[ Stankosava88 @ 02.07.2012. 18:43 ] @
Ugradio sam prije 10 dana nov set kvacila (SACHS) u Golf-u 2, 1,6 benzin. 88 god. E sad interesuje me pozicija papucice kvacila, kako je najbolje da "hvata" i kako treba sajla kvacila, tamo na mjenjacu da bude nastelovana (nije samostelujuca). jer jedni kazu treba da ima vise lufta, pa da odvaja pri dnu, ali mi onda papuca u kabini landara, sto mi djeluje glupo da bi bilo ispravno...jer u ni jednog auto to nisam vidio, dok drugi kazu da treba da bude zategnutija, da tog lufta (praznog hoda) nema, ali mi onda odvaja skoro pri vrhu papucice. Sta, kako, da cujem od onih za koje se nadam da znaju...
[ Bajka @ 02.07.2012. 18:59 ] @
Oko 2cm lufta na pedali.
[ Stankosava88 @ 03.07.2012. 14:06 ] @
Ma druze to mi djeluje totalno glupo, da papucica landara u prazno... Jedina solucija izgleda je da skratim sajlu za onoliko koliko ima lufta na papucici da bi hvatalo na sredini hoda posto ovako bez lufta hvata na vrhu sto mi je totalno bezveze, nemam osjecaj pri pustanju kvacila
[ Bajka @ 03.07.2012. 18:50 ] @
Povratna opruga treba da resi landaranje pedale.
[ Stankosava88 @ 04.07.2012. 15:17 ] @
ako je tako onda od opruge nije nista ostalo
[ Bajka @ 04.07.2012. 18:51 ] @
Poluga kvacila na menjacu, na koju kacis sajlu,
teba da ima oprugu koja je uvek vraca u
pocetni polozaj. Tako drzi sajlu zategnutu
i druk lezaj odvojen od korpe kad ti noga
nije na pedali kvacila.
[ Milojkovic @ 04.07.2012. 22:17 ] @
Ukoliko ima previse lufta na papucici verovatno treba podesiti gedojzlu .
[ Stankosava88 @ 05.07.2012. 15:34 ] @
Aha. A evo nasao sam semu i objasnjenje kako sve treba da se praviln podesi. luft treba da bude 6mm
Clutch setting
[ Bajka @ 05.07.2012. 15:50 ] @
Da ali poluga kvacila treba da ima oko 6mm lufta a ne pedala.
[ Stankosava88 @ 05.07.2012. 18:40 ] @
pa da, na luft poluge sam i mislio
samo sto su kod mene izgleda ovi gumeni dijelovi, RUBER GROMMET I RUBBER WASHER, kako su nazvani na semi, u losem stanju, moram ih zamjeniti da bi dobio tacnu onu A dimenziju od 12 mm izmedju bijele plastike i metala
[ Bajka @ 05.07.2012. 19:12 ] @
Kad sve to lepo odradis kako treba, onda
izmeri mrtav hod pedale i napisi ovde.
[ Stankosava88 @ 05.07.2012. 19:26 ] @
Citat:
Bajka: Kad sve to lepo odradis kako treba, onda
izmeri mrtav hod pedale i napisi ovde.


Nisam jos kupio te gumene dijelove, da ih zamjenim, nadam se da ih ima da ne kupujem cijelu sajlu. A namjestio sam maloprije kako je opisano u semi i pedala kvacila ima oko 1, 5 do 2 cm tog landaranja pri vrhu, - mrtvog hoda ako si na to mislio, sto opet nije strasno za razliku kad mi je jedan majstor napravio, pa skoro pola od onoga koliko pedala ide od poda do vrha.
I gledao sam, popustam papucicu, i negdje oko pola hoda od poda vec auto krece pomalo, i onda kad je pustim jos malo onda uhvati ono bas...
[ pajapop @ 06.07.2012. 21:45 ] @

Sve shvatam samo jedno ne... ako neko ima dovoljno tehnickog znanja da zameni komplet kvacila i pravilno pozicionira lamelu u korpi prema zamajcu... kako ne ume da nasteluje sajlu??
OK, malo sam preterao izvinjavam se:

Kao prvo, svaka ti cast ako si i pored elementarnog nepoznavanja mehanike uspeo sam da zamenis set kvacila. Upasivanje lamele u korpi prema zamajcu bez odgovarajuceg alata je velika vestina (sem ako nemas neku spojnicku osovinicu kao prirucan alat). Postoji opste pravilo kako se steluje sajla, ali kod bilo kog majstora da odes, svaki ce na razlicit nacin da je dotegne, onako od oka. Ali ti se pridrzavaj sledeceg pravila: tek kad stisnes pedalu do kraja, tad treba da ti je kvacilo potpuno odvojeno, to jest tad je druk-lager potisnuo perca na korpi i oslabio je pritisak lamele o zamajac.Sto je sajla zategnutija, druk-lager le blizi percima korpe, cese se o nju i ti sa manjom amplitudom pokreta mozes da izvrsis odvajanje, ali to moze da dovede do zamke, da kvacilo odvaja visoko, a tako moze da ti lamela vise proklizava i da se "pali" vremenom. Upali motor i pri radu motora polako dotezi sajlu, stalno kontrolisuci kako ti ulazi u brzine sa stisnutim kvacilom. Ako osetis kocenje rucice menjaca i "krcanje" menjaca, znaci treba malo dotegnuti. Tek kad ti rucica glatko ulazi u sve brzine i nema krcanja tad treba prestati. Narocito u rikvercu. Trebace ti malo vremena da se naviknes na novi polozaj visine kvacila. Ako mislis da ti pedala malo vise "landara" to nemoj da te brine, ne obracaj paznju na to i sve ce biti u redu. Inace taj luft iznosi od 15-25mm.

[Ovu poruku je menjao pajapop dana 07.07.2012. u 09:49 GMT+1]
[ Stankosava88 @ 07.07.2012. 14:48 ] @
Citat:
pajapop: Sve shvatam samo jedno ne... ako neko ima dovoljno tehnickog znanja da zameni komplet kvacila i pravilno pozicionira lamelu u korpi prema zamajcu... kako ne ume da nasteluje sajlu??
OK, malo sam preterao izvinjavam se:

Kao prvo, svaka ti cast ako si i pored elementarnog nepoznavanja mehanike uspeo sam da zamenis set kvacila. Upasivanje lamele u korpi prema zamajcu bez odgovarajuceg alata je velika vestina (sem ako nemas neku spojnicku osovinicu kao prirucan alat). Postoji opste pravilo kako se steluje sajla, ali kod bilo kog majstora da odes, svaki ce na razlicit nacin da je dotegne, onako od oka. Ali ti se pridrzavaj sledeceg pravila: tek kad stisnes pedalu do kraja, tad treba da ti je kvacilo potpuno odvojeno, to jest tad je druk-lager potisnuo perca na korpi i oslabio je pritisak lamele o zamajac.Sto je sajla zategnutija, druk-lager le blizi percima korpe, cese se o nju i ti sa manjom amplitudom pokreta mozes da izvrsis odvajanje, ali to moze da dovede do zamke, da kvacilo odvaja visoko, a tako moze da ti lamela vise proklizava i da se "pali" vremenom. Upali motor i pri radu motora polako dotezi sajlu, stalno kontrolisuci kako ti ulazi u brzine sa stisnutim kvacilom. Ako osetis kocenje rucice menjaca i "krcanje" menjaca, znaci treba malo dotegnuti. Tek kad ti rucica glatko ulazi u sve brzine i nema krcanja tad treba prestati. Narocito u rikvercu. Trebace ti malo vremena da se naviknes na novi polozaj visine kvacila. Ako mislis da ti pedala malo vise "landara" to nemoj da te brine, ne obracaj paznju na to i sve ce biti u redu. Inace taj luft iznosi od 15-25mm.

[Ovu poruku je menjao pajapop dana 07.07.2012. u 09:49 GMT+1]


