakoviću sigurno ne padne na pamet da u nekom narednom periodu ponovo izigrava isterivača pravde...
Citat:
Informer:
5. Problem je sto tu i tamo po putu trckaraju kojekskve zivotinje kao da su na pesackom prelazu.
Na autoputu, vrlo teško. Na lokalnim putevima svakako, i životinje i traktoristi, ali tu nećeš sigurno da voziš 200kmh.
Citat:
bakara: Problem je sto neko moze tu da pogine...moze da pogine i sa mnogo manjom brzinom, ovako se samo uvecava verovatnoca.
I totalno je nebitno dal gine onaj u kadetu ili u audiju.
U svačemu može da se pogine, bez obzira na brzinu, ali ako bi birao u čemu ću biti pri sudaru od 200kmh, uvek bi pre odabrao novog audija nego raspalog kadeta.
[ Zarko Silic @ 03.06.2012. 10:06 ] @
Citat:
ventura: - imam dobar auto, savršene gume i kočnice, pa kočim samo u poslednjem trenutku... Tako da nakon te priredbe i škripe guma, takvom pametnjakoviću sigurno ne padne na pamet da u nekom narednom periodu ponovo izigrava isterivača pravde...
Zar je pametno trositi svoje nove gume zbog nekog majmuna?
[ anon115774 @ 03.06.2012. 10:22 ] @
Citat:
ventura: Na autoputu ćeš vrlo retko sresti vozilo koje se kreće manje od 80kmh..
Da, u Nemackoj na primer neces sresti vozilo koje nepotrebno usporava saobracaj. Tu se slazemo. Tamo u desnoj traci svi voze 130km/h a u levoj koliko mogu. Problem je sto mi ovde pricamo o Srbiji gde gomila vozaca (neki sa prilicno dobrim automobilima) voze 50km/h na autoputu iz samo njima znanih razloga.
Citat:
ventura:Šleperi su ti u suštini najmanja briga jer su to profesionalni vozači koji vrlo dobro znaju da gledaju u retrovizor pre nego što krenu u preticanje.
Poenta je bila da takvi stvaraju veliku guzvu. Kada sleper obavlja preticanje to ne traje kratko. Koliko znam u EU je radnim danima kamionima zabranjeno preticanje na autoputevima.
A sto se zivotinja tice, ti ili se slabo kreces po nasim autoputevima ili imas ludu srecu ako do sada nisi prilikom voznje video ispred sebe kako ti neka zivotinja (ukljucujuci ovde i ljude) pretrcava put. Ako nisi to video onda si sigurno video koliko leseva ima pored puta... nisu valjda izvrsili samoubistvo?
[ ventura @ 03.06.2012. 11:04 ] @
Citat:
Zarko Silic: Zar je pametno trositi svoje nove gume zbog nekog majmuna?
Ionako su potrošna roba...
Citat:
Informer: Poenta je bila da takvi stvaraju veliku guzvu. Kada sleper obavlja preticanje to ne traje kratko. Koliko znam u EU je radnim danima kamionima zabranjeno preticanje na autoputevima.
Šleperi uvek pretiču na preglednim mestima, upravo zbog toga što znaju da neko može da ide vrlo brzo iza njih.. Vrrrrlo retko se desi da šleper ili autobus pretiču u krivini.. A kada pretiču normalno na pravcu, gde ih vidiš iz daljine, pa ni to usporavanje nije neki veliki problem..
Citat:
Informer:
A sto se zivotinja tice, ti ili se slabo kreces po nasim autoputevima ili imas ludu srecu ako do sada nisi prilikom voznje video ispred sebe kako ti neka zivotinja (ukljucujuci ovde i ljude) pretrcava put. Ako nisi to video onda si sigurno video koliko leseva ima pored puta... nisu valjda izvrsili samoubistvo?
Video sam baš pre par dana ovcu na sred autoputa par kilometara od naplatne rampe u Nišu, viđao sam možda psa jednom ili dva puta i to je to... Dakle ne baš tako čest slučaj, a u svojoj dosadašnjoj vozačkoj karijeri sam prešao preko pola miliona kilometara, tako da mi je uzorak dovoljno velik da izvučem neke zaključke...
