[ Boobec @ 04.06.2012. 21:33 ] @
Imao sam ovu situaciju, sve bilo super vukao bez problema, odradjen veliki servis, znaci sve super bez ikakvog nagovestaja. Na a.putu lepo puni do oko 130-140 i posle 15-20km sa 100 dodam na 140 i tu stane da ubrzava i totalno izgubi snagu, pomislim odmah turbina, ali pogledam iza kad ono oblak belog dima, ugasim odmah i parkiram. I dalje ide beli dim iz auspuha, posle par min probam da upalim, zavergla malo teze ali upali bez problema i dim nastavi da cepa. Ugasim odmah i pravac na shlep.

Jel imao neko slicnu situaciju? Imao sam slucajeve na drugim kolima da se turbina gasi usled velikog pritiska, ali nigde dima.
[ Zarko Silic @ 05.06.2012. 07:48 ] @
Moze da bude svasta: od dihtunga do ventila i ostecenog klipa.

Mora se otvoriti motor.
[ Dule 021 @ 05.06.2012. 07:59 ] @
Obicno kad je dim bele boje to znaci da dobija vodu u cilindre i da je dihtung glave u pitanju.
Ali imao sam slucajeve i kad je EGR ventil bio u pitanju i za neverovati -najobicniji grejac.Kako dimi belo zbog grejaca ja ne znam ali kad smo ga promenili auto je normalno radio i bez dima.
[ Boobec @ 05.06.2012. 08:29 ] @
Pa to se valjda ne bi desilo u trenutku, nego bi malo trajalo?
Ovo je bukvalno u trenutku izbacio veliku kolicinu dima u trenutku kada je izgubio snagu na autoputu, pre toga nije dimio uopste, samo onoliko koliko je uobicajno za dizela.
[ CandyMan @ 05.06.2012. 09:49 ] @
Svi uređaji rade na beli dim, a kada beli dim izađe, uređaji više ne rade :)
[ Nocni @ 05.06.2012. 11:06 ] @
Po ovome sto si opisao crkla ti je turbina 100%.
Mozes da remontujes, po ovim nasim turbo servisima ti je to oko 300-400 eura ali turbina nikada ne moze biti kao fabricka i zamjena je svakako bolje rjesenje makar i sa solidnom polovnom...
Bilo je oko toga vise tema do sad ovo je jedna od njih...
[ Boobec @ 05.06.2012. 13:15 ] @
I par dobrih majstora mi je na prvu reklo da je 100% turbina crkla.
Ja sam na proslom autu, takodje tdi radio remont sa 6 meseci garancije i za nekih godinu, mozda malo vise nije bilo nikakvih problema. Sad, mozda zavisi ko i kako odradi. Znam da neki daju i do godinu dana. Razmisljam o drugoj, ali moze i to da bude macka u dzaku. Ali ajde da sacekam da vidim dijagnozu iz prve ruke pa javljam.
Hvala puno
[ vaske2 @ 05.06.2012. 13:24 ] @
Drugar je kod Zeravice uradio remont turbine na Vectri b 2.0 dti još pre 5 godina kada ju je uvezao i od tada nikakvih problema nije bilo...bar što se turbine tiče.
[ Zarko Silic @ 05.06.2012. 16:08 ] @
Citat:
Nocni: Po ovome sto si opisao crkla ti je turbina 100%.
Mozes da remontujes, po ovim nasim turbo servisima ti je to oko 300-400 eura ali turbina nikada ne moze biti kao fabricka i zamjena je svakako bolje rjesenje makar i sa solidnom polovnom...
Bilo je oko toga vise tema do sad ovo je jedna od njih...


Pa nije bas tako ko sto Dije kaze, jer bi onda bilo bolje kupiti auto bez icega; bez ABSa, bez klime, bes serva, bez elektricnih podizaca prozora pa cak i bez muzike. Tada ne bi imalo sta da se pokvari.

Naravno da nije tako.

Jedno je sigurno, proizvodjaci koji ne prave automobile sa turbo punjacem zovu se propali proizvodjaci, ili eventualno, uskoro propali proizvodjaci.


