|
[ brane100 @ 10.06.2012. 21:40 ] @
| imam problem s kočnicama, golf 2 1600 cl dizel pedala koonice je mekana i propada do skoro polovine od:patosa do maksimuma;ima dovoljno ulja i ne gubi ulje,koče dobro sve 4 točka šta da pogledam i da to rešim par majstora nije moglo da mi to reši.hvala |
[ vladd @ 10.06.2012. 22:43 ] @
Kocnica treba da bude meka.
E sad, nijansa je koliko treba, a da nije nesto neispravno.
Moguc je neki mehuric vazduha u glavnom cilinru, ili za nijansu veca pohabanost glavnog kocionog cilindra. Takodje je moguc povecan zazor u osovini pedale kocnice.
Poz
[ ubimestruja @ 11.06.2012. 08:29 ] @
Zameni glavni kočioni cilindar.
[ Java Beograd @ 11.06.2012. 09:01 ] @
I dalje ne mogu da se načudim biserima sa "majstorima" koje susrećem na ovoj temi.
Citat: brane100: pedala koonice je mekana i propada do skoro polovine od:patosa do maksimuma;ima dovoljno ulja i ne gubi ulje,koče dobro sve 4 točka šta da pogledam i da to rešim par majstora nije moglo da mi to reši.hvala
Sačuvaj me Bože ovakvih majstora, i vozača kojima je outo "održavao" ovakav majstor ! Jer, čitav kočioni sistem na pomenutom vozilu, jednostavan je do krajnosti, lak za održavanje, i jeftin za popravljanje. Sa veoma malo truda, uz osnovno poznavanje auto mehanike kočioni sistem na ovom vozilu može se dovesti do perfekcije.
Zašto ovo pišem i kako mogu biti siguran ? Zato što sam ja kao ne-profesionalac lako i jednostavno održavao istovetan kočioni sistem na svoj prethodnim automobilima. Sa osnovnim alatom i osnovnim znanjem se lako i brzo mogu zameniti i pločice i pakne, i diskovi i doboši, i kočiona creva i kočioni cilindri (prednji, zadnji, centralni), i kočiona tečnost zajedno sa eventualno zaostalim vazduhom u sistemu. Pa kakav je to majstor koji ovo ne ume da uradi ?
[ vladd @ 11.06.2012. 09:41 ] @
I jeste i nije jednostavan. Odnosno, mnoge krpadzije ga i tretiraju kao izuzetno "jednostavan" za rad, ali nekoliko detalja su obavezne aktivnosti koje moraju da se odrade.
Zato je nezahvalno davati savete preko net-a, kada se ne zna sta se radilo i KAKO se remontovale kocnice.
G2 ima i regulator pritiska kocenja zadnjih tockova, zavisno od opterecenja, koji majstori najcesce "bajpasuju", odnosno, nepotrebno ga ostave na maksimalnom kocenju zadnjih tockova, i tada je zadnja kocnica "dobra"
i kada je auto rasterecen. Ali, maksimalno obaranje pritiska, cini pedalu meksom, a zadnji paknovi koce uvek maksimalnom snagom.
Sto je dobro za tehnicki pregled, i laznu sliku, ali blokirani zadnji tockovi u voznji, pri naglom kocenju, svakao nisu nesto sto treba doziveti i preziveti. To je jedan od uzroka izletanja golfova iz krivina, narocito po vlaznom asvaltu, i pri manjim brzinama, posto nasi vozaci vole da "pipkaju" kocnicu tek da se uvere da je prisutna. Pogotovo sto bar polovina G2 na Balkanu ima recimo samo zadnje gume lose, ako ne i sve cetiri..
NAravno, i ostatak sistema je raubovan, i trebalo bi imati predstavu o stanju i ponasanju i glavnog kocionog i servo sistema...
Poz
[ veselinovic @ 11.06.2012. 10:23 ] @
99% je problem samo u stelovanju zadnjih pakni.
