[ MatezYU @ 13.06.2012. 09:36 ] @
U pitanju je punto2 1.2 8v.
Kada radi na leru, osete se blage vibracije a prilikom voznje na nekom usponu oseti se ponekad blago trzanje.
Majstor mi je rekao da moram zameniti bobinu, kablove i svecice.

Ako sam dobro video, punto ima 2 bobine.
Planiram ovih dana da kupim rezervne delove pa sam naisao na veliku razliku u ceni izmedju proizvodjaca.
Na primer Bobina 10302/1 Meat & Doria 2260251 je oko 1000din dok je Bobina 9.6046 Facet 226025 oko 2500din.

Takodje kablovi za svecice Kablovi svećica F-26 / F-20R Flasch 2260495 su oko 1000din i Kablovi svećica 4.9451 Facet 2260491 oko 2500din.

U cemu je razlika i kakva je to firma Meat & Doria?
[ Java Beograd @ 13.06.2012. 09:54 ] @
Prema tvojim rečima, deluje kao da je majstor onako, odokativno odvalio: "bobinu, kablove i svećice".
- Svećice su svakako potrošan deo, i treba povremeno da se očiste i koriguje zazor elektroda, i naravno treba da se zamene posle odreženog broje kilometara.
- Kablovi nisu potrošan deo. Menjaju se ako su oštećeni, iskrzani, ako se izolacija preterano ukrutilia, ako su krajevi pohabani i slično.
- Bobina je trajan deo, koji najčešće nadživi auto. Naravno, može da se "pokvari" (namerno pod navodnicima) tj. pregori, ili da eventualno popusti neki deo unutrašnje izolacije.

Ako majstorskoj izjavi "nova bobina, kablovi i svećice" nije prethodilo merenje parametara bobine ( http://www.google.com/?q=how+to+test+ignition+coil ) onda ti iskreno savetujem da se pre bacanja u trošak posavetuješ i sa nekim drugim majstorom, jer problemi koje si naveo mogui da budu najrazličitije prirode.
[ Nocni @ 13.06.2012. 09:58 ] @
Velika je vjerovatnoca da je u pitanju pocetak kvara motornog compa jer im je to boljka... Ode drajver za okidanje te bobine i za sad, gubis varnicu samo po nekad...
Treba uraditi dijagnostiku i vidjeti koju bobinu prijavljuje, onda obrisati greske i napraviti rokadu tih bobina koje su na autu... Provozati dan - dva i ako prijavljuje opet istu bobinu onda je 100% do hibridnog compa jer ne mogu obje bobine da se pokvare istovremeno.
Ako je to u pitanju to se takodje popravlja i ne treba da kupujes novu bobinu... nije bas jeftino jer majstor koji to zna i moze kvalitetno da popravi ne moze da bude jeftin...
[ MatezYU @ 13.06.2012. 10:00 ] @
Svecice sam menjao pre 15 hiljada km.
To se desavalo i nakon zamene svecica.

Kablovi su menjani pre 2-3 godine.
Jedino bobine nisu menjane.

Motor je malo mastan na zaptivacu glave.
Da nije mozda to problem?
[ MatezYU @ 13.06.2012. 10:02 ] @
Meni se ovi simptomi javljaju vec dosta dugo. Presao sam oko 40 hiljada vec.
[ botr @ 13.06.2012. 10:05 ] @
Meat&Doria delovi koji imaju oznaku broj/1 su kineski, prema recima coveka iz "Auto ricambi-ja". Dakle, treba ih izbegavati i s razlogom su jeftini.
[ bakara @ 13.06.2012. 10:53 ] @
Citat:
MatezYU
Majstor mi je rekao da moram zameniti bobinu, kablove i svecice.

Ovakvi majstori su najbolji....najbolje da zamenis sve da on ne mora da razmislja.
To trzanje je rekao bih cesto kod punta (bar sudeci po forumima)
[ Nebojsa Milanovic @ 13.06.2012. 10:59 ] @
Imam Punta sa tim motorom, samo sa 75 KS, i pre neki dan sam zbog prekida promenio kablove.

