Otvorim malopre Jatov sajt i krenem da proverim neke detalje oko prtljaga i verovatno ne bih ni primetio ovu sitnicu (kao što mi se obično dešava) da me nije zbunio montenegro ... t,j. paragraf
For more detailed information, contact our nearest offices in Serbia and Montenegro, regional offices abroad, or a certified agent.
Prvo mi nije bilo jasno da Jatu nije poznata činjenica da smo promenili naziv države i da je Montenegro takođe "abroad", a tek posle primetim da mi tekst odudara od sajta.
Iako ne spadam u grupu branitelja ćirilice i otadžbine (čak me isti malo nerviraju), zbilja sajt jedne kompanije ne bi trebalo da izgleda ovako.
[ Man-Wolf @ 27.07.2012. 02:16 ] @
[offtopic]
Meni sad zapravo nije jasno na kom jeziku si gledao uopšte ... :-D
[/offtopic]
[ontopic]
Vala svaka im čast lol ...
[/ontopic]
[ vujo032 @ 27.07.2012. 09:20 ] @
Pre par meseci je trebala sestra da mi dođe jednim JAT-ovim letom iz Nemačke.
Trebala da sleti u 12h00 na aerodrom Nikola Tesla.
Na onom semaforu su prvo pomerili olčekivano vreme na 13h45,
da bi na kraju došla pola sata posle ponoći.
12 h sam je čekao na aorodromu, jer se njima tamo pokvario avion,
pa su im platili bonovima za ručak i večeru,
a čekali su pilota iz Londona da ode sa praznim avionom iz BGD-a da ih pokupi.
A kako u tom mestu ne sme da se poleće posle 23h00, oni su poleteli navrat-nanos,
(malo falilo da ostane za sutradan i da im plate i prenoćište)
sa pola prtljaga, a pola je ostalo u kolicima pored aviona,
tako da je moja sestra (u Bgd-u) dobila potvrdu umesto kofera,
a posle dva dana je aerodromski pick-up dostavio kofer u Čačak.
Pa vi vidite kakvo je to poslovanje i koliki su to troškovi.
Jedna je žena uzela taxi iz Knjaževca, koji je čekao sve vreme, jer je njoj unuk nešto bio prehlađen ...
pa se žena pojela živa koliko će taxi da joj naplati to sve čekanje.
Kada sam pitao na info pultu da li je ovo rekord kašnjenja,
očekivao sam odgovor da se to nije desilo u zadnjih 10 godina :)
a ona mi je samo odmahnula i odgovorila:
Ih nije to ništa neobično, to se nama često dešava.
Da mi je neko rekao da ću čekati 12 sati u današnje vreme avion ???
Mislim da bi onim vozom ćirom brže došla :)
Znači kada pođete po nekoga na aerodrom, ponesite pečeno pile, jastuk i ćebe, dovoljno tečnosti ...
[ Flo33 @ 27.07.2012. 13:30 ] @
Jedno vreme sam leteo često iz Frankfurta za BG. Zanimljivo je bilo da je Lufthanza delila let sa JAT-om, i da se znalo da ako je Lufthanzino osoblje i avion sve ok, ako je JAT sat u startu kasni. Ništa, samo kažem
[ Vole Domu @ 27.07.2012. 14:41 ] @
onda ja imam srece. 3,4 puta godisnje idem jatom i nikad nisam imao nikakve probleme.
[ UnderLander @ 27.07.2012. 22:36 ] @
Kad sam pre par nedelja dolazio u BG Lufthansom, nesto se pokvarilo pred let i 2 sata su trazili novi avion (lufthansa u frankfurtu, ako tamo ne mogu da nadju rezervni avion onda pretpostavljam da nigde ne mogu)
10min je falilo da nas zakaci zabrana leta i da cekamo jutro.
U povratku iz bga kasnjenje je bilo samo pola sata.
Toliko o tome da se to desava samo jatu...
