|
[ MILANAN @ 08.08.2012. 21:28 ] @
| Pozdrav svima.Imam problem sa filterom za ulje,nekoliko dana ne vozim auto i kad upalim auto svetli sijalica za ulje.To mi se desavalo dva puta i kad skinim filter i srafcigerom razmrdam klapnu u filteru onda se sijalica ugasi,promenio sam filter i opet isto. ( koristim sel 10 40 ) >> Moze li da se stavi taj neki filter bez klapne ? znaci samo da prolazi ulje kroz filter i da tako resim problem i da li to ne smeta na motor ??? Kad sam tu da pitam i ovo: Da li je tacno da ulje kad stoji iako je neotpakovano gubi to neko svojstvo i da ima rok trajanja koji kad prodje ulje nesme u motor ??? Molio bih da mi na ovo da odgovor neko ko je siguran i strucan u vezi toga.Hvala vam unapred |
[ botr @ 09.08.2012. 09:44 ] @
Jedino da uzmes filter drugog proizvodjaca. Mada treba proveriti pritisak ulja, mozda je nedovoljan, pa ne moze da se otvori klapna u filteru.
Ne bi trebalo da ulje gubi svojstva ako je hermeticki zatvoreno.
[ Milojkovic @ 09.08.2012. 17:43 ] @
Kupi drugi filter kvalitetniji i ukoliko se to ponovi izmeri pritisak ulja u sistemu.
[ MILANAN @ 09.08.2012. 22:07 ] @
Probacu da izmerim i pritisak ali cim vidim da pali sijalicu,skinem filter razmrdam klapnu i kad vratim radi bez problema pa se nadam da nije do pritiska.A ovi filteri bez klapne,da li mogu i da li ne smeta na motor da stavim takav ? Motor je 1.8 66kw
[ Milojkovic @ 10.08.2012. 10:59 ] @
Filter se kupuje po kataloskom broju spram tip agregata nema tu moze ne moze ili ovo ono.
[ pajapop @ 21.08.2012. 17:38 ] @
Postavilo se pitanje, bilo je odgovora, a mi ne znamo krajnji ishod? Prvo, nisam neki "strucnjak" al meni se cini da je ono ulje malo retko. I kad je motor hladan spoljasnja temperatura utice na njegovu viskoznost.Treba obratiti paznju da postoje ulja koja se koriste u letnjim i zimskim uslovima. Retka ulja koriste se u zimskim, a gusta ulja u letnjim uslkovima. Za nas obicne smrtnike potrebna su ulja koja svojom viskoznoscu izdrzavaju sve uslove, a to je ono od -20 do +40. A to su ulja sa oznakom 15W40. Zatim kad auto dugo stoji, ulje se potpuno slegne u karter, i potrebno je neko vreme da procirkulise i uspostavi pritisak. Takodje, bilo bi dobro pogledati stanje sita na samoj uljnoj pumpi, a takodje treba podsetiti da se i sama uljna pumpa kvari i da je i njoj potreban odredjeni servis, jer se i tu habaju zupcanici. pa je pritisak slab. A sto se tice kvaliteta ulja, ono sigurno gubi neka svojstva kod dugog stajanja, ali sumljam da taj gubitak moze biti toliki da se ne moze upotrebiti, makar za neko krace vreme, jer svojim radom ono svakodnevno gubi svojstva.
[ botr @ 21.08.2012. 18:44 ] @
NIje retko. Naprotiv, bas odgovara vw motorima iz tog perioda. Sa guscim uljem bi, verovatno, nastradali hidropodizaci.
[ Milojkovic @ 21.08.2012. 23:02 ] @
Za svaki tip agregata u odredjenim uslovima eksploatacije propisan je tip ulja i tu nema sta da se mudruje i eksperimentise.Dakle sipas ono sto je propisao proizvodjac.
[ vladd @ 22.08.2012. 09:58 ] @
I zamenis auto posle 5-10 godina, kao sto zeli proizvodjac.
Pitanje koji su to uslovi eksploatacije, i koliko je preporuka univerzalna.
