|
[ X Files @ 11.07.2012. 09:48 ] @
| 40 godina Zastave 101
Citat: Bio je prvi moderan hečbek na svetu, a izvozio se u većinu evropskih zemalja. Danas je nepravedno zaboravljen i često ismevan. Pa ipak, zauzeo je jedno od važnijih mesta u automobilskoj istoriji Evrope.
// ...
Dugo vremena, krajem sedamdesetih i početkom osamdesetih, Special star oko godinu dana, prodavao se skuplje nego novi, pošto ih je bilo teško nabaviti.
// ...
Imali smo dobar start, vešte menadžerske i marketinške poteze, ali ... |
[ etjen @ 11.07.2012. 10:41 ] @
dobar je tekst
[ SStudio @ 11.07.2012. 10:54 ] @
Zanimljiv deo istorije.
[ Sale2012 @ 11.07.2012. 18:33 ] @
Nada nikad ne umire tako ni zastava :)
[ morihei ueshiba @ 11.07.2012. 19:33 ] @
Skromni prilog secanju na legendu
[ etjen @ 11.07.2012. 19:43 ] @
stvarno je smešno što su slikali za plakat po kiši...
[ jnk @ 11.07.2012. 20:12 ] @
Uvek je bio lešina od auta, gora nego današnji punto classic među konkurencijom.
[ Backy @ 11.07.2012. 20:43 ] @
Citat: etjen: stvarno je smešno što su slikali za plakat po kiši...
zašto? meni su mnogo smešije gramatičke i pravopisne greške...
[ miki069 @ 11.07.2012. 20:49 ] @
Slikali su po kiši da se vidi da ne prokišnjava.
Današnji krš Punto classic prokišnjava posle par meseci.
[ calexx @ 11.07.2012. 21:10 ] @
Da li je krš ili nije zavisi od toga koliko vam se pruža sećanje. ;) U vreme kada se pojavio, u sličnoj klasi su bili vartburg, trabant, reno 4, spaček (sa luksuznijim varijantama tipa diana i ami 6/8) ... tu ne računam pežo 404 ili ajkulu koji su ipak bili klasa iznad. Tu su bile fiće, tristaći (za koje sam uvek mislio da je šteta što su ih tako brzo zaboravili) ... a golf kec se pojavio dosta kasnije. Tada je stojadin bio sasvim pristojan auto ... jedini problem u celoj priči je taj što je jedno tri decenije bio pravljen bez ikakvih izmena, osim neke lajsne i oblika farova. Za to vreme su ostali mnogostruko napredovali, golf je već od trojke krenuo sa bitnim promenama, svi ostali su u svakom novom modelu nudili skoro 100% drugačiji auto ... samo je stojadin ostao praktično isti. U ovo vreme naravno gubi svaku bitku i zato mu ostaju ovakvi pridevi.
[ jnk @ 11.07.2012. 21:54 ] @
U pravu si, konkurencija u klasi je stvarno bila katastrofa. Kad malo razmislim tad su se pravili ili krševi ili stvarno dobri automobili(bmw 2002, mercedesi razni, amerikanci razni..)
[ X Files @ 12.07.2012. 06:20 ] @
@morihei ueshiba
Bila je vec diskusija o toj slici... preciznije o levoj štikli.
[ Java Beograd @ 12.07.2012. 07:19 ] @
Citat: jnk: Uvek je bio lešina od auta Zapravo je bio odličan auto, za svoje vreme. Naravno, budimo realni, to je italijanski auto, a ne srpski, Problem je postao onda kad se nepromenjen proizvodio duže od 5 godina.
Citat: jnk: gora nego današnji punto classic među konkurencijom. U čemu je to punto klasik gori od konkurencije ? (u istim cenovnim okvirima)
[ jnk @ 12.07.2012. 07:30 ] @
Ako poredimo istu cenu i veličinu mislim da konkurencija ni ne postoji. Ali ako se uporedi sa današnjim hečbekovima te veličine koji su po 2-3 hiljade skuplji onda nema šta da traži.