[ Trick_Fix @ 28.07.2012. 02:21 ] @
Pravi pravcati CIRKUS,
Citat:
vujo032:
Na semaforu su prvo pomerili olčekivano vreme na 13h45,
došla pola sata posle ponoći.
12 h sam je čekao na aorodromu,
pa su im platili bonovima za ručak i večeru,
a čekali su pilota iz Londona,
i dobila potvrdu umesto kofera,
Ih nije to ništa neobično,
Znači kada pođete po nekoga na aerodrom, ponesite pečeno pile, jastuk i ćebe, dovoljno tečnosti ...
Vežite se slečemo,
a možda i nećemo
[ Dr.sima @ 28.07.2012. 09:54 ] @
Mole se putnici da pasoše stave u usta, srećemo...
[ Trick_Fix @ 29.07.2012. 11:09 ] @
Joojj, Filipe,Filipe,sunce li Ti e***
Citat:
Dr.sima: Mole se putnici da pasoše stave u usta, slećemo...
Fa-king-an-be-live-BOL ____
[ Ivan Dimkovic @ 29.07.2012. 11:29 ] @
Ko mora da putuje avionom cesto, zna jako dobro da su kasnjenja neminovna stvar.
Iako kasnjenja, naravno, imaju malo veze sa samom kompanijom (tipa ako su totalni idioti ili ne) glavni kontributor kasnjenjima je sama gustina saobracaja - pa tako imate mnogo vece sanse da kasnite ako letite iz zone gustog saobracaja.
Vrlo cesto, zapravo u vecini slucajeva, razlog za to nisu nikakvi kvarovi (koji se, naravno, desavaju - ali to je statisticka neminovnost) vec ogranicen kapacitet aerodroma koji uslovljava kontrolu leta da, u odredjenim slucajevima, prioritizuje odredjen saobracaj.
Tako, recimo, bez obzira na vremenske prilike, avioni koji dolaze iz dalekih lokacija (tipa preko Atlantika ili iz Azije u Evropu) uvek dobijaju prioritet za sletanje, posto su im rezervoari prazni - i ne bi mogli da dopuste da kruze jos sat vremena oko aerodroma.
Normalno, red letenja je napravljen tako da u IDEALNOM slucaju svako sleti na vreme. Medjutim, dovoljno je da negde bude jace nevreme ili da dodje do kvara negde ili neke druge nepredvidjene okolnosti, da se cela stvar poremeti. U tom slucaju, ATC mora da prioritizuje odredjen saobracaj - i tako dolazi do lanca u kasnjenjima.
Recimo, dok vi cekate JAT-ov B737 u Frankfurtu sa kojim letite za Beograd, moze da se desi da je zbog jakog vetra iznad severnog Atlantika B747 iz Los Angeles-a kasnio u dolasku i da je to kasnjenje taman toliko da se iznad Frankfurta taj avion nadje kada i B737 koga vi cekate. Kada se B747 priblizi Frankfurtu, ATC ce mu dati dozvolu da sleti odmah - ali da bi to uradili, moraju nekoga da sprece da sleti - i to ce biti, recimo, JAT-ov B737 koji moze da priusti da kruzi oko Frankfurta.
U tom momentu ce vas obavestiti da ce vas avion kasniti zbog "kasnjenja u dolasku".
Nekada se ovo zna cak i pre nego sto je vas B737 poleteo iz svoje predhodne destinacije - u zavisnosti od okolnosti (situacije na polaznom aerodromu) ATC moze odluciti da cak ne da ni dozvolu da taj B737 uopste poleti ka Frankfurtu pre nego sto se situacija rascisti. U tom slucaju ce putnici u avionu preko razglasa cuti da ce avion kasniti u poletanju zbog cekanja na dozvolu za poletanje.
Naravno, ovo je samo jedan moguc scenario - ima ih jos jako puno, pogotovu kada se ukljuce potencijalni kvarovi, kasnjenja zbog drugih nepredvidjenih okolnosti (ne samo vreme, vec mozda i situacija na tlu - tipa veci broj putnika koji kasne zbog povezanog leta i gde je avio kompanija odlucila da im se vise isplati da cekaju itd...)