Svakako treba obratiti paznju na preporucen nivo kvaliteta ulja, pronaci retrofit nova ulja(sto nije tesko), i odabrati 5W-40 ili 10W40 za nase klimatske uslove i potrebe motora sa hidropodizacima.
Neka uljase malo vise razrede u radu, kod starijih motora je najcesci slucaj da je motor delimicno raubovan, ali ne treba TO da bude merilo za izbor ulja koje ce da "popravlja" motor.
Kvalitetno polusinteticko, ili sinteticko ako se namerava duze koristiti motor, kvalitetan filter za ulje, ali i za vazduh, uz poznavanje osobina motora, da li propusta gorivo u karter, da li ima problema sa kompresijom ili pregrevanjem.
Ocigledno je bio slucaj da se ulje menjalo "po preporuci" od 5 ili 7kkm, a uu medjuvremenu preopterecivao motor, bilo je nekih neregularnosti u radu..a ulje kao da "mora" da izdrzi sva maltretiranja i "ne sme" da se degradira ranije..
Samo solidno ispravan motor moze da ima servisni interval zamene ulja blizak maksimalno preporucenom(kvalitet gorivo na ovim terenima je ogranicavajuci faktor), i to uz uslov prosecne voznje", bez reli afiniteta.
Poz
[ pajapop @ 22.08.2012. 10:46 ] @
Citat: Milojkovic:
Za svaki tip agregata u odredjenim uslovima eksploatacije propisan je tip ulja i tu nema sta da se mudruje i eksperimentise.Dakle sipas ono sto je propisao proizvodjac.
Milojkovic je apsolutno u pravu. Kod izbora ulja nije toliko vazna viskoznost koliko izbor ulja prema API servisu koje propisuje proizvodjac vozila (sto je naznaceno u tehnickom uputstvu), a na ambalazi ulja, naznaceno je koje API servise to ulje podrzava. Viskoznost ulja je pretezno vazna za uslove same eksploatacije - rezim voznje prema atmosferskim prilikama. Zato... tehnicku knjigu u ruke i citajte!
[ Zarko Silic @ 22.08.2012. 11:35 ] @
Citat: pajapop: a na ambalazi ulja, naznaceno je koje API servise to ulje podrzava.
A sta su to API servisi?
[ vladd @ 22.08.2012. 13:26 ] @
Api "servisi", odnosno standardi, su za 100cc davno "obsolete", pa doticnu "tehnicku knjigu" ostaviti na polici ili dopisati nove, aktuelne standarde.
Ne mrzi me da ponovim, da je fabricka preporuka minimum koji je neophodan za doticni motor(iz raznih razloga, u to vreme, kada se proizvodio cc, jedan od marketinskih kriterijuma je bilo i jeftino odrzavanje), ali fabricka ocekivanja su ne da motor i vozilo traju cetvrt veka, vec da se pogleda neki A4 ili A6, a ne da se vozi gomila lima stara 20 godina..
Doticna fabricka preporuka je vazila dok su vazili doticni standardi, zato sam i preporucio da se nadje "unatrag kompatibilno" ulje, savremenije i bolje, ako se vec koristi tako star motor.
To svakako nisu ulja iz 90-ih, sada su sintetike znacajno jeftinije nego pre 10-15 godina, inace, na trzistu, iskljucivo postoje ulja koja zadovoljavaju vise od API standarda iz 90-ih godina..znaci bolja nego sto preporucuje "tehnicko uputstvo"..
Recomo Mobil super 2000 x1..polusintetika, ili od nekog drugog brenda u toj klasi(Motul 6100), ali ima i jeftinijih, ili neko sinteticko(ima ih i jeftinih i odlicnih..), ako je motor u zahvalnom stanju..ali doticni Mobil je svakako preporuka..najslicnija preporuci "tehnickoj knjizi", zarad umirivanja savesti..
Poz
[ pajapop @ 22.08.2012. 16:29 ] @
Citat: Zarko Silic:
Citat: pajapop: a na ambalazi ulja, naznaceno je koje API servise to ulje podrzava.
