[ Nemanja @ 13.06.2012. 11:35 ] @
Pozdrav svima!

Jedno pitanjce : mogu li ja auto na slovenackim tablicama, ja sam vlasnik, da poklonim ocu koji je u Srbiji, i kako ide procedura tom prilikom za carinu i porez ?


Hvala unapred!

Nemanja



[ Nocni @ 13.06.2012. 13:20 ] @
Procedura je ista kao da ga tata kupuje od nepoznatog lica...
Kada je obrnut slucaj i otac poklanja sinu onda postoje neke sitne povlastice vezane za carinu koja je i inace bez pdv-a mala.
[ Zarko Silic @ 13.06.2012. 14:58 ] @
To je tako mozda u CG, ali kod nas u Srbiji se takav poklon tretira identicno kao da je rec o kupovini od nepoznatog lica, bez obzira da li je u pitanju otac ili sin kao poklonodavac.

Procedura moze biti samo komplikovanija ako se uvoz radi preko poklona.
[ Nemanja @ 13.06.2012. 15:13 ] @
Znaci, prvo otac da iskesira onda mozemo da pricamo :D

U sustini nista ne bi dobio time, samo bih zakomplikovao...
Hvala na odgovorima!



[Ovu poruku je menjao Nemanja dana 13.06.2012. u 16:27 GMT+1]
[ Nocni @ 13.06.2012. 15:19 ] @
Zarko, kod nas je carina 2% a na vozila sa euro 5 motorom se ne placa. Znaci za auto od 10.000 carina bez pdv-a je 200 €. Mozes misliti sad kad ti daju nekakvu povlasticu, jer kao nasa dijaspora pomaze svoje u zemlji, pa ti od tih 200 € carinu smanje na 160 €.
Znaci popusti su samo deklarativni a sustinski je vaznije biti dobar sa nekim od carinika... pdv naravno ne oprastaju ni svome ocu

Povlastica kad je u pitanju poklon od sina koji poklanja ocu nikad nije ni bilo cak i kad je vozilo na domacim tablicama.

P.S. Ima li jos uvijek onih opcija sa ekonomskim tablicama ako npr. sad Nemanja otvori predstavnistvo svoje slovenacke firme u Srbiji pa registruje auto na neke privremene tablice koje tata moze da vozi?
[ Zarko Silic @ 13.06.2012. 15:46 ] @
Ima, ali se to ne isplati raditi jer je bas tako kako si napisao. Carina i dazbine nisu vise kao nekada.
[ inobradovic @ 13.06.2012. 16:53 ] @
zare moram te malo ispraviti, jedan drugar hoce da uveze golfa 4 iz ch,
1.6 16v karavan 6.1.2004 znaci samo 6 dana u 2004 sa 270oookm i cuknut u krilo i carina i porez je oko 1400 evra, a to nije mala cifra za takav auto po meni prevelika.
[ Zarko Silic @ 13.06.2012. 17:19 ] @
Treba ga cariniti na drugom mestu. Mislim da je to prevelik iznos.

Carina je 2,5% + 18% pdv na katalosku vrednost vozila koja moze da varira ali ne toliko. Inace, u Srbiji su najjevtiniji auti od zemalja u okruzenju. Kako novi tako i polovni.

Voznja na "crne" tablice moze biti isplativa samo za vozila velikih zapremina i potpuno nova, a i to je pitanje koliko je to isplativo.

Uostalom, broj takvih tablica na drumovima jasno govori o tome koliko se isplati.
[ aleksandarzz @ 15.06.2012. 17:17 ] @
Citat:
Treba ga cariniti na drugom mestu. Mislim da je to prevelik iznos.

Carina je 2,5% + 18% pdv na katalosku vrednost vozila koja moze da varira ali ne toliko

Nisam siguran da može da dobije EUR u Švajcarskoj, tako da je carina 12,5%+PDV, što izadje oko 33%. Švajcarski katalog je dosta skup, tako da je iznos možda realan. Svakako, treba proveriti još na nekom mestu. Ja mogu da izračunam koliko bi kod mene izašla carina, ali za tačan račun je neophodna šifra iz saobraćajne.
Da ne bude zabune - carina se ne plaća na katalošku vrednost, već na iznos koji je naveden u fakturi ili ugovoru. Ukoliko taj iznos odstupa od cene po katalogu, onda carina uvećava (umanjenja se ne rade) carinsku osnovicu i to uvećanje može da bude osetno veće nego što je kataloška vrednost. Zato je pre uvoza neophodno naći špeditera i konsultovati se sa njim oko cene koju treba upisati u ugovor ako je moguće.