[ Mile-Lile @ 19.07.2012. 08:36 ] @
Treba mi mala pomoć, ako je neko ko se razume rad da pomogne. Ako ne rešim problem svakako planiram da pozovem nekog stručnog majstora ali pošto nisam baš pri parama želim prvo da iscrpim sve mogućnosti...
Naime, kako kaže tema u pitanju je Gorenje veš mašina wa 583. To je onaj klasični mehanički model. Stara je oko 6 godina. Skoro mi se desilo da, kada je završila pranje, ostala je voda u bubnju. Izvadim onaj mokri veš, probam da uključim samo centrifugu ali ništa se ne dešava. Čuje se motor kako zuji ubrzano ali bubanj se ne okreće. Isključim iz struje i otvorim poklopac pozadi i vidim da je spao kajiš. Vratim isti i uključim i ona radi. Sledeći put kad sam uključio isto se desilo pa rešim da kupim novi kajiš, pošto je stari bio malo načet u jednom delu. Kupio novi remen (oko 380 din.) baš za taj broj mašine ali se opet isto dešava. Ima li neko ideju šta bi moglo da bude i koliko bi koštalo otklanjanje kvara? Da je popravljam ili da kupim neku najjeftiniju na rate...
[ Shoyo LM @ 19.07.2012. 08:46 ] @
Verovatno ti je popustio šraf na remenici bubnja. Probaj da ga dotegneš, mislim da je kluč 13.
[ Mile-Lile @ 19.07.2012. 08:47 ] @
Još nešto da napomenem što sam zaboravio. Kajiš u delu kod motora (osovina) je u žljebu, dakle ne može da ispadne... ali jako čuno na bubnju je neki limeni nazovi poklopac koji liči na ratkapnu preko koga ide remen i ništa ne drži taj remen? On ldno može u vek da sklizne... Ne razumem princip, šta njega drži(remen) i da li je možda ispao neki deo koji ja ne vidim...
[ Mile-Lile @ 19.07.2012. 08:48 ] @
Citat:
Shoyo LM:
Verovatno ti je popustio šraf na remenici bubnja. Probaj da ga dotegneš, mislim da je kluč 13.


Hvala, probaću danas pa ću da javim...
[ Vasastajić @ 19.07.2012. 09:38 ] @
Da li ti je bila u zadnje vreme mašina malo bučnija, pogotovu kad radi centrifuga?
[ Mile-Lile @ 19.07.2012. 12:08 ] @
Citat:
Vasastajić:
Da li ti je bila u zadnje vreme mašina malo bučnija, pogotovu kad radi centrifuga?


Kad radi centrifuga, ne... odnosno kad se zalaufa nije bučna... ali sad kad pitaš pada mi na pamet da jeste bučna kad počinje centrifuga i kada se završava, kad usporava... mada, uglavnom radi noću kada spavam... ali u pravu, si... kada je bila nova ništa se nije čulo samo je "vezla"... da nisu neki lageri negde?
[ Vasastajić @ 19.07.2012. 15:38 ] @
Proveri ima li "lufta" u osovini, odnosno ležajevima, e sad, obzirom da je pala i sumnja da je možda i remenica popustila proveri i to pa idemo dalje.
[ gti2 @ 19.07.2012. 19:18 ] @
Te remenice pucaju pored punktovanog dela,samo dobro pogledaj,sa unutrasnje strane se bolje vidi.
[ Mile-Lile @ 19.07.2012. 20:00 ] @
Prvo, hvala svima na utrošenom vremenu i što se želite da mi pomognete. Pravi ste drugari i ja to cenim.
Drugo, okačiću par slika da bi razjanisli neke stvari.

Citat:
Shoyo LM: Verovatno ti je popustio šraf na remenici bubnja. Probaj da ga dotegneš, mislim da je kluč 13.

Jeste šraf 13, bio si u pravu. Probao sam da dotegnem ali nema šanse. Zategnut je masimalno. Probao i gedorom i viljuškastim.

Citat:
Vasastajić: Proveri ima li "lufta" u osovini, odnosno ležajevima, e sad, obzirom da je pala i sumnja da je možda i remenica popustila proveri i to pa idemo dalje.

Probao i nema šanse da pomerim osovinu, pomerim ceo motor sa bubnjem... ali sam primetio (vidi sliku dole) da na dnu mašine ima opiljaka, ali za čudo gumeni su!!!

Citat:
gti2: Te remenice pucaju pored punktovanog dela,samo dobro pogledaj,sa unutrasnje strane se bolje vidi.