Problem je kao rukom odnešen, moguće da je i kod tebe to, jedino vodi računa da kupiš originalne kablove koji su dosta bolji a samo nekoliko stotina dinara skuplji od falševa.
[ Java Beograd @ 13.06.2012. 11:13 ] @
@matez
- Pogledaj kako izgleda kapa razvodnika paljenja. Izvadi je, obriši (operi, osuši) i potraži eventualne naprsline ili druge znakove dotrajalosti. Ukoliko nađeš takve znakove - zameni kapu razvodnika.
- Vizuelno prekontroliši rotor ("palac") razvodnika. Ukoliko je istrošen - zameni ga.
- Obriši tj. očisti sve kontakte voskonaponskih kablova: na bobini, na kapi razvodnika i naravno na svećicama. Zaštitne gumice treba da su cele, a kontakti potpuno čisti, uz mesingani sjaj. Kontakt sprejom i / ili WD40 sprejom isprskaj kontakte
- Vizuelno pregledaj kablove. Očisti ih, obriši (operi, osuši) i potraži eventualne znakove dotrajalosti izolacije, i tek ako takve nađeš onda menjaj. Inače, kablovi - k'o kablovi "obična deblja bakarna žica u debljoj izolaciji". Nema tu šta da se pokvari. Kontaktni su uzrok 99% problema.

Kod viskononaponskog dela instalacije važi "čistoća je pola zdravlja". Veoma ju je lako održavati, a može biti uzrok brojnih problema.

[ Zarko Silic @ 13.06.2012. 11:14 ] @
Kod Fiata sa Marrelli (onaj mali ECU, velicine kutije cigara) sistemom menja se sve: ECU, kablovi, svecice i obe bobine.

Kosta oko 400 eura.


... i onda ste mirni narednih 150.000 km.


Sve drugo je krpljenje po principu: drzi vodu dok majstori odu.

P.S. Ako je u pitanju "veliki" Marrelli onda se ECU ne menja.
[ Nocni @ 13.06.2012. 11:48 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic: Imam Punta sa tim motorom, samo sa 75 KS, i pre neki dan sam zbog prekida promenio kablove.

Problem je kao rukom odnešen, moguće da je i kod tebe to, jedino vodi računa da kupiš originalne kablove koji su dosta bolji a samo nekoliko stotina dinara skuplji od falševa.


Mi ovdje, kao sto se vidi iz naslova, govorimo o puntu 2 (skoljka 188) sa motorom 1.2 sa 8 ventila (kakav i danas proizvodi zastava).
Ne postoji takav punto sa 75 konja... postojao je stari (skoljka 176) sa 75 konja ali nije im ista elektronika...
U ovom novijem, o kojem ovdje pricamo, je hibridni ecu... za njegovu popravku potreban je mikroskop, ultrazvucna lemilica, alat za flesovanje i jos po malo znanja, iskustva itd...
U svakom slucaju ovo je bolje za tebe, kao sto je Zarko objasnio, stari punto nije imao ove probleme sa motornim compom...
[ MatezYU @ 13.06.2012. 12:19 ] @
Da napomenem da auto ima ugradjen sekvent plin, ali je ponasanje identicno i na plinu i na gorivu.

Bio sam pre godinu dana u servisu i nakacili su ga na komp.
Nisu nista cudno primetili, jedino da je u usisnoj grani nesto veci pritisak kada motor radi na leru ali nisu znali da kazu zasto je to tako.

