[ anon70939 @ 03.07.2012. 09:09 ] @
Verujem da je u svim gradovima isti problem.
Ulica koja se asfaltira, odmah sledeceg dana je puna udubljenja, sahte su ispod ili iznad nivoa asfalta... Obicno pukne i neka cev u roku od mesec dana pa se asfalt raskopa i slicno...

Evo recimo pre par dana je neka ulica u Kragujevcu asfaltirana. Ulica koja je bila katastrofalna. Sada ovako novoasfaltirana je opet puna neravnina i losija je nego bilo koja ulica koje su se pravile pre 15 godina...

Kako se boriti protiv toga, a da me to ne košta? Verujem da se ogromne cifre daju za to asfaltiranje. Da li postoji neka inspekcija kojoj moze da se prijavi ovako nesto? Ako je ta inspekcija, kontrola ili sta vec korumpirana, da li ima neko iznad njih?

Jednom prilikom, pre 10 godina u mom komšiluku UNICEF je donirao asfaltiranje jedne ulice. Naravno firma koja je pobedila na tenderu je tu malo kraduckala pa nisu asfaltirali onako kako im je rečeno. Ti Amerikanci koji su stanovali u toj ulici su doveli neku svoju ekipu koja je uzela uzorke, isekla neke kocke na više mesta i odneli na analizu. Shvatili su da to što je asfaltirano nije ono što su oni platili, pa se sav taj asfalt skinuo i ponovo asfaltirao.

Da li postoji takva neka kontrola i kod nas? Ili su oni to neke svoje stručnjake dovodili?

Pretpostavljam da asfaltiranje većine ulica je neko "donirao". Jel postoji negde spisak ko je donirao koju ulicu pa da se njima prijavi neka nepravilnost?

Znam da je to borba kao Don Kihota... Ali ako mogu nekako da doprinesem, bar fotografisanjem, snimanjem i slanjem pravoj osobi, to bih vrlo rado uradio.
[ Predrag Supurovic @ 03.07.2012. 10:10 ] @
Kod nas je pravilo da se ulice asfaltiraju kad god je nekom mocniku potrebno da asfaltira svojr dvorirte ili tako nesto.

Kvalitet radova je na nivou koji je za to potreban. Kada bi ulice uradili kako treba, po propisima, one bi ostale netaknute decenijama. Ovako, ne izdrze ni pola godine.

Mislim da Uzice drzi rekord u broju asfaltiranje jednih te istih ulica u kratkom vremenskom periodu.


[ Igor Gajic @ 03.07.2012. 10:31 ] @
Pa onaj novoizgradjeni most preko Beske je vec krenuo da tone i to vrlo primetno, a na kraju mosta, vec su se formirala "brdasca" kako se asfalt sleze. I kao slag na tortu Alpina je trazila da im se radovi plate duplo.

[ anon70939 @ 03.07.2012. 10:44 ] @
ma ima milijardu takvih primera, ali kako protiv toga?
[ Java Beograd @ 03.07.2012. 10:58 ] @
Citat:
CoyoteKG: ma ima milijardu takvih primera, ali kako protiv toga?
Protiv toga kao i protiv ostalih lopovluka, krađa, nameštenih tendera, privatizacija i slično. Ili glasačkim listićima ili onom motkom. Druge nema.

Jer jasno je da naručilac posla (najčešče opština ili slično) ne raposlaže novcem domaćinski. Čik da vidim tog naručioca posla da svojim parama plati asfaltiranje nekog svog ličnog puta unutar svog imanja, pa da mu se tako isfušeriše posao ! Da li bi reagovao i kako bi reagovao.
[ jnk @ 03.07.2012. 11:21 ] @
Bolna tema. Za obnovu Gazele potrošeno 65m EUR a evo pre neki dan(6 meseci nakon obnove) su krpili asfalt na strani prema nišu i ima već 3 povelike zakrpe.

Kažu da je problem taj neki domaći bitumen koji je zbog dinamike državnog plaćanja neophodno uzimati jer je strani em skuplji em mora da se plati na vreme.

Jedini svetli primer je Nemanjina ulica u Beogradu koja je i 7 godina nakon obnove i dalje ko nova što se tiče asfalta. Čuo sam priču da je to radila neka nemačka firma, da je u pitanju bio liveni asfalt, i da su nakon tog posla odustali od daljih radova u Srbiji.
[ ventura @ 03.07.2012. 11:44 ] @
Citat:
Java Beograd: Protiv toga kao i protiv ostalih lopovluka, krađa, nameštenih tendera, privatizacija i slično. Ili glasačkim listićima ili onom motkom. Druge nema.

Jer jasno je da naručilac posla (najčešče opština ili slično) ne raposlaže novcem domaćinski. Čik da vidim tog naručioca posla da svojim parama plati asfaltiranje nekog svog ličnog puta unutar svog imanja, pa da mu se tako isfušeriše posao ! Da li bi reagovao i kako bi reagovao.

Problem je što opštine/gradovi duguju ogromne količine novca putarima, pa samim tim i ne dižu mnogo frku kada ovi ofrlje urade posao i hvataju krivine na svakom koraku...
[ calexx @ 03.07.2012. 11:56 ] @
U mom komšiluku su skoro (pre neki mesec dok nije bilo ni vrućine ni mraza) sređivali trotoare i ono je smejurija. Na nekim mestima gde nema stubova, znakova i sličnih detalja se lepo vidi da je tih 5-6 metara trotoara tako talasasto da bi im zavidele i dine po pustinjama. Zato su neke šahte ovih dana otkopavali jer su bile ~10cm ispod asfalta. Očekujem do jeseni komplet rakopavanje jer će verovatno neko da provlači kablove ili cevi.
Pre nekoliko godina je ovde te radove završavala priv firma jednog političara, kada oni ofarbaju linije i pešačke prelaze ... pa to traje bar 2-3 dana. Već posle nedelju dana pola toga nestane. Zato će oni to opet da farbaju i tako sve dok ima para koje mogu da se dobiju. A da su to uradili kako valja, kao što se sećam da je rađeno kada sam bio mlađi, ne bi bilo potrebe da se godinama ponavlja.