Inače kada sam učio da vozim, jedna od prvih stvari koju me je ćale naučio je da ako mi se životinja ili neki kamen nađe na putu, da ni u kom slučaju ne pokušavam da izbegnem udar, već samo da uhvatim čvrsto volan i držim pravac kojim sam krenuo... Jeste da sam u par navrata imao solidnu štetu zbog toga (far, maglenka, branik, polomljena felna), ali je barem ostalo na tome, nije se desilo ništa ozbiljnije...
A to koliko leševa ima pored puta... To ti je irelevantan podatak... Autoputem BG-NI dnevno prođe oko 75.000 vozila. Pretpostavimo da lešina stoji 10 dana pored puta dok se neko ne seti da je skloni, to znači da pored te lešine prođe 750.000 automobila, a samo na jedan je naletela... Ako posmatraš to tako, veća je verovatnoća da će da te udari grom, nego da naletiš na životinju na autoputu...
[ Predrag Krstic @ 03.06.2012. 11:14 ] @
Citat:
Informer: 1. Problem je sto je to 80km/h preko maksimalne dozvoljene brzine.
2. Problem je sto tamo gde je maksimalna dozvoljena brzina 120km/h ima mnogo vozila koja se krecu 50km/h.
3. Problem je sto vozila iz problema broj 2 i sleperi moraju da preticu.
4. Problem je sto mnogi vozaci na nasim putevima nemaju obicaj da vode racuna o bilo cemu pa cak i o nacelima zdravog razuma a o pravilima saobracaja da i ne govorimo.
5. Problem je sto tu i tamo po putu trckaraju kojekskve zivotinje kao da su na pesackom prelazu.
Mogu ja ovako do sutra...
Sve ovo apsolutno stoji, a ja bih dodao još dve ključne stvari:
6. Putevi su isprojektovani za odgovarajuje maksimalne brzine. Oni koji su imali saobraćajnice u školi znaju kako se računaju bezbedni poluprečnici krivine, širine kolovoza i nivelete za određenu brzinu. Nema veze sa tipom auta koji voziš. Jednostavna fizika i geometrija.
7. U ma kakvom autu da sediš, ljudski mozak i čula su na istom nivou kao pre 10 ili 1000 godina i ne može da isprati sve događaje pri brzini od 200km. Sem naravno kretena koji sebe smatraju supermenima (lik iz filmova, nije stvaran). Opet nema veze kakav auomobil voziš.
Naravno uvek imaš likove koji misle da ako su se iskakili za par 10k eura da su uhvatili boga za muda. Samo se nadam da će doći vreme kad neće moći da potkupe policiju kad ih uhvati u ovakvim proseravanjima.
[ ventura @ 03.06.2012. 11:28 ] @
Citat:
Predrag Krstic:
6. Putevi su isprojektovani za odgovarajuje maksimalne brzine. Oni koji su imali saobraćajnice u školi znaju kako se računaju bezbedni poluprečnici krivine, širine kolovoza i nivelete za određenu brzinu. Nema veze sa tipom auta koji voziš. Jednostavna fizika i geometrija.
Baš to. Putevi su isprojektovani za odgovarajuće maksimalne brzine uzevši u obzir da su projektovani pre 40 godina, uzimajući u obzir tadašnji stepen razvoja tehnologije.
Ili ti hoćeš da kažeš da je jednako bezbedno voziti 120kmh u Zastavi 101/128 koja ima bog zna kakvo vešanje, amortizere, doboš kočnice, upravljački sklop na nivou kartinga, i u recimo novom Mercedesu E klase, koji pored toga što ima više procesorske snage nego superračunar od pre 40 godina, poseduje sve moguće i nemoguće aktivne i pasivne sisteme zaštite?
Apropo brzine, nije isto voziti 200kmh u bilo kom autu. Primera radi, komotna brzina za neki Punto ili auto te klase je možda 140kmh. Za neki BMW 5 je to možda 200kmh, a za Audi A8 250kmh je apsolutno isti osećaj kao u Puntu sa 140kmh.
Citat:
Predrag Krstic:
7. U ma kakvom autu da sediš, ljudski mozak i čula su na istom nivou kao pre 10 ili 1000 godina i ne može da isprati sve događaje pri brzini od 200km. Sem naravno kretena koji sebe smatraju supermenima (lik iz filmova, nije stvaran). Opet nema veze kakav auomobil voziš.
Majka mu stara, zato oni putnički avioni padaju ko ludi sa neba, pa ljudski mozak nije u stanju da isprati brzine preko 200kmh, a kamoli 800-900kmh koliko ti ludaci lete...