[ Java Beograd @ 12.07.2012. 07:52 ] @
Citat: jnk:Ako poredimo istu cenu i veličinu mislim da konkurencija ni ne postoji. Ali ako se uporedi sa današnjim hečbekovima te veličine koji su po 2-3 hiljade skuplji onda nema šta da traži. Ne zaboravi da je Fiat izbacio na tržište Punto 2. (sada zvani "klasik") još daleke 1999 godine. (umesto Punta 1 koji se proizvodio u godinama 1993 - 1999) Dakle, tehnologija od pre trinaeest godina ! Ej ! Sasvim je logično da ga ne treba porediti sa "današnjim hečbekovima". Mislim, smešno je, zar ne ?
Prema podacima sa wikipedije ( http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Punto) Italijani su ga proizvodil do 2003. Druga je stvar što su poneki luzeri kupili tu tehnologiju, pa i danas "vrte istu ploču". Slična priča kao i sa Zastavom 101.
[ Nebojsa Milanovic @ 12.07.2012. 08:05 ] @
Ne bih ja izjednačavao keca i Punto.
Dok je kec zastareo i postao zaista smešan već nekoliko godina po predstavljanju, i to u ono vreme kada je razvoj bio sporiji nego danas, za Punto to ne bih rekao.
Problem kod Punta je što se on poistovećuje sa ultra-pasulj varijantom koja je kod nas najzastupljenija.
Kada bi se Punto posmatrao recimo već u verziji odličnim Fire 1,2 16v motorom i odgovarajućom opremom, on se ne bi stideo ni pored današnjih entry-level modela B segmenta od kojih bi i dalje bio jeftiniji, i stoga sasvim konkurentan.
[ Java Beograd @ 12.07.2012. 09:23 ] @
Citat: Nebojsa Milanovic:Dok je kec zastareo i postao zaista smešan već nekoliko godina po predstavljanju, i to u ono vreme kada je razvoj bio sporiji nego danas... Nikako da razumem kako ljudi mogu ovako paušalno da izriču kategorične tvrdnje !
Po čemu je to Z101 zastareo i postao smešan (!?) već nekoliko godina po zastarevanju ? Ajde da uporedimo keca, sa, na primer, dve godine mlađim VW Golfom 1. Usis, izduv, broj ventila, razvod, pogon, vešanje, sistem kočenja, hlađenja, elektrika .... sve je suštinski isto na ova dva modela. Kako to da je isti mehanički sistem na domaćem Z101 "zastareo i postao smešan" dok je na nemačkom Golfu vanvremenski idealan ? Ponavljam, jedini "problem" sa Z101 je što nije zamenjen boljim i savremenijim modelom već 1980, kada je već realno to bilo neophodno. Dakle, novo ime, izmenjen oblik karoserije, pocinkovan lim, i td. i td.
Vole ljudi da se posipaju pepelom, pa to ti je !
[ Horvat I @ 12.07.2012. 11:09 ] @
jedini problem keca je preslaba karoserija za takav motor.
Kod malo oštrije vožnje je cepao prednji deo korita, a i kod staraca se znala pocepati 3. tačka vešanja motora
[ Nebojsa Milanovic @ 12.07.2012. 12:07 ] @
Polako Java, nije sve u tehničkim detaljima, ima mnogo toga i u kvalitetu.
Koliko Golfova 1 i u kakvom stanju sada ide drumovima, a koliko kečeva tog godišta i u kakvom stanju?
No, ako već pominješ tehnička rešenja, hajde samo uporedi vešanje, i prednje i zadnje, keca i Golfa. Dalje poređenje nije ni potrebno.
[ KrkaCiC @ 12.07.2012. 13:24 ] @
Cale ima zastavu 101,mislim da je model special jer ima fabricki obrtomer i pokazivace za ulje sa strane Radjena je limarija pre oko 7 god,a skoro je ubacio drugi motor italijanski koji je '77 godiste,sa predjenih 120kkm sa porseovim menjacem 4 brzina. Nije radjen metalik farbom vec najjeftinijom belom (stedelo se jer je glupo uloziti vise nego sto auto vredi ) Zumus na velikom minusu paio bez problema,na otvorenom (relacija Cicevac-Krusevac) trosi oko 6,5 do 7 (merili smo voznjom na kantu ),postovajuci ogranicenja i max 70 km/h.