Meni to nije čudno, ako se plati kvalitetan materijal, radnicima da pristojna plata a oni koji loše rade budu kažnjeni ... ne bi ostalo mnogo para koje će neko da prosledi u svoje dvorište, ulicu ili već gde. A osim toga ... kako kažnjavati radnike kada je ovde preduslov za bilo koji javni posao partijska knjižica, ni posao kopanja po parkovima ili šišanja trave nije mogao da dobije neko ko nije član ... jedne stranke. I kako onda da kažnjavaš svoje??
[ noreniou @ 03.07.2012. 12:04 ] @
Nemanjinu, dosta kostala + brzo i kvalitetno odradili, - nosilac posla Inter-most (francuzi) - posle tog posla brzo su zatvorili firmu jer nisu mogli da naplate svoja potrazivanja od drzave

Recimo Pozeska (Banovo brdo) nije izdrzala ni 9 meseci od radova- danas nakon 2 godine je situacija sa (ne)kvalitetom odradjenog posla jos gora - koliko mi je poznato niko ni iz opstine Cukarica niti iz grada nije snosio nikakve konsekvence. Firma koja je bila nosilac posla je austijski Sviterski (Swietelsky).
[ milivoje t @ 03.07.2012. 15:02 ] @
^
vidis u srpskom biznis algoritmu je izuzetno vazno koliko si blizak sa dinkicem, djilasom ili sa nekim trecim ko u tom trenutku drzi bitne poluge vlasti. svugde je tako, ali kod nas je kvantitet te interakcije africki.

nisam znao da je Intermost = Vinci, ali cisto sumnjam da je srbija uspela da novcano osteti najvecu graditeljsku kompaniju na svetu, sigurno su oni na kraju isterali svoje, do poslednjeg centa.

pre ce biti da nisu imali poslovnog rezona da ucestvuju na trzistu na kome su drugi gradjevinci dobijali poslove van normalnih tokova i svake logike, kako novcane, tako i graditeljske... posledica takvog sistema biranja izvodjaca i kontorle kvaliteta su nasi novoasfaltirani kolovozi...

kome da prijavis, jedino medijima, ako postoje zainteresovani, ali cisto sumnjam da ima takvih.
[ cika dacha @ 03.07.2012. 22:58 ] @
novi putevi su kod nas takvi jer im je garantni rok smanjen na 2 godine :-) sto naravno mediji nisu glasno preneli! imamo mi dobre majstore i masine al imamo odlicne muljatore :-)
[ Milojkovic @ 03.07.2012. 23:10 ] @
Znate kako to ide u danasnjoj drzavnoj administraciji uzima se najniza cena na tenderu da bi sve izgledalo sto "postenije"a iza toga se krije najveci lopovluk i fuseraj jer sto pre propadne neki uradjeni posao pre ce neki mufljuz u administraciji dobiti svoj procenat od svakog posla.To je recept za sigurnu propast svakog drustva koje ce da izjede politikanstvo i korupcija.
[ bora61 @ 05.07.2012. 11:51 ] @
Zasto bi se pravili putevi od 15cm kvalitetnog asfalta na svakih 15 godina, kada moze da se napravi put od 7 cm asfalta, koji
ce se obnoviti na svake 3 godine i tada uzeti dobra lova..
Sustina je u Srbiji u obtanju love, ne u kvalitetu.
[ anon70939 @ 05.07.2012. 14:05 ] @
I mi jednostavno možemo samo da ćutimo, da se pravimo naivni i da dajemo novac na to...
[ dlalic @ 06.07.2012. 11:46 ] @
Citat:
ventura: Problem je što opštine/gradovi duguju ogromne količine novca putarima, pa samim tim i ne dižu mnogo frku kada ovi ofrlje urade posao i hvataju krivine na svakom koraku...


Vrlo cesto su i ti putari javna preduzeca koja kontrolise grad. Npr u NS-u JKP Put. E onda taj JKP Put (dobio posao na tenderu, naizgled za javnost sve legalno) angazuje privatnu firmu kao podizvodjaca jer nema dovoljno kapaciteta da pokrije ceo grad. U toj se transakciji omasti par njuski... Budzetski novac curi na sve strane u privatne i stranacke dzepove.

Problem je kao i u svim sferama drustva - KORUPCIJA. Korupcija na svim nivoima.

BTW
Pre neki dan vidim ekipu na (medjunarodnom, magistralnom) putu:
stoji radnik u prikolici sa asfaltom. Zafrljaci lopatu asfalta sa visine 2m dole, u neku rupu. Drugi na zemlji lupi lopatom po tome 2-3 puta, uskoci i on na prikolicu, i pichi dalje do sledece rupe. To se zove "sanacija udarnih rupa" i na ime toga se iz budzeta izdvajaju novci
[ Nocni @ 06.07.2012. 12:02 ] @
http://www.elitemadzone.org/t414627-1#2759530
[ botr @ 06.07.2012. 12:22 ] @
Na Cestobrodici je jednu deonicu asfaltirala Cumetova firma, pre 10 godina, jos uvek je asfalt ne taknut, bez jedne jedine zakrpe, dok se deonica koju je asfaltiralo pzp zajecar pre 5-6 godina raspala.