[ mserifov @ 26.07.2012. 06:33 ] @
Pozdrav radni narode. Na mojoj mazdi 121 začepljen je hladnjak. Kad otvorim čep lijepo se vidi da su sve kapilare začepljene.izgleda da je hrđa. Izapirao sam ga jedno 5 puta u zadnjih 7 dana.

Da li postoji neko sredstvo da sipam u hladnjak da malo to očisti.
[ cozmo_im @ 26.07.2012. 06:47 ] @
Postoji. Zove se nov hladnjak. Menjaj to.
[ mserifov @ 26.07.2012. 07:42 ] @
Ma i to sto kazes. Imam jedna polovan ali je u top stanju. To cu ja i da stavim.
[ Markoxxx @ 26.07.2012. 08:40 ] @
ima raznih sredstava, a ako sipas neko agresivnije verovatno ce pre negde procureti nego sto ce se ocistiti kako treba ;)
[ cozmo_im @ 26.07.2012. 11:20 ] @
Ako je na autu original hladnjak ima se raspadne u prah... znaci samo zamena.
[ Milojkovic @ 26.07.2012. 21:32 ] @
Sona kiselina rastvara sve prljavstine.
[ botr @ 26.07.2012. 21:34 ] @
Usput rastvara i hladjak, pa i blok motora :)
[ Milojkovic @ 26.07.2012. 21:45 ] @
Skines hladnjak i sipas kiselinu posle par minuta isperes i nece biti stete.
[ gigamg1 @ 26.07.2012. 22:18 ] @
Ne nikako sona kiselina nije agresivna prema bakru i njegovim legurama...
Mislim da ce pre da ti progrize hladnjak nego cepove.
Ne zezaj se!
[ pajapop @ 26.07.2012. 22:40 ] @
Citat:
Milojkovic:
Sona kiselina rastvara sve prljavstine.


Treba obratiti paznju na stanje rashladne tecnosti koja se ispusta iz sistema. Ako je mrkocrvena, potrebno je jako hemijsko sredstvo za ispiranje na bazi oksalne kiseline. Ako tecnost nije mrkocrvene boje, moze se upotrebiti bilo koje sredstvo za brzo ispiranje. Na deklaraciji sredsava za ispiranje trebalo bi da pise hemijski sastav. A mislim da se oksalna kiselina moze nabaviti po poljoprivrednim apotekama jer se ona koristi i u pcelarstvu. Takodje, neko kaze, da se pravi i rastvor sode bikarbone, malo se vozi, pa se posle ispira.
Zamenom hladnjaka ne resava se sutinski problem odrzavanja sistema za hladjenje. Kanali u bloku su takodje prljavi i pod emulzijom, tako de se i oni moraju procistiti koliko je god moguce bolje.
Inace anketa sprovedena od strane Americkog ministarstva saobracaja pokazala je da je neispravan sistem za hladjenje posle nestanka goriva i ostecenja pneumatika najcesci uzrok kvara vozila na putevima. Jedan od razloga otkazivanja je i to sto odrzavanje sistema za hladjenje cesto previde i vozaci i mehanicari.
[ Milojkovic @ 26.07.2012. 22:47 ] @
Salcgajz resava sve probleme provereno iz prakse i to mnogo puta.
[ botr @ 27.07.2012. 06:29 ] @
Jos da dodje do tebe da mu produvas brmbotne .....
[ cozmo_im @ 27.07.2012. 06:59 ] @
Ne zezajte coveka, hladnjak je star preko 20 godina, raspasce se u paramparcad ako krene da ga cisti.
[ Lavlja_Jazbina @ 27.07.2012. 07:41 ] @
Uzmi sirce,10 min neka radi pa ispusti i vidi da li ima boljitka. Rekao je da ima jos jedan hladnjak.
Pandur u kraju pre neki dan uzeo kao iz salona,tirkizna boja,covek bi pomislio ponovo poceli da prave 121:-).
[ Milojkovic @ 27.07.2012. 23:40 ] @
Postoje razna sredstva u domenu kucne hemije koja rastvaraju kamenac a ne ostecuju povrsine.Imate onaj Arf za kupatila ili neko slicno sredstvo koje ce obaviti ciscenje bez rizika da nesto ostetite.
[ supermario @ 27.07.2012. 23:44 ] @
Ako je kamenac u pitanju odlicno ce ga ocistiti rastvor 50:50 % sone kiseline i vode s tim da se uvijek sipa kiselina u vodu i da ispiranje ne traje duze od par minuta.
[ Lighttwen @ 27.07.2012. 23:49 ] @
Probaj sa sprejom WD-40 Dobar je za rđu/koroziju.
Koristi se za elektroniku, može poslužiti!
[ Milojkovic @ 27.07.2012. 23:50 ] @
Ispiranje se radi iz vise navrata a sa endoskopom sam par puta prekontrolisao ishod istog i mogu vam reci da su rezultati bili odlicni.Hladnjaci koji su bili sa kvalitetnim antifrizom punjeni nisu nikad imali problema, ali kad je u sistemu bila voda uvek je bilo kamenca i zacepljenja.
[ mserifov @ 01.08.2012. 06:57 ] @
E ovako. Auto sam bio dovodio radi grijanja do tačke uništenja. Neki dan vozim i hooopop temperatura skoči do kraja. Stanem dignem haubu. Isparivač za plin smrzao vode nema nikako.