A sta su to API servisi?
Normative za motorna ulja daju dve organizacije: Americki institut za naftu (American Petroleum Institute - API) i Udruzenje inzinjera automobilske tehnike ( Society of Automotive Engineers - SAE). API odredjuje vrstu motornog ulja zavisno od vrste motora i namene. SAE odredjuje viskozitetmotornog ulja i njegovu "tecljivost" na razlicitim temperaturama. API se krece od SA, SB pa nadalje... Sa svakim vecim slovom na kraju povecava se i njegov kvalitet. Ulja sa A,B,C,D nisu vise u upotrebi. Sad su u upotrebi sa J,L,M. Ne znam dal sad ima jos noko slovo. Ali to ne znaci da stari motori, koji su projektovani za sada vec zastarela ulja, ne mogu da koriste savremena. Naprotiv. Samo treba voditi racuna da se u savremeniji motor ne sipa neko ulje koje je po API servisu losije od propisanog. E sad ...sta sve ima na trzistu...prevare su velike. Al sigurno nije isto ulje po prodavnicama na "zapadu" i kod nas isto po kvalitetu.
Viskozitet je druga prica. Da se ne ponavljamo, vidim bilo je slicnih tema, nemam vremena sve da ih iscitavam. Ako treba mozemo otvoriti polemiku i na posebnoj temi.
[ Zarko Silic @ 22.08.2012. 18:14 ] @
Ne treba otvarati nikakvu polemiku na novim temama. Postoji dovoljan broj tema vezanih za kvalitet i standarde po kojima se motorna ulja oznacavaju.
Sporan je bio samo taj API servis koji si spomenuo. Ja ne znam sta znaci to API servis, obzirom da sam cuo jedino za API standard po kome se deklarise kvalitet ulja, pa sam zato pitao da nam to razjasnis.
U stvari, i dalje nije jasno sta je to API servis.
P.S. Osim API kvaliteta postoji jos niz drugacijih standarda kojima se pojedina ulja oznacavaju. Za VAGova vozila najmerodavniji je onaj koji nosi oznaku VW.5XX.XX (npr. VW501.01, itd)
[ pajapop @ 22.08.2012. 19:04 ] @
Zare, pa API servis je u stvari API standard, samo sto se tako naziva u nekim tehnickim knjigama koje sam ja iscitavao, a mislim da se tako oznacava i na ambalazi (mrzi me sad da silazim do kola da proveravam, al` prvom prilikom cu proveriti), a odnosi se na kvalitet ulja, koje je obogaceno raznim aditivima koje mu podizu perfomanse u zavisnosti od novih zahteva motora koji se projektuju. Znaci nesto slicno kao i sa Euro standardizacijom motora. Aditivi su hemikalije koje poboljsavaju dejstvo motornog ulja. Oni sprecavaju na pr. pojavu penusanja, stvaranje naslaga slicnu katranu prilikom oksidacije kao i zgusnjavanje pri veoma niskim temperaturama. Aditivi takodje sprecavaju koroziju. Visokokvalitetno ulje moze da sadri i 30% aditiva, a jeftino samo 5%. Sto je ulje kvalitetnije ima vece slovo po abecednom redu. N.pr. ulje sa oznakom SA je najnekvalitetnije i moze se koristiti pri najlaksim uslovima voznje. SB nije nista bolje od SA. SC minimalan kvalitet ulja za putnicka vozila i kamione proizvedene 1964-67. Ne zadovoljava pri vecim opterecenjima kod novijih tipova vozila, i tako dalje... Ova ulja sa ovako malim slovom posle S se verovatno vise i ne proizvode, jer savremeniji motori imaju daleko vece perfomanse od motora proizvedenih ranijih godina. Znaci stari motori, bez problema mogu koristiti nova ulja, al` novi motori, neka paze sta sipaju, u tome je sustina... E sad neki proizvodjaci vozila. koliko sam primetio, imaju svoju proizvodnju ulja ili bar stoje iza nje, i imaju svoj standard, kojim garantuju kvalitet ulja za svoje motore... To je ono sto si naveo, a u stvari ista stvar... E sad samo treba znati sta bas svako slovo znaci u tehnickohemijskom smislu, to verovatni zna neko ko radi u rafineriji ili se moze iscackati na netu.