Hehe, nisam ja licno mjenjao set kvacila, niti znam skoro ista oko mehanike. Mjenjali su ga oni koji rade taj posao i koji znaju. Ali mi je bilo cudno kad sam sjeo u auto nakon toga da mi kvacilo hvata opet visoko, pa sam otisao namjerno do drugog majstora koji mi je rekao damoram da popustim jos sajlu ako hocu da mi kvacilo hvata nize i da ne pali lamelu. I onda mi je popustio toliko da mi je papucica unutra bukvalno spala za pola svog hoda i nije se vracala u nivo na kojem su papucica kocnice i gasa, sto mi je totalno glupo bilo. Onda odem kod treceg majstora koji kaze da ne smije da ima lufta papucica???? Tad sam odlucio da odem na forum i da se raspitam, a i nakon pretrage na netu, nasao sam semu koja kaze da se sajla otpusti nekih 6mm da bi ona poluga na mjenjacu imala taj slobodni hod, koji unutra na papucici iznosi tih pomenutih 1,5 do 2 cm. I sad kad gledam gdje hvata cini mi se da pocinje negdje na sredini pomalo a kad popustim jos nekih 2, 3 cm od polovine onda uhvati skroz, ali mi je to opet djeluje visoko... I pored toga osjetim neko blago struganje kad stisnem papucicu, kontam to bi mogla samo biti ona potisna ploca koja potiskuje perca na korpi, nista strasno? A sto se tice saltanja to je sve u redu saltanje ide normalno.
[ pajapop @ 07.07.2012. 15:09 ] @

Pa to je ono o cemu sam ti upravo govorio, svaki majstor ce drugacije da ti kaze. Ako sumnjas ti sajlu popustaj, tu ces najmanje pogresiti.Cim ti krci i ne mozes da prebacis brzinu ti malo dotegni, i nece biti greske. Ne treba da te brine "labava sajla". kad god promenis brzinu bez problema sajla je dovoljno zategnuta. A onih 15-25mm, je prazan hod od maksimalnog pocetnog polozaja papucice pedale do pocetnog otpora kad se sajla napne u buziru. Sto je sajla zategnutija to je i taj hod manji. Kad se inace sajla zateze pri montazi, provuce se brezon sajle kroz rucicu viljuske druk lagera, zatim se on napne rukom do kraja dok druk lager ne dodirne perca. Ti rukom ne mozes ostvariti pritisak dovoljan da bi mogao da utisnes perca na korpi. U tom [polozaju jednom rukom pridrzavas rucicu i kraj sajle. dok drugom navijas kuglasti sraf, i navijas ga tako navijas do jedno 5-6mm do kraja njegovog lezista na rucici viljuske. Tada pustis rucicu, sajla je dovoljno napeta za prvu probu, i od tog momenta zapocinjes fino stelovanje, sa malim zatezanjem ili otpustanjem. Obicno mora malo da se zateze dok sajla lepo ne legne u buziru. I bez straha, samo eksperimentisi.
A sad, pomenuo si ono struganje, nista strasno. Pa moze biti strasno, jer kod ugradnje novih delova ne sme biti nikakvog struganja. Sve zavisi kakvo je to struganje. MOzda ti je sajla pretegnuta, druk lager se cese o perca pa se to cuje, Sdruge strane ako je i to, mozda ti je i korpa suvise "mekana" tad ce brzo da crkne, takodje i druk lager moze fabricki da bude los, bez podmazivanja, brzo ce da crkne, tako sad je gotovo, prati stanje pa ces videti.


