|
[ ac1bd4 @ 18.07.2012. 14:53 ] @
| Je l neko pokušao da rasklopi zadnje glavčine kod "noviji" automobila kod kojih se umesto samo ležaja menja cela glavčina? Nije mi jasno zašto bi se menjala cela glavčina kada bi bilo logično da se menja samo ležaj kao na starijim automobilima. |
[ pajapop @ 18.07.2012. 16:00 ] @
Pa sigurno zato sto je mnogo lakse i brze zameniti ceo skolop. nego samo lagere. Oni mogu jako da zapeknu na glavcini, pa je muka izvuci ih, a i treba ti specijalan alat za izvlacenje, ili presa. Meni je tako jednom zapekao seger osigurac na glavcini autoprikolice, da nikako nisam mogao da ga skinem i posle nekoliko sati muke,isao sam da kupin novu glavcinu. I eto resenja... odmah kupis gotov komplet i resena stvar, a verovatno ima malo i kalkulacije u cenama delova, pa eto svima koristi.
[ sasa022 @ 18.07.2012. 16:03 ] @
Nasa logika i nase cene ne vaze na "zapadu",a oni su mnogo vece trziste tako da se radi po njihovim pravilima - tamo radni sat servisa kosta vise nego komplet nova glavcina.
[ vladd @ 18.07.2012. 16:09 ] @
Ceo sklop je jednostavniji za konstrukciju, proizvodnju i montazu, ali nije jeftin za naknadno servisiranje, tj zamenu.
Nemoguce je zameniti samo lager, a da novi sklop bude pouzdan i funkcionalan.
Kompletan sklop, mada preskup(u odnosu na sam lager visestruko skuplji) obezbedjuje dobro pozicioniran lezaj i vrlo cesto se na celom sklopu nalazi i lepeza ABS-a, koju nije lose promeniti..ikada..
Poz
[ Lavlja_Jazbina @ 18.07.2012. 17:10 ] @
Kod nekih neces ni skinuti,bez imbusa 19.Ovako je bezbednije,jer se ne koristi najvazniji izum ljudskog roda-CEKIC.
[ ac1bd4 @ 19.07.2012. 00:28 ] @
Ok, razjasnili smo razloge zbog kojih bi se menjala cela glavčina ali i dalje bih voleo da čujem iskustva od nekoga ko je pokušao da zameni samo ležaj. Presu od 12t imam na raspolaganju tako da to nije problem, samo je pitanje da li to može da se izvede. Lepeza za ABS je koliko kontam ili metalna odnosno nazubljena pa nema potrebe da se ikada menja ili je magnetna pa dolazi u sklopu ležaja.
[ sasa022 @ 19.07.2012. 00:47 ] @
@ac1bd4
Koji auto je u pitanju ?
[ ac1bd4 @ 19.07.2012. 14:47 ] @
Ford Mondeo III
[ pajapop @ 19.07.2012. 15:11 ] @
Al ti nama nikako da obrazlozis zasto bit ti to uopste radio? Ako je ta glavcina, predvidjena konstrukcijski, da se menja u kompletu, zbog cega bi ti nju rasturao? Pa i da izvadis te lagere, da li mislis da mozes na trzistu naci odgovarajuci po dimenzijama? Sumljam, a i da nadjes, dok nabavais, dok namontiras (i pitanje je da li ces uspeti) pozeleces da si odmah kupio komplet i ustedeo vreme.
Svaki auto je tezultat citavog tima inzinjera koji su godinama radili na konstrukciji pojedinih sklopova i dizajnu, pre nego sto je taj auto dosao u proizvodnju, i ako su te mudre glave, izracunale, da tako treba da bude, od sada i u buduce, otkud poriv u nasem coveku da izvrce stvari i da izmislja rupu na saksiji. Verovatno, niko do sad nije rasklapao nerasklopivo.