Ne znam za nosivost kod golfa I,ali cale je u keca ubacio gibanj od polija,i posto se bavi stolarijom,zna da ga bas bas natovari. Sve u svemu auto se iskoriscava kao mazga
Vidjao sam jos keceva slicnog godista u dobrom stanju.
Toliko o stojadinu
[ Java Beograd @ 12.07.2012. 13:25 ] @
Citat: Nebojsa Milanovic:
Polako Java, nije sve u tehničkim detaljima, ima mnogo toga i u kvalitetu.
Koliko Golfova 1 i u kakvom stanju sada ide drumovima, a koliko kečeva tog godišta i u kakvom stanju?
No, ako već pominješ tehnička rešenja, hajde samo uporedi vešanje, i prednje i zadnje, keca i Golfa. Dalje poređenje nije ni potrebno. Nesumnjivo je da je kvalitet izrade na strani Golfa. Kancer zvani "socijalizam i društvena svojina" je svoje metastaze ispoljio i na kvalitetu autoindustrije.
Ipak, sve to ne kvari činjencu da je Z101 bio dobar auto za to vreme.
Što se ogibljenja tiče, i Golf i kec imaju napred Mek Ferson, za zadnje vešanje mislim da je golf imao opruge a kec gibanj. I ?
[ Sceka @ 12.07.2012. 14:28 ] @
Citat: Java Beograd: ...
. Kancer zvani "socijalizam i društvena svojina" je svoje metastaze ispoljio i na kvalitetu autoindustrije.
Ipak, sve to ne kvari činjencu da je Z101 bio dobar auto za to vreme.
...
U prvih 6 godina proizvodnje Z101 je iz fabrike u Kragujevcu izlazio apsolutno identican po svemu kao da je radjen u originalnoj fabrici u Italiji jer je tehnologija fabrike u Kragujevcu bila identicna. Prve dve godine su ugradjivani originalni italijanski motori koji su dobijani sklopljeni i samo montirani kod nas. Kao i menjaci (tacno je da su bili porseovi). Nakon dve godine je istekao taj deo ugovora (klauzula) pa je pocela ugradnja nasih motora koji su morali da prodju rigoroznu kontrolu italijanskih majstora/kontrolora koji su bili prisutni u Kragujevcu i bez njihovog potpisa nije mogao motor ni da udje u halu u kojoj se vrsila ugradnja. To je trajalo skoro pune tri godine za koje vreme se sve vise smanjivao broj originalnih italijanskih motora a u korist domace proizvodnje. Kasnije su i kontrolori otisli i tada pocinje ono sto ti navodis kao boldovano. Menjaci su dosta duze ugradjivani kao originali, ne secam se tacno do koje godine.
Kako god, Italijani su nam prodali licencu za model koji su napustili radi konstrukcijskih gresaka koje nisu mogle da se rese u okviru finansijske konstrukcije za taj model. Mi smo prihvatili da proizvodimo "do detalja" taj model zato sto te konstrukcijske greske nisu bile od bezbednosnog znacaja po samu voznju/ucesce u saobracaju a dobli smo "nacionalni automobil". Inace je licenca data za Fiat 128 ali modulisanog zadnjeg kraja iskljucivo da bi kompenzovali konstrukcione greske i tako nama dopustili da imamo svoje ime, svoj naziv, za vozilo koje ni po cemu nije bilo nase osim sto se proizvodilo kod nas. Na taj nacin smo "na mala vrata" usli u drustvo "Velikih" koji imaju svoju Auto Industriju. Inace malo ljudi zna da je namera Drzavnog Vrha bila da "do kolena potuce" Skodu, u to vreme najkonkurentniju po tom pitanju! :)
Pozdrav!
