[ djsextazy @ 07.07.2012. 16:51 ] @
Pre dva dana kupio Golfa 2 sa motorom od 3ce TD, i tako pocnem da cackam oko njega da proverim sve zivo ( a prvi put se susrecem sa dizelom )
i zamenim jedno crevo od ladnjaka i ispustim svu vodu u sistemu na donjem crevu hladnjaka i vratim sve na mesto sipam vodu u posudicu izmedju min i max, e sad situacija
dok radi motor voda stoji kako sam je sipao, ne propada nigde, gornje crevo je jako toplo na hladnjaku a donje malo manje toplije, temperaturu ne dize vise od pola, ventilator se pali normalno ali gornje crevo na hladnjaku pocne bas bas da se duje i pod velikim je pritiskom strah me da ne pukne, eto to je, hvala
[ botr @ 07.07.2012. 18:04 ] @
Moras da ispustis vazduh iz sistema, i ne sipaj vodu, vec uvek antifriz, jer posotji vise razloga za to. Prvi je da antifriz pomesan sa vodom ima visu tacku kljucanja!
[ pajapop @ 07.07.2012. 18:50 ] @

Pretpostavljam da taj model nema cep na hladnjaku vec se puni preko bufona. Kad si napunio bufon do maksimalne crte, znaci da je tecnost popunila delove hladnjaka, bloka i glave u meri do koje je mogla da stigne. Kad upalis motor, tecnost koja dopire do termostata, trebala bi da ga zagreje toliko da se otvori. U tom momentu, opada nivo tecnosti u bufonu pod dejstvom vodene pumpe koja potiskuje ulivenu tecnost ka delovima motornog prostora koji nisu popunjeni tecnoscu. Ti tada treba da vrsis dolivanje tecnosti do maksimalnog polozaja u bufonu i da pratis stanje i povremeno dolivas koliko je potrebno a kontrolisi i temperaturu motora preko instrumenta na instrument tabli. Treba da vodis racuna da sav vazduh koji je usao u sistem izadje, da se ne napravi vazdusni cep koji moze da blokira protok u nekom delu. Ako je sve u redu, gornje i donje crevo na hladnjaku MORAJU da budu podjednake temperature, to znaci da tecnost nesmetano cirkulise. Ovo sto si opisao, moze da lici na vec postojeci kvar na termostatu, koji ostaje zaglavljen u zatvorenom polozaju, te nema cirkulacije preko njega, zato ti i nije opao nivo u bufonu. Podsecam te da si uzeo polovan automobil pre dva dana, pitanje je koliko ga poznajes, da li je uopste i bio ispravan kad si ga uzeo. Sama cinjenica da vec radis nesto na njemu govori da nesto nije u redu. Ne vozi ga dok to ne resis.
E sad glavno pitanje: koliko si tecnosti usuo? Ako si ulio manje od propisane koja staje u sistem, sve ovo sto sam ti naveo je sigurno tacno, jer vise i nisi mogao jer postoji blokada od termostata.

[Ovu poruku je menjao pajapop dana 07.07.2012. u 20:01 GMT+1]
[ djsextazy @ 07.07.2012. 20:08 ] @
stalo je malo vise od 6L vode al kad radi motor cini mi se da ne usisa vodu iz tog rezervara mnogo mozda spusti nivo za samtim od maximuma, ventilator se pali malo pre polovine na tabli, sad majstor neki ga gledo i reko da otvara termostat, sumlja malo samo na dihtung glave, et to je to, a gledao sam svuda nista nema sto lici na ventil oko creva ni na hladnjaku
[ pajapop @ 07.07.2012. 20:42 ] @

Pa sad ovako... Ne znam koliko tecnosti ide u taj auto, ali pretpostavljam da je 6l sasvim dovoljno. Pusti ga da se ohladi potpuno. Ujutro u bufon doli malo tecnosti do dozvoljenog maksimuma, jer tecnost kad je zagrejana dobija na volumenu i daje malo laznu sliku maksimalne napunjenosti a i u medjuvremenu ce se jos uvuci u delove koji nisu bili popunjeni. Upali ga i vodi racuna sta se desava. Gornje crevo, ka termmostatu ce ti se zagrejati, a donje ce biti skoro hladno, sve dok se termostat ne otvori i dok ne procirkulise tecnost. Kad donje crevo bude pocelo da dobija temperaturu i kad se temperature izjednaci sa gornjim, znaci da je termostat ispravan i da imas normalan protok. Ako mislis da i dalje imas neki problem, onda je problem mnogo veci i zahteva i skidanje glave, ravnanje, zamenu dihtunga i to ti je polugeneralka. a mozda i nemas neki problem, samo si umislio. Najbolje ovako: ti si auto vec kupio, platio i sad je gotovo. Nazovi ranijeg vlasnika i lepo ga pitaj dal je imao nekih problema pa da ti posteno kaze. Ako je imao da bar znas sta da popravljas. Mozda i nisi usuo antifriz nego obicnu vodu. Ona hoce da dize vecu temperaturu jer ima raniju tacku kljucanja i to obavezno izbegavaj. Zatim, ima antifriza koji se propisuju za odredjeni tip motora, i ne moze na primer obican antifriz u taj motor, upravo zbog tacke kljucanja, jer se i oni medjusobno po tome razlikuju. Moras u tehnickoj knjizi da proveris koji tip antifriza ide u taj motor inace ce ti motor prokuvati iako je u sustini sve u redu sa njim. I sam kazes da ti se ventilator ukljucivao na polovini skale, to je mozda niska vrednost za njega, znaci da se zagrejao i pre vremena. Greska nas amatera je sto sve hocemo da uradimo sami a u sustini mnogo toga ne znamo, pa nam je posle djavo kriv. Pitaj ranijeg vlasnika sta je on do sada sipao, jer do sada je sigurno to naucio i znao...kako bi ga inace vozio do sad tolike godine.
[ botr @ 07.07.2012. 20:54 ] @
Sto se tice obicne vode, imao sam drugo iskustvo. Morao sam da sipam cistu vodu rashladni sistem, jer mi je puko crevo na autu u sred planine, srecom, izvor je bio blizu, i naisao je covek koji je imao identicno rezervno crevo u gepeku. Zamenio crevo, sipao vodu, upalio auto, ispustio vazduh iz sistema, i celim putem je temperatura bila za nijansu niza u odnosu na temperaturu sa 50% antifriza. Valjda zato sto je voda redja, pa brze tece. Pri ekstremnim uslovima, velike uzbrdice i slicno, sigurno bi niza tacka kljucanja vode dosla do izrazaja.
[ djsextazy @ 07.07.2012. 22:56 ] @
hvala vam najlepse ipak prvi put se susrecem sa dizelom, jos jedom hvala na odvojenom vremenu