[ vladd @ 22.08.2012. 19:05 ] @
API i SAE su prilicno "gubi" sertifikati, kao, uostalom, i JASO.
S obzirom da je pitanju motor iz VAG grupe, ne bi bilo lose obratiti paznju na dopunske standarde, recimo VW502.00(obicno "u kompletu", na uljima, je i VW505.00) koji bi bio sasvim odgovarajuci za audijev (stari)motor.
Poz
[ pajapop @ 22.08.2012. 19:40 ] @
Pa da... evo kako ja to shvatam...Skoro sam negde procitao...ili cuo...sad vec ne znam... da motorna ulja ne treba posmatrati kao sredstva za podmazivanje, vec kao sastavni deo motora. Mnoge auto kuce, prednjace u tehnologiji sve vise i brze nego sto je to ranije bilo, i uz svoje motore, proizvode i ulja ili stoje iza njihove proizvodnje, kao sastavni deo tih motora, i bas ih briga za ostale proizvodjace ili svoje modele iz ranijih godina. Znaci... uz ovaj model koji si kupio za toliko i toliko hiljada evrica, koristi ovo ulje koje ti propisujem i na beri brigu. Za sve drugo ti ne garantujem. Kad taj model zastari, mozes koristiti neko bolje ulje koje tad budem "izbacio" na trziste al nikako nemoj slabije od prvobitnog. MI smo navikli na klasicne proizvodjace "Modrica, Sell, Selenia, Mobill, ELF i sl. A sad se srece i Ford i VW, Mercedes i dr. A to su ulja za njihove najnovije modele. Za stare modele dobri su i klasicni proizvodjaci samo obrati paznju na minimum kvaliteta.
[ vladd @ 24.08.2012. 10:47 ] @
Cinjenica je da proizvodjaci vozila zele da zaokruze i zatvore krug i prodaje i servisiranja, daju garancije i insistiraju na nekim detaljima, tipa ulja i fileri, zbog potpisanih ugovora o saradnji, snabdevanju..
No to ne znaci da je najbolje ulje u motoru, najbolje sijalice u farovima, najbolji filteri ili najbolje gume(osim za ekstremna vozila, koja ne razmatramo, niti vozimo u najvecem broju niti odrzavamo..).
Zato i postoje fabricki sertifikati(koje proizvodjaci ulja placaju, periodicno), i postoje ulja koja se ne sipaju u "prvoj ugradnji" ali kvalitetom bar zadovoljavaju fabricke(proizvodjaca motora) standarde za ulja, a cesto su i bolja..to je jedina zona gde se pravi razlika kvaliteta ulja, mora biti zaista bolje a ne proglaseno bolje, recimo novinarskim glasanjem... ili jos gore, "glasanjima" po forumima(ima tendencija da prosto korisnici "daju svoj glas" za neko ulje, bez obrazlozenjaa, suvislog ili tehnickog..).
Bilo koje ulje sa sertifikatom VW 502.00 ili 505.00 je vise nego dobro za ovaj motor.
Ali nije svemocno, ulja su sklona degradaciji, u motoru, zasicenju prljavstinama i produktima sagorevanja, prostem dezintegracijom uljnih molekula.
Nesto su otpornija polusinteticka, a jos otpornija sinteticka..pa je to "drugi" stepen odluke.
Treci stepen je viskozitet ulja hladnog motora. Oznake 5W, 10W, 15W..
S obzirom da je jako korisno da ulje bude tecljivo na okolnim temperaturama(u zagrejanom motoru je bitna druga brojka, za debljinu uljnog filma), licno smatram da ne treba koristiti 15W, i jos mineralno, bez obzira na vrele dane, ipak je kod nas temperaturna promena velika, a potreba za podmazivanjem hladnog motora i tecljivosti ulja velika..