Sto se tice belog dima, on nije karakteristican za otkazivanje, ili rasopad turbine. Kada se tako nesto desi na turbini, stvara se veliki oblak crnog dima. Ne belicastog.

Belicasti dim ukazuje na prisustvo vode, ili prisustvo nesagorele nafte (kada je pomalo plavicast), a sta je tome uzrocnik moze se videti tek nakon pregleda motora.


Citat:
Boobec: I par dobrih majstora mi je na prvu reklo da je 100% turbina crkla.
Ja sam na proslom autu, takodje tdi radio remont sa 6 meseci garancije i za nekih godinu, mozda malo vise nije bilo nikakvih problema. Sad, mozda zavisi ko i kako odradi. Znam da neki daju i do godinu dana. Razmisljam o drugoj, ali moze i to da bude macka u dzaku. Ali ajde da sacekam da vidim dijagnozu iz prve ruke pa javljam.
Hvala puno


Zeravica radi dodatna ex balansiranje (poseduje masinu koja balansira sklopljenu turbinu) pa je zato manja verovatnoca da ce se nezeljena vibracija ponovo pojaviti.
[ Nocni @ 05.06.2012. 16:28 ] @
Nismo se mi razumjeli... Niti su proizvodjaci koji proizvode auta sa turbinama propali niti se dugovjecnost turbine mjeri godinama kako kazete "nije crkla za godinu" ili na toj vektri "nije crkla za 5 godina"...
Fabricka turbina i "remontovana" su 2 svijeta, pa je valjda zato fabricka oko 5 puta skuplja.
U ogromnom broju slucajeva kada crkne turbina to je praceno bijelim dimom osim kad ostane bez ulja pa pukne osovina...
Mozda si ti jos jedna od zrtvi castrol edge ulja sa kojim turbine crkavaju nenormalno u zadnje vrijeme...
Dobro ulje je najvazniji faktor za dobar i siguran rad turbine... na istoj osovini na dva kraja ima po 700 stepeni razlike u temperaturi i tu ne smije da ima nikakvih kompromisa i odstupanja od fabrike u izboru ulja...

P.S. Sto se tice atmoferskih motora... po meni su, posebno kad su u pitanju benzinci, oni bolji... naravno ovo vazi za one kojima nisu primarne jurnjava i ekstremne performanse vozila...
Najbolji nacin da izbjegnete kvar turbine je da je uopste nemate na autu
remont turbine nijedan proizvodjac ne predvidja i ne dozvoljava da se radi... zato su u inostranstvu prilicno jeftina auta koja su presla vise km jer im slijedi zamjena turbine koja kosta 2.000 eura... na nekim vozilima i mnogo vise...
[ Boobec @ 05.06.2012. 16:47 ] @
Kod mene je pre mesec dana sipan mobil 5w40 fs.

Ono sto je mene zbunilo je to sto se ovo desilo bez ikakvog nagovestaja, odradio sam veliki servis kako bi bio "siguran", sve je radilo normalno, punio je vise nego odlicno, nijednom se nije gasila zbog veceg pritiska i onda se neocekivano desi ovo, sreca pa nisam krenuo na neki dalji put pa da me tako ostavi.
Na proslom tdi od 90ks, se gasila zbog velikog pritiska kad je isao preko 3000 obrtaja i na 130-140. Tu se rastelovala geometrija, propao vakum sistem itd, ali nigde nije bilo dima, sve normalno. Tako sam vozio, pa jedno 4-5 meseca i da je riknila skroz ne bi me cudilo, ali ovo me je zaprepastilo sto se desilo bez ikakvog nagovestaja (prethodno gasenje, pistanje, dimnjenje...)
[ Zarko Silic @ 05.06.2012. 17:12 ] @
Citat:
Boobec: Kod mene je pre mesec dana sipan mobil 5w40 fs.


Ovo nije ulje za taj motor.












Smes koristiti eventualno 5w40 fs PD, nezavisno o kom proizvodjacu ulja je rec.