Sve u svemu, avio saobracaj je vrlo kompleksan sistem - gde su kasnjenja, jednostavno, fakat zivota.
[ cozmo_im @ 29.07.2012. 16:06 ] @
Uopste ne razumem pljuvanje po JAT-u. Desavaju se kasnjenja svima. Moja supruga je iz Minhena kasnila 6 sati a isla je Lufthansom. Avion koji je isao iz Belgije u Minhen se vratio zbog nekog nevremena i morali je da ceka drugi.
Isto vazi i za kvarove. Da li mislite da, recimo, Lufthansa ima u steku avione da odmah salje kad se neki avion pokvari? Ne! Cela flota je uvek u pogonu jer avion koji ne leti strahovito gubi novce. Tako da ako se i Lufthansi pokvari avion, sigurno se ceka par sati za zamenu...
A sto se tice sajta, druga prica.
[ Vole Domu @ 29.07.2012. 19:48 ] @
tacno tako. poslednja dva posta...
[ Deep|Blue @ 30.07.2012. 09:50 ] @
Ne znam da li sam ikad krenuo na vreme, jer se uvek kasni malo zbog zakasnelih putnika.
Najbolje Kašnjenje po tom principu mi je bilo u Tunisu, kad se dvoje starijih bosanaca zagubilo, i let kasnio skoro sat ipo. Na kraju, posle skoro sat vremena pozivanja preko razglasa, službenici aerodroma su legitimisali sve prisutne i našli izgubljene bosance.
Pa onda kašnjenja zbog dodatnih pregleda aviona...
Kad malo pogledam, najmanje mi kasni JAT.
[ Ivan Dimkovic @ 30.07.2012. 10:46 ] @
Kod kasnjenja u poletanju je situacija vrlo prosta - avio kompanija pravi racunicu sta im se vise isplati.
I tu ima dosta faktora - kada je kompanija na "svom" aerodromu tipa Lufthansa u Frankfurtu ili JAT u Beogradu, tu >mozda< imaju vise opcija u zavisnosti od kolicine slotova koje imaju, kao i poslovnih odnosa sa samim aerodromom.
Medjutim, van svojih aerodroma situacija se menja, posto kasnjenje moze da bude vrlo skupo - reda velicine koju desetinu hiljada $/EUR na najvecim aerodromima. To kasnjenje moze da potpuno ubije profitabilnost tog leta.
U takvom slucaju racunica mora da bude debelo u korist putnika - dakle, da gomila ljudi kasni, recimo zbog povezanog leta - tako da je cekanje na njih jeftinije od placanja penala za kasnjenje. Kada je u pitanju par ljudi, sansa da ih neko ceka na velikom stranom aerodromu nije velika, jer se jednostavno ne isplati (cak i da tim ljudima mora da se plati hotel ili transfer preko neke druge kompanije van alijanse, cena toga je i dalje visestruko manja od penala za kasnjenje u poletanju).
Meni se par puta desilo da promasim JAT-ov avion na Frankfurtu zbog leta u dolasku - u oba slucaja su me rutirali preko Ciriha placajuci komercijalnu tarifu posto je let bio preko druge kompanije (kartu nije placao JAT, posto nisu oni kasnili, vec avio kompanije od predhodnog leta).
Naravno na nekim opustenim destinacijama gde aerodromi nisu 100% zauzeti, cekanje se vise tolerise, pa tamo obicno cekaju putnike i malo duze bez problema. Mada i tu situacija moze da bude takva da to cekanje moze da pokvari dalji plan letenja pa da se opet donese odluka da se putnici ne cekaju.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 30.07.2012. 11:30 ] @
Nije problem ako se kasni zbog externih faktora - i da se tom prilikom potrosi vise od planiranog novca je nesto sto se moze ukalkulisati u poslovanje.