Postoji procedura stelovanja ( prosao sam prije 15-tak godina kroz pakao).
Moraju se dici trouglasti klinovi skoro do maksimuma i tada bez pritiskanja nozne treba nasteolaviti rucnu kocnicu na 3 ili 4 zub.
Poslije toga nozna bude na vrh vrhova, i dobro koci.
Naravno pretpostavka je da je prije toga sve ostalo u redu ( vazduh u sistemu, glavni kocioni...)
[ pri3rak @ 11.06.2012. 10:47 ] @
Citat: vladd To je jedan od uzroka izletanja golfova iz krivina, narocito po vlaznom asvaltu, i pri manjim brzinama, posto nasi vozaci vole da "pipkaju" kocnicu tek da se uvere da je prisutna. Pogotovo sto bar polovina G2 na Balkanu ima recimo samo zadnje gume lose, ako ne i sve cetiri..
Sirotinja je i bogu teska, pogotovu kad je prati odsustvo razmisljanja. Identicna prica vazi i za sva ostala kola sa tzv petim cilindrom, lade, zastave etc ... Skorom sam cuo da su zadnje serije florida fabricki dolazile sa fenoxovim korektorom kocenja, a koliko su pomenuti dobri govori i to da ni jedan ne prezivi duze od jedne godine prosecne upotrebe. I sad mucenik sta ce da jednom godisnje prezivljava zurku ili da bajpasuje. Naravno odluci se za kraci i gori put
[ brane100 @ 11.06.2012. 11:18 ] @
hvala na pomoči svima za savete pozdrav
[ vladd @ 11.06.2012. 16:15 ] @
Citat: pri3rak: Sirotinja je i bogu teska, pogotovu kad je prati odsustvo razmisljanja. Identicna prica vazi i za sva ostala kola sa tzv petim cilindrom, lade, zastave etc ... Skorom sam cuo da su zadnje serije florida fabricki dolazile sa fenoxovim korektorom kocenja, a koliko su pomenuti dobri govori i to da ni jedan ne prezivi duze od jedne godine prosecne upotrebe. I sad mucenik sta ce da jednom godisnje prezivljava zurku ili da bajpasuje. Naravno odluci se za kraci i gori put :)
Sirotinja gine ravnopravno, bez izuzetaka.
Golf je imao dobre i pouzdane sklopove. Doticni "peti cilindar", u stvari bas regulator kocenja zadnjih tockova zavisno od opterecenja, je upravo jedan od vaznih sklopova na autu, tog tipa, lagan a sa jakim motorom, sa starinskim vesanjem..(zadnje vesanje je ionako "greda"", kao od poluprikolice..:))
Elem, sprava izgleda ovako(obratiti paznju na "brake balancer")
http://members.dslextreme.com/users/vwtuning/vwtuning4.html
Bajpasovati nesto ovako moze samo lud i bezobrazan majstor. Da bi mu bilo lakse da "radi" kocnice, da bi mogao na dizalici da ispusta vazduh...
Kada "brake balancer" radi, nemoguce je ispustiti vazduh iz zadnjih kocionih cilindara, dizalica mora da se postavi pod amortizer, da sabije rame i ukljuci balanser na maksimalno kocenje(kao kod opterecenog vozila).
I to nema puno veze sa "sirotinjom", kola kostaju, to nije stavka tipa popravke menjaca ili "polugeneralke", vec je rec o relativno jeftinim delovima, i SAMO o trudu i valjanosti onih koji se nazivaju "majstorima".