Video sam i da je punktovana ali ne znam kako da proverim sa unutrašnjeg dela? I da li nešto treba da drži kajiš na gornjem delu da ne spadne? Kada sam bio tinejdžer imao sam neku Opel suzu koja je imala alnaser preko kojeg je išao kajiš(klinasti) ali i gore i dole je kajiš je upadao u užljebljeni deo... ovo mi je nešto kod mašine čudno? šta drži remen da ne spadne sa remenice?
Evo slika:









[ mugi junuzovic @ 19.07.2012. 21:08 ] @
Te su remenice takve na dosta modela Gorenje veš mašina. I meni se ne sviđaju baš ali tako je kako je. Gledajući tvoje slike remen treba da je više zategnut. Treba da se uvija nekih 2 cm. Pogledaj da možada remenica velika ( na kadi) se nebaca lijevo desno. i još nešto to po brojevima remen ne mora da znači da je ista dužina zavisi da li je isti proizvođač remena.
[ Vasastajić @ 19.07.2012. 22:05 ] @
Eto,mugi ti je već nagovestio najverovatniji uzrok spadanju remena, a ja ću ti još samo pomoći da to i rešiš.
Na drugoj slici, gde si rukom stegao remen,tačno u pravcu nokta tvog palca videćeš jedan šraf 8-micu za ključ trinaest,njega popustiš, ako treba da držiš kontru uzmi još jednu trinaesticu i priđi glavi šrafa s druge strane.
Kada si popustio šraf motor će najverovatnije malo i sam da spadne i dotegne remen, ali to nije dovoljno, pa ćeš nečim morati još malo da našpanuješ i čak eventualno nešto konusno i zaglaviš između motora i kazana da to drži stabilno zategnut remen dok ti ponovo ne zategneš šraf.
Stepen zategnutosti češ otprilike proceniti tako da kad malo jače stegneš remen,kao što si to na slici uradio,ne sme da se pomere ni leva ni desna strana za više od centimetra,znači ukupno manje od 2 cm.
Tebi je taj prethodni remen već odavno bio labav i zato si ispod mašine našao gumene opiljke, a razlog je opet najverovatnije loša dotegnutost onog šrafa od malopre.
[ Mile-Lile @ 20.07.2012. 07:02 ] @
Citat:
mugi junuzovic: i još nešto to po brojevima remen ne mora da znači da je ista dužina zavisi da li je isti proizvođač remena.


Citat:
Vasastajić: Eto,mugi ti je već nagovestio najverovatniji uzrok spadanju remena, a ja ću ti još samo pomoći da to i rešiš.
Na drugoj slici, gde si rukom stegao remen,tačno u pravcu nokta tvog palca videćeš jedan šraf 8-micu za ključ trinaest,njega popustiš, ako treba da držiš kontru uzmi još jednu trinaesticu i priđi glavi šrafa s druge strane.
Kada si popustio šraf motor će najverovatnije malo i sam da spadne i dotegne remen, ali to nije dovoljno, pa ćeš nečim morati još malo da našpanuješ i čak eventualno nešto konusno i zaglaviš između motora i kazana da to drži stabilno zategnut remen dok ti ponovo ne zategneš šraf.
Stepen zategnutosti češ otprilike proceniti tako da kad malo jače stegneš remen,kao što si to na slici uradio,ne sme da se pomere ni leva ni desna strana za više od centimetra,znači ukupno manje od 2 cm.
Tebi je taj prethodni remen već odavno bio labav i zato si ispod mašine našao gumene opiljke, a razlog je opet najverovatnije loša dotegnutost onog šrafa od malopre.


Remen sam kupio u nekom servisu i na deklaraciji je pisalo da je za tu mašinu Gorenje. Isti proizvođač Sava. Kada sam ih vizuelno uporedio(stavio jedan preko drugog) bili su identični... Večeras ću da probam da dotegnem taj šraf... Hvala svima...
[ Mile-Lile @ 06.08.2012. 08:11 ] @
Da ne ispadnem kao oni što pitaju za pomoć pa se posle nikada ne jave:) Probao da našpanujem, radilo neko vreme pa opet počeo da spada kajiš... Na kraju priče bio majstor i rekao da su LEŽAJEVI... Nisam hteo da popravljam već sam kupio novu... Hvala svima koji su se trudili da pomognu...
[ markofpi @ 28.11.2012. 16:38 ] @
Evo jos jednog korisnika iste masine :) Naime kod mene je skoro sve kao i prvog dana, nije bucna, ne trese, normalan zvuk, svi programi i dugmici rade, ne prekida u toku pranja, ne curi...dakle sve nrmalno ali ima jedan problem koji povremeno primetim ili se povremeno desi. Naime nekaf u toku pranja kao da kajs proklizava odnosno bubanje krene da okrene ali kao da nema snage. Centrifuga posle toga odradi normalno. Stavljam vesa onoliko koliko je deklarisano, dakle masina nikad nije pretrpana, a jedino sto je ukljuceno jeste visi nivo vode zbog loseg kvaliteta naseg praska za ves ali mislim d ai pored toga to ne bi trebalo da se desava.
E sad posto cu vec da otvaram masinu pozadi, na sta jos da obratim paznju i sta mogu da proverim cisto da znam u kakvom je sta stanju!?
[ Vasastajić @ 28.11.2012. 18:10 ] @
Imaš odgovor ovde.