Dakle, moguce li je izvesti GIGANTSKI ELEKTROMAGNET koji bi predmet od 100-200t drzao na visini od 100-200m ili makar 60-70?
Pare nisu problem, ako nekog zanima.
Kolko bi struje to vuklo i kolko je realno da se ta struja obezbedi?
Pitanje je smrtno ozbiljno.
[ nkrgovic @ 18.07.2012. 09:28 ] @
Da. Nema razloga zasto bi bilo nemoguce, sve dok je ono sto se dize magneticno - znaci mora biti od gvozdja.
Visina je nebitna, osim ako neces da podignes bez spustis magnet - sto je tupavo, mnogo je lakse spustiti magnet i onda samo podici maget+teret obicnim cekrkom. U svakom slucaju je moguce.
Kolicina struje zahteva svoju trafo stanicu.
[ anon115774 @ 18.07.2012. 10:02 ] @
Svoju trafo stanicu? Ja bih pre rekao da za tu masu zahteva svoju elektranu :)
[ Okmijun @ 18.07.2012. 10:40 ] @
jel ima neko red velicine kolko bi to W/V moglo da trosi/ zahteva?
cisto red velicine odokativno....za neku prvu pricu
pa i meni se cini da za ovo treba najmanje HE Kokin brod, al bez zezanja....
.....
Da li je moguce da ljude spakujem gore? nece niko da mi se ozraci/ izgori?
i kolko je uopste zdravo da ljudi borave pored tolkog elektromagneta?
[ Miroslav Jeftić @ 18.07.2012. 10:57 ] @
Citat:
Okmijun: Da li je moguce da ljude spakujem gore? nece niko da mi se ozraci/ izgori?
i kolko je uopste zdravo da ljudi borave pored tolkog elektromagneta?
Nisam siguran da je to tema za forum, ako ti je baš toliko bitno, odnosno ozbiljno, najbolje da nađeš nekog konsultanta/eksperta za bezbednost i zdravlje na radu. Isto i za magnete
[ Okmijun @ 18.07.2012. 11:02 ] @
Zelim da se informisem pre nego sto uopste i krenem da razmisljam o ovome, treba mi misjenje koji su zavrsili ETF da mi laicki objasne kako stoje stvari.
Jok sad cu ja da otvorim temu na ES i na osnovu toga dignem kredit i napisem biznis plan i zaradim milione....aj molim te.
Ocu jos neko misljenje. tipa to kosta 1milion$ ili 100miliona$....
pa onda forumi ne bi ni postojali, sve ima svog ""strucnjaka"!?
[ Miroslav Jeftić @ 18.07.2012. 11:17 ] @
Naravno, ali ima razlike između "Windows mi se koči" i "Da li ću da spržim ljude"
[ zmej @ 18.07.2012. 11:27 ] @
Mislim da je to neizvodljivo, jer koliko sam gledao National Geographic Megastructures, uvek su nekim ogromnim kranovima dizali predmete od 100 tona,recimo onim kranom Titan, nikako elektromagnetima. A da postoje toliko veliki elektromagneti koji bi to mogli, mislim da postoje u CERN-u. Ali su oni ogromni i sami teski nekoliko desetina tona,
[ Okmijun @ 18.07.2012. 11:56 ] @
Jeste, al ti kranovi trebaju samo tada i nikada vise za neki most itd.....al ako bi ovo bilo fixno, a bice, onda bi bilo isplativo da se napravi i termocentrala, koja bi snabdevala ovakavu masinu.
od oka kolka treba snaga W za ovakav elektromagnet?
.....
inace da imam spremnu opremu za ovako nesto i samo da tema dodje do 3. strane odma krecem da przim ljude....
ljudi sta vam je? moze neko hipoteticki da raspravlja o ovome? pod pretpostavkom da ce neki seik to sve da plati jednog dana?
Citat:
zmej:
Mislim da je to neizvodljivo, jer koliko sam gledao National Geographic Megastructures, uvek su nekim ogromnim kranovima dizali predmete od 100 tona,recimo onim kranom Titan, nikako elektromagnetima. A da postoje toliko veliki elektromagneti koji bi to mogli, mislim da postoje u CERN-u. Ali su oni ogromni i sami teski nekoliko desetina tona,
pa tako nesto mi i treba, nek kosta kolko kosta, al da radi.
[ Nabukodonosor @ 18.07.2012. 11:58 ] @
Pitaj Waltera i Jesse-a, upravo su pravili neki slican magnet.