Poz
P.S
Ovde malo razvlace oprugu, zbog spustanja trapa, ali je dobro procitati post...
http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic=27064.0
[Ovu poruku je menjao vladd dana 11.06.2012. u 17:26 GMT+1]
[ ludidzora28 @ 11.06.2012. 19:37 ] @
Evo malo citam temu i to za zdnje tockove i peti cilindar, neko spomenu Zastavu... Inace je u pitanju Stojdza 2004 god. i desava se da pri skretanju na cupriju i kocwnjem prilikom toga hoce zadnji kraj da mi zanese. Ili na otvorenom, pogotovo na snegu, uvek prvo blokiraju zadnji tockovi. Posto sam to primetio zimus kad sam nazad stavio letnje a napred zimske, mislio sam da je zbog guma, posto dok su sve 4 bile letnje prvo su blokirali prednji, ako se ne varam... izvinjavam se sto ovako upadam ali da ne otvaram novu temu kad je vec pomenuta i Zastava...
[ Milojkovic @ 13.06.2012. 01:38 ] @
[quote] Java Beograd: I dalje ne mogu da se načudim biserima sa "majstorima" koje susrećem na ovoj temi.
Biser jeste ali nije ni prici onoj riznici bisera i dragulja koje nam je ne tako davno otkrio stovani forumski mudrijas gosn "Pisac"
[ seaboy @ 14.06.2012. 00:41 ] @
Moj skromni doprinos temi... Vozim prilicno cesto izmedju ostalog golf 2, takodje isao kod kvazi majstora koji su radili kocnice, i nista nije bilo od posla dok nisam uzeo stvari u svoje ruke... Moje misljenje je da su dobos kocnice nesto najdebilnije sto je covjek izmislio i primjenio na automobilima, sto zbog grijanja, slabog kocionog dejstva, relativno slozenog mehanizma, i mnogo cega drugog . Kocnica mi je "hvatala" malo kasnije, i uzrok je bio u zadnjim dobosima. Nemam prilog u obliku slike da malo bolje pojasnim, pa cu pokusati ovako rijecima.. u zadnjim dobosima se nalazi "klin" koji sluzi za automatsko stelovanje pakni, pri cemu kocione obloge moraju biti tik uz dobos ako je sve u redu... skinuo sam tocak i dobos, pozvao druga da lagano stiska kocnicu i zapazio da kocioni cilindara pocinje da gura lijevo i desno pakne, pri cemu treba odmah da upada klin u predvidjeni otvor, ali se to nije desavalo, tek dosta kasnije... problem lezi u tome da od hiljada puta dizanja rucne kocnice, napravi se udubljenje u metalnoj plocica koja "gura" paknu, pri cemu se stvara luft, koji kasnije pravi problem tako sto ne povlaci prilikom stiskanja kocnice istu plocicu, koja potom pravi prostor u koji upada klin. Prilicno konfuzno, ali moze da se shvati u cemu je problem, kada se ovo isto proba... Promjenio sam te "plocice" vjerujem da imaju drugi naziv koji ne znam, i kocnica hvata odmah... Inace dodao bih da je ovaj golf koji ja vozim uvezen 2004 direktno iz Njemacke, i nije imao zadnji peti ventil... da li postoji varijanta da ga nije uopste ni imao ili ga je neko naknadno skinuo.
Pozdrav
[ Milojkovic @ 14.06.2012. 01:35 ] @
Kocnice kako ih vi nazivate "sa dobosima" (bubnjevima talambasima i timpanima) nisu najdebilnije resenje koje je covek izmislio i primenio na automobilima.
Rucna kocnica koja radi na principu paknova uvek je jaca i snaznija pa i dugotrajnija u odnosu na sistem koji imaju disk kocnice sa kocionim celjustima.Sistem jeste star ali nije uopste los cak sta vise jos uvek je to dobro resenje.
Problem dakle nije u sistemu nego je u vozacima koji vrlo cesto taj sistem ne odrzavaju ili to rade polovicno pa se zato i desavaju problemi.Koliko se puta desilo da se "zaboravi" ili se ne spusti do kraja rucna kocnica a to se primeti po vrlo cudnom mirisu i sijanju zadnjih tockova" a svetlo sam ugasio..majstore gdi se nalazi taj prekidac da iskljucim svetlo na zadnjim tockovima da mi ne crkne kamulator....."