U svakom slucaju MORA ispunjavati normu VW 505.01
[ Nocni @ 05.06.2012. 17:23 ] @
Taj ko je radio veliki servis trebao je da upozori na losu turbinu... Kod nas u Crnoj Gori je to jos vise izrazeno jer se svaki dan vozi uzbrdo i to skracuje vijek turbini drasticno...
Kad uradis remont u turbo servisu Uzice ili kod Zeravice i slicnih ne smijes vise stisnuti auto pola sata ili sat uzbrdo... Recimo ovim novim putem Risan-Zabljak sve uzbrdo, da vozis 20-setak puta to sto auto moze, crkla bi ta remontovana turbina ponovo...
Sto se tice Vojvodine, moze turbina duplo duze da traje ali svakako se ta remontovana mora paziti... moraju se praviti pauze u opterecivanju na autoputu i mora se skratiti interval zamjene ulja...
Ovo ulje koje si sipao nije dobro ni za turbinu niti za pumpe dizne koje imas... uz vjerovatno vec slabu turbinu to je bilo ono sto je prevagnulo...
Ovo sto kazes "bez najave" takodje nije tacno... promijeni majstora kod kojeg odrzavas vozilo... rijec je o neznanju...
[ Boobec @ 05.06.2012. 17:57 ] @
@Zarko
mobil1 full synthetic ;)
[ Zarko Silic @ 05.06.2012. 18:23 ] @
Citat:
Boobec: @Zarko
mobil1 full synthetic ;)



Napisi precizno o kom ulju je rec.
[ Boobec @ 05.06.2012. 19:24 ] @
Moja greska, u pitanju je Mobil1 5w40 505.01 full sintetika



[ Zarko Silic @ 05.06.2012. 20:40 ] @
Ne znam koliko je tvoj Audi otporan na Mobil1 5w40 505.01, ali Google je u velikom problemu

Ocigledno nije naviknut na srpske specijalitete.
[ Boobec @ 05.06.2012. 21:20 ] @
jesam kopirao ostao kec :) ali je to to u svakom slucaju ;)

[ Zarko Silic @ 05.06.2012. 21:25 ] @
To je mozda to, ali to ne postoji.

Tacno je da Mobil proizvodi ESP ulje sa VAGovim sertifikatom, ali samo jedan jedini tip ESP 5W30 sa VW507.00 koji nikako nija za tvoj motor, zato bih gledao da proizvode sa sertifikatima na samo srpskim sajtovima, zaobidjem u najsirem luku.

P.S. Inace, mnoge proizvode sa velikim Green etiketama treba sa rezervom prihvatati.
[ jnk @ 05.06.2012. 21:32 ] @
Zar se remont turbine ne radi tako što se zamene potrebni delovi, ne vidim zašto ne bi mogla da bude kao nova? Nije remont turbine naš izum to se svuda u svetu radi.
[ Zarko Silic @ 05.06.2012. 21:46 ] @
Ne radi se remont svuda u svetu. Nocni je u pravu. Radi se samo u sirotinskim sredinama i za sitotinsku populaciju.

U onom drugom delu sveta, ili se menjaju novim turbinama, ili se kupuje novo vozilo.

Normalni radni vek turbine je preko 300.000 km. To je sasvim dovoljna kilometraza da bi se razmisljalo o novom vozilu. Isto vazi i za plivajuci zamajac kao i za mnoge relativno skupe komponente.
[ Boobec @ 05.06.2012. 21:57 ] @
Sto se nove tice to je u redu, ali npr pre bi remontovao nego uzeo polovnu ;)
[ Zarko Silic @ 05.06.2012. 22:09 ] @
To zavisi od stanja turbine koji imas. Ako je osteceno i deformisamo kuciste, onda svakako treba kupiti drugu turbinu.

Ako je samo problem rotora i remonta, onda zadrzis postojecu.

I svakako, pamet u glavu i ne kupovati sumnjiva ulja sa melozvucnim etiketama. Lose, ili neodgovarajuce ulje ume da ubije turbinu za samo par hiljada kilometara.
[ jnk @ 05.06.2012. 22:19 ] @
Šta ti to znači ne radi se? Ne radi se u ovlašćenim servisima ali imaš specijalizovane firme koje rade turbine kako u Americi tako i u Nemačkoj.
[ Nocni @ 05.06.2012. 22:51 ] @
Citat:
Boobec: Sto se nove tice to je u redu, ali npr pre bi remontovao nego uzeo polovnu