[ Java Beograd @ 18.07.2012. 12:13 ] @
Može, relativno je lako izvodljivo, pod uslovom da imaš dovoljno jako napajanje. Čak, za ovako velike struje, isplati se energiju izvora trošiti na hlađenje superprovodnika od kojih će se sastojati elektromagnet, umesto da se strujom pogoni elektromagnet od bakarnih provodnika.
Cena ne bi trebalo da pređe 40-50 miliona dolara. Jedini problem je naći dovoljno jaku dizalicu koja je u stanju da podigne elektromagnet, koji treba da podigne predmet težak 100 tona. Po mojoj proceni elektromagnet bi trebalo da je težak oko 100 tona, takođe,
[ Srđan Pavlović @ 18.07.2012. 12:24 ] @
Ne mogu da verujem da na ES-u niko ne moze decku
da izracuna struju koja je potrebna da se odredjena
masa podigne elektromagnetom na visinu h, ako je G 9.81.
Ajmo ljudi pa da se predje na razmatranje budzeta, a potom
na uticaj EMP-a na ljude u blizini.
[ Java Beograd @ 18.07.2012. 12:28 ] @
Citat:
Srđan Pavlović:
Ne mogu da verujem da na ES-u niko ne moze decku
da izracuna struju koja je potrebna da se odredjena
masa podigne elektromagnetom na visinu h, ako je G 9.81.
Ajmo ljudi pa da se predje na razmatranje budzeta.
Visina h ne igra nikakvu ulogu. kad se jednom predmet prilepi za elektromagnet, možeš da ga podigneš na metar ili na 1.000 metara - potpuno je svejedno. S druge strane, ako je neko pomislio da može da privuče predmet težak 100 tona, sa vertikalne razdaljine od 100 metara, onda bolje neka zaboravi. Sve elektrane ovoga sveta, zbirno ne mogu da daju takvu struju.
[ zmej @ 18.07.2012. 12:42 ] @
Citat:
Java Beograd:
Može, relativno je lako izvodljivo, pod uslovom da imaš dovoljno jako napajanje. Čak, za ovako velike struje, isplati se energiju izvora trošiti na hlađenje superprovodnika do kojih će se sastojati elektromagnet, umesto da se strujom pogoni elektromagnet od bakarnih provodnika.
Cena ne bi trebalo da pređe 40-50 miliona dolara. Jedini problem je naći dovoljno jaku dizalicu koja je u stanju da podigne elektromagnet, koji treba da podigne predmet težak 100 tona. Po mojoj proceni elektromagnet bi trebalo da je težak oko 100 tona, takođe,
My point exactly, sam elektromagnet bi bio tezak, koliko i teret koji treba da ponese, onda cela operacija postaje nesvrsishodna, kran-dizalica gubi u startu 1/4 ili 1/3,1/2 svoje nosivosti na svoj teski elektromagnest pa je onda neefikasna, plus koliko bi struju trosila....
[ Java Beograd @ 18.07.2012. 12:45 ] @
Citat:
zmej:... cela operacija postaje nesvrsishodna ...
Ma nema veze, platiće neki šeik i elektromegnet i dizalicu. Diskutujemo hipotetički.
Košta između 20,000 dolara i 5,000,000 dolara, a kapacitet je 1t - 50 tona. Ako aproksimiramo, možemo da kažemo da bi za dizanje 100t trebalo da se plati oko 10,000,000 dolara, a za 200t oko 20,000,000 dolara.
Citat:
Srđan Pavlović: Ne mogu da verujem da na ES-u niko ne moze decku
da izracuna struju koja je potrebna da se odredjena
masa podigne elektromagnetom na visinu h, ako je G 9.81.
Ajmo ljudi pa da se predje na razmatranje budzeta, a potom
na uticaj EMP-a na ljude u blizini.
Za h su ti već rekli, ne igra nikakvu ulogu. Što se tiče drugih proračuna, ni to nije jednostavno. Kapacitet pre svega zavisi od geometrije magneta, predmeta koji se diže, kao i feromagnetnih osobina predmeta koji se diže.
Recimo, magnet koji sam dao u linku se sastoji od više odvojenih magneta koji su namenjeni da dižu čelične ploče ili grede. Za dizanje neke kabine ili tako nečega, a da ne znamo gde se nalazi feromagnetni materijal, koji je materijal i koja je masa samog materijala, a koja masa tereta (ljudi) nema ni približnog načina da se odrede karekteristike elektromagneta na kranu.
