[ PedjaZ @ 23.06.2012. 17:41 ] @
Pokusavam da pronadjem odgovor na netu ali mi ne ide.
Kolika bi trebala da bude duzina varnice od bobine ka masi kada se rucno prekida platina?
Da li je 5mm dovoljno ili bi trebalo da bude vise (posle 5mm vec nestaje varnica) ?
[ vladd @ 23.06.2012. 18:02 ] @
Nemoguce je naci(osima nakon ovog odgovora) podatak, posto je krajnje neupotrebljiv, da ne kazem prosto nebitan.

Kod varnice je bitno par stvari, i probojni napon i "zapremina" varnice, odnosno kolicina energije pri pripaljivanju smese.

Sam probojni napon ima nekog znacaja, ali nije jedini. Mala struja varnice takodje moze da pravi probleme, iako je napon dovoljan.

Obicno se razmatra oko 3kV po milimetru(pa je doticnih 5mm otprilike neki napon..otprilike preko 15kV..a koliko preko , ko zna..) u "vazduhu", odredjene vlaznosti..pritiska...
Takodje moze da postoji i varnica na vecoj razdaljini, zbog visokog napona, ali nije uspela da napravi vidljivu plazmu, zbog male struje.

Podatak o ponasanju svecice se najbolje osmatra osciloskopom i visokonaponskom sondom, dok je svecica u normalnim uslovima rada. Dijagram dovoljno(i previse) govori o stanju sistema.

Tako da "otvorene" probe znace samo da bobina daje "neki" visok napon na atmosferskom pritisku...

Poz
[ PedjaZ @ 23.06.2012. 20:45 ] @
Hvala Vladd na detaljnom objasnjenju.
[ pajapop @ 30.06.2012. 08:42 ] @

Dzaba ti sve moguce informacije o bobini, pomoci nema sem da se menja u kompletu sa komutatorom, a i komutator sa bobinom. Moze i posebno, ali novi deo sa starim, cesto nije komparativan, jer vremenom ispravan deo gubi odredjene karakteristike pa je u vecem disbalasu sa novim, dolazi do odredjenih "trpljenja", i ponovo dolazi do kvara. E sad cena je problem, zavisi od modela kola. Mene na mazdi 323 to zadovoljstvo je kostalo 8000. a vec mi se to jednom desilo pre 20000 km. Toliko o kvalitetu rezervnih delova, inace originalni delovi su trajali 300000 km.
[ Milojkovic @ 02.07.2012. 17:40 ] @
Uvek je bilo i ostalo koliko para toliko muzike.Nepouzdani i neprovereni proizvodjaci rezervnih delova po meni skupo naplacuju te svoje delove koji su samo naizgled jeftini i povoljni.Coveku sam tri puta menjao modul paljenja(kinesko smece) otprilike na svakih 20.000 km ( koje je on kupovao) dok ga na kraju nisma ubedio da kupi Denso modul koji je do sad odradio preko 80.000 km a cena mu je bila veca za nekih 70 evra naspram kineza koji je kostao 60 evra.Kad obican covek uporedi 60 evra sa 130 izgleda mudro kupiti jeftiniji deo ali se to kroz eksploataciju pokaze kao pogresan proracun.
[ pajapop @ 02.07.2012. 22:38 ] @

Pored Mazde imam jos jedan auto, koji vozim svaki dan, i na njemu imam Lukasov komutator koji sam kupio za vreme "Ante Markovica", i prenosim ga s kola na kola. Do sad je izdrzao preko 270000 i dalje se vozi. A za Mazdu, nemam sta da biram, u servisu sta ti daju i to je to, mislis dobro je kad ono... Sad sam prvi put menjao kugle i spone posle 320000 km, i pitam majstora koliko ce ove da traju a on rece " ni priblizno"
[ Milojkovic @ 06.07.2012. 02:02 ] @
Varnicu izmeriti mozes uz pomoc prirucne tehnike bez alata.
[ vladd @ 06.07.2012. 08:47 ] @
Ili objasni ili da brisem. Objasni sta je to "prirucna tehnika", sta je "alat"(bez koga se moze) i sta bi se merilo kod varnice.

Poz
[ pajapop @ 06.07.2012. 19:42 ] @

Sto se tice merenja varnice bobine, moram da se ponovo umesam. Kad sam imao kvar na sistemu paljenja, imao sam varnicu koja je bila nekvalitetna. Kvar na komutatoru i na bobini daju isti simptom. Pre nego sto sam se upustio u kupovinu, da bih znao sta bi kupio, merio sam primarni i sekundarni kalem na bobini pomocu ommetra.. E sad, svaka bobina za odredjeni auto cak i za razliciti model istog, ima neke svoje karakteristike, koje se moraju znati, a do tih podataka se dolazi pazljivim citanjem knjige tehnickog odrzavanja za taj automobil. Tako na primer, za moju Mazdu 323, B6 motor benzin-karburator, otpor na primarnom kolu iznosi od 0,81-0,99 oma, a na sekundaru od 10-16 Kilooma. Moje izmerene vrednosti su se kretale u tim granicama. Zakljucio sam da mi je komutator pokvaren pa sam ga kupio, zamenio, a problem je bio isti. Vratio sam se u prodavnicu, kupio novu bobinu, i auto je planuo kao besan. Iako sam "pukao" kolko sam pukao, bio sam sretan kao malo dete,eeeeee, radiii!!!! Stvar je u tome sto merenje otpora nije isto kad je bobina van opterecenja i sa opterecenjem. Ne vredi eksperimentisanje, mi tu nista ne mozemo sem da kupimo nov deo.