[ vaske2 @ 03.06.2012. 11:41 ] @
Ventura@A šta je problem u novom automobilu voziti 200kmh?
A najmanji problem je što je ovo po novom zakonu okarakterisano kao "nasilnička vožnja",što znači veliki broj kaznenih poena,oduzimanje dozvole na poprilično dugačak vremenski period,pozamašnu sumu za kaznu i veliku mogućnost da se ponovo polaže vozački ispit.
Ovi sa presretačima se raduju vozačima koji voze ovakvim brzinama...
[ Zarko Silic @ 03.06.2012. 12:46 ] @
Citat:
ventura: Apropo brzine, nije isto voziti 200kmh u bilo kom autu. Primera radi, komotna brzina za neki Punto ili auto te klase je možda 140kmh. Za neki BMW 5 je to možda 200kmh, a za Audi A8 250kmh je apsolutno isti osećaj kao u Puntu sa 140kmh.
Osecaj je jedno, ali zakoni fizike su isti za sve spomenute aute.
Kvalitean i, uslovno receno, bezbedan automobil, zivit moze sacuvati ukoliko je brzina kretanja u razumnim okvirima.
Kada se ona drasticno prekoraci, tada od pomoci, jedino moze biti gopon Bog. Od inzenjerskih resenja i vazcusnih jastuka nema vajde.
[ Sceka @ 03.06.2012. 13:00 ] @
Citat:
Zarko Silic: Osecaj je jedno, ali zakoni fizike su isti za sve spomenute aute.
Samo ako se uzima u obzir gde se ti zakoni primenjuju. Na regionalnom putu punom krivina, uzbrdica, nizbrdica... jako su bitni zakoni fizike ali i jako vidljivi po svim pitanjima - za razliku na autoput koji je po difoltu projektovan za velike brzine. Sve van autoputa je potpuno druga forma svega.
Kako god, nikako nije isto sedeti u Puntu i sedesti u Mercedesu (skoro da je nebitno godiste!!!) pri voznji bilo gde. Konstrukcija vozila u Puntu nije komparativna sa bilo kojim vozilom vise klase, ni na koji nacin! A sve se to ocituje u bezbednosti vozaca! Na autoputu voznja Puntom zahteva neuporedivo veci napor (po svim pitanjima!) nego voznja Mercedes (Audija, BMW-a...) narocito novije proizvodnje sto podrazumeva nova konstrukcijska resenja, nove materijale... Sve je to drasticno na putu punom krivina, recimo.
Kako god, mislim da samo neko ko nije imao prilike da vozi stvarno dobar automobil (recimo po ceni, klasi, segmentu...) moze da ima misljenje da je isto 160 km/h u Puntu i BMW-u, Mercedesu, Audiju... da ne pominjem neke stvarno skupe varijante!
Pozdrav!
EDIT
Od inzenjerskih resenja i vazdusnih jastuka itekako ima vajde!!!
[ Pajica Ristic @ 03.06.2012. 13:52 ] @
evo da napisem i ja moju potrosnju..
renault laguna 1.9 dci 120 ks, 2004. god, karavan, 6 brzina, euro dizel
trenutno je prosek 6.9 l/100km mesovite voznje, sa ukljucenom klimom kada je napolju 20+, brdovito (cesto preko iriskog venca), grad (novi sad) i po nekad auto put do bg
ovaj prosek je na zadnjih 3-4000 km od kada je zadnji put resetovan..
sto se tice "brze" voznje, svakako da ima veze koji auto je u pitanju. ne moze se porediti bezbednost u autu koji je star 20, 10 ili 5 godina. do 2009.godine sam vozio opel vectru 1.7 D koja je bila '90.godiste, i svakako da mi je sada udobnije i sigurnije u laguni koja je 2004., koja ima ABS, vazdusne jastuke i ostalo, a da ne pominjem novije ili bolje automobile koji imaju ESP, ASR ili vec gomilu drugih bezbednosnih sistema i senzora koji doprinose bezbednijoj voznji.
zakoni fizike vaze isto za sve automobile, ali nisu svi sutomobili isti. nekima je zaustavni put duplo kraci nego drugima. neki se tresu kao da ce se raspasti na 150 km/h, dok je u drugima to sasvim opustena voznja. a naravno, i u novijim automobilima je sasvim prijatno i na 200 km/h.