Greska, polovna turbina iz nekog slomljenog auta ili dobavljena Sabackom linijom je mnogo bolje rjesenje, pogotovo ako je auto sa kojeg je skinuta malo preslo...
Ne moramo objasnjavati nista samo razmislite zasto je u turbo servisu ta turbina 400 a u prodavnici 2.000. Cak i ako je na polovini svog radnog vijeka ona je jos uvijek duplo ili tri puta skuplja od one remontovane sto je prostom matematikom dokazivo... Kod nas polovna ima istu cijenu kao remontovana...
Turbina se vrti po 150.000 obrtaja i kad jednom crkne vratilo dobije luft koji je golim okom nevidljiv... dzabe su novi lezajevi laserski rezani, dzabe je balansiranje na stolu... ona se ne smije opteretiti vise nikad kao fabricka...
Svi turbo servisi rade skoro isto u granicama mogucnosti svoje opreme i njima je zarada skoro sve to sto vam uzmu za remont... Kit za reparaciju turbine kosta 10 ili 15 puta jeftinije nego sto oni naplacuju svoju uslugu... mozete da se konsultujete sa googleTom i ebay-om oni dvojica su surovo realni

P.S. Servisi za remont turbina ovo sve znaju i zato daju neki vid garancije od samo 6 mjeseci (kao Zeravica npr) uz klauzule oko ulja i detaljno objasnjenje kako da pazite turbinu... kao treba da se razradi i sl... a ovo sve da im se nebi vratili na reklamaciju za tih pola godine...

Urade nesto slicno ovome s tim sto je zavrte na stolu i "dodatno balansiraju" i za to vam uzmu oko 400 eura:






@Boobec, je li ti poznat ovaj dim odnekud?





[Ovu poruku je menjao Nocni dana 06.06.2012. u 01:07 GMT+1]
[ Boobec @ 06.06.2012. 06:56 ] @
hehe to je to
[ bakara @ 06.06.2012. 08:44 ] @
Citat:
Nocni
Svi turbo servisi rade skoro isto u granicama mogucnosti svoje opreme i njima je zarada skoro sve to sto vam uzmu za remont... Kit za reparaciju turbine kosta 10 ili 15 puta jeftinije nego sto oni naplacuju svoju uslugu... mozete da se konsultujete sa googleTom i ebay-om oni dvojica su surovo realni :p

P.S. Servisi za remont turbina ovo sve znaju i zato daju neki vid garancije od samo 6 mjeseci (kao Zeravica npr) uz klauzule oko ulja i detaljno objasnjenje kako da pazite turbinu... kao treba da se razradi i sl... a ovo sve da im se nebi vratili na reklamaciju za tih pola godine...

Ako sam te dobro razumeo, hoces da kazes da ti servisi rade isto kao i na ovom snimku, prakticno samo predihtuju turbo?
[ Nocni @ 06.06.2012. 09:12 ] @
Ne samo predihtuju vec zamjene 15-tak djelova zajedno sa lezajevima koje dobiju u kitu za reparaciju... vidi se na drugom snimku na 0:55 cijeli kit kada kaze da je kostao 55 dolara...
Inace ovo treba raditi mnogo preciznije nego na snimku a ne gurati srafcigerom svuda i praviti riseve kao ovaj strucnjak...
Turbo servis ima ispitni sto koji je prilicno skup i ima mogucnost balansiranja ali, kao sto sam vec rekao, sve je to dzabe jer se nikada ne moze dobiti fabricka preciznost sa vec potrosenim vratilom... Onaj koji proizvodi ovakav kit ne zna koliko je vama potroseno vratilo i tu je sustina problema... Mozes misliti sta se desava kada se sve to zavrti na 150.000 obrtaja i zagrije na vise stotina stepeni... problem je tada sto je potrebna tolerancija = 0 (nula) a sto servis nije siguran cak ni u lezajeve na svom ispitnom stolu a ne sta drugo...
Moze da bude i dobro uradjeno ali na malo vecim opterecenjima ce lako da crkne ponovo...
Ishod remonta veoma zavisi i od toga koja je turbina u pitanju... neke su namjerno projektovane tako da kad dodje do havarije mora da se mijenja i veoma tesko moze da se radi...
[ bakara @ 06.06.2012. 11:15 ] @
Citat:
Nocni: Ne samo predihtuju vec zamjene 15-tak djelova zajedno sa lezajevima koje dobiju u kitu za reparaciju... vidi se na drugom snimku na 0:55 cijeli kit kada kaze da je kostao 55 dolara...
Inace ovo treba raditi mnogo preciznije nego na snimku a ne gurati srafcigerom svuda i praviti riseve kao ovaj strucnjak...