Medjutim, meni recimo nije jasno kada JAT (pogotovo sada u letnjoj sezoni) prebookira odredjene destinacije, znajuci unapred da nemaju dovoljno aviona, te onda iznajmljuju druge avione koji ih kostaju 5x vise nego li sami JAT-ovi avioni. E, ta poslovna strategija mi nije najjasnija. Odnosno, da se ne lazemo, to je verovatno strategija "leva ruka, desni dzep" :)
[ Ivan Dimkovic @ 30.07.2012. 13:06 ] @
Ne znam za JAT i njihovu poslovnu strategiju, ali overbooking je isto standardna stvar - ne znam koliko puta mi se desilo da letim negde gde je velika trazenost (obicno kada je neki sajam i sl...) - i onda dok cekas da se ukrcas krenu da nude pare* i placen hotel za ljude koji mogu da sacekaju sledeci dan. To mi se desavalo sa Lufthansa-om, KLM-om (pre nego sto mi nisu zapali na licni blacklist :-) i Air Canada-om.
* A i te "pare" - par puta sam ih pitao OK, sta i koliko, i onda "pare" odjednom postanu "vauceri za karte"... tja.
[ Dr.sima @ 31.07.2012. 09:10 ] @
Jatovi ATR su u katastrofa stanju. Predpostavljam da su mehanicki ispravni, ali unutrasnjost aviona je kompletno ofucana. Sedista su pocepana i prljava, ceo avion kad poleti je neverovatno bucan cak i za propelerca, uopste ne uliva sigurnost i udobnost preko leta. U zavisnosti od termina za iste pare se leti sa austrian airlines (do Beca) sa novim mlaznim avionima...
[ daxy @ 31.07.2012. 11:04 ] @
Citat:
Dr.sima:
Jatovi ATR su u katastrofa stanju. Predpostavljam da su mehanicki ispravni, ali unutrasnjost aviona je kompletno ofucana. Sedista su pocepana i prljava, ceo avion kad poleti je neverovatno bucan cak i za propelerca, uopste ne uliva sigurnost i udobnost preko leta. U zavisnosti od termina za iste pare se leti sa austrian airlines (do Beca) sa novim mlaznim avionima...
hahha ma koga ti zezaš :) Ti tvoji "novi" mlazni avioni su Fokker 100, a ne znam da li si znao, poslednji fokker 100 je izašao iz fabrike 1997. godine... JATovi ATR su 1992. godište.. A to što su sedišta ofucana i prljava, tako je i u Wizzair recimo, da povratiš koliko prašine i mrva po sedištima, a najgore od svega što njihovi avioni JESU novi (stari do 3 god)..
[ machiavelli @ 06.08.2012. 00:49 ] @
Problem sa tekstom na sajtu? Nije to nista, znas li kako je PUN naziv kompanije?
[ Deep|Blue @ 06.08.2012. 08:57 ] @
Sadašnji naziv ...
Akcionarsko društvo za vazdušni saobraćaj Jat Airways a.d.
U čemu je problem?!
[ djricky @ 06.08.2012. 11:25 ] @
Joke About Time...
[ machiavelli @ 06.08.2012. 11:55 ] @
Citat:
Deep|Blue:
Sadašnji naziv ...
Akcionarsko društvo za vazdušni saobraćaj Jat Airways a.d.
Overbooking je savrseno uobicajena stvar, na zalost. Svako ko mora cesto da leti se bar nekoliko puta susreo sa tom situacijom - meni se desilo da izvisim samo jednom, doduse, a par puta su mi nudili "vaucere" ali su nasli nekog drugog na kraju.
Inace, cini mi se da je unutar EU mnogo manje overbooking situacija, posto putnik ima pravo na novcanu kompenzaciju (150-600 EUR) ili transfer drugom avio kompanijom - sto znaci da takva situacija nije uopste 'besplatna' za avio kompaniju, pa verovatno mnogo vise paze da se to ne desi posto troskovi mogu vrlo lako da eskaliraju.