[ Okmijun @ 18.07.2012. 14:18 ] @
ne bre, ne dizem ga tako sto je el.magnet GORE
VEC je el. magnet u betonu, na zemlji, a predmet od 100ak T, lezi na njemu, ukljucimo ON/ OFF, i voila!
odlete nas teg od 100t u vazduh! to me zanima....
a kolko je to sve opasno za prisusvo ljudi?
[ .sasa. @ 18.07.2012. 14:32 ] @
Citat:
Okmijun: ne bre, ne dizem ga tako sto je el.magnet GORE
VEC je el. magnet u betonu, na zemlji, a predmet od 100ak T, lezi na njemu, ukljucimo ON/ OFF, i voila!
odlete nas teg od 100t u vazduh! to me zanima....
a kolko je to sve opasno za prisusvo ljudi?
Pa ume da bude prilicno opasno ako teret ne odleti savrseno vertikalno uvis...
[ djoka_l @ 18.07.2012. 14:41 ] @
Ovo je sad već za UMZ, prevazišao si MadZone.
[ btomic @ 18.07.2012. 14:41 ] @
Ti misliš da magnetom pošalješ teret u vazduh? Pa onda nije dovoljno samo da teret bude od gvožđa već i da bude namagnetisan. Ako je obično gvožđe onda ga svaki magnet privlači i nema ništa od letenja u vazduh.
[ Java Beograd @ 18.07.2012. 14:43 ] @
Citat:
Okmijun:
ne bre, ne dizem ga tako sto je el.magnet GORE
VEC je el. magnet u betonu, na zemlji, a predmet od 100ak T, lezi na njemu, ukljucimo ON/ OFF, i voila!
odlete nas teg od 100t u vazduh! to me zanima....
a kolko je to sve opasno za prisusvo ljudi?
Pogrešio si bre okmujne. Svaki magnet, pa tako i elektromagnet privlače gvožđe, a ne odbijaju ga !
Ne znam koji si razred upravo završio, ali kad budeš imao "Poznavanje prirode" onda ćeš to učiti u školi.
A ako si u školi već učio da magnet privlači gvožđe, ali bi ti 'teo da on odbija, morao bi prvo da izmisliš elektromagnet koji odbija gvožđe, pa tek onda da diskutujemo o ceni koju bi šeik morao da plati.
[ Shadowed @ 18.07.2012. 15:16 ] @
Nigde ne kaze da je predmet od gvozdja kao ni da ne sadrzi (elektro)magnet u sebi.
[ zmej @ 18.07.2012. 15:22 ] @
Ha, neka magnetna levitacija......
[ Marko83 @ 18.07.2012. 15:24 ] @
Sad odjednom postaje bitna visina na koju se podize 100t
[ Java Beograd @ 18.07.2012. 15:33 ] @
Citat:
Shadowed:Nigde ne kaze da je predmet od gvozdja kao ni da ne sadrzi (elektro)magnet u sebi.
Moja greška i tvoje pravilno zapažanje uvodnog (smrtno ozbiljnog) posta. Kad malo bolje razmislim, i od papira se može napraviti predmet težak oko 100 tona. A i od betona.
Kako onda konfigurisati giganstki elektromagnet ?
only_iron=false
rejection=true
[ Okmijun @ 18.07.2012. 15:55 ] @
A jel postojio bilo koji nacin da nesto levitira od bilo cega u vaduhu na 100m visine i 100t tesko?
SF?
[ Shadowed @ 18.07.2012. 16:06 ] @
Moras imati magnet i u tom predmetu koji treba da levitira.
[ Okmijun @ 18.07.2012. 16:08 ] @
Pa imacu, sta je to problem za jednog sheika?
msm taj magnet?
....
aj da remiziramo....
DA LI JE MOGUCE POSLATI NEKI PREDMET od 100t na VISINU OD 100m DANASNJOM LJUDSKOM TEHNIKOM?
i kolko to otprilike kosta i kolko struje moze da srce?
[ .sasa. @ 18.07.2012. 16:22 ] @
Citat:
DA LI JE MOGUCE POSLATI NEKI PREDMET od 100t na VISINU OD 100m DANASNJOM LJUDSKOM TEHNIKOM?
Mozda nekom velikom raketom?
[ Okmijun @ 18.07.2012. 16:34 ] @
Citat:
.sasa.:
Citat:
DA LI JE MOGUCE POSLATI NEKI PREDMET od 100t na VISINU OD 100m DANASNJOM LJUDSKOM TEHNIKOM?
