[ flighter_022 @ 04.06.2012. 12:50 ] @
Juce oko 3 popodne je u Lagosu pao MD-83, 153 putnika i clanova posade, prezivelih nema. Na zemlji je poginulo, za sada, 10 ljudi.

Avion je pripadao kompaniji DANA Air, u kokpitu 2 amerikanca. Avion je bio na liniji od Abuje za Lagos. Po nekim prvim informacijama, 30 minuta po poletanju (ceo let traje oko 55-65 minuta), pilot je prijavio "neke" probleme. Na prilazu aerodromu u Lagosu (pravac 01) avion je tokom nadletanja gusto naseljenog dela pao.

Sajt same avio kompanije: http://www.flydanaair.com/

Neke vesti: http://www.vanguardngr.com/201...ators-ministers-others-lament/

CNN: http://edition.cnn.com/2012/06...ane-crash/index.html?hpt=hp_t1



Udes u Gani:


Bio je "malo" dugacak na sletanju, "overshot the runway", i udario u neki (aerodromski ili komercijalni, ne znam) bus. 10 mrtvih. U kakvom je stanju avion to ne znam.

Moja firma dosta koristi Allied Air (ciji avion je imao udes u Gani), i bas ocekujem posiljku vrednu nekih 2500 EUR... No dobro, zivoti su bitniji.

http://www.vanguardngr.com/201...cousin-and-his-wife-capt-tito/

http://www.nairaland.com/953964/allied-air-cargo-crashes-ghana
[ superbaka @ 04.06.2012. 19:42 ] @
bas sam prokomentarisao kako su opet pokusali da svale krivicu na ljudski faktor... kad ruski avion padne, u pitanju je kvar na avionu, a kad padne americki, prva ljaga se baca na pilote, a kad prodje malo vremena i vest vise nije aktuelna, dodje se do cinjenicnog stanja...
[ 3way @ 04.06.2012. 19:57 ] @
Ne znam ko sta pokusava ali za 90% i vise nesreca je odgovoran ljudski faktor.
[ New Village DC @ 05.06.2012. 03:49 ] @
Pa ljudski faktor je i kada otkazu motori. Amerikanci mozda jesu napravili motor, ali su drugi odgovorni za blagovremeno i adekvatno servisiranje i remont.
Eventualno kada se javi avion sa fabrickom greskom ili netestiran dovoljno, sto ne vidim da je ovde slucaj.
[ flighter_022 @ 05.06.2012. 10:31 ] @
Predpostavljam da niste citali tekstove sa linkova.

Menadzment kompanije (koja osim avijacije radi i farmaciju, uvoz motornih vozila i dosta toga jos) je po nekim navodima insistirao da polu-ispravan avion bude pusten u saobracaj. Avio je inace imao dugu istoriju problema, od izlaska iz fabrike, preko prodaje 2009 Nigerijcima od strane Alaska Airlines (a prodali su ga jer je bilo previse problema)...

Sve u svemu, krivi su Indijci, ali su posebno krivi ljudi iz NCAA (Nigerian Civil Aviation Authority) jer su za odredjenu sumu tolerisali sra*a. Nije ovo prvi put. Udes Bellview aviona, ADS, Sosoliso itd... Nikad ni jedan PUN zvanicni zivestaj nije objavljen, niti je iko zvanicno pred sud izveden.
[ flighter_022 @ 05.06.2012. 11:33 ] @
Po preliminarnom izvestaju, uzrok pada je otkaz oba motora. Avion je pao 11 milja od praga piste.