[ jnk @ 07.08.2012. 09:16 ] @
Malo podseća na ovu scenu
[ žutokljunac @ 07.08.2012. 10:36 ] @
Osim što kupiš karte i ostaneš bez mesta u avionu, može da se desi da celom avionu ne ponesu prtljag, iako je u pitanju direktan let bez presedanja ( desilo se juče sa letom iz Soluna ). A takođe može da vam se desi da Vam ukradu nešto iz torbe. Meni se to desilo pre dva meseca na aerodromu Nikola Tesla. Lepo su otvorili torbu i ukrali mi Zippo upaljač od 30$. Valjda su mislili da ću to teško primetiti, međutim, kao pravi pušač, čim sam izašao iz aerodromske zgrade, odmah za upaljač da zapalim cigaretu. Nudili su mi neki obrazac da popunim. A ja se nekoliko puta pitao, pa šta je ovo gde su mi Lacoste majice. Fale mi bordo, crna i zelena. Posle sam ukapirao. Nema veze sa JAT-om, ali ima sa našim mentalitetom.
Za razliku od njih, pre 2 meseca sam u Istanbulu presedao i čekao let za Beograd. Išao sam Turkišem. Let za Atinu i Beograd su bili otkazani. Ponudili su mi let preko Beča za Beograd ili da sačekam nekih 12 sati. Izabrao sam ovo drugo. Odvezli su nas kombijem do hotela u centru. Sam u luksuznoj sobi, doručak i ručak. Klopa da se raspametiš. Vratili su nas na aerodrom. Naravno sve o njihovom trošku.
Dobro znaju svi oni koji stalno lete na dugim relacijama koliko znači dobar avion. Koliko je let udoban, bez turbulencija i koliko se osećaš sigurnim. Sa JAT-om se preznojavam. Kad polećemo, gola voda. Dlanovi mokri, a imam letačkog staža jako, ali jako puno. E to nema cenu! Da Emirates bogdom leti do Beograda. Ne bih žalio.
Hm, a kakve tacno veze ima avio kompanija sa turbulencijama? Turbulencije su atmosferska pojava - jedino sto ima uticaj na njih je velicina aviona, posto se u manjim avionima turbulencije vise osete. Sve ostalo je manje-vise visa sila - pilot ce probati da izbegne turbulencije ako su poznate, ali to ne moze uvek da se uradi ako je gust saobracaj + postoje iznenadne turbulencije koje ne mogu da se predvide.
Mislim, daleko od toga da je JAT meni omiljena kompanija - stavise, daleko su od vrha moje "liste", ali ne bih bas mogao da ih krivim za stvari kao sto su turbulencije.
[ DaliborP @ 07.08.2012. 11:05 ] @
Citat:
žutokljunac:Lepo su otvorili torbu i ukrali mi Zippo upaljač od 30$.
Ucinili su ti uslugu, kakav crni Zippo upaljac, to ni vojnici vise ne nose...
[ žutokljunac @ 07.08.2012. 11:19 ] @
Ima, kako da ne. Nema avio kompanija, ali ima tip aviona. Kod velikih aviona, turbulencije se ne osete, let je stabilan, propadanja retka, nema drmusanja krila. Kod lošijih i starijih aviona, let je brrr, pogotovu se oseti razlika kad krene da leti iznad okeana. E sad, kod malih aviona ( od 15 mesta ), let je nešto najgore što može da se doživi. Prvo, što ga nosi vetar, zatim krene da propada ( osećaj ne moram da ti opisujem ), ali to sve nije ništa u poređenju sa onim kada krene da sleće. Za razliku od velikih komercijalnih, ovaj mali se sjuri pod nekim ogromnim uglom, pa sam imao osećaj da ćemo udariti od pistu. Ljudi pozelene od muke, a neretko krenu da povraćaju, i to ozbiljni likovi, ne neke popišulje. Neverovatno odvratno i jezivo. A helikopteri su priča za sebe. Svašta sam ja preživeo, tako da mi je cena karte na poslednjem mestu.