Posle takve avanture sa usijavanjem retko ko i pomisli da bi se tu moglo nesto rastelovati ili ne daj boze pokvariti jer mu se to zaboga desilo vec ko zna koliko puta i nije bilo nista....mislim nije nista otpalo niti se zapalilo a auto se jos uvek moze kotrljati.
Zamena kocionog ulja svake druge godine ta ajte molicu vas ( strana i nepoznata rec na ovim prostorima) kao i kvalitet istog ( i dalje se kupuje UK 2 ulje a ti vraziji dotovi broj 3 4 ili 5 su bas neka izmisljotina koja bogami kosta mnogo vise od UK 2 i zato mi ti trgovce i majstore ne mudruj nego sipaj to UK 2 ulje jer mi je i ono skupo te dotove ja ne kupujem ni po cenu zivota bog te mazo to malko ulja da kostam ko deset flasa piva.....: ) E to sve sto se uspara i skarabudzi znacajno utice na pouzdanost ovog sistema .Neretko se servis (uglavnom pred tehnicki pregled) zasniva samo na smirglanju paknova koji su vec istroseni ili na lepljenje kojecega sto ce da pripomogne da se isti prodje ako se vec ne moze platiti jedna crvena da cika na tehnickom malko zazmuri na kocnice koje "ne hvataju".Ima i entuzijasta koji na oslonce paknova vare neke platne ili matice da bi se isti "priblizili" frikcionoj povrsini , dobose obradjuju na svakojakim strugovima pa i onima za drvo koji imaju lufta a rezultati obrade su u toleranciji od par milimetara pa do par santima ..ih kanda je ispalo malko jajasto al to ce da legne...za jedno par kilometara ( puta 100.000.Ali tu nije kraj mukama, sajle rucnih kocnica kad korodiraju ili ne daj boze puknu i iscupaju se iz buzira se nastavljaju sa zicama a kocione cilindre koji procure samozvani strucnjaci 'remontuju" tako sto dodaju neke podloske ispod gumica namotavaju konce ili staniol od cigaret paklica i trista cuda koje sam imao prilike da vidim a zdrav ih razum ne moze ni zamisliti.Kad nista od toga ne pomogne cilindar se" Plombira" sa cokovima ili sa nekim meksim drvetom a drska od metle za ciscenje je uvek pasent i sam je bog stvorio za tu namenu jer kad je ulje okvasi ona zabrekne.....E kad se posle svih tih silnih budzevina kocnica pokaze kao nepopustljiva i istrajna da ne koci onda krenu salve psovki i komentara tog tipa da je to najgluplje resenje ... ih .da ne divanim vise.
[Ovu poruku je menjao Milojkovic dana 14.06.2012. u 02:48 GMT+1]
[ vladd @ 14.06.2012. 10:56 ] @
Dobos kocnica je gotovo genijalno inzenjersko resenje. Narocito za automobilsku industriju, ali do odredjenih limita.
Principijelno, paknovi nalezu na povrsinu na maksimalnom precniku, i sa minimalnom povrsinom ostvaruju maksimalni efekat. Sto je i smisao inzenjerskog projektovanja. Dobos je od velike mase materijala, velike inercije i sposobnosti za akumulira tiplotu. Kocioni sistem je u velikoj meri zasticen od spoljnih uticaja, labirintskim zaptivanjem.
Naknadno su zahtevi auto industrije otisli u ekstravagantnom smeru i prema velikim troskovima i nepotrebnim zahvatima(tipa porodicno vozilo ili vozilo za kratkotrajne relacije sa 150ks i brzinama preko 200km), pa je disk kocnica izokrenula konstrukciju na veliku povrsinu kocenja sa velikom silom na opsegu precnika. Uz vece mogucnosti povecanja snage kocenja u manjoj zapremini, pa makar uz veliki kompromis da kociona povrsina bude izlozena ambijentu.