[Ovu poruku je menjao pajapop dana 07.07.2012. u 16:20 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao pajapop dana 07.07.2012. u 16:20 GMT+1]
[ Stankosava88 @ 07.07.2012. 18:41 ] @
Zaboravih da napomenem u vezi tog struganja, da se cuje samo u voznji, (cuje se HHHHHH) i kako je brzina manja struganje je slabije, a u mjestu kad stisnem kvacilo ne cuje se. Culo se i prije zamjene seta, pomislih da je to druk lezaj, i rekao sam majstorima da ga mjenjaju ako nije dobar, kao nije bilo potrebe da se mjenja...
I to se osjeti dok je auto hladno, kasnije se ne cuje. Moguce da je do druk lezaja, vidjecu pa da ga zamjenim ako se bude i dalje culo, barem se kod golfa on mjenja bez skidanja mjenjaca
[ Stankosava88 @ 07.07.2012. 19:09 ] @
Postavio sam video, kako to sve izgleda, na njemu se vidi taj luft od 6mm ali me interesuje zasto se viljuska na vrati dole (kao na 0:27 kad je rucno vratim) i time papucicu unutra podigne za onih 1,5 - 2 cm...
Golf 2 sajla kvacila
[ pajapop @ 07.07.2012. 19:37 ] @
To ti se sigurno cuje druk lezaj. Kad ga pritisnes o korpu, kuglice se napnu i od pritiska se ne cuju. Cuju se zbog slabog podmazivanja, morao se zameniti. Svaki ozbiljan majstor cim ga uzme u ruku moze proceniti da li je dobar. Ako se njegov potisni deo otezano okrece, znaci da je lezaj napunjen mascu i onda je dobar. Ako se lako okrece i ako zvecka pri drmusanju, znaci da je prazan, a posto se ne moze puniti, mora se zameniti. Ako nastavis tako da ga vozis budi siguran da je dobro dok ga cujes, znaci da se okrece i to moze da prodje. Zabrini se kad ga ne budes cuo. Znaci da se blokirao i kad stisnes kvacilo, on potiskuje korpu. ali se pri tome ne rotira, nego "glodje" perca, koje ce ti ubrzo pojesti i tada ce samo propasti ka lameli. Imaces pedalu, ali neces imati odvajanje, i nemozes prebacivati brzine.
Sto se tice vracanja rucoce viljuske, pa nju bi trebala da vrati opruga. MOzda ti je ona otkacena ili se istegla. Ma generalno ,mislim da si isao kod nekih dunstera od majstora, koji na zalost su sve cesci. Obavezno promeni majstore.
[ Stankosava88 @ 07.07.2012. 19:49 ] @
Al ja kolko znam druk lezaj u golfa ne potiskuje korpu nego to radi potisna ploca, ona je i dosla u setu a ne druk lezaj. A sto se tice te opruge, gdje se ona nalazi, moze li se mjenjat bez skidanja mjenjaca nanovo???
[ pajapop @ 07.07.2012. 20:13 ] @

EE, dobro, pazi sad. Ja po struci nisam mehanicar, i ne poznajem golfa, ali da li mi brkamo pojmove korpe i potisne ploce.
Ne znam odakle si. Na mom govornom podrucju, korpa i potisna ploca bi bile isto, Korpa ili potisna ploca pritiskaju lamelu o zamajac. Druk-lezaj, ili potisni lezaj, vrsi pritisak na korpu ili potisnu plocu koja tom prilikom oslobadja lamelu svog pritiska.
Pretpostavljam da je to klasican menjac koji je konstrukcijski isti u gotovo svim automobilima bez obzira na godiste i marku izuzimajuci automatske menjace. A opruga one rucice moze biti smestena i menjackom zvonu, tako da se ne vidi sa spoljne strane.
[ Stankosava88 @ 07.07.2012. 20:53 ] @
Evo tog seta, i nema druk lezaja u tom setu, ova mala pllocica ovaj najmanji dio je ta ploca koja valjda potiskuje i na koju sam ja mislio, a drug lezaj u golfa 2 je skroz na drugom kraju mjenjaca
[ pajapop @ 07.07.2012. 21:43 ] @

EEE, pa ovo je druga prica. Ja sad prvi put vidim ovako nesto. Ono malo bi bilo sto ja zovem druk-lezaj. Kolko vidim nema kuglice kao pravi kuglicni lezaj i sigurno je konstrukcijski bolje resenje jer nema opasnosti da se vremenom blokira ili raspadne. Pa onda i nemas vise neki veliki problem. Sto se tice sustanja, a kazes da ti se nedovoljno rucica viljuske vraca u pocetni poloza, onda se ta mala potisna ploca verovatno malo cese o korpu lamele. Treba samo proveriti zasto je to tako, da li se ta povratna opruga rastegla ili mozda i pukla. Ako mozes rukom da je potisnes na dole u pocetni polozaj, onda sigurno imas problem sa njom. Sad, koliko je to hitno... mozda moze i tako, al ako odlucis da nesto popravljas, najvaznije je da promenis one majstore.
[ Stankosava88 @ 07.07.2012. 22:22 ] @
Evo vidis gdje se nalazi druk lezaj kod golfa 2. Ako je do opruge onda to i nije strasno jer se ona sigurno nalazi tamo gdje i on, skroz na kraju, (vidi se na slici opruga) Nece bit potrebe za skidanjem mjenjaca tokom zamjene iste


[Ovu poruku je menjao Stankosava88 dana 07.07.2012. u 23:34 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao Stankosava88 dana 07.07.2012. u 23:35 GMT+1]