[ 3way @ 07.08.2012. 11:24 ] @
Kakvi helikopteri, kakvi mali avioni od 15 mesta, kakve turbolencije?
Pa mislim, sto ne spomenes onda i motorne zmajeve, pa se zalis kako bije promaja dok se vozis u njima.
[ Ivan Dimkovic @ 07.08.2012. 11:35 ] @
Citat:
žutokljunac: Ima, kako da ne. Nema avio kompanija, ali ima tip aviona. Kod velikih aviona, turbulencije se ne osete, let je stabilan, propadanja retka, nema drmusanja krila. Kod lošijih i starijih aviona, let je brrr, pogotovu se oseti razlika kad krene da leti iznad okeana. E sad, kod malih aviona ( od 15 mesta ), let je nešto najgore što može da se doživi. Prvo, što ga nosi vetar, zatim krene da propada ( osećaj ne moram da ti opisujem ), ali to sve nije ništa u poređenju sa onim kada krene da sleće. Za razliku od velikih komercijalnih, ovaj mali se sjuri pod nekim ogromnim uglom, pa sam imao osećaj da ćemo udariti od pistu. Ljudi pozelene od muke, a neretko krenu da povraćaju, i to ozbiljni likovi, ne neke popišulje. Neverovatno odvratno i jezivo. A helikopteri su priča za sebe. Svašta sam ja preživeo, tako da mi je cena karte na poslednjem mestu.
Err... JAT, koliko se secam, za medjunarodne letove koristi mahom B737-300 (njihove) i B737-400 avione (ako ih jos zajme). Matori jesu, ali su standarnog profila za destinacije na koje JAT leti.
Tako da, ne vidim sta bi to JAT mogao da ucini da turbulencije manje osecas kada iste takve avione koristi svaka druga avio kompanija koja leti unutar Evrope. Lufthansa koristi A319 i B737-500 - koji su iste velicine, Austrian koristi A319, itd... itd... B737, A319 i A320 su standardni izbor za letove od 1000-2000 km.
Mislim, sigurno nece neko da uzme A380 ili B747 za servisiranje letova izmedju Londona i Beograda kako putnici ne bi osecali puno turbulenciju.
[ žutokljunac @ 07.08.2012. 11:41 ] @
Samo ti kažem da tip aviona ima veze sa kvalitetom leta. Najviše bih voleo da uopšte ne moram da koristim avionski saobraćaj, ali sticajem okolnosti, moram. Kao i ti verovatno.
Kad čovek ima izbora, onda je glupo, ne leteti većim, mladjim i kvalitetnijim avionima, jer dobro znam kako izgleda let u tim krševima.
[ Ivan Dimkovic @ 07.08.2012. 12:00 ] @
Pa mislim da je jasno da se obojica slazemo u tome da tip aviona ima uticaj. To sam i napisao u prvom odgovoru na tvoj post.
Medjutim, JAT koristi standardne avione za destinacije na kojima leti. Prema tome, ne mozes kriviti JAT nesto specijalno tu kada ce ti i svaka druga kompanija koristiti slican avion.
[ žutokljunac @ 07.08.2012. 12:24 ] @
Ne krivim JAT uopšte, već kad već mogu da biram, onda stvarno i biram.
JAT skoro da i ne koristim.
A nekada davno su oni bili kompanija koja mi je ostala u sećanju da avioni mogu da budu super udobni, a one tete što služe super lepe, profesionalne i kulturne. Čak i primer za mnoge današnje avio komapnije. Nekada davno.
[ Ivan Dimkovic @ 07.08.2012. 12:42 ] @
To jeste, JAT je bio prvi kupac B737-300 aviona u Evropi, prvi evropski 737-300 je bio JAT-ov.
Ironija je da JAT i dalje koristi te avione, koji su vec otisli u penziju kod vecih EU aviokompanija (zamenjeni sto novijim 737-micama, sto A319/A320 kombinacijama).
