[ powersz @ 11.07.2012. 15:19 ] @
Dobar dan.
Molim da mi neko kaze sta mi je potrebno da otvorim internet prodavnicu.
Ono sto ja imam je ideja sta bih otprilike prodavao i znanje da sve to napravim.
Sto se tice pravne strane ne znam nista. Citao sam ovde neke teme, medjutim primetio sam da mnoge stvari ljudi pisu otprilike.
Unapred hvala na odgovorima.
[ S A J A @ 12.07.2012. 08:27 ] @
Treba da registruješ firmu (imaš varijantu da budeš preduzetnik ili d.o.o., možda je bolje početi kao preduzetnik). Naravno, treba ti i sajt :)
[ powersz @ 12.07.2012. 09:52 ] @
Hvala Vam na odgovoru.
Sajt je najmanji problem u celoj prici :) Najveci problem mi je sto ne razumem kako sve to funkcionise sa pravne strane.
Koliko novca mi je potrebno za neku od ove dve opcije koje ste naveli?
Koliki su moji mesecni troskovi?
Cuo sam da fiskalna kasa i racun nisu potrebni za prodaju preko interneta, kako se onda evidentira i placa porez za ono sto se proda?

Hvala unapred.
[ S A J A @ 12.07.2012. 10:48 ] @
Biti preduzetnik je jednostavnije za registraciju a i kazne su manje u slučaju da se nešto ne radi po zakonu. Međutim, na ime poreza, doprinosa i taksi ima da dajete pola onoga što zaradite. Fiksno mesečno knjigovođa oko 100e. Što se tiče d.o.o. to je malo ozbiljniji "tip" firme, računajte oko 250e "fiksno" mesečno za porez, doprinose i knjigovođu a onda i oko 19% od svega što zaradite opet da date državi.

Uopštenije od ovoga numem da objasnim.

[ powersz @ 12.07.2012. 10:59 ] @
Hvala.
Sta podrazumevate pod zaradom? Da li je to ceo iznos kad prodam neki predmet?
[ S A J A @ 12.07.2012. 11:40 ] @
Zarada je prihod manje trošak. Dakle vi neki proizvod kupite od dobavljača za 80 din a prodate ga za 100 din, vaša zarada je 20 din.
[ sevo @ 18.11.2012. 20:14 ] @
Pozdrav,
planiram da otvorim online prodavnicu. Pročitao sam većinu tema o tome ali nisam našao odgovor na par pitanja.
Ja bih u online prodavnici bio posrednik izmedju veleprodaje i kupaca, naravno ne bih imao magacin pa me zanima način na koji bih mogao da rešim isporuku. Kada neko naruči artikal kako je najlakše da kupac dobije robu koja nije kod mene. Predpostavljam da bi moj dobavljač slao direktno kupcu ali šta onda ako neko naruči npr 2 artikla od 2 različita dobavljača?
E sad što se tiče legalnog poslovanja, ja sam već zaposlen pa me zanima da li je bolje biti preduzetnik ili d.o.o. a da mi troškovi budu što manji.
naravno delatnost bi bila Trgovina na malo posredstvom pošte ili interneta
[ S A J A @ 19.11.2012. 17:09 ] @
Moraš da budeš malo precizniji. Kad kažeš "posrednik" ili "roba ide direktno kupcu" to mogu da budu dve stvari:

1. Dobavljač na svojoj fakturi ne stavlja tebe kao kupca već direktno tvog kupca. U tom slučaju je to klasično posredništvo, oni međusobno trguju a ti fakturišeš svoju uslugu posredovanja. Ovo je za tebe najčistiji model poslovanja ali ne znam da li ti odgovara jer onda pošto si spojio prodavca i kupca, verujem da im više nećeš biti potreban.

2. Dobavljač na svojoj fakturi stavlja TEBE kao kupca a ti svom kupcu fakturišeš. To je klasična trgovina, ti si kupio pa preprodaješ. U tom slučaju moraš da vodiš "magacin" iako ti možda robu nećeš ni videti (roba je otišla direkno kod kupca).

Dakle šta je od ta dva?

Bolje ti je za početak da se registruješ kao preduzetnik. Jednostanije je i jeftinije. Uvek možeš posle da se preregistruješ u doo ako posao dobro krene.
[ sevo @ 19.11.2012. 17:43 ] @
Pa mislim da je druga opcija bolja ali svaki predlog je dobrodosao.
Kazes "Dobavljač na svojoj fakturi stavlja TEBE kao kupca " , kako onda ide direktno krajnjem kupcu a da ne dodje do slučaja iz prve stavke tj. povezivanja kupca sa prodavcem.
I kako to funkcioniše bez fiskalnog računa. Kako država kontroliše moj promet, kako se izdaju garancije?
Hvala na odgovoru
[ S A J A @ 19.11.2012. 18:41 ] @
Prodaja na daljinu obično se realizuje tako što se angažuju kurirske firme koje šalju robu krajnjim kupcima. Dakle ti kupiš neku robu od dobavljača, onda angažuješ kurirsku službu da tu tvoju robu od dobavljača transferuje do kupca i naplati. Posle ti kurirska služba na račun plaća sve što su naplatili od kupaca.

Kupac uopšte ne zna odakle je došla roba, činjenica da je kurirska služba robu pokupila iz magacina dobavljača umesto tvog magacina nije poznata kupcu.

Država kontroliše tvoj promet tako što ti ne uzimaš novac u kešu već ti kurirska služba (ili pošta) uplaćuje iznos na tvoj tekući račun. Čak i ako bi ti lično donosio kupcima robu i uzimao novac u kešu, s obzirom da će ti kupci tražiti neki račun, ti možeš da taj račun ne evidentiraš u svojim knjigama ali posle se postavlja pitanje šta ćeš sa tim proizvodom koji ti se vodi na stanju a nema ga. Možeš da ga dopuniš na crno pa da ga isto tako prodaš ali sve je to riskantno, neko će te pre ili kasnije prijaviti i kad ti bude stigla kazna ima da ti sahrani ceo biznis.
[ sevo @ 19.11.2012. 18:52 ] @
Predpostavljam da onda dogovor sa kurirskom službom sve rešava, kao i slučaj da kupac poruči robu od dva dobavljača. Kurirska služba to upakuje zajedno i isporučuje.
[ S A J A @ 19.11.2012. 19:06 ] @
Tako je, sve rešavaš da kurirskom službom. Sigurno će te više koštati ako ih budeš šetao na više mesta da "pokupe" robu ali šta je tu je, to im je poso :)