Malo li je na ovu vrucinu?
Svejedno, jel moguce da od tolko ETFovaca na ovom forumu, niko nije u stanju da kaze MOZE/ NE MOZE, zbog tog i toga, a ako moze MOZE a treba ti to i to?
Neozbiljni ste mnogo!
[ mmix @ 18.07.2012. 17:43 ] @
Haha, stvarno drugovi inzenjeri, mnogo ste neozbiljni :)
[ Burgos @ 18.07.2012. 17:50 ] @
Sad sam se konsultovao sa profesorom elektromagnetizma: Ne može, zato što između magneta i gvožđa ne postoji odbojna magnetna sila.
:)
[ Srđan Pavlović @ 18.07.2012. 18:16 ] @
Naravno da ne moze, mora 2 magneta.
Izgleda sam ja ipak dobro shvatio sta covek zeli, visina ipak jeste bitna.
On zeli da dobije "levitaciju", sto je valjda moguce zbog polova magneta
bilo da su oni elektro ili "prirodni" magneti. Potrebna su dva magneta svakako,
jedan recimo prirodan koji bi bio na dnu nekog "sedista" koje zelimo da podignemo
i jedan elektro koji bi bio ugradjen u postolje i palio se po potrebi. Bitna je orijentacija
polova da bi se odbijali. Visina je itekako bitna jer odredjuje potrosnju struje, sto je
covek i pitao na pocetku teme, a snaga magneta valjda zavisi od struje, nisam neki
fizicar, ali tako mi se cini :)
Onaj Maglev voz valjda radi tako nekako, samo se ne dize 100 metara
vec par milimetara ili koliko vec, nemam pojma.
[ Sceka @ 18.07.2012. 18:38 ] @
Da, Maglev je dobar primer za ono sto covek pita. Pod uslovom da opet ne promeni misljenje/pitanje/zamisao/ideju...!
A kako mislis da se drzi bilo sta na visini od 100 metara, cak i da se napravi naprava koja omogucava da nesto postigne tu visinu!, u jednoj tacki kontrolisano? Znaci, to je pitanje koje je kod Maglev-a reseno minimalnom visinom kao i "vodjicama" a inace je na tome utroseno najvise vremena. Poenta je da ni Maglev ni u jednom trenutku nije "u vazdihu" nekontrolisano, a rec je o stvarno minimalnoj visini, dovoljnoj samo da nema fizicki kontakt sa podlogom!
Pozdrav!
[ Okmijun @ 18.07.2012. 19:12 ] @
Nisam bre nikad ni menjao sta ocu....elem jel moze DVA elektromagneta, pa da dobijemo tu levitaciju?
teoretski, bilo kako?
[ jnk @ 18.07.2012. 19:13 ] @
Citat:
Nabukodonosor:
Pitaj Waltera i Jesse-a, upravo su pravili neki slican magnet.
Mislim da je ovo zapravo i poenta celog topica Čovek hteo da vidi dal je to moguće.
[ Zeka_SD @ 18.07.2012. 19:34 ] @
Citat:
Okmijun:
teoretski, bilo kako?
Teoretski, ja ovog vikenda mogu da opalim Rijanu! :D
@Okmijun
Dakle, moguce li je izvesti GIGANTSKI ELEKTROMAGNET koji bi predmet od 100-200t drzao na visini od 100-200m ili makar 60-70?
Citat:
@Okmijun
Da li je moguce da ljude spakujem gore? nece niko da mi se ozraci/ izgori?
i kolko je uopste zdravo da ljudi borave pored tolkog elektromagneta?
Citat:
zmej:
Mislim da je to neizvodljivo, jer koliko sam gledao National Geographic Megastructures, uvek su nekim ogromnim kranovima dizali predmete od 100 tona,recimo onim kranom Titan, nikako elektromagnetima.
Okmijun
pa tako nesto mi i treba, nek kosta kolko kosta, al da radi.
Citat:
@Okmijun
ne bre, ne dizem ga tako sto je el.magnet GORE
VEC je el. magnet u betonu, na zemlji, a predmet od 100ak T, lezi na njemu, ukljucimo ON/ OFF, i voila!
odlete nas teg od 100t u vazduh! to me zanima....
Citat:
@Okmijun
A jel postojio bilo koji nacin da nesto levitira od bilo cega u vaduhu na 100m visine i 100t tesko?