15W bih prepustio onima blize ekvatoru, sa uravnotezenijom i izrazito toplom klimom.
Moja preporuka je leti 10W, a zimi 5W, preporuka je i sintetika, posto nisu visestruko skuplje od mineralnih, kao nekada, ali s obzirom na dostupnost ulja na trzistu, i polusintetika je odlicna opcija.
Ali nije sve reseno sa izborom ulja. Nacin voznje, stanje motora, kvalitet uljnih i vazdusnih filtera, moze da potera ulje izvan granica mogucnosti(pa da ne ispadne da je "izbor" bio los), treba se potpuno i korektno odnositi prema doticnom motoru..
Poz
[ pajapop @ 24.08.2012. 12:01 ] @
Pa evo...ja sam sa svojom Mazdom 323, 1600cc benz (1990) presao 322784km do danaske. Sem redovnog servisa i zamene delova trapa i lezajeva nikad nista nije radjeno na motoru. Lepo ide, pristojno trosi. Trenutno troskari oko 0,5l ulja na 1000km. Ne pada mi na pamet nikakav rad oko motora,... dok ide... nek ide. U njenoj servisnoj knjizi pise: API service SD, SE ili SF. Uvek sam koristio mineralno ulje doticne preporuke i bolje, a vec duze vremena za zamenu i dolivanje koristim Mobil Super 1000 xl 15W-40 Multigrade sa standardom ACEA A3/B3;API SL. Pored toga ima i oznaku nekog drugog standarda: VW 501 01/505 00. Gledano API standard koji je za mene relevantan znaci da je ovo ulje ipak kvalitetnije od propisanog u onom trenutku njene proizvodnje. "Tim koji pobedjuje se ne menja". Za stare motore, koji trose ulje, bolja su mineralna ulja jer su malo gusca, pa obezbedjuju bolju kompresiju a i jeftinija su za dolivanje. Sintetika je za novo i nepohabano.
[ vladd @ 24.08.2012. 12:41 ] @
Mineralna ulja su realno redja, vise retka, u realnoj eksploataciji.
To sto je "gusto" na sobnoj tempraturi nije od nekog znacaja, posto motor ne radi na sobnoj temperaturi.
Mineralna ulja su sklonija razredjivanju("razbijanju"), i njihova struktura je takva da su inicijalno retka, i dodaju im se pojacavaci viskoziteta(kod sintetike je obrnuto, inicijalno su gusta zbog velikih molekula, pa se razredjuju aditivima).
Nikakvo "gusto" ulje nece spreciti curenje, ali ulje koje je sklonije(manje kvalitetno ili neodgovarajuce) razbijanju, curice znatno vise.
Za tu mazdu je vaznije sto je ulje koje koristis znatno bolje i od porstog GL standarda, sto pokazuje posedovanje znatno ostrijeg VW standarda.
Inace je taj motor starije, "hladnije" generacije, pa je upotreba mineralnog ulja nesto bezbednija, ali nikako sa intervalom zamene vecim od 5000km..uz pristojnu voznju, bez preopterecenja motora, brzom ili ostrom voznjom ili tegljenjem tereta.
Poz
[ pajapop @ 24.08.2012. 21:00 ] @
OK...Odavno smo skrenuli sa osnovne teme, a posto je i bilo ove teme samo se ponavljamo - valjda je sve receno. Samo da do...dam "slag na tortu"...normalno je da su sinteticka ulja bolja od mineralnih. Imaju vrhunska svojstva u pogledu mnogih karakteristika kao sto su otpornost na oksidaciju pri visokim temperaturama, razredjivanje i lakse tecenje pri niskim temperaturama, kao i manje habanje motora, jer predstavljaju mesavinu odredjenih molekula dok su mineralna ulja dobijena destilacijom razlicitih jedinjenja hidrokarbonata. Zbog toga, sinteticka ulja mogu da budu proizvedena tako da odgovaraju stvarnim potrebama, dok se mineralnim moraju dodavati aditivi.
Nasao sam podatak, da sinteticka ulja mogu imati "tecljivost" i na -40C, pri kojima se mineralna