Sta predlazete da zamenim za pocetak kablove svecica?
[ MatezYU @ 13.06.2012. 12:28 ] @
Probacu prvo kao sto je rekao Java
[ Nocni @ 13.06.2012. 12:31 ] @
To ti je pogresno jer je on govorio o nekakvoj kapi razvodnika i o nekim glupostima i rotorima koje taj motor nema.
Ovo sto on kaze da radis mozes ali na nekom drugom autu
Vec sam napisao sta treba prvo uraditi i sta najmanje kosta...
[ MatezYU @ 13.06.2012. 17:47 ] @
Drugi majstor kaze da nista ne diram...
Kaze, teraj tako i ne diraj nista.

Citat:
Zarko Silic
P.S. Ako je u pitanju "veliki" Marrelli onda se ECU ne menja.


Kako mogu znati da li je veliki ili mali?

U pitanju je punto 2000 godiste 1.2 8v.
[ bakara @ 13.06.2012. 20:25 ] @
Citat:
Zarko Silic: Kod Fiata sa Marrelli (onaj mali ECU, velicine kutije cigara) sistemom menja se sve: ECU, kablovi, svecice i obe bobine.

Kosta oko 400 eura.


Kako mislis sve?
Nije valjda sve odjednom da crkne?
[ Zarko Silic @ 13.06.2012. 20:42 ] @
Obicno otkaze sve skoro odjednom.

Prvo probije kabel od svecica koji povuce bobinu (bobina ume i sama od sebe da probije) i na kraju kvar se prosiri (prenese) na ECU.


Vecina vlasnika automobila se kod prve manifestacije kvara, ponasa u skladu sa ovakvim savetom:

Citat:
Drugi majstor kaze da nista ne diram...
Kaze, teraj tako i ne diraj nista.



Nakon ceka gotovo redovno nastupi kvar od 400 i kusur eura.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------

veliki ECU:




Mali ECU:


[ MatezYU @ 14.06.2012. 08:31 ] @
Dobro, dobro, ali sta sad ja da radim...

Realno, auto mi ne vredi vise od 2000e i sada da ulazem u njega 400e, u nesto u sta nisam ni siguran da ce resiti problem, mislim da se ne isplati...
Auto se ponasa ovako vec 3 godine. Otkako sam ga uzeo, osete se sitne vibracije na volanu dok auto radi na leru i to je to. Ponekad malo trgne kada vozim na usponu ali to je jedva primetno. Motor ima snagu, malo trosi, nije bilo nikakvih vecih problema...

Radi preventive, odem u ovl.servis. i oni posle komp. dijagnostike kazu da je sve u redu, da nema nikakvih gresaka jedino da je nesto veci pritisak u usisnoj grani kada radi motor na leru i da nista ne diram - da se ne isplati cackati.

Odem jos kod dva majstora, jedan bez gledanja kaze da menjam sve zivo, bobinu, svecice, kablove...
Drugi kaze da nista ne diram i vozim tako.

Mislio sam da ako je u pitanju neka sitnica (bobina, kabel..) zamenim deo novim, ali ovako... Osecam da je to bunar bez dna i bacanje para na nesto sto ne vredi.
[ Zarko Silic @ 14.06.2012. 10:08 ] @
Sta ces ti uraditi ne znam? Mogu ti samo reci sta bih ja uradio:

Promenuo bih prvo svecice (original, nikako bilo koje) i stavio bih nove kablove.