SF?
I tako dalje, mrzi me vise. Ne znam ni sto sam ovo postavio, umorih se.
Pozdrav!
[ Java Beograd @ 18.07.2012. 21:18 ] @
N-E M-O-Ž-E ! Ni teoretski.
[ djoka_l @ 18.07.2012. 21:24 ] @
Ne može, a evo i zašto: ako čak i pretpostavimo da želi da levitira neko telo na takvoj visini, a to može ako je u pitanju takođe magnet koji je okrenut istim polom prema donjem magnetu, problem je što takav sistem nije stabilan, odnosno, onaj objekat koji levitira teži da se prevrne i da okrene suprotni pol.
Drugi problem je to što se magnetno polje vrlo mnogo rasipa, pa ne postoji magnet koji može da levitira drugi magnet na tolikoj visini i sa tolikom masom.
[ Black_eyed @ 18.07.2012. 21:41 ] @
Mislim da je nemoguće, levitirati bilo kakvu ozbiljniju težinu (čak mislim da je i par desetina kila problem) na 100m visine je nemoguća misija jer magnetno polje opada sa kvadratom rastojanja tako da ne znam sa koliko Tesli da kreneš sa zemlje da bi na 100m imao gustinu polja koje možeš da iskoristiš za levitaciju. Npr. Maglev lebdi na ~15mm! gde je to u poredjenu sa 100m.
This is a LIVE frog. An object does not need to be superconducting to levitate. Normal things, even humans, can do it as well, if placed in a strong magnetic field. Although the majority of ordinary materials, such as wood or plastic, seem to be non-magnetic, they, too, expel a very small portion (0.00001) of an applied magnetic field, i.e. exhibit very weak diamagnetism. The molecular magnetism is very weak (millions times weaker than ferromagnetism) and usually remains unnoticed in everyday life, thereby producing the wrong impression that materials around us are mainly nonmagnetic. But they are all magnetic. It is just that magnetic fields required to levitate all these "nonmagnetic" materials have to be approximately 100 times larger than for the case of, say, superconductors. This experiment was conducted at the Nijmegen High Field Magnet Laboratory.
Za Okmijuna nije dovoljno ni može ni ne može, svaki odgovor mora biti obrazložen. Dakle, pošto je prihvatio da budu dva magneta a ne magnet i gvožđe onda možemo da otvorimo pravu diskusiju. Na telo koje lebdi u vazduhu deluju barem dve sile. Jedna je sila gravitacije koja se ne može isključiti, a druga je elektromagnetska sila kao posledica odbijanja istopolnih magneta. Moguće su i druge sile (recimo vetra, osim ako se sve ne nalazi pod staklenim zvonom) ali da za trenutak to zanemarimo. Jedini način da takvo telo lebdi jeste da su te dve sile u ravnoteži, i to u svakom trenutku. Sila zemljine teže je konstantna bez obzira na visinu tela (u prvoj aproksimaciji naravno, jer ona opada sa visinom ali za 100 metara visinske razlike ta promena može se zanemariti). Međutim, sila magneta opada sa rastojanjem i to drastično (jer je vazduh slab magnetni provodnik), setite se kako izgledaju linije fluksa koje polaze iz solenoida i idu oko njega. Da bi sila magneta bila zanemarljivo malo promenjena na udaljenosti od 100 metara od njegove površine, cenim da bi magnet morao imati fizičke dimenzije barem nekoliko stotina metara u prečniku i barem nekoliko kilometara u dubinu zemlje. Može se zamisliti koliko miliona tona gvožđa bi tu trebalo da se potroši i isto toliko bakra za namotaje. O jačini magnetnog polja koju bi ovaj solenoid napravio i potrebnoj struji ne smem ni da pomislim.
Ako ovo nije dovoljno sutra sledi nastavak.
[ Sceka @ 18.07.2012. 22:39 ] @
^
Ako je ovo tacno, kako da se izvede taj drugi magnet koji bi morao da bude iznad tog, lepo opisanog a narocito velicina!, koji je dole? Kako da "stoji" iznad?! Na koji nacin to izvesti?
A i dalje otaje problem kako zadrzati predmet na koji se deluje u jednoj tacki?!
Pozdrav!