[ Nebojsa Milanovic @ 12.07.2012. 18:01 ] @
Citat: Java Beograd:
Što se ogibljenja tiče, i Golf i kec imaju napred Mek Ferson, za zadnje vešanje mislim da je golf imao opruge a kec gibanj. I ?
Ako kečevo ogibljenje izjednačuješ sa bilo kojim, onda ne znam šta da ti kažem....
Pogledaj malo konstrukciju, a naročito pogledaj nagibe točkova u zavisnosti od opterećenja, pogledaj da li ijedan auto osim Juga ima takvo ogibljenje, itd.
Realno, i prednja njegova osovina je preprosta, preslaba i sa nepreciznim vođenjem točkova, ali zadnja osovina sa poprečnim listnatim gibnjem - ona nije ni za prikolicu. To je ogibljenje za zaprežno vozilo i za to se i koristi.
[ vladd @ 12.07.2012. 18:24 ] @
Hecbek je sam po sebi konstruktivna greska, ostale ne znam koje su.
Kec je bio naj naj u svom trenutku, i svojih par decenija, kvalitet izrade je bio primeren trenutku nameni i ceni vozila.
To sto je bio "socijalisticki" nema veze sa navodnim "kvalitetom" golfa 2, koji je bio identican krs za dskoro duplo vise novca.
Ja to posmatram drugacije, nama nije dozvoljeno da razvijamo i proizvodimo vozilo, nismo bili clan kapitalisticke bande, a Kec je zavrsavao sve potrebe za to doba. Naravno u svojoj klasi.
Kvalitet izrade je velika diskutabilna stvar, kao i cela auto industrija, vise je globalna siledzijska prica nego nesto o cemu inzenjeri vode rec.
Jedini nedostatak Zastave 101, po meni, je sto nije imala malolitrazni dizel motor, posto je par musrijasa htelo da napravi adaptaciju na metanol, pa je dizel prpustio svoju sansu. To bi mu dalo "trzisnu" sansu kod seoskog naroda, koji je vec tada krenuo da muvlja sa loz uljem i dotiranim dizelom...
Da se razumemo, tih godina potrosnja nije bila bitna, vec su drugi parametri bili bitni za vozilo.
Poz
P.S.
Ne bih se slozio sa podelom vozila po politickom uredjenju, narocito ne pred obozavaocima vozila Garuda Matraman Motors iz Jakarte
[ Java Beograd @ 13.07.2012. 07:59 ] @
Citat: vladd:P.S.
Ne bih se slozio sa podelom vozila po politickom uredjenju, narocito ne pred obozavaocima vozila Garuda Matraman Motors iz Jakarte:D:D:D Samo se ti sprdaj, ali ja sam pre mesec-dva na ulici video auto marke PROTON. I kontam ja i kontam, i kontam da lii sam ikad u životu čuo ili video auto marke Proton. I potražim na netu i vidim da je to neki Malezijksi brend !
[ morihei ueshiba @ 13.07.2012. 08:23 ] @
Citat: X Files:
@morihei ueshiba
Bila je vec diskusija o toj slici... preciznije o levoj štikli.
Aaaa...gde? Mozda sam i ucestvovao, staracko secanje me ne sluzi bas najbolje
Jel' otkriven identitet vlasnice stikli?
Usput,za prilog istoriji, izjava mog rodjaka kad je tamo negde '72-3 kupio novog stojadina i dojezdio u Pancevo sa familijom: " Od Vrnjacku Banju do Beograd nijedan me nije pretek'o! " Toliko o konkurenciji u to vreme.
[ X Files @ 13.07.2012. 08:52 ] @
Davno to beše, pre nekoliko godina na ES/EMZ-u. Tu temu samo Shadowed može da iskopa, i to verovatno na osnovu checksuma priložene slike...
Evo još jedna interesantna 101-ova reklama:
http://www.youtube.com/watch?gl=GB&hl=en-GB&v=O36rFRTJ7_A
[ cika dacha @ 13.07.2012. 09:53 ] @
u klasi za te novce bio je to odlican auto!
moj cale ga je vozio kao sluzbeni i dobro ga se secam! jednom smo sa njim isli cak u nemacku i to istocnu:-) . imao je onaj jaci motor od 1.3cm3 i nazalost samo 4 brzine:-)(znam da su posle ubacivali menjac sa 5 brzinom) przio ga matori non stop u visoke obrtaje :-), koliko se secam jedina mana automobila je bio mali krug zaokreta! jer nasa minika se rotirala na manjem mestu nego stojdza!