putevi kod nas jesu projektovani tako da budu bezbedni na npr 120 km/h, ali su tada projektovani za "stojadina" i "juga". nije isto kada primetim zeca na putu u jugu i u nekom novijem mercedesu.
na jugu ce mi trebati veci zaustavni put, a ako pokusam da zaobidjem prepreku, verovatno cu se prevrnuti. dok bi u mercedesu ili uspeo da stanem, ili bar da vise usporim, ili bi me mozda neki bezbednosni sistemi spasli od prevrtanje ako pokusam da zaobidjem prepreku.
ovde necu spominjati "presretace", saobracajnu policiju i placanje kazni, jer mislim da to nije poenta.
jasno je da je kod nas sve preko 120 km/h na auto putu krsenje propisa i tu nema dileme..
[Ovu poruku je menjao Pajica Ristic dana 03.06.2012. u 15:08 GMT+1]
[ anon115774 @ 03.06.2012. 18:13 ] @
Citat:
Sceka: EDIT
Od inzenjerskih resenja i vazdusnih jastuka itekako ima vajde!!!
Da. Itekako. Nakon sto si poginuo jer ti se auto zakucao u betonski zid, jako ce ti biti bitno da li ti je zbog inzenjerskih resenja i vazdusnih jastuka polomljeno 10 ili 15 kostiju i da li ti je mozak smrskan ceo ili do pola.
[ ventura @ 03.06.2012. 18:22 ] @
@Informer:
Koliko vazdušnih jastuka poseduje tvoj automobil?
[ Zarko Silic @ 03.06.2012. 18:56 ] @
Nebitno je to koliko ko ima vazdusnih jastuka, ako se dozvoljena brzina (uslovno bezbedna brzina kretanja) drasticno prekoraci.
Ni ujednoj drzavi maximalna dozvoljena brzina kretanja nije veca od 130 km/h bez obzira na uslove puta i kvaliet asfalta. Postoje pojedine deonice puta gde se ona ne meri i gde nije kaznjivo voziti brze, ali u slucaju saobracajnog udesa ovo ne vazi. Osiguravajuce kuce nece isplatiti stetu ni onima kuji nisu prouzrokovali saobracajni udes (uslovno nisu krivci) ako se ispostavi da je dozvoljena brzina prekoracena.
[ anon115774 @ 03.06.2012. 20:32 ] @
Citat:
ventura: @Informer:
Koliko vazdušnih jastuka poseduje tvoj automobil?
Nemam pojma, sigurno desetak... volan, sedista, bocni, ovi oni... pa pozadi... sta znam.
Ali u svakom slucaju nedovoljno da urade bilo sta ako se zakucam u betonski zid ili banderu velikom brzinom ili "poguram" neki sleper.
Citat:
Zarko Silic: Ni ujednoj drzavi maximalna dozvoljena brzina kretanja nije veca od 130 km/h bez obzira na uslove puta i kvaliet asfalta.
Jeste, u Nemackoj je dozvoljena. Samo sto je tamo koncentracija idiota mnogo manja nego ovde pa komotno mozes da prozujis levom trakom 300km/h bez da ti se znoje ruke od straha da ce neka budala iz desne trake bez migavca jednostavno da izleti.
[ cika dacha @ 03.06.2012. 20:48 ] @
Vazdusni jastuci nista ne pomazu kad jako jurite i imate udes! jer pojasevi pucaju zbog G sile koje nase telo pravi i vazdusni jastuk umesto da vam pomogne on vam moze jos i odmaci(lomi vrat) ! jer oni su projektovani u odredjenim uslovima da vam pomognu! a preko tih uslova samo sreca i bog su od pomoci! i nesto jos moram reci da ne voze svi brzo bez obzira na vozilo koje poseduju! npr imam kuma koji ima e klasu 2 god staru pa sam priznaje da je nikad vise od 150km/h nije vozio!
[ jnk @ 03.06.2012. 20:50 ] @
Na autoputu nemaš mogućnost da udariš u banderu ili betonski zid a životinje bi trebalo da budu ograđene zaštitnom ogradom što i jesu uglavnom. Jeste, naravno da su veće šanse za nesreću ako voziš 200 umesto 120 ali na autoputu to i nije toliko opasno kao divljanje po gradu ili naseljenom mestu. Opravdanja da neko ima bolji auto pa je bezbedan dok vozi 200 su samo racionalizacije, rizik je uvek povećan.
A tek je povećan u naseljenom mestu.