[ etjen @ 18.07.2012. 22:59 ] @
mislim da je mnogo izvodljivije angažovati Koperfilda da hiptnotiše sve prisutne kako to što si zamislio radi :)
Nadam se da je tema čista zafrkancija. Ako si imalo bio ozbiljan, onda stvarno treba da ponoviš neke razrede
[ Bojan Basic @ 18.07.2012. 23:03 ] @
Citat:
etjen:
mislim da je mnogo izvodljivije angažovati Koperfilda da hiptnotiše sve prisutne kako to što si zamislio radi
@Okmijun
Dakle, moguce li je izvesti GIGANTSKI ELEKTROMAGNET koji bi predmet od 100-200t drzao na visini od 100-200m ili makar 60-70?
Citat:
@Okmijun
Da li je moguce da ljude spakujem gore? nece niko da mi se ozraci/ izgori?
i kolko je uopste zdravo da ljudi borave pored tolkog elektromagneta?
Citat:
zmej:
Mislim da je to neizvodljivo, jer koliko sam gledao National Geographic Megastructures, uvek su nekim ogromnim kranovima dizali predmete od 100 tona,recimo onim kranom Titan, nikako elektromagnetima.
A da postoje toliko veliki elektromagneti koji bi to mogli, mislim da postoje u CERN-u. Ali su oni ogromni i sami teski nekoliko desetina tona,
Okmijun
pa tako nesto mi i treba, nek kosta kolko kosta, al da radi.
Citat:
@Okmijun
ne bre, ne dizem ga tako sto je el.magnet GORE
VEC je el. magnet u betonu, na zemlji, a predmet od 100ak T, lezi na njemu, ukljucimo ON/ OFF, i voila!
odlete nas teg od 100t u vazduh! to me zanima....
Citat:
@Okmijun
A jel postojio bilo koji nacin da nesto levitira od bilo cega u vaduhu na 100m visine i 100t tesko?
SF?
I tako dalje, mrzi me vise. Ne znam ni sto sam ovo postavio, umorih se.
Pozdrav!
preskocio si BOLDIRANI deo
.....
vala kad moze ovaj sapun moci ce i ovo moje, samo po reakcijama na ovom forumu, rekao bih da mankind jos uvek nioje spreman za ovako nesto...
[ machiavelli @ 18.07.2012. 23:48 ] @
Mene strah da pitam sta je zamislio da radi sa tim magnetima... Neke ljude je pominjao na prvoj strani...
[ Srđan Pavlović @ 19.07.2012. 03:16 ] @
Kontam da hoce neki zabavani park da napravi u fazonu
sedne nekoliko ljudi u neki tanjir, on ukljuci elektromagnet
i oni krenu da se dizu ka gore. Cak i da se napravi taj gigantski
magnet, vec mi je u glavi slika sudbine tih u tanjiru.
Elem, posto Maglev radi na tom principu, evo sta sve moras da
uzmes u obzir na samo 15 mm rastojanja i koliko je problem
kontrolisati levitaciju, a nije ni moguce u svim uslovima (pri
svim brzinama voza):
Citat:
Electromagnetic suspension
Main article: Electromagnetic suspension
In current electromagnetic suspension (EMS) systems, the train levitates above a steel rail while electromagnets, attached to the train, are oriented toward the rail from below. The system is typically arranged on a series of C-shaped arms, with the upper portion of the arm attached to the vehicle, and the lower inside edge containing the magnets. The rail is situated between the upper and lower edges.
Magnetic attraction varies inversely with the cube of distance, so minor changes in distance between the magnets and the rail produce greatly varying forces. These changes in force are dynamically unstable – if there is a slight divergence from the optimum position, the tendency will be to exacerbate this, and complex systems of feedback control are required to maintain a train at a constant distance from the track, (approximately 15 millimeters (0.59 in)).[25][26]
The major advantage to suspended maglev systems is that they work at all speeds, unlike electrodynamic systems which only work at a minimum speed of about 30 km/h (19 mph). This eliminates the need for a separate low-speed suspension system, and can simplify the track layout as a result. On the downside, the dynamic instability of the system demands high tolerances of the track, which can offset, or eliminate this advantage. Laithwaite, highly skeptical of the concept, was concerned that in order to make a track with the required tolerances, the gap between the magnets and rail would have to be increased to the point where the magnets would be unreasonably large.[24] In practice, this problem was addressed through increased performance of the feedback systems, which allow the system to run with close tolerances.
[edit]Electrodynamic suspension
Main article: electrodynamic suspension
JR-Maglev EDS suspension is due to the magnetic fields induced either side of the vehicle by the passage of the vehicle's superconducting magnets.