[ dlalic @ 13.07.2012. 10:42 ] @
Par teza:
-128-ica je 1970 bila auto godine u Evropi, Zastava posle dve godine dobija licencu za proizvodnju
-Golf se pojavljuje 5 godina kasnije.
-Punto je 1995 auto godine, Zastava dobija licencu nekih 10 godina kasnije, za vec zastareo model
Secate se, bar iz prica od Kragujevca do Kilimandzara .
[ Zeka_SD @ 13.07.2012. 11:04 ] @
Citat: vladd:
Ja to posmatram drugacije, nama nije dozvoljeno da razvijamo i proizvodimo vozilo, nismo bili clan kapitalisticke bande, a Kec je zavrsavao sve potrebe za to doba. Naravno u svojoj klasi.
Ko nam je to branio, CIA, Vatikan, i onaj mason Rokfeler?
[ vladd @ 13.07.2012. 11:05 ] @
Citat: Java Beograd: Samo se ti sprdaj, ali ja sam pre mesec-dva na ulici video auto marke PROTON. I kontam ja i kontam, i kontam da lii sam ikad u životu čuo ili video auto marke Proton. I potražim na netu i vidim da je to neki Malezijksi brend !
Mislio sam na Volksvagen Golf MKVI, i 6 plus koji se sklapaju u doticnoj fabrici..jbg nemac je nemac
Poz
[ Ivan Dimkovic @ 13.07.2012. 12:28 ] @
Citat: vladd
Ja to posmatram drugacije, nama nije dozvoljeno da razvijamo i proizvodimo vozilo, nismo bili clan kapitalisticke bande, a Kec je zavrsavao sve potrebe za to doba. Naravno u svojoj klasi.
Pa pazi, svi mi mozemo da mastamo i "posmatramo drugacije".
Cinjenica je da je Zastava morala da licencira dizajn od zabara - cuj, mozda je i postojala nekakva "zavera" koja je zabarima nalagala da ogranice svoje licenciranje ne-kapitalistickim zemljama pa Zastava nije mogla da licencira sve i najnovije sto je htela, ali to nije sprecavalo Zastavu da sama ulozi u sopstven razvoj.
Mislim, za jednu zemlju koja je posle WWII navodno bila vise industrijski razvijena od Japana (to si bese ti rekao na nekoj drugoj temi) je malo cudno da nije bila sama u stanju da razvija svoje platforme i da ih konstantno unapredjuje.
E sad, ako ostavimo mastu po strani, i drzimo se dosadne realnosti - razlog je vrlo prost: nazadni ekonomski sistem SFRJ nije motivisao proizvodjace da unapredjuju svoje tehnologije. Ali da ne idemo u tu temu, to je vec prezvakano 10000 puta ovde.
Ono sto je bitno je - zbog toga su Z101, Jugic itd... bili "balzamovani" i bez ikakvih vecih izmena valjani decenijama. Zato sto im se moglo.
Nije im "dozvoljeno" da se unapredi i razvija, ne zbog nekakve strane sile, vec zbog sopstvene ekonomske gluposti. Sami sebi nisu "dozvolili" zato sto nisu imali ekonomsko okruzenje koje bi ih motivisalo da to rade.
Zato su price kakav je Z101 bio malo pogresne.
Sto je Java lepo rekao - Z101 je u momentu kada je prvi izasao iz pogona bio tehnicki pristojno vozilo, sasvim u rangu vozila u njegovoj klasi. Medjutim posto Zastava nije imala interes niti motivaciju da unapredjuje to sto proizvode, vrlo brzo (posle samo nekoliko godina) je taj auto postao tehnicki zastareo.