[ ludidzora28 @ 03.06.2012. 20:52 ] @
Jeste u Nemackoj ali na odredjenim deonicama auto-puta, dok je u vecini zemlje, i ostalim zemljama ogranicena. Ali me uvek zanimalo cemu proizvodnja automobili, o motorima da ne govorim, koji jure, mogu komotno na stazu sa formulama, a maksimalana brznina, tamo gde je je ogranicena je 130 kmh. Mislim prave kola sa toliko konja i tolikom max. brzinom i usavrsavaju bezbednosne sisteme da bi smanjili da tamo neki koji juri 300 ne pogine, ili da se smanje sanse za to, umesto jednostavno da prave kola koja ne mogu da idu preko 150 i u kombinaciji sa danasnjim bezbednosnim sistemima, smrtnih slucajeva skoro pa ne bi ni bilo...
Upitno je da li bi i sa 60 ili 80 kmh preživeo ovakav direktan udarac u betonski blok.
[ HoT_Steppa @ 03.06.2012. 23:00 ] @
Citat:
Baš to. Putevi su isprojektovani za odgovarajuće maksimalne brzine uzevši u obzir da su projektovani pre 40 godina, uzimajući u obzir tadašnji stepen razvoja tehnologije.
Ja koliko znam maksimalne brzine se nisu menjale poslednjih 40 godina na raznim tipovima puteva, znaci projektovane krivine puteva su projektovane i dan danas kako treba.
[ nnn @ 04.06.2012. 08:28 ] @
U nemackoj gde nema ogranicenja:
Citat:
The overall road traffic safety of German autobahns is comparable to that of other European highways. According to the statistics collected by the International Traffic Safety Data and Analysis Group, there were 2.2 road user fatalities per billion vehicle kilometers on German autobahns in 2008. Neighboring countries with available data include Belgium (4.2 in 2007), the Netherlands (2.1 in 2009), Denmark (2.5), Austria (4.2), Switzerland (1.2), and France (1.8). Using the same statistic, 4.5 fatalities have occurred in the United States on motorways.
[ anon115774 @ 04.06.2012. 08:51 ] @
Upravo to. A tu razliku izmedju nase i njihove statistike cini upravo koncentracija idiota na putevima.
Secam se izjave nekog direktora iz AMSS-a povodom neke evropske akcije kojom su se ocenjivali putevi u celoj evropi. Covek je govorio o broju poginulih pesaka na nasim autoputevima i rekao je nesto ovako (parafraziram): "Kad god posaljemo izvestaj oni nam vracaju misleci da je greska da imamo poginule pesake na autoputevima jer se to tamo ne desava.".
Ovde se govorilo iskljucivo o pesacima, znaci ne o putnicima koji su iz pokvarenog vozila koje se zaustavilo na putu izasli pa je neko naleteo na njih. Oni se nisu racunali kao pesaci.
[ jnk @ 04.06.2012. 09:20 ] @
Imaju i oni idiota za izvoz(turci recimo). Poenta je da su njihovi putevi dobro napravljeni(pritom ne mislim samo na asfalt) pa se i najveći idioti snalaze.
[ anon115774 @ 04.06.2012. 12:45 ] @
Ne bih se slozio. Isto kao sto nas covek vrlo dobro zna da treba da pusti svakog pesaka na pesackom kad ode van zemlje tako i turci znaju sta mogu da rade u Turskoj a sta u Nemackoj.
Nasi (i turski) vozaci nisu glupi i neinformisani nego bezobrazni.
[ Boris Tadić @ 04.06.2012. 13:37 ] @
Nikada nisam imao strah od visine zaprećene novčane/zatvorske kazne za bilo koji saobraćajni prekršaj, jer sam uvek imao novac da platim, ali je neoboriva činjenica da mi je oduvek neuporedivo lagodnije da vozim bilo gde van Balkana nego bilo gde na Balkanu.
Nekako je preko:
-sve projektovano za reakcije normalnih ljudi,
-svi znakovi su pregledni, jasni, čitki, na normalnim visinama i van krošanja drveća,
-sve zamara neuporedivo manje i ne stimuliše bes na svakom koraku(primer: 3 semafora u 100 metara, drugi te pusti tek kada ideš 30km/h sve vreme od prvog, a za treći ti nije dovoljno ni 90km/h, makar zaboravio na čuveno žuto koje ne traje ni 1 sekund).