EDS Maglev propulsion via propulsion coils
In electrodynamic suspension (EDS), both the guideway and the train exert a magnetic field, and the train is levitated by the repulsive and attractive force between these magnetic fields.[27] In some configurations, the train can be levitated only by repulsive force. In the early stages of JR-Maglev development in Miyazaki test track, a repulsive system was used, instead[28]. This fact sometimes causes conception that the EDS system is a repulsive one, but that is not true. The magnetic field in the train is produced by either superconducting magnets (as in JR–Maglev) or by an array of permanent magnets (as in Inductrack). The repulsive and attractive force in the track is created by an induced magnetic field in wires or other conducting strips in the track. A major advantage of the EDS maglev systems is that they are naturally stable – minor narrowing in distance between the track and the magnets creates strong forces to repel the magnets back to their original position, while a slight increase in distance greatly reduces the repulsive force and again returns the vehicle to the right separation.[24] In addition, the attractive force varies in the opposite manner, providing the same adjustment effects. No feedback control is needed.
EDS systems have a major downside as well. At slow speeds, the current induced in these coils and the resultant magnetic flux is not large enough to support the weight of the train. For this reason, the train must have wheels or some other form of landing gear to support the train until it reaches a speed that can sustain levitation. Since a train may stop at any location, due to equipment problems for instance, the entire track must be able to support both low-speed and high-speed operation. Another downside is that the EDS system naturally creates a field in the track in front and to the rear of the lift magnets, which acts against the magnets and creates a form of drag. This is generally only a concern at low speeds (This is one of the reasons why JR abandoned repulsive system and adopted sidewall levitation system.[28]); at higher speeds the effect does not have time to build to its full potential and other forms of drag dominate.[24]
The drag force can be used to the electrodynamic system's advantage, however, as it creates a varying force in the rails that can be used as a reactionary system to drive the train, without the need for a separate reaction plate, as in most linear motor systems. Laithwaite led development of such "traverse-flux" systems at his Imperial College laboratory.[24] Alternatively, propulsion coils on the guideway are used to exert a force on the magnets in the train and make the train move forward. The propulsion coils that exert a force on the train are effectively a linear motor: an alternating current through the coils generates a continuously varying magnetic field that moves forward along the track. The frequency of the alternating current is synchronized to match the speed of the train. The offset between the field exerted by magnets on the train and the applied field creates a force moving the train forward
[Ovu poruku je menjao Srđan Pavlović dana 19.07.2012. u 04:29 GMT+1]
[ Black_eyed @ 19.07.2012. 07:44 ] @
Citat:
Okmijun:
vala kad moze ovaj sapun moci ce i ovo moje, samo po reakcijama na ovom forumu, rekao bih da mankind jos uvek nioje spreman za ovako nesto...
Gledaj, postoji nešto što se zove zasićenje materijala (magnetna saturacija). Znači ne možemo da dižemo struju u nebesa a indukcija da raste i raste, jednostavno svaki materijal ima granice kada nastupa magnetna saturacija i to ti je to, kada je dostigneš možeš gurati posle toga struje da se žice ispare nećeš dići indukciju ni delić. To nema veze sa ograničenjem u mozgu i da li je neko spreman ili ne, ovo je stvar fizike.
Druga je stvar što ljudima kao ti ne odgovaraju ovakva objašnjenja... Još čekamo magnetne motore, dvostepena klatna i ostale free-energy mind blowing izume, daj napravite nešto od toga pa nas razuverite da zakoni fizike kakve znamo ne važe više.
[ Miroslav Jeftić @ 19.07.2012. 08:19 ] @
Citat:
Okmijun: vala kad moze ovaj sapun moci ce i ovo moje, samo po reakcijama na ovom forumu, rekao bih da mankind jos uvek nioje spreman za ovako nesto...
Nije spreman da stena od 100 tona lebdi na 100m? Zašto bi to uopšte nekog zanimalo?
[ Count Zero @ 19.07.2012. 08:24 ] @
Citat:
okmijum: aj da remiziramo....
'Ajde.. ovde je podela poena skoro pa pobeda.
[ Srđan Pavlović @ 19.07.2012. 08:33 ] @
Mozda je ipak mislio da "rezimiramo"
Mozemo li bar znati cemu bi to sa magnetima sluzilo?
[ Tyler Durden @ 19.07.2012. 08:53 ] @
Ničemu. Klinačka fantazija.
