|
[ eloiza @ 07.07.2012. 11:11 ] @
| Dolazi mi četvrta zima. Plašim se da li će akumulator ove zime otkazati na minus temperaturama. Do zadnje zime nisam dosad imao problema čak ni na minus 20 step. C.
Moram priznati da od oktobra meseca 2009 godine nisam nikad dopunjavao akumulator (a niti vidim način dolivanja destilovane vode u taj akumulator), a svakodnevno radnim danima sam redovno prelazio oko 45 km dnevno. Ujutru kad pođem na posao, pređem oko 20 km, stanem i isključim motor radi kupovine hrane u pekari i pređem oko 1 km do firme.
Nakon kraja radnog vremena, prosečno oko 3 puta isključujem motor u gradu radi zadržavanja u gradu, a onda oko 25 km natrag kući.
Namerno pominjem broj isključenja i paljenja motora dnevno jer je činjenica da prilikom paljenja motora maksimalno trpi akumulator.
Da li ima neko savet u vezi toga?
Zahvaljujem.
|
[ djmilosh @ 07.07.2012. 15:58 ] @
Sacekaj sledecu zimu. pa ces da vidis. Meni na VW PASSAT b3 '92 god. traje vec 7 godina BLACK HORESE. Cesta paljenja leti nije problem, lako obrne motor, akumulator je punog kapaciteta. Ako imas 20 km. gradske voznje napuni se on sasvim dovoljno i u sred zime.
[ Java Beograd @ 07.07.2012. 17:54 ] @
Citat: eloiza: Plašim se da li će akumulator ove zime otkazati na minus temperaturama. Ne razumem čega se plašiš ? Ako crkne - crkne, kupiš nov, stari zameniš za 600 din i gotova priča. Trenutno je leto, opusti se.
- Akumulator ni ne treba da dopunjuješ, to radi ispravan alternator (i regler)
- Broj paljenja dnevno je potpuno nebitan, sve dok je manji od oko 100.
[ pajapop @ 08.07.2012. 15:04 ] @
Svaki akumulator ima neki vek trajanja, sto zavisi pre svega od njegovog kvaliteta (marke). Neki akumulatori traju tek koliko da izdrzi dok traje garancija, znaci 2 god, a neki, kvalitetniji, znatno duze. (necemo pominjati marke zbog reklame ili anti-reklame). Obicno, prosecan vek trajanja kvalitetnog akumulatora je oko 4-5god (pod uslovom da je ispravno punjenje na vozilu, naravno). Nakon tog vremena, akumulator odjednom izgubi kapacitet i ne moze vise da akumulira struju i dolazi do pada napona. Razlog tome su odredjene fizicko-hemijske promene na plocama, dolazi do njihove sulfatizacije i sl. i nema vise prirodnog toka elektrona i bla. bla. bla. a moze da se desi i kratak spoj ploca u nekoj celiji. Desava se obicno, da normalno parkiras vozilo, a sledeceg trenutka kad hoces da ga upalis nema cak ni trunke napona, da ne pali ni lampice od kontakta. E onda je panika, ko ne zna da to moze da se desi, odma pomislja na ko zna sta, kontakt brava, kompjuter, masa na vozilu... a problem se odmah moze resiti prostim odlaskom u najblizu prodavnicu.