Prosto saobraćaj ima neki umeren tok, a ne kao u Srbiji, isečke "gmizanja" pa isečke "manijačenja", bez ikakvih prethodnih simptoma ili stvarnih razloga. (Primer: Do pola Gazele svi idu 50-60km/h, a od pola 100+km/h, poslednjih 10 godina. Ili ludaci što koče pri 35km/h na praznom pravcu u Kneza Miloša, takvo ponašanje nigde na svetu ne videh sem u Srbiji).
Prosto kao da su poluidioti projektovali gomilu stvari za poluidiote, pa svi ostali što to nisu treba da kažu kako je u stvari dobro što je i ovako, jer uvek može da bude još gore.
Na kraju, uključen migavac nije znak da se podržava NATO ili USA... Tako da ih slobodno koristite... Nećete ostati gladni zbog 50 dinara ako crkne sijalica.
[ Java Beograd @ 04.06.2012. 13:59 ] @
Žmigavac je u Srba posebno shvaćen. To ti je kao da "mora nekome da se pravda gde hoće da ide". Pošto je on "veliki baja", on nikome ne mora da podnosi račune. Dakle, NEĆE da kaže gde ide, tj. neće da uključi žmigavac.
Primer: iz manje ulice se uključujem u veću. Lik prilazi sa moje leve strane. On ima prednost, i moram da ga propustim. On vidi da ga ja čekam, ali kulira i ne daje žmigavac. Priđe raskrsnici i skrene udesno, ispšred mene. Verovatno misli u sebi: "Al' sam ga za]ebo što sam ga pustio da čeka !"
Dati žmigavac je bukvalno mrdnuti malim prstom.
[ anon115774 @ 04.06.2012. 14:16 ] @
Tako je. A da je taj isti lik bio bilo gde van granica ove zemlje sigurno bi koristio pravilno pokazivace pravca.
[ vladd @ 04.06.2012. 14:26 ] @
Citat:
Boris Tadić: ...
-sve projektovano za reakcije normalnih ljudi,
....
Tako je i preporucena brzina 130 na autoputu razumno preporucena.
Ako neko misli da po jeftinim dzadama, nazvanim auto put, moze da ide bezbedno 200 i vise km, grdno se varaju. Povrsina asvalta ne moze da izdrzi i da odrzi auto na trasi.
Poz
[ HoT_Steppa @ 04.06.2012. 15:23 ] @
Citat:
Boris Tadić: Nikada nisam imao strah od visine zaprećene novčane/zatvorske kazne za bilo koji saobraćajni prekršaj, jer sam uvek imao novac da platim, ali je neoboriva činjenica da mi je oduvek neuporedivo lagodnije da vozim bilo gde van Balkana nego bilo gde na Balkanu.
Nekako me nisi ubedio da van granica nase zemlje divljas kao sto te pustaju ovde. Zbog ljudi kao sto si ti pozelim da bude pandur, samo da bih te maltretirao jer mislis da sve mozes jer imas dovoljno para.
Dobro je da si pao sa vlasti.
[ Boris Tadić @ 05.06.2012. 13:48 ] @
Osim nedostatka novca, ne znam koji drugi razuman razlog bih naveo za strah od novčane kazne.
Vrlo verovatno nisam natprosečan vozač ni na koji način, znam neke osnove fizike, matematike, logike, mehanike, možda eto da zadovoljim ego pa kažem da sam 10% iznad nekog proseka, ali me zaista preko samo Balkanci pretiču u nenormalnim situacijama i na nenormalne načine(kako znam da su baš Balkanci ? -Pa vise im krstovi, brojanice, zastave i privesci svetaca sa retrovizora, imaju karakteristične načine oblačenja i specifične oblike lobanja za ovo podneblje, često i lična imena na tablicama - tipa Zoki, Kum, Boro itd.), dok sa skoro svima ostalima jednostavno uskladim reakcije, pre svega jer je mnogo veći % ljudi naučio da postoji i tuđi oblik svojine i života i ne pati od sindroma ovna predvodnika u svakoj situaciji.
Koji sam antisrBin podli zlikovac kontraobaveštajac, je l' da ? :)
[ Blue82 @ 14.06.2012. 15:09 ] @
Hajde da se ukljucim sa par reci mada znam da nekima kao @Venturi to nece pomoci. Meni jednostavno nije jasno, kako pojedinci nisu na tom nivou razvoja da se ni u jednom trenutku ne zapitaju, pa cekaj malo, zar svi oni sto su izginuli u dobrim kolima nisu razmisljali identicno kao ja, i bili sigurni u svu superiornost svog novog autobobila? Samo toliko, nista vise.