Dođem još 100 metara tako do neke pumpe odvrnem čep hladnjaka naspem vode. I pravo burazeru koji je inače majstor. Kod njega naspem u hladnjak vodu i neko sredstvo bočica je od 2 deca. ABRO je proizvodac kaze 10 minuta i očisti sve. Naspem ugrijem motor. Ispustim. Tamno crvena emulzija smrdi ko sam đavo. Naspem ponovo vodu i isto mi se desi.

E sad svaki put kad sam čistio hladnjak skidao sam ono crijevo što vrši povrat vode u blok motora pa sam tu ispustio vodu.
Brzo se to radi samo mnogo komplikovano. Svaki put kada ispustim vodu ona još gora. A kod mene se dešavalo to da je hladnjak zapušen. I sad pumpa gura toplu vodu u hladnjak ali posto one nema kuda da prođe preko nekog crijeva sa vrha hladnjaka sva ta voda je izasla napolje na neku bocu. Tako da sam ja gubio vodu iz sistema.

U medu vremenu ja nabavim jos jedno auto kao moje stranca za nekih 150 eura. Auto koje je u tip top stanju. Na poklon dobijem 4 orginalna amortizera nova i jos puno novih dijelova. I odlučim da u moju mazdu ulozim malo novca i restauriram je. Dovedem u tip top stanje. Inače nov novcat hladnjak je oko 150 eura

Te u isto vrijeme poslusam savjet sa prvog posta zamjenim hladnjak i to i uradim sa stranca tog skinem hladnjak i stavim na moje auto i porblem riješen. Međutim mislim da je ta sva hrđa i emulzija došla iz bloka motora. Tako da ga vjerovatno moram još par puta očisiti i nasuti antifirz. A sad ovaj novi hladnjak ima čep ili ti štoplo koje se moze da odvrne rukom i da se ispusti voda iz hladnjaka.

Uglavnom problem sam riješio.
[ botr @ 01.08.2012. 07:44 ] @
ABBRO proizvodi su losi. Bolje da si uzeo neki Liqui Moly, Sonax, ili nesto slicno ....
[ mserifov @ 01.08.2012. 07:47 ] @
U bosni ja drugar zivim dobro je da ima i to
[ Predrag Supurovic @ 01.08.2012. 08:15 ] @
Ima li nešto što valja sipati preventivno da ne začepi?
[ cozmo_im @ 01.08.2012. 08:35 ] @
Nema. Samo redovno odrzavanje - zamena antifriza po servisnoj knjizici i svaki put ispiranje sistema i ispustanje vazduha. Eto, meni je tako hladnjak izdrzao 21 godinu. I dalje je on bio cist iznutra, ali se sace spolja raspalo i postao je porozan, krenuo da pusta tecnost. Cim sam to video, zamenio sam ga.
[ mserifov @ 01.08.2012. 16:39 ] @
Moj hladnjak ni ovaj ni onaj prije nije bio u losem stanju. Jednostavno se začepio. Ali opet sam sipao čistu vodu sutra cu da sipam antifriz
[ Milojkovic @ 01.08.2012. 22:24 ] @
Prvo ocisti ceo sistem pa tek onda sipaj antifriz.
[ LazarM @ 13.08.2012. 21:33 ] @
Redovno menjanje na 2 god cini cuda- vecinom.
Ja sipo limuntus 100 gr rastvoren naravno,vozio tri dana mnogo dobro.Samo nemoj odma na dalji put jer meni propisala gvozdena cev kao igla,ali i to ima dobru stranu zamenjena je.Ispiranje sa crevom posle naravno.Rezultat pa + 30% min.
[ Milojkovic @ 14.08.2012. 00:12 ] @
Limuntus rastvara kamenac ali je slabo sredstvo ukoliko ima i masnoce.Ukoliko je bas mnogo zacepljen kausticna soda u kombinaciji sa sonom kiselinom moze da ocisti sasvim solidno i najzacepljeniji sistem.
[ botr @ 14.08.2012. 06:47 ] @
Pod uslovom da je hladnjak relativno nov. Nekad kamenac sprecava da ne procuri busan hladnjak. Zakljucak, za kamenac kiselina, za masnocu baza. Samo, mislim da nije pametno kombinovati te dve stvari istovremeno.
[ peromalosutra @ 14.08.2012. 07:16 ] @
Da se ne dobije so + voda. :)