|
[ Zeleni zub @ 08.07.2012. 21:38 ] @
| Astra G, 1.7 DTI, Isuzu, 2002.
Imam ga vec par godina i pre mesec dana se pojavi problem: pri skretanju u krivini otkaze servo volana (otvrdne volan). Zena vozila, snasla se i nije bilo strasno. Parkira u blizini auto, ja dodjem posle nekoliko minuta, upalim ga, nema nikakvih problema, dijagnostika ne kaze nista, servo radi. Mesec dana se auto vozi kao da se nista nije desilo.
Danas vozim ja i desi se isto: otvrdne volan, ja rekoh da ga odvezem jos 20ak metara da ga bezbedno parkiram, kad posle nekoliko sekundi sve kazaljke na instrument tabli odu na nulu, a auto normalno radi i vozim ga jos tih nekoliko metara.
Parkiram, ugasim, na licu mesta uradim onaj dijagnosticki test sa pedalama - ne javlja nikakvu gresku. Upalim ga, servo radi odlicno. Izmerim kineskim instrumentom napon punjenja 13.6V, pod svetlima 13.5 V. Kad mrdam volan (valjda ima elektricni servo) razne skokovite vrednosti pokazuje instrument, cak i do 9.5 V mereno na samom akumulatoru.
Pricao sam sa dva majstora, saveti se svode na 'vozi dok skroz ne otkaze kako ne bismo napamet jurili kvar'. Jedan od njih mi je pre par meseci menjao diode na alternatoru, posto kazu obojica da mozda on lose puni pa servo brlja...
Jesam svasta napisao ovde, ali mene zanima savet nekog iskusnijeg sta raditi da do ponovnog blokiranja volana ne dodje. |
[ pajapop @ 08.07.2012. 21:57 ] @
Najgori su ti "skriveni kvarovi". Savet majstora je na mestu, samo taj napon sto si merio - to je mala vrednost. Napon alternatora kad je ispravan iznosi 15.5v. Pad napona na 9.5 je uzasno veliki - pre ce biti da nisi ostvario dovoljno dobar kontakt sa mernim instrumentom. Pre rada na servu u svakom slucaju proveri alternator jer ako si vec menjao diode zanci imas neki problem. Mozda treba proveriti i regler, jer on regulise jacinu pobudne struje. Ako pobudjuje alternator sa malom strujom onda ni izlazna struja nece imati dovoljan napon, te mozda i otuda mali napon pri merenju.
[ Milojkovic @ 09.07.2012. 13:56 ] @
Tu se izgleda nesto pokvarilo.
[ etjen @ 09.07.2012. 14:19 ] @
milojkoviću, ponavljaš se. Prvi put je bilo smešno, sad je već bezveze...
Inače, meni se to isto desilo na Modusu, jedanput i više nikad. Isto dijagnostika nije ništa pokazivala. Modus ima elektro servo i rekli su mi da je tako nešto moguće ako je vlažno vreme (desilo mi se zimi) da se negde izgubi kontakt.
Na sreću nisam imao kasnije problema sa tim sve dok nisam prodao auto.
Moguće da je neki kontakt, pretpostavljam da bi neki iskusniji Opelov serviser tačno znao šta da pogleda
[ Zarko Silic @ 09.07.2012. 14:39 ] @
Citat: etjen:
Na sreću nisam imao kasnije problema sa tim sve dok nisam prodao auto.
Sta je ovo?
Biser?
[ Milojkovic @ 09.07.2012. 15:10 ] @
Izgleda se tako resavaju kvarovi mislim po ovoj novoj modi.
[ deerbeer @ 09.07.2012. 16:04 ] @
Citat: Milojkovic:
Izgleda se tako resavaju kvarovi mislim po ovoj novoj modi.
Pa i auto industriju je malko zahvatila (zapatila) ta potrosacka moda. Mislim i tv-ovi se vise ne popravljaju (ili vrlo retko) , dvd, frizideri , mikrotalasne i ostale druge tehnikalije.
Pa i kad se nesto pokvari majstor te obraduje sa cenom tako da odes u prvu radnju i kupis nov(o) .
[ etjen @ 09.07.2012. 17:29 ] @
Zašto je biser? Ja sam posle toga prešao još 20000km, a prodao sam ga jer sam kupovao novi auto, a ne zbog toga što mi je jednom otkazao servo na kratko.