[ Srđan Pavlović @ 19.07.2012. 09:08 ] @
Pa neku namenu mu je sigurno zamislio, cisto onako, zabave radi, zanima me sta je hteo sa tom napravom
Posto je pominjao neke ljude...
[ Srđan Pavlović @ 19.07.2012. 09:41 ] @
Citat:
Klinička fantazija.
[ btomic @ 19.07.2012. 09:55 ] @
100 tona je dovoljno za jedan manji otvoreni restoran koji bi se izdigao sa recimo dvadesetak turista koji bi sat vremena uživali u pogledu sa rotirajuće platforme i osvežavali se šampanjcem na prijatnom povetarcu. Cena bi naravno bila 100 evra po osobi, pa puta 20 pa puta 8 sati na dan, znači dnevni prihod oko 16 hiljada evra, što je dalje oko 5 miliona godišnje. Čovek je verovatno planirao da uloži nekih desetak miliona i da posle dve godine počne da zarađuje.
[ Srđan Pavlović @ 19.07.2012. 10:05 ] @
Nakon dezerta mogla bi da se organizuje nagla promena polova
magneta a citav spektakl bi mogao da se posmatra sa oklnih tribina,
gde bi se takodje naplacivao ulaz.
[ Okmijun @ 19.07.2012. 13:02 ] @
Popljuvaste me i ismejaste za medalju, sta da vam kazem, ko se zadnji smeje najsladje se smeje, NHF...
I da, ulaz ne bi bio 100e, vec 1000e...........
[ btomic @ 19.07.2012. 13:12 ] @
To je sudbina svih pronalazača, ne smeš se zbog toga uznemiravati. Ko se poslednji smeje najslađe se smeje, gledaj da to ne budemo mi.
[ Srđan Pavlović @ 19.07.2012. 13:14 ] @
Ja se zezam, ne shvataj nista licno i ozbiljno, na ovakve teme mozes
i da ocekujes malo zezanja, i ne bi trebalo da ti to smeta :)
Elem, vec si dobio par objasnjenja i odgovora (Black_Eyed i btomic) da
mozes sam da zakljucis da je pravljenje ovako necega cak i da imas
neogranicen budzet gotovo pa nemoguce.
[ Miroslav Jeftić @ 19.07.2012. 13:33 ] @
Cenim da bi uštedeo troškove za mikrotalasnu, kad tu hranu opali magnet od 100 tona, ima da bude reš u sekundi
[ tune @ 19.07.2012. 13:53 ] @
@Okmijun,
pre nego sto izadjes sa idejom na public treba da patentiras celu pricu, sad je vec kasno:
nema tu sta da se patentira, to je kao kad bi patentirao temelj gredu ili bilo koji konstruktivni elemenat.
nego aj sad svi da popljujete ove iz dubaia!
cekam........
[ Bojan Basic @ 19.07.2012. 16:39 ] @
Citat:
Okmijun:
nego aj sad svi da popljujete ove iz dubaia!
cekam........
Nećemo da pljujemo, što bismo pljuvali ljude koji osmisle duhovitu prvoaprilsku šalu (treća stavka).
[ CiM0beTa @ 19.07.2012. 18:29 ] @
Malo ste me zaneli sa ovom slikom iz Dubaia- vidim pise antigravitacioni motor, pa rekao,aaa na tom principu..ok, onda :)
El, m sto se tice price, mislim da je bilo bolje da pokretac teme izlozi ideju, tj. cilj. a ne metode jer ocigledno da to sa magnetima nece ici. tu vise pare nisu problem, resili smo da pristedimo, ali dzaba kad ne ferca.
Mozda da promenimo metode? Recimo neke sajle da se rastegnu od drveta do drveta ili jos bolje opruge, pa da tanjir skace levo desno, gore, dole, dokse ljudi ne ispovracaju :)
[ mozdasamjaamozdainisam @ 22.07.2012. 09:14 ] @
Iako ne znam gotovo nista o magnetima, takodje mi zvuci nerealno podici objekat od ~100 tona na visinu od 100 metara samo sa magnetima.
Mozda da pogledas, kao alternativu lasere? Evo jedan kratak film o tome:
Ideja kao ideja je ok i razumem je skroz, ali smatram da tehnologija koja je danas dostupna to jos uvek ne moze realizovati ma koliko 'neogranicen' budzet da je.
[ Okmijun @ 16.11.2012. 18:28 ] @
sa laserima jos bolje radi :)
ako neko zna jos nesto o ovome, neki link ili sl....neka to kaze odmah ili nek cuti zavek :))))))))