Ali mnogi nasi "majstori" vole da uproscuju stvari. Evo na primer. slucaj kod mene na Mazdi 323: Na plocicama u kocionim celjustima treba da budu postavljene po jedna limena plocica sa strane svake plocice. Jedna ima ulogu da obezbedi pravilno prijanjanje na disk a duga ima ulogu eliminisanja vibracija. I to su bre Japanski inzinjeri konstruisali, ne makar ko. A nas "majstor"... ma koj ce ti ovo, ne treba moze i bez toga. Ja u soku... "kvalifikovani" majstor pametniji od tima Japanskih inzinjera.
[ vladd @ 19.07.2012. 17:24 ] @
Tanki su zidovi solje, kod nekih modela, tipa Hjundai, a sa druge strane, tesko je obezbediti prvilnu lokaciju lezaja. Doticni lezajevi moraju da imaju precizno rastojanje.
A ponajveci problem je nedostatak lezajeva konkretne nosivosti, medju standardnim se ne mogu naci, a namenski, za vozila se poprilicno razlikuju po dimenzijama.
Poz
[ sasa022 @ 19.07.2012. 17:32 ] @
@pajapop
Ako shvatis razlike naseg sistema i "zapadnog" sistema sve ce ti biti jasno - nema ac1bd4 bilo sta da ti objasnjava.
Jednostavno - tamo je vreme novac,ovde mnogi imaju vremena na pretek,ali nisu u stanju da ga unovce,pa ga trose na drugi nacin.
[ ac1bd4 @ 19.07.2012. 19:52 ] @
@pajapop
Davno je prošlo vreme kada je reč inženjera bila poslednja i danas se malo više vremena posvećuje računicama sa svrhom izvlačenja para od korisnika. Ako prednje glavčine mogu da imaju ležajeve koji se menjaju nezavisno od nje sa sve problemom pozicioniranja ležaja jer je na njemu magnetni prsten i to se radi brzo i jednostavno sa presom, a menjao sam oba, zašto bi na zadnjim to bilo drugačije i koštalo 11000-15000 hiljada? Malo je to mnogo s obzirom da prednji SKFov ležaj košta 4000-5000. sasa022 pogađa poentu, a ako baš moram da ti objašnjavam zašto bih to radio evo sračunaj sam, neka potrošim i ceo dan na zamenu umesto 30 minuta i time uštedim 5000-10000 hiljada, gde ja imam takvu dnevnicu? Dakle u Srbiji se to isplati, na zapadu možda da, možda ne, zavisi koliko bi bila razlika u vremenu koje potroši serviser. No to si mogao i sam da zaključiš kao sasa022 da si malo razmislio.
Kad budem zamenio jednu rasklopiću je pa ću videti kako je rešeno i da li mogu da je prepakujem za rezervu ili eventualno i drugu da zamenim.
[ pajapop @ 19.07.2012. 20:46 ] @
Ne... u redu je. apsolutno te podrzavam. Ta razlika u ceni je stvarno velika. Ja se samo brinem da neces to moci dobro da odradis. Ako uspes javi pa da i drugi znaju da se to moze.
[ veselinovic @ 20.07.2012. 06:51 ] @
Iskreno nisam nikad to probao na glavcinama, ali iskustvo sa
elektricnim alatima ( busilica, brusilica...) mi govori da
je to mozda nemoguca misija.
Nekada davno je osovina rotora bila termicki obradjena ( povrsinski cementirana)
na mjestu gdje nalijeze lezaj. Naravno i prebrusena na vrlo preciznu mjeru.
Bilo je lako promijeniti lezaj.
Danas sve cesce je prilikom izrade osovina napravljena malo konusno i sa
nadmjerom bez ikakvog poboljsanja materijala.
Lezaj se u fabrici jednostavno upresuje na taj konus i posto je
osovina mekana ona se deformise na mjeru lezaja i to "dihtuje"
Poslije skidanja lezaja jednostavno fali par 100-tih da ponovo dihtuje.
Jednostavno nemoguce je zamijeniti lezaj na takvioj osovini.
Postoje fore sa kirnerovanjem osovine, ali tada osovina opet
" dihtuje " ali je nemoguce napraviti saosnost.