Ne znam da li se to dešavalo posle prodaje, ali dok sam ga ja imao, tj, još oko godinu dana nakon toga, nije. A to je dosta vremena i verujem da je to bio neki trip kontakta pa je komp isključio servo (slično su mi i objasnili u servisu i rekli da zna da se desi, i ako se ne ponovi da je verovatno sve OK)
[ Zeleni zub @ 09.07.2012. 19:30 ] @
Danas je majstor ponovo merio napon na akumulatoru dok motor radi i pod svim mogucim opterecenjima. Sa cimanjem volana nije padao ispod 13.3V, naravno u pitanju je ozbiljniji instrument od onog kojim sam ja merio
Evo ceo dan voznja i nema problema...
Videcemo sta dalje, ne znam koliko je komplikovano da majstor skine servo volana i da ga on na stolu pregleda, mozda nesto zakljuci i ako on ne valja bar da znam u kom smeru da resavam problem, a ako i nista ne uspe da zakljuci bar da mi je savest mirna.
[ Zeleni zub @ 28.08.2012. 15:02 ] @
Evo da se javim opet po ovom pitanju
Sta se desavalo u medjuvremenu ?
Vracao sam se sa godisnjeg odmora 3. avgusta i opet ista stvar: otvrdnuo volan, kazaljke popadale. Palio, gasio auto, dijagnosticki test pedalama nista nije pokazao, i nekako sam dosao kuci. Naravno, po dolasku sve proradilo kako valja... i radilo do danas.
Samo sam tada (03.08.) uzeo jedan digitalni multimetar, prikljucio ga na upaljac kako bih non stop merio napon i cim upalim auto ja ukljucim i multimetar. I uvek je sve bilo 13.5 - 14.5 V i naravno sve funkcionisalo besprekorno.
Danas, otvrdne volan, kazaljke poblesave, a multimetar tokom te 'seanse' pokazuje izmedju 16.5 i 17.5 V. Trajalo minut-dva i sve se vratilo u normalu.
Eno ga auto kod majstora, vrsi operaciju nad alternatorom, ako neko nekada ovo izgugla da zna gde da kopa...
Hvala svima na ucescu u diskusiji !
[ vladd @ 28.08.2012. 17:37 ] @
Los regler ume da napravi slican cirkus na bilo kom modelu vozila. Pre godinu dana imao sam kontakt problmom sa Ladom, kojoj se instrument tabla "zaglavljivala" ili divljala.
Ako se zapusti, napravi ozbiljnu stetu, a najjeftinije je ako samo accu prokuva..
Poz
[ inobradovic @ 28.08.2012. 19:59 ] @
meni se tako isto desavalo na ford eskortu 99god i resio sam tako sto sam dolio ulje u servu.
[ pajapop @ 28.08.2012. 22:16 ] @
Postoje 3 uzroka koji ugrozavaju rad hidraulicnog servo sistema: Gugubitak pritiska pumpe i time izostajanje servo efekta, mehanicko ostecenje koje moze izazvati buku i gubitak pritiska, kao i curenje hidraulicne tecnosti. Kako je u pitanju elektro pumpa, sigurno njen rad ima veze sa ovim promenama napona koje su i prethodno navodjene. Samo se sad postavlja jedno osnovno pitanje...zasto skok napona dovodi do zakazivanja pumpe? Pri jacem naponu pumpa bi mogla samo da "crkne", sem ukoliko njen rad nije regulisan preko kompjutera koji je ovaj skok napona prepoznao i "zastitio" je. S obzirom na godiste automobila sigurno se to desilo. Osnovna stvar u regulisanju ovog problema je rastavljanje alternatora i premeravanje pobudnih i radnih dioda. Ali one cesto znaju da "varaju". Zatim zamena reglera bez obzira koliko se cini da je dobar. Najlakse je popraviti onaj kvar kad je nesto stvarno "crklo"...ovako ...tapkanje u mraku i istrazivanje...
[ vladd @ 28.08.2012. 22:24 ] @
Visok napon uvede regulatore napona u "thermal shut down", proradi im zastita i obore napone(ili ukljuce elektronske osigurace, zavisno od koncepcije) i ECU i ostali procesori izgube napon, gase releje... Da je sama pumpa direktno na napajanju, radila bi brze.
Poz
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|