Bas kao sto bi zastarelo i kao sto ce zastareti bilo sta sto se nekoliko godina ne unapredjuje - bez obzira odakle ta tehnologija dolazi. Moze Zastava sutra da licencira od Mercedesa platformu za E klasu, ta platforma ce za nekoliko godina postati zastarela, a za par decenija (koliko se proizvodila Z101) ce biti matori krs u poredjenju sa onim sto ce se proizvoditi 2022-ge godine.
[ vladd @ 13.07.2012. 16:12 ] @
Citat: Ivan Dimkovic: Pa pazi, svi mi mozemo da mastamo i "posmatramo drugacije"...
Da ti dam predispozicije za "SVI mastamo"
Kada se kao "mlad" inzenjer, 1984-e vratis iz vojske, i ucestvujes u "poslednjim" projektima stare Juge("beogradski helikopter" se popularno zvao jedan od...), pa budes u toku i sa industrijom i sa razvojem i delimicno sa naukom(projekti za Uljanik,Zastavu, Zakic, Teleoptik, Livnicu u Kikinda, VTI, Institut za Fiziku...jos uvek..), u svim tim godinama(do 1996-e), "mastanje" deluje malo drugacije.
Istina, ni tada to nisam bas razumeo, na ovaj matoro-sarkasticni nacin, ali je bilo previse nelogicnosti i nepostojanje odgovora na 1000 zasto...
Tako da je u pitanju naknadna pamet, tada ni naj poznavaoci svetskih prilika nisu mogli da predvide u koju ce stranu sve krenuti i koji su ciljevi, naoko besmisleni, ali vrlo pragmaticni.
Jednostavno im nije odgovarao proizvodjac koji saradjuje sa odredjenim trzistima, a da im ta "trzista" i po drugim osnovama ne odgovaraju, ne leze na srcu, pokazuje arapsko prolece.
Tako da nije samo izvorni kvalitet u pitanju, vec odsustvo razvoja, satiranje privrede, izvlacenje novca iz razvojnih ulaganja, zabrana stampanja novca(za ulaganje u razvoj)...
To satire i najjace, a ne kilavu ZAstavu. Ni jedan aktuelni proizvodjac vozila ne bi preziveo bez intervencije drzave, a to se nije dogodilo sa Zastavom...sa sve kvalitetom-nekvalitetom.."Socijalne intervencije su (bile) dozvoljene, ali ne i RAZVOJ...
NPR, Teleoptik je zadnjih godina umanjio dug(vestacki fabrikovan) sa 20 miliona, na 4, a tada je brze bolje ne ugasen, nego razvaljen... ..da se ne dogodi da postane profitabilan..
Poz
[ milivoje t @ 13.07.2012. 21:11 ] @
haha bila su to malo mnogo drugacija vremena. zamislite danas da morate da cekate na neki red u nekoj nepreglednoj listi da kupite auto :), pa cekate tako godinu dana, drzeci pare u rukama :).
ili da morate da potezete opasne veze da kupite vw golfa ili nekog hjudaija bez mucnog cekanja. da ne pricam o bmw-u iz slovenije preko veze iz partije :)...
tako, bila su to drugacija vremena, kupovali ljudi u srbiji nove automobile, a ne polovne dresove iz zapadne eu... i ljudi su stajali u redu za tog stojadina.
kakav je bio, bio je kao i to vreme, drugaciji od dansnjeg.
posebno je dobar bio "kupe" sa dvoje vrata 101 mediteran, neke otrov zelene boje, stavis kocku umesto kugle na rucici menjaca i polecemo :). da ne pricamo o oni bezobrazlucima sa sminkerskim felnama, sirokim gumama, skinutim branicima, x na farovima i reskom zvuku naturpijanog zabarskog motora koji se vrti na 7000rpm :)
znate kako automobili su emotivna tema za vozace, pa ako trazite suvu logiku u ovakvoj diskusiji, necete je naci.
[ macolakg @ 17.07.2012. 17:33 ] @
Zastavini automobili su svojevremeno spadali medju najbolje automobile za svoju cenu...
101 je bio odlican auto u vremenu kada se pojavio.