[ goat @ 20.07.2012. 21:33 ] @
kakve sve bisere pročitah.... bušilice, strugovi, svrdla i tako to... kao da se polemiše o šinskim kolima, tj zapregi.... dihtovanje ležaja!?...
"zadnje glavčine u kompletu sa ležajima se prodaju da bi neko ukrao-zaradio pare!"... tako nekako razmišljaju laici... kada bi se malo bolje razumeli u tehniku primeti li bi da spoljašnji prsten zadnjeg ležaja je ujedno i glavčina na koju se montira kočioni disk/doboš sa točkom... tako da... fabrici je jeftinije da napravi jedan takav deo nego da pravi posebno ležaj i glavčinu... ako ne zaradi na prodaji automobila onda mora na održavanju... priča o mostu i ćupriji...
[ ac1bd4 @ 21.07.2012. 14:30 ] @
@goat
Znaš imam na fakultetu dosta mlađih asistenata i mnogi imaju problem dokazivanja da su pametni ili ne znam koliko stručni i kada ih uporedim sa starijim profesorima koji su dokazali prvenstveno sebi, a onda i drugima da su vrsni stručnjaci shvatim neke stvari. Verujem da ti je predstavljalo veliko zadovoljstvo i uzdizanje sebe to što si iskarikirao prethodnu diskusiju ali računaj na to da se na ovom forumu javljaju i ljudi koji su daleko od laika, a i oni mnogo stručniji od tebe.
Pored svega toga protivrečan si. Prvo karikiraš konstataciju da je cilj takvog rada zarada proizvođača, a na kraju posta kažeš da proizvođači moraju da zarade na održavanju. Doduše ja ispadam glup što sam uopšte odgovorio na takav post ali šta ću, ne mogu da odolim. Neki sa više iskustva su pametno prećutali.
Mogao si jednostavno da kažeš su spoljašnji prsten i deo glavčine zapravo jedan deo što ću čim skupim pare i da proverim.
[ goat @ 21.07.2012. 16:00 ] @
da budem jasniji
proizvođač teži da smanji troškove, zato npr umesto da izrađuje dve pozicije - spoljašnji prsten ležaja i glavčinu, njemu (proizvožaču) je jeftinije da izradi ta dva komada izjedna jer ne treba da izrađuje rupu u glavčini koja je usko tolerisana po pitanju mera i oblika-mesto ugradnje spoljašnjeg prstena ležaja, a i ne treba da radi na spoljašnim površinama spoljašnjeg prstena ležaja obradu brušenja na spoljašnjem prstenu ležaja...
@ac1bd4
za tvoju informaciju radio sam u firmi koja je izrađivala nosače bubnjeva-krstove za veš mašine i znam kako je "j" da se urade mesta gde se ugrađuju ležajevi i čime se kontrolišu mere rupa (tolerancija mere i oblika)...toliko je zeznuto bilo da smo bili voljni da mi isporučujemo krstove sa gratis ugrađenim ležajima ali kupac reče ne!...
opet se proizvođači "štite" time što usvajau ležaje sa "čudnim dimenzijama".. radi se o velikim serjama tako da mogu odabrati mere da ni jedan standardni ne odgovara....
veruj mi da se ne radi tvom podcenjivanju, student si tehničkih nauka koliko vidim.. sada ti je posao da učiš, razmišljaš, a i imaš i odakle... i nemoj se brukati... ne trebaš skupiti pare da bi proverio da li su spoljašnji prsten i glavčina izjedna napravleni.. koristiš internet zar ne!? ... termin "dihtovanje ležaja" ne priliči ni nekom priučenom metalostrugaru... postoji zador ili preklop u sistemu naleganja osovina unutrašnji prsten ležaja... takođe i sistem naleganja spoljašnji prsten ležaja otvor(rupa) na glavčini ... možeš sve to naći ako hoćeš..