Ni ja ne koristim JAT cesto, mada ako im je jeftinija karta uzecu je posto su kratki letovi i ne smeta mi nesto preterano to sto su unutra slabo odrzavani posto obicno i ne gledam okolo vec nesto radim na laptopu. Mada, da kojim slucajem lete prekookeanske letove sumnjam da bi ih koristio.
[ boccio @ 08.08.2012. 10:40 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic:
Mada, da kojim slucajem lete prekookeanske letove sumnjam da bi ih koristio.
Sumnjam da bi JAT-ov cabin crew izdrzao prekookeanske letove, ipak su u tim godinama ucestali problemi sa prosirenim venama, pritiskom... :)
[ Tyler Durden @ 08.08.2012. 10:53 ] @
^nisko.. :D
a moze li neko meni da objasni sto ja za moje skromne interkontinentalne letacke karijere jos nisam vidio dobru stjuardesu, onako kao u filmovima? :)
[ boccio @ 08.08.2012. 10:55 ] @
Ne mogu da se zakunem, ali kapiram da za transkontinentalne letove mora da bude dosta iskusniji cabin crew, a cica od 25 sa kipucom peticom tesko da spada u isti :)
[ flighter_022 @ 08.08.2012. 11:06 ] @
Citat:
machiavelli:
Citat:
Deep|Blue:
Sadašnji naziv ...
Akcionarsko društvo za vazdušni saobraćaj Jat Airways a.d.
U čemu je problem?!
U skracenici JAT..
JAT (Jugoslovenski Aero Transport) odavno vise ne postoji, sada se zove Jat (a ne JAT).
[ Tyler Durden @ 08.08.2012. 11:06 ] @
@boccio
ma ne mislim samo na interkontinentalne.
isao sam sa preko 15-ak raznih prevoznika, sto low-cost, sto ovi standardni, i sve su nesto.. :-S
[ flighter_022 @ 08.08.2012. 11:11 ] @
Zutokljunac, nije Jat jedini koji koristi B737 za duge letove. Turkish Airlines je jedno vreme africke destinacije (znam konkretno za Lagos i za Juba, Sudan) leteo sa B737. Ne secam se tacno koja je verzija bila u pitanju, ali sam od Lagosa do Istanbula leteo sa porodicom i ono... podnosljivo je, cak i sa malim detetom tako da nemoj preterivati.
[ deedee6 @ 08.08.2012. 11:14 ] @
Citat:
i sve su nesto.. :-S
Ista stvar na oktobar festu... Sve neke babe nose pivo... :)
[ flighter_022 @ 08.08.2012. 11:16 ] @
Citat:
boccio:
Ne mogu da se zakunem, ali kapiram da za transkontinentalne letove mora da bude dosta iskusniji cabin crew, a cica od 25 sa kipucom peticom tesko da spada u isti :)
Da su na letu Air France koji je izleteo sa piste u Torontu bile tete u rangu godista moje majke, tesko da bi uspele da isprazne avion za predvidjenih 90 sekundi. A ubrzo po tom od aviona nije nista ostalo, nestao je u oblaku dima.
Sto se lepih teta u uniformi tice :D, Lufthansi se nekad desi da na letovima za Lagos ili Abuju ima sasvim fino osoblje, i ekstra ljubazno, za razliku od turaka.
[ Ivan Dimkovic @ 08.08.2012. 11:22 ] @
Citat:
boccio
Sumnjam da bi JAT-ov cabin crew izdrzao prekookeanske letove, ipak su u tim godinama ucestali problemi sa prosirenim venama, pritiskom... :)
Probaj U.S. Airways, da vidis sta ga je matorki :-)) Eventualno ako ti se posreci pa da avion nazoves MILFbus - mada... nije to tako cesto.
Sto se mladih tice, sve azijske avio kompanije zaposljavaju vrlo mlad kadar... nisam primetio da imaju problema sa tim :-)
[ Tyler Durden @ 08.08.2012. 11:27 ] @
Ma nebitno mlad-star jer uglavnom i jesu mlađe. Nego stepen privlačnosti, da ne kažem nešto drugo... :D
[ Ivan Dimkovic @ 08.08.2012. 12:42 ] @
Pazi, ajde privlacnost ovo-ono... iskreno, ako mi se gledaju dobre ribe ne moram da uzimam avionsku kartu.