Ako je to preveliki mentalni napor... ja se izvinjavam sto sam se uopste ukljucio.
Sad jbg Ventura, spomenucu tebe posto nisam citao sve postove a tvoji su mi ostali u secanju, a odnosi se naravno i na sve druge, ta tvoja kanta kojom se busas, je kanta u pravom smislu reci, naspravm svih onih koji su vozili Ferarije i popularno nazvane super automobile nove generacije, a zavrsili na naslovnoj strani novina (npr. "Bogati prepolovljen" i sl.). Svi su oni imali savrsenstvo savremene tehnike, svi su oni bili sigurni da su putevi projektovani za neka druga "truba" vozila, svi su oni mislili da je njihov auto 1000 puta superiorniji od juga starijejeg 30 godina,i bili su u pravu, ali to je tacno samo za razumne brzine, a na 200 km/h uz sve sisteme koji ti mogu pomoci, ne mogu te spasiti od tebe samoga, jer ti si vozac amater i nemas pojma da se ponasas u kriznoj situaciji. Mozda ce ti racunar pomoci da se ne prevrnes na krov, ali zato sasvim sigurno neces izbeci zastitnu ogradu, a posle kontakta sa njom, prepusten si neumoljivosti fizike.
Na kraju krajeva ne moras ni racunati na svoju gresku, mozda si ti bezgresan, cudo prirode ali si okruzen gresnicima, i ako si i malo normalan mogao bi se zapitati da li je covek koga mimoilazis na autoputu mozda umoran, da li ces mu se tako umornom naci u mrtvom uglu pa ce ti na malom rastojanju preci u tvoju traku. Nisu svi ludi, svako od vozaca, ali svako je nekad nesto pogresio, samo igrom slucaja imao je srece da je za drugim volanom bio normalan covek i ni do cega nije doslo. Za nesrecu je uvek potrebno dvoje, a dobar vozac je onaj koji kompenzuje tudje greske. Svi ostali spadaju u grupu debila, jer apsolutno nisu svesni svojih postupaka niti kako oni mogu uticati na ostatak njegovog zivota.
Svim vozacima srecan put i sigurno oko, a budalama na zalost ne mozemo pomoci.
[Ovu poruku je menjao Blue82 dana 14.06.2012. u 16:20 GMT+1]
[ since1986BC @ 14.06.2012. 16:46 ] @
Sećate se bivšeg ministra policije?
Citat:
Dragoslav Jočić je teško povređen u udesu koji se dogodio 25. januara 2008. godine na autoputu Beograd-Niš kod Velike Plane. Prema saopštenju posle udesa, Jočićev vozač Mirko Damjanović je oko 23.30 automobilom „mercedes ML 500“ naleteo na psa teškog oko 70 kilograma, izgubio kontrolu nad vozilom, koje je skrenulo s puta, probilo središnju sigurnosnu ogradu i više puta se prevrnulo. Posle nesreće u kojoj je zadobio teške povrede kičme bivši ministar policije je nekoliko meseci proveo na lečenju u Švajcarskoj. Potom se oporavljao u Zavodu za rehabilitaciju „Miroslav Zotović“ u Sokobanjskoj ulici u Beogradu. Posle skoro tri godine boravka na klinici za rehabilitaciju prebačen je na kućno lečenje.
Pare ... dozivotni invalid! Tri godine lezanja.
Dakle treba da ima zaština žica pored autoputa. Ali ko ti garantuje da je neko nije skinuo?
Šta biva kad pukne pneumatik pri velikim brzinama? Pada i kamion.
Citat:
Vozač hladnjače Aco Nedev (42), makedonski državljanin iz Kavadaraca, ostao je bez leve ruke u teškoj nesreći koja se dogodila juče, oko devet sati, na auto-putu Beograd-Niš, kod Lapova.
...
Makedonac je vozio iz Niša ka Beogradu, a Kurirov izvor navodi da je na kamionu najverovatnije pukla prednja guma.
- Nedev je izgubio kontrolu nad vozilom, koje se prevrnulo, probilo metalnu ogradu koja razdvaja auto-put i zaustavilo se u suprotnoj traci - rekao je naš izvor.
Vozite bezbedno. Bolje da okasnis nego da nikada ne stignes na cilj.