Da na to sam mislio, ali u sustini najvise se izmenjaju ti delovi sto dihtuju, dok samo vratilo turbine nije ni pipnuto?
[ vladd @ 08.06.2012. 17:04 ] @
Nemaju majstori tehnologiju za "pipanje" osovine. Mada je ona najtvrdji segment u sistemu.

A ove zamene lezajeva i dihtunga drze kao za 55$, ako je ostalo u redu(a na filmisu je relativno nova turbina, sa sitnom prepravkom, novim delovima, zaptivanje ce dugotrajno resiti problem.

Poz
[ Boobec @ 10.06.2012. 09:30 ] @


[ veselinovic @ 11.06.2012. 10:25 ] @
A, pa ti imas srecu da ti je osovina 6 mm.
Pukla osovina inace cest kvar kod te serije.
Mislim da je bolje naci neku kkl turbinu sa debljom osovinom nego tu remontovati.
[ Boobec @ 11.06.2012. 18:56 ] @
Nije valjda samo zbog toga?

Mene zanima koji je konkretni razlog zasto se ovo desilo??

Zbog loseg ulja...?

[ Markoxxx @ 14.06.2012. 11:38 ] @
Desava se i zbog loseg ulja, a evo meni se desilo slicno pre jedno dva meseca na auto putu kod naisa, kada sam ubrzao bas negde do 130-140, ista situacija, samo sto je nabijalo ulje u motor i nisam mogao da ga izgasim dok nisam usporio i u 5. brzinu..


inace uvek sipam dobro ulje 505.01


A turbina se raspala, uzeo sam odmah od drugara polovnu sa otpada i zamenio u nisu.
[ Milojkovic @ 14.06.2012. 13:26 ] @
Pre nego sto se "raspala"imala je ona niz simptoma samo sto ti verovatno nisi na to obratio paznju.
[ Markoxxx @ 14.06.2012. 14:15 ] @
Imala je, mada ne toliko, auto je lepo isao, bas sam hteo kad se vratim sa tog puta da vidim sta se desava i da radim remont eventualno.. ali eto sta je tu je, ne stigoh do Cacka ;)
[ jnk @ 14.06.2012. 14:34 ] @
Biće dobro ako ti je samo turbina otišla. Neki su nakon toga morali generalnu da rade.
[ Boobec @ 14.06.2012. 21:57 ] @
Ja sam odradio remont moje, ociscen interkuler i danas sam napravio jedno 60km i sve ok, jos malo da izbaci preostalo ulje iz auspuha
[ Markoxxx @ 15.06.2012. 09:38 ] @
Bice da je samo turbina, proslo je vise od dva meseca, a presao sam 4-5k km od tada.. a ulje iz auspuha je izbacivalo sigurno 15 dana ;)
[ Zarko Silic @ 15.06.2012. 09:46 ] @
Ne mora da znaci. Neretko se posledice pojave nakon nekoliko meseci.

Najcesci problem prave sitni odlomljeni delovi peraja turbine i nekakvi drugi mehanicki delpvi koji se u pocetku vesto skriju u prostoru interkulera a kasnije dospeju u usisni prostor te na takav nacin naprave stetu.
[ Markoxxx @ 16.06.2012. 09:20 ] @
Interkuler je dobro ociscen, a i motor je otvaran, da se ocisti ulje... pa sad, sta bude bice..
[ Milojkovic @ 16.06.2012. 12:20 ] @
Ma teraj to i ne opterecuj se.
[ Reno4 @ 22.06.2012. 17:57 ] @
Remont može da se uradi kvalitetno, samo je pitanje da li to može u Srbiji. Možete da kupite remontovanu turbinu i od VW i od Audija, sa garancijom od dve godine, samo cena je paprena.