[ pajapop @ 08.07.2012. 08:40 ] @
Bas povodom teme o zabrani uvoza i mozda i koriscenja vozila sa ekooloski "prljavijim" motorima, interesuje me u cemu se to tehnolosko-tehnicki toliko razlikuju motori od Euro 1 pa na dalje, i gde se motori sa plinskim uredjajima nalaze na toj skali. Sta na primer Euro5 ima sto Euro4 nema i sliicno.
[ sasa022 @ 09.07.2012. 01:57 ] @
@pajapop

Od te zabrane za sad nema nista,a ako te bas interesuju razlike imas Google.

NEMOJ "BUDITI" STARE TEME !!! - ako vec na vreme ( kada su teme bile aktuelne ) nisi ucestvovao,nema potrebe da ih sad ozivljavas.
[ anon70939 @ 09.07.2012. 07:50 ] @
Sto ne bi "budio"?
Ne moras ti da ucestvujes u tome, samo jednostavno preskocis topic. Nije tesko.

Mozda ima nas drugih koji nismo ucestvovali u toj temi.

Ovo je forum, i sluzi da ljudi razmenjuju misljenja, informisu se... A ne da se upucuju na google.
[ vladd @ 09.07.2012. 11:17 ] @
Odgovor nije jednostavan.

Same norme smanjuju procenat stetnih produkata iz vozila. Namerno kazem iz posto se zagadjenje posmatra malo sire.
Od izduvnih gasova do procenta olova u nekim komponentama..itd...sastava raznih tecnosti koje koristi vozilo..

Zahvati na samom motoru, tehnoloski su usmereni ka boljem i potpunijem sagorevanju, obezbedjivanju uslova za precizno doziranje(znaci preciznije odmeravanje i vazduha i goriva), i naknadna obrada izduvnih gasova u okvirima i potrebama raznih(u sirokom spektru) rezima rada i snaga motora(minimum 5 rezima voznje).
To ukljucuje posebna goriva i u novijim vozilima i posebna ulja, sa posebnim osobinama, od sastava do viskoziteta..
Za dizele je nesto slozenija obrada izduvnih gasova, posto rade u rezimu nepotpunog sagorevanja, pa kako koji proizvodjac odluci da obradjuje zadatke, postoje tehnoloske razlike, ali im je zajednicko to da se uklapaju u zadate propisane i standardizovane granice ispustanja stetnih jedinjenja u okolinu..

Poz
[ Zarko Silic @ 09.07.2012. 12:41 ] @
Kada su u pitanju euro norme problem nije vezan iskljucivo za sagorevanje i produkte sagorevanja. Ovim normativom obuhvaceni su i citavi sklopovi, delovi motora, delovi karoserije, potrosni materijal u toku eksploatacije koji mora po svom sastavu ispunjavati postavljene standarde.

Svakako je problem kompleksne prirode.
[ anon70939 @ 09.07.2012. 12:57 ] @
Znaci nije samo do katalizatora...
negde sam cuo da je razlika samo u katalizatoru, pa sam se cudio sto nam ne dozvole da uvozimo euro 2 aute, pa nateraju da ugradimo nov katalizator...

U svakom slucaju, cak da uvozimo i sa euro 2 motorima, sigurno bi se popravio prosek stanja kvaliteta vozila na nasim ulicama... Bilo bi manje jugica, fica... koji imaju euro -3

kad vec pomenuh stanje kvaliteta vozila na nasim ulicama, oduvek me bunilo kako je moguce da je manja carina na slupane aute nego na cele ispravne aute???
[ sasa022 @ 09.07.2012. 13:07 ] @
@CoyoteKG

Ako nisi primetio,covek je u poslednja 2-3 dana "oziveo" preko 20 tema.

U ovoj temi bi mogli da pokrenemo i pricu o teorijama zavere...

Sto se tice uvoza - uvozice se ono za sta se dobije dozvola nadleznih institucija.
( Kako ce se i kada ciji interesi tu uklopiti ostaje nam da vidimo )

Sto se tice standarda - ako vec zelis da ucestvujes,sto nisi napisao bar nesto o EURO standardima ?

Ekoloski standardi propisuju koliko izduvni gasovi mogu da sadrze stetnih cestica i koliki nivo buke smeju da proizvode odredjeni motori u odredjenim uslovima.

Na koji ce nacin proizvodjaci da zadovolje propisane norme to je veoma siroka tema.


Ako pomenemo gasove koji se koriste kao pogonsko gorivo i tu se prica siri,ali se opet svodi na necije finansijske interese.

Postoje alternativna goriva,ali dok ima nafte ona mora da se trosi.

Ako je za auto odradjena homologacija za npr. EURO 3 mozes raditi kakve god izmene hoces on se kod nas vodi kao EURO 3 - nema provere stvarnog ispunjavanja ekoloskih normi ( nisu uvedene EKO oznake i ne lepimo nalepnice sa oznakom eko grupe i prema tome placamo eko takse )
U vecini slucajeva se uvozi zestok krs i odma se vrse prve "ekoloske" intervencije - skida se katalizator ,eliminise se EGR ventil i izbacuje se DPF ( FAP ) filter,....
[ anon70939 @ 09.07.2012. 13:15 ] @
Nisam pratio njegove postove :) samo me iznenadila tvoja bahatost odmah :)
Cak po mom misljenju ti si vise istrolovao nego on...

Al eto sad u zadnjem postu si dao odgovor ne njegovo pitanje.
U principu, mogli ste svi da bojkotujete, nista da ne napisete posto je vec 100 puta prepricavano i ova tema bi otisla u zaborav.

[ sasa022 @ 09.07.2012. 13:38 ] @
@CoyoteKG

Ponavljanje je majka mudrosti :) - znaci i ovu temu ce mo morati da ozivimo za par meseci..........
[ anon70939 @ 09.07.2012. 14:14 ] @
sad ja i ti ispamovasmo skroz :) i otisli u off
Vidi se da si jedan od starih aktivnih usera ovog foruma, pa te verovatno boli kada vidis teme koje su po tvom misljenju skroz nepotrebne...
Umesto jednostavno da ne gledas teme koje te ne interesuju :)
[ pajapop @ 09.07.2012. 18:42 ] @

Posto ocigledno SASAo22 nezna odgovore na prosto pitanje, kako to motori "evoluiraju" u svom razvoju, a imao je nagonsku potrebu da se oglasi i da sebi da za pravo da pametuje, a nisam primetio da je nesto do sada KONSTRUKTIVNO rekao po raznim temama, najbolje je, da se ova tema zatvori, a ja cu odgovore vec pronaci na drugom mestu.
[ Zarko Silic @ 09.07.2012. 18:53 ] @