Kasnije bih presao na 2. korak. Promenuo bih obe bobine, a posle: kako Bog pomogne.
[ MatezYU @ 17.08.2012. 12:29 ] @
Promenio sam svecice, stavio NGK.
Kupio nove kablove svecica i zamenio.
Nista se nije promenilo i dalje trza na leru.
Jedino sto smo primetili prilikom zamene svecica da je prethodni majstor pretegao svecicu na prvom cilindru i da je zeznuo navoj i sada ne moze da se uvrne do kraja svecica.
Rekao je majstor da nije strasno ali nije mogao do kraja da je zatekne sa kilo kljucem...
Mozda zbog toga trza?
[ kristina990 @ 18.08.2012. 13:23 ] @
može biti ako svećica nije propisno uvrnuta da propušta kompresiju,....
stvarno čitam na netu se mnogi žale na oštećen navoj od strane nazovi majstora-ključem se svećica samo zateže i otpušta,a uvrće se i odvrće prstima dok je motor hladan...
stvarno onaj ko shebe navoj na svećici mora biti retardiran ili namerno kvari auto i naručuje sebi dodatni posao....
[ Milojkovic @ 18.08.2012. 13:52 ] @
Navoj se nasjcesce pokvati zbog nekvalitetne svecice na kojoj je los navoj ili zbog neadekvatnog momenta stezanja.Na mnogim novijim automobilima vise nije moguce zameniti svecicu bez adekvatnog alata koji je specijalno namenjen samo za taj motor i taj model svecice koji je u isti ugradjen .Takve alate mnogi majstori nemaju a oni koji ih imaju adekvatno to i naplate pa se musterije dovijaju na razne nacine da to improvizuju i u tim pokusajima obavezno se pokvari navoj i tad odlaze kod majstora sa pricom da nisu nista dirali u nadi da ce uvaliti kukavicije jaje da neko drugi ispravlja tu njihovu brljotinu.Ukoliko se svecica ne moze odvrnuti normalnom silom uopste ne pokusavam dalje bilo sta nego dajem predlog za skidanje glave i istu saljem na remont u masinsku radionicu koja ce se tim poslom baviti i naravno taj zahvat naplatiti.Ko na to ne pristane ,molim lepo posao se prekida ,neka se onda sam pozabavi sa tim problemom.
[ pajapop @ 21.08.2012. 21:17 ] @
Citat:
MatezYU:
Promenio sam svecice, stavio NGK.

Jedino sto smo primetili prilikom zamene svecica da je prethodni majstor pretegao svecicu na prvom cilindru i da je zeznuo navoj i sada ne moze da se uvrne do kraja svecica.
Rekao je majstor da nije strasno ali nije mogao do kraja da je zatekne sa kilo kljucem...
Mozda zbog toga trza?

Pa ako si imao "trzanje" odmah nakon te zamene svecica, onda je moguce da je zbog toga, mada bi se moralo cuti i neko "puckanje" iz tog cilindra u motornom prostoru. Ali postoji i jedna veoma prostva stvar koja je moguce da se desi a koju mnogi majstori previdjaju, jer se ne unose u problematiku: mozda imas problem sa dovodom goriva iz rezervoara zbog delimicno zapusenog oduska na rezervoaru. Odusak mora biti prohodan da se ne bi svtarao vakuum u rezervoaru. Proveri to!
[ MatezYU @ 21.08.2012. 21:23 ] @
Trzanje se desava otkako je auto kod mene.
Ugradio sam plin prosle godine i dalje trza (bez obzira na benzin / TNG).
Trzalo je i pre i nakon promene svecica.
Na TNG malo vise trza nego na benzinu.
[ botr @ 21.08.2012. 21:24 ] @
Ja sam imao problem s cepom, koji nije pustao benzinska isparenja. Je l fijuce kad se skida cep?

PS

Jesi li proveravao protokomer i lambdu?
[ pajapop @ 21.08.2012. 21:52 ] @
Citat:
MatezYU:

Na TNG malo vise trza nego na benzinu.

Normalno da ce na gasu da trza vise, jer gas ima manju energetsku vrednost, pa se svi nedostaci lakse uocavaju. To ti je gotovo sigurno do struje. Vidi jos sa tim bobinama, one znaju da "varaju". Reskiraj i promeni ih, ja sam na Mazdi skoro menjao i bobinu i komutator, a kvar je bio na bobini. Ima u nekim mojim postovima nesto o tome na slicnim temama.
[ Milojkovic @ 21.08.2012. 22:56 ] @
Ako trza plovak onda treba da udaris kontru i da vadis napolje jer se sigurno nesto zakacilo.