PS. čuvajmo prirodu, razvijajmo ekološku svest
[ Zarko Silic @ 21.07.2012. 18:45 ] @
@goat
"zazor, preklop, ili majstorski starije-mladje";
elektroinzenjeri ne moraju poznavati masinsku terminologiju. Oni to nisu mogli uciti ni u srednje skolskom obrazovanju, a na fakultetu jos manje.
[ goat @ 22.07.2012. 19:27 ] @
Citat: Zarko Silic:
elektroinzenjeri ne moraju poznavati masinsku terminologiju. Oni to nisu mogli uciti ni u srednje skolskom obrazovanju, a na fakultetu jos manje.
a ja smartam da trebaju...
.... to su vrlo jednostavne stvari - bukvar mašinskih elemenata... a koliko mi je poznato i elektrostruka izučava mašinske elemente, a i znam da je to vrlo nepopularan predmet na el.školi ...... kao što je lepo da "mašinci" znaju šta je trofazna, monofazna, naizmenična, jednosmerna, istosmerna struja, impedansa, reaktansa, fazor.... tako je lepo i kada elektroinženjeri znaju za sistem zajedničkog naleganja otvora i osovine - sreću se sa elektromotorima kod kojih se to primenjuje (ležaji elektromotora)...
debelo odlutah u off!
[ veselinovic @ 22.07.2012. 20:40 ] @
Ne primjetiste navodnike na dihtovanju.
U ovom slucaju dihtovanje je terminoloski slicno sa :
pase, nalijeze bez prevelikog zazora...
Ko zeli da razumije razumjece, ko ne zeli nece.
Mozda je najbolje da se svi povucemo sa 240, pa ostanite sami i pravopisno-gramaticki se prepucavajte do mile volje, moze i po svajcarskim tarifama.
Ionako smo dodirnuli neprikosnovenu sferu magije majstorluka.
[ vladd @ 23.07.2012. 14:39 ] @
Nije samo dihtovanje, preklop ili saosnost vazna, vec i pozicija lezaja duz osovine, takodje i tip radiaksijalnog lezaja koji mora da trpi sile iz oba pravca.
Skinuti, sastrugati i nakarikati novi lezaj se moze, ali to nema veze sa bezbednom konstrukcijom. A 300% sam siguran da ce osoba za volanom, iako zna za budzevinu, probati da divlja sa kolima i da bar jedanput pokaze kako je "sve u redu".
A tako namontiran lezaj, sve i da izdrzi par hiljada km, mora se menjati bar na 10kkm.
Naravno, pod velikim uslovom da se nadje adekvatan lezaj za naknadno budzenje.
Doticna konstrukcija vise nema ni nisivost ni pouzdanost, koja se, istina, u auto industriji radi sa odredjenim stepenom sigurnosti, ali svakako nije bahato odredjen da bude 10, da bi bila moguca takva prepravka, a i zbog cene, naravno, verujem da su sada stepeni sigurnosti na drugoj decimali, malo preko 1...i zbog usteda i zbog ocekivanja konnstruktora da ce se vozilo "prosecno" koristiti kraci broj godina, 5 do 10...
Tehnicki se ne moze podrzati takva akcija, pogotovo sto su majstori skloni uproscavanju, ali nemaju dovoljno znanja da odrede donju granicu doticnog.
Pa krpe i iscekuju da li ce se nesto desiti, a lezaj na tocku nije bas mesto na kojem treba vrsiti eksperiment sa mogucom destrukcijom.
Da je u pitanju naslon sedista ili zahvat na farovima ili vratima gepeka, ni po jada...ovako je OCIGLEDNO, da se NE ZNAJU definisati ZONE na vozilu na kojima je MOGUCE raditi budzevine, vec je samo u pitanju pusta zelja za mahnitom ustedom parica.
Elem, postenije je prodati auto i ustedeti silne pare, smanjiti znacajne troskove, nego nekome stavljati glavu u torbu.
Sta vise reci i savetovati na temi...moze, kao sto se moze sekirom nekome rascopati glava..ako je bitno da nesto uopste "moze"
Poz
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|