Tako da se ne moze bas reci da je dobos idiotluk, ali kao i svaki masinski sklop, iako vrlo robustan, zahteva odredjene(siroke) tolerancije sklopova, zahteva odredjenu(strucnu) negu i zamenu delova...
Sto se tice konkretnog VWMK2, moguce je da u nekoj seriji i nije bilo konkretnog regulatora sile kocenja, uz drugaciju instalaciju i glavni kocioni cilindar, sa drugacijom regulacijom kocenja napred-nazad...postoje varijante regulacije 60-40 ili 70-30, sa prostim razvodnikom, koji ima redukciju pritiska u instalaciji, manjim promerom otvora...
Poz
[ edi maj @ 16.06.2012. 20:08 ] @
Citat: seaboy: ... Promjenio sam te "plocice" vjerujem da imaju drugi naziv koji ne znam, i kocnica hvata odmah...
Je li se misli na ovu "pločicu"
[ pri3rak @ 17.06.2012. 18:54 ] @
Citat: vladd:
Doticni "peti cilindar", u stvari bas regulator kocenja
Jeste, zapravo nigde i nisam rekao da nije
Citat: vladd: Da bi mu bilo lakse da "radi" kocnice, da bi mogao na dizalici da ispusta vazduh...
Kod nekih da, ali postoje vozila koja sa sobom nose i druge probleme.Konkretno nemogucnost, ili jako tesko nalazenje upotrebljivih korektora kocenja. Npr lade pate od toga. U gro slucajeva se nalazi po zlu poznat fenoxov aluminijumski korektor koji neretko ima vreme poluraspada od par nedelja (pre nego li se gumice "rastvore" u ulju), a nije mu strano ni da dodje fabricki neispravan (nerazbusen).
E sad kad mucenik stavi na jednu stranu tasa konstantni "sex" sa korektorom, ili bajspas, on se odluci na bajspas ... Im cak i likova koji blokiranje zadnjih tockova resavaju ugradnjom "predimenzionisanih" guma, pa namesto 165 stave 195 ...
Citat: vladd:
I to nema puno veze sa "sirotinjom", kola kostaju, to nije stavka tipa popravke menjaca ili "polugeneralke", vec je rec o relativno jeftinim delovima, i SAMO o trudu i valjanosti onih koji se nazivaju "majstorima".
Nekome ko vozi auto koji ceo realno ne vredi vise od par stotina evra je i 15 evra cifra ... Tvrdnja da voznja automobila sa sobom nosi troskove, da to nije pravo vec vise privilegija jeste tacna, i svakako da se slazem sa tobom, ali mislis li da u proseku nase sredine preovladjuje racionalno razmisljanje? Ja nesto ne verujem
[ vladd @ 17.06.2012. 22:25 ] @
Na Balkanu nista nije realno, uglavnom je imaginarno. Cak i kada domacin sa autom od 300€(kojeg ceni jedno1500 ), ustedi doticnih 15 evra, moze mu se desiti da imetak zavrsi u jarku.
Preporucujem da stede na rakiji i cvarcima, zdravije je i bezbednije, popice litru manje i pojesce kilo manje, ali ce biti bezbedniji u saobracaju.
Peti cilindar, regulator ili samo prigusnica, lako se remontuju ili menjaju, a inace su vrlo dugotrajne komponente, samim tim i isplatljive za "akciju".
Poz
[ seaboy @ 17.06.2012. 23:06 ] @
Edi maj, to je ta plocica... Sto se tice dobos kocnice kada sam iznio kritike na njen racun, prije svega sam mislio na relativno slozen sistem koji zahtjeva odrzavanje, i gleadjuci u odnos sa disk kocnicom smatram da je autsajder totalni... sto zbog slozenosti opruga i oprugica, stelovanja, sto zbog loseg hladjenja, itd...
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|