U istoj ili slicnoj klasi cene, nije se mogao naci tako usluzan i dugotrajan automobil, kao onih nekoliko koji su izasli iz Zastave.
Retki konkurenti iz tog vremena, slicne "niskobudzetne" kategorije, sa visokim upotrebnim vekom (posebno mislim na karoseriju, jer motor je zamenljiva stavka), su bili automobili poput Trabanta, Reno 4, i sl...
Svojerucno sam svojim jugicem presao 650000Km, sa dva domaca, naknadno pojacana DMB motora, na koja je stavljen "karterweber" dvogrli karburator, i jos par "budzevina".
(1100ccm, kecev motor, a i najizdrzljiviji od svih primenjivanih u Zastavinim vozilima, zbog najveceg prostora za hladjenje izmedju cilindara)
Prvi motor je presao 385000Km, bez bilo koje intervencije osim standardne reglaze i zamene uobicajenih stvari, filteri, ulje, svecice..., i jos uvek je bio u voznom stanju, i isao kao "nevreme", jedino sto je bio toliko potrosen da mu je trebalo doliti litar ulja na 250Km.
Drugi motor se jos uvek vozi, i vec je kod treceg vlasnika posle mene.
Jedina paznja koju sam posvecivao motorima je, da ih nikada nisam pregrejao, u prvih 100000Km sipao Fina sintetiku 5W40, drugih 100000 Fina polusinteticko 10W40, ostatak Optimu long-life 20W60, redovno menjao filtere, na svakih 30000Km reglazu kod vrhunskog mehanicara (mehanicar koji je spremao automobile nasoj legendi nacionalne klase Siklosi Jozetu, poznat kao Zoran-RZ).
Tek posle 500000Km sam po prvi put zavario pukotinu na karoseriji koja se pojavila na cuvenom mestu, kod kutije grejaca.
Dodatak na sve ovo je sto sam ga vozio kao manijak, nisam propustao priliku da se "pojurim" sa nekim "ko misli da je brz".
Mladost-ludost :-)
---------------------------------------------------------
Sve u svemu, ne moze se bas puno proizvodjaca automobila pohvaliti takvim radnim vekom, u takvim uslovima eksploatacije, i posebno ne ZA TAJ NOVAC.
-----------------------------------------------------------
Sasvim druga prica je sto je razvoj tih nekoliko Zastavinih modela, prakticno sasecen u korenu raznim merama, a bilo je dovoljno dobrog strucnog kadra, pa i nekoliko entuzijasta, koji su mogli lako da produkuju nove modele vozila.
Kao primer sasecenog razvoja je bio i poslednji model, Florida in L, sa citroen-pezo motorom 1.6, Bosh motronik 7.44, multipoint ubrizgavanje.
Cak je u jedan prototip ugradjen Tojotin motor 1300ccm sa varijabilnim razvodom i 130Ks.
Jedini auto na planeti, sa nesto manje od 100Ks, jevtiniji od 10000 eura (kostao je nesto oko 6500), pristojnog dizajna, odlicnih voznih osobina, startan, snazan, stabilan, potrosnje tipicno 5,3L@90Km/h. Specificna snaga mu je veca od 1Ks/10Kg, za neupucene BMW 316 "kocka" ne moze ni dim iz auspuha da mu vidi...
Ali avaj, tuzno nedovrsen, sa plastikama koje zvece, i karoserijom koja je radjena posle bombardovanja Zastave, gde nije imalo dovoljno cak ni hemijskih sredstava za zastitu karoserije.
Bilo je dovoljno uloziti manje od 5% cene automobila u enterijer, zvucne izolacije, modernu opremu, i bio bi to jos uvek konkurentan auto...
Kada neke moje prijatelje pitam, sto je Florida ostala tako zalosno nedovrsena, uvek dobijem odgovor da "nije dato odozgo, a mogli smo"...
Toliko o tome
Pozdrav
[Ovu poruku je menjao macolakg dana 17.07.2012. u 18:48 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao macolakg dana 17.07.2012. u 18:49 GMT+1]
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|