Ono sto mene iritira je neljubaznost - pomenute U.S. airways stjuardese su medju najgorim... secam se pozvao jednom da trazim vodu (let Frankfurt - Pittsburgh) na sta mi stjuardesa nevoljno odgovara da odem i da uzmem vodu sam... go figure.
JAT isto nema bas najprijatniju posadu uvek - mada, to zavisi, kako ti zapadne... mozda ako su mogli da puse iza pa nemaju nikotinsku krizu :)
Sto se ljubaznosti tice, svi mogu da idu i da uce od kompanija kao sto su ANA ili JAL. Ako si prespavao klopu npr... ostavice ti napisanu poruku na sedistu da ih pozoves kad se probudis da ti donesu sta ti treba. Dok, recimo, Aeroflot ima da te prodrmaju da te probude iako nemas nameru da jedes uopste :-))) I tako...
E da, ANA ima jako dobru foru u ekonomskoj klasi - sedista ne naginju nazad, vec nekako se izduze ka sledecem sedistu napred, tako da osoba koja sedi iza ne mora da sklanja laptop kako se ne bi izlomio ako cova ispred hoce da se opruzi.
[ Tyler Durden @ 08.08.2012. 13:03 ] @
Ako već moram da letim, i to po par sati, ne škodi ako ima tu i tamo zgodna stjuardesa... odma je let nekako prijatniji i udobniji :)
Što se tiče ljubaznosti, na to nigdje nisam imao posebnih primjedbi. Uglavnom su svi više nego zadovoljavajući.
Ono što ja lično najviše volim jeste kad nisu previše by the book tako da možeš i da se zablejiš na prolazu ili tamo iza kod njih kad uzmeš sam sok, vodu, štagod... ako nema turbulencija naravno.
ovaaaaj, mogu da zamislim sta se onda dobije u first-class lounge-u :)
[ SlobaBgd @ 10.08.2012. 13:38 ] @
Ja nešto nisam siguran da ovo nisu shemale, kojih je Indokina puna...
[ Braksi @ 17.08.2012. 01:43 ] @
jako korisna tema. Pazljivo i sa uzivanjem sam je procitao i rekao bih par iskustv.
Sto se tice kasnjenja tu treba biti oprezan zbog konekcija, posebno sam se opekao jer sam uzeo knap konekciju u povratku. Isao sam iz Hjustona za Atlantu, pa za Milano. Uzeo sam dakle jedan let pre fore i zakasnio na njega, a na sledeci me nisu pustili jer je bio preprodat, morao sam da spavam na aerodromu, da doplatim $200 i sutra sam srecom usao na prekoekanski let. Tad sam shvatio i drugo naravoucenije: sto veci aerodrom morate ranije doci na njega.
Drugo sto se tice letova mislim da je zutokljunac u pravu. Ja nikad nisam leteo sa JAT-om ali sam leteo cesto na relaciji Milano-Helsinki sa Finairom i prvi put kad sam isao sve je bilo u redu dok nismo poceli da slecemo u Helsinki, mislio sam gotovo je, vec sam poceo da premecem kome sta dugujem i koga sam uvedio, ali ipak nekako smo dotakli pistu. U povratku u Milanu ista stvar, mislio sam da sam na aeromitingu ili nekom tajnom vladinom programu. Airbus 319.
Treci put. Vezujem se i vidim preko puta mene tip, cim je usao izuo se. Polecemo, sve je OK, ulecemo u Svajcarsku gledam bezbroj jezera. Tip preko puta spava. Pruzio se popreko na dva sedista i spava. Posle u Helsinkiju dok smo cekali kofere on mi kaze da su piloti Finnaira malo otkaceni i da on nema zivaca i zato uvek spava. I na sletanju je spavao, stjuardese su prolazile i nisu mu nista rekle !