[ Blue82 @ 14.06.2012. 16:58 ] @
Since, ovo sa gumom se Venturi ne moze desiti, znas on ima onu plastiku u gumi, pa kada pukne, tocak nastavi da se okrece na njoj.
Naravno, ne moze bas pri brzini od 200 km/h al nemojmo sad u detalje...
Ipak je to Audi. Malo zastareo ali Audi.
[Ovu poruku je menjao Blue82 dana 14.06.2012. u 18:24 GMT+1]
[ Blue82 @ 21.06.2012. 17:23 ] @
Evo jos malo cisto da tema ne zamre.
Za usijane glave, jedan slikovit primer kako BMW sa svim jastucicima i zavesama ne moze da spase Venturine sledbenike.
Na slici naizgled, materijalna steta. Kabina sacuvana, cak su i stakla cela.
Krajnji bilans 4-oro mrtvih na licu mesta ostali u borbi za zivot.
I kao i mnogo puta do tada BMW je neuporedivo bolji od Juga.
Znas prijatelju, BMV mozda moze da se samoocuva i ne unisti kabinu, i BMW mozda moze da te ususka svojim jastucicima ali nista vise, no da budes lep les, da se ljudi ne groze kad dodju na sahranu. Unutrasnji organi nemaju vazdusne jastuke, mislite o tome.
Citat:
Dogodila se teska nesreca, prilikom koje su preminule četiri osobe iz Hrvatske.
Došlo je do teške prometne nesreće u kojoj su sudjelovala dva automobila s hrvatskim registracijama.
Tri su osobe umrle na licu mjesta, dok je četvrta preminula u bolnici Dr. Irfan Ljubijankić. Dvije osobe su hospitalizirane, a liječnici se bore za njihov život.
[ vilil1 @ 21.06.2012. 18:59 ] @
To je arhivska fotografija. Nema veze sa ovim udesom. Bilo bi previse da je neko poginuo u tom BMW-u.
“Utvrdili smo da je došlo do teške saobraćajne nesreće, usljed čega su tri osobe smrtno stradale na mjestu događaja, dok je četvrta preminula u Kantonalnoj bolnici Dr. Irfan Ljubijankić. Takođe, još dvije osobe su hospitalizirane, gdje im se, prema informacijama koje imam, ljekari bore za život”, rekao je za Klix.ba Marijan Šimić, v. d. policijskog komesara Ministarstva unutrašnjih poslova Unsko-sanskog kantona.
U nesreći su učestvovala dva automobila, od kojih je Mercedes zagrebačkih registarskih oznaka saobraćao iz pravca Bihaća i u njemu su bile tri osobe, a iz suprotnog pravca je dolazio Polo riječkih registarskih oznaka."
@Blue82:
Ova tvoja fotografija nema veze sa tom vešću, a uostalom vezivanje pojasa podrazumevam u svakom autu, pa i onom sa vazdušnim jastucima, tako da prilikom ovakvog udesa sa vezanim pojasevima, nema šanse da je neko bio imalo povređen, a kamoli poginuo...
BTW pogrešno si me procenio - nisam ložana poput onih vozača Golf2 ili BMW kockice pa da smatram da je moj dreš bolji od svih novih auta...
P.S. Ovo su fotografije udesa koji si ti spomenuo:
[ Zarko Silic @ 21.06.2012. 20:40 ] @
@Blue82
Ostecenja na vozilima ciju si fotografiju postavio nastala su pri brzinama izmedju 25 i 30 km/h.
[ Blue82 @ 22.06.2012. 05:41 ] @
Haha dooobro dobro, spreman sam za temu biseri ali ipak stoji da "Unutrasnji organi nemaju vazdusne jastuke, mislite o tome."
Nisam obratio paznju da je fotografija arhivska.
[ Zarko Silic @ 22.06.2012. 09:18 ] @
Nisi mnogo pogresio. Jedno, 10 puta samo.
Medjutim, na osnovu fotografija koje je Ventura postavio, vrlo je moguce da su se oba vozila kretala dozvoljenom brzinom. Nemam podatak o tragovima kocenja, ali sudeci po izazvanim deformacijama, kontaktna brzina sudara nije veca od 160 km/h; ili u prevodu 2 x 80.
[ anon115774 @ 22.06.2012. 13:00 ] @
Da, kretali su se dozvoljenom brzinom samo se jedan od njih nije kretao dozvoljenom kolovoznom trakom...