Normalno, da i akumulator mora povremeno da se odrzava. Sta mi mozemo da uradimo: 1. Da proveravamo zategnutost kaisa na alternatoru. Ako je kais labav, alternator se slabije okrece, i bez obzora sto se gasi lampica na instrument tabli punjenje je slabije. Da bi se lampica ugasila potrebno je oko 0,5 A. Priznajmo, i kad bi nas neko zavrteo na toliki broj obrtaja... zasijali bi. Ako ventilator alternatora na remenici mozes prstom da zakrenes, znaci da je kais labav i mora se zategnuti. Ili kad pritisnes kais alternatora i on se ugiba vise od 2cm, znaci labav je. Voditi racuna da se kod zatezanja ne pretegne jer se tad opterecuju lageri u alternatoru. 2. Plus klema na akumulatoru mora biti cista, sulfat prati, a nagomilavanje sulfata ukazuje na slabije punjenje. 3. Minus klema mora biti cvrsto stegnuta, a ne onako labavo, kao kod mnogih, kao nije bitno. 4. Kontrolisati nivo elektrolita u akumulatoru. Celije moraju biti potopljene od 1.5-2 cm. Dolivati samo DESTILOVANU vodu. Svaki akumulator je projektovan i sadrzi elektrolite u odgovarajucoj koncentraciji. Kad se smanji nivo tecnosti u akumulatoru, znaci isparila je voda a ne elektrolit. Dolivanjem obicne vode menja se sastav elektrolita, jer obicna voda prirodno u sebi sadrzi elektrolite. Nekad na trzistu je bilo da se kupi elektrolit. To ne raditi jer mi ne mozemo da odredimo koncentraciju, a samo dolivanjem toga, tek jos je vise povecavamo i ko zna sta tad moze da se desi, sigurno nista dobro. 5. Servisirati alternator po preporucenoj kilometrazi.
I treba znati, da akumulator kad se ne koristi gubi oko 1% svoje snage dnevno. Znaci mora se povremeno dopunjavati, na vozilu vozeci, ili sa punjacem.
Ako neko hoce da ga proverava mereci napon sa voltmetrom, odmah da mu kazem da ne vredi. Za merenje napona akumulatora koristi se specijalna viljuska sa odgovarajucim otpornicima. Znaci napon akumulatora se meri pod opterecenjem. Kad se meri obicnim voltmetrom, on ce skoro uvek da pokaze 12v sem ukoliko nije potpuno duboko ispaznjen, a to je kad ti odstoji godinama u nekom podrumu. Merenje gustine elektrolita boometrom je dobra dijagnostika. Ako nemas napon a gustina je dobra, znaci da je izgubio kapacitet. Ako nemas gustinu u nekoj celiji, znaci da je u njoj kratak spoj. Ako nemas napon ni gustinu, treba da se puni ili treba novi. Ako ga napunis a ne drzi napon, nema kapacitet, potreban je novi. I ja ne znam sta bih jos dodao!
[ Milojkovic @ 09.07.2012. 13:57 ] @
Za svaki slucaj taj svoj sumnjivi akumulator bi trebalo da zamenis i da mirno spavas.
[ bakara @ 09.07.2012. 16:35 ] @
zasto bi ga menjao ako radi?
ako crkne kupice nov, akumulator je potrosna stvar.
[ eloiza @ 09.07.2012. 20:04 ] @
@pajapop, svaka ti čast na detaljima. I ja sam hteo to napomenuti ali me je mrzelo da trošim vreme da pišem toliki tekst.
Idemo redom.
Citat: pajapop:Normalno, da i akumulator mora povremeno da se odrzava.
Sta mi mozemo da uradimo:
1. Da proveravamo zategnutost kaisa na alternatoru. Ako je kais labav, alternator se slabije okrece, i bez obzora sto se gasi lampica na instrument tabli punjenje je slabije. Da bi se lampica ugasila potrebno je oko 0,5 A. Priznajmo, i kad bi nas neko zavrteo na toliki broj obrtaja... zasijali bi. Ako ventilator alternatora na remenici mozes prstom da zakrenes, znaci da je kais labav i mora se zategnuti. Ili kad pritisnes kais alternatora i on se ugiba vise od 2cm, znaci labav je. Voditi racuna da se kod zatezanja ne pretegne jer se tad opterecuju lageri u alternatoru.
To je već malo teže prstom optimalno odrediti zategnutost kaiša. Gde treba da pritisneš prstom? Na sredini između alternatora i radilice motora?
Citat: pajapop:2. Plus klema na akumulatoru mora biti cista, sulfat prati, a nagomilavanje sulfata ukazuje na slabije punjenje.
Imam digitalni kontroler napona koji se priključuje na upaljač. Valjda će biti dovoljno zapamtiti napon mirovanja akumulatora pre paljenja i napon tokom rada motora.
Moram priznati da PUNTO još nisam dovoljno upoznao s obzirom na viši nivo tehnologije. Vizuelno sam konstatovao da su kleme čiste.
Citat: pajapop:3. Minus klema mora biti cvrsto stegnuta, a ne onako labavo, kao kod mnogih, kao nije bitno.
Od pre tri godine tj. od kupovine , nisam ni pipnuo te kleme sem ovlašćenog majstora za ugradnju TNG. Ali mislim da je dovoljno stegnut.
Citat: pajapop:4. Kontrolisati nivo elektrolita u akumulatoru. Celije moraju biti potopljene od 1.5-2 cm. Dolivati samo DESTILOVANU vodu. Svaki akumulator je projektovan i sadrzi elektrolite u odgovarajucoj koncentraciji. Kad se smanji nivo tecnosti u akumulatoru, znaci isparila je voda a ne elektrolit. Dolivanjem obicne vode menja se sastav elektrolita, jer obicna voda prirodno u sebi sadrzi elektrolite. Nekad na trzistu je bilo da se kupi elektrolit. To ne raditi jer mi ne mozemo da odredimo koncentraciju, a samo dolivanjem toga, tek jos je vise povecavamo i ko zna sta tad moze da se desi, sigurno nista dobro. 5. Servisirati alternator po preporucenoj kilometrazi.
E tu je problem.
Ovaj akumulator uopšte nema čepova, tj, kao da je zaptiven. Ne znam da li smem na silu da skinem gornji deo da bih video kog nivoa je elektrolit s obzirom da uopšte za tri godine nije ni pipnut. Šta ako je sad popunjenost elektrolita 50% nakon tolikih vrućina tri zadnja leta, pa kad dođe zima ne može da se upali?
Citat: pajapop:I treba znati, da akumulator kad se ne koristi gubi oko 1% svoje snage dnevno. Znaci mora se povremeno dopunjavati, na vozilu vozeci, ili sa punjacem.
Ako neko hoce da ga proverava mereci napon sa voltmetrom, odmah da mu kazem da ne vredi. Za merenje napona akumulatora koristi se specijalna viljuska sa odgovarajucim otpornicima. Znaci napon akumulatora se meri pod opterecenjem. Kad se meri obicnim voltmetrom, on ce skoro uvek da pokaze 12v sem ukoliko nije potpuno duboko ispaznjen, a to je kad ti odstoji godinama u nekom podrumu.
Ta provera napona uz pomoć specijalne viljuške uvek nosi za sobom rizik od prevremenog trošenja akumulatora, i nije preporučljivo proveriti na takav način.
Ima jedna šema iz starog broja INFOELEKTRONIKE koja proverava napon pod impulsnim opterećenjem bez ikakvih posledica po akumulator. Uz pomoć takvog voltmetra se može proveriti kvalitet akumulatora u prodavnici pre kupovine.
Citat: pajapop:Merenje gustine elektrolita boometrom je dobra dijagnostika. Ako nemas napon a gustina je dobra, znaci da je izgubio kapacitet. Ako nemas gustinu u nekoj celiji, znaci da je u njoj kratak spoj. Ako nemas napon ni gustinu, treba da se puni ili treba novi. Ako ga napunis a ne drzi napon, nema kapacitet, potreban je novi. I ja ne znam sta bih jos dodao!
I to je problem s obzirom na zaptivenost kućišta akumulatora bez čepova iako imam bometar.
[ axone @ 09.07.2012. 23:33 ] @
Ti zaptiveni su maintenance free, znaci bez odrzavanja,
valjda su svi noviji takvi.
[ pajapop @ 09.07.2012. 23:49 ] @
Da ti zaptiveni akumulatori, nemaju potrebu za odrzavanjem u smislu dolivanja vode. Merenje sa onom viljuskom se radi kada sumnjas da imas neki problem i ne drzis ga duze od 10sek, pri tome treba imati i zastitne naocare zbog opasnosti od eksplozije akumulatora, narocito ako se sumlja da je prepunjen zbog otkazivanja reglera. A otpor viljuske se bira prema snazi akumulatora. Ako je pri tom merenju napon akumulatora manji od 9.5v nece doci do startovanja motora.
[ eloiza @ 10.07.2012. 04:47 ] @
Ti zaptiveni akumulatori s obzirom na nemogućnost održavanja znači mnogo kraći vek trajanja istih u odnosu na nekadašnje akumulatore sa čepovima radi profita.
[ Java Beograd @ 10.07.2012. 07:09 ] @
Osnovni princip održavanja automobila u sopstvenoj režiji je "Ne diraj ništa šta je dobro i šta dobro radi".
Tebi, eloiza, čitav elektrosklop besprekorno radi skoro četiri godine. Sam kažeš da je do sada bilo sve OK i na -20. Dakle, tebi je kaiš sasvim OK, kleme su definitvno dobro stegnute, akumulator je sasvim OK. Jedino nemaš mira i strpljenja, a imaš viška vremena i energije.
Ako ti auto besprekorno funkcioniše, a ti bi ipak da otvaraš haubu (kao i ja) onda uzmi krpu, pa proveri nivo ulja, pogledaj nivo rashladne tečnosti, nivo kočione tečnosti, malo krpom pobriši prašinu sa ih posuda, vizuelno prekontroliši kaiš, akumulator (malo pobriši prašinu sa akumulatora), potraži eventualne znakove curenja ulja, pobriši još poneku prašinu & masnoću kojekude po motoru i to je sve. Ostavi haubu otvorenu, a otvori i flašu piva i čekaj da vidiš da li će neki sličan zaludnik da priđe pa da se zadene razgovor. Nakon razgovora, haubu zatvoriš, i to je to.
I, da: jako je bitno da osluškuješ motor i da redovno pratiš ponašanje automobila u vožnji i otkriješ rane znake neke nepravilnosti u radu motora, menjača, kočenja, vešanja i slično. E, tek onda krećeš u akciju ! Mojne 'vako da se u julu brineš kako će akumulator tokom zime.
[ eloiza @ 10.07.2012. 16:47 ] @
Citat: Java Beograd: I, da: jako je bitno da osluškuješ motor i da redovno pratiš ponašanje automobila u vožnji i otkriješ rane znake neke nepravilnosti u radu motora, menjača, kočenja, vešanja i slično. E, tek onda krećeš u akciju ! Mojne 'vako da se u julu brineš kako će akumulator tokom zime.
To je već mnogo otežavajuća situacija.
[Ovu poruku je menjao eloiza dana 10.07.2012. u 19:06 GMT+1]
[ test1234 @ 16.09.2012. 09:08 ] @
Evo posle nepune dve godine crce akomulator u garanciji. Prekid negde unutra, totalna nula volti odjedanput usred leta. Odem kod Bogunovica a ONI mi kazu "ostavite auto da vidimo uzrok pa cemo vam javiti za par dana ...". Posto mi auto treba ja lepo produzim do prve prodavnice i lepo kupim nov "Energizer".
E sada da li je stari Manjeti bio los los ili sam ga ja ubio sa 10 - 15 startovanja dnevno bukvalno svaka dan. Videcemo koliko ce ovaj da izdrzi. Ipak hvala mu sto je crk'o sada na +25*C a ne recimo zimus na na -15*C.
[ Milojkovic @ 16.09.2012. 14:03 ] @
Bolje je zameniti preventivno nego sacekati da ti strada u neko nevreme il kad ti najvise bude trebao.Nije poenta sto ces ostati bez akumulatora nego sto ce neispravan akumulator uglavnom pride pokvariti jos mnogo toga ili ce buniti elektroniku pa ces imati nepotrebne troskove dok ne otkrijes da je uzrok svih laznih alarma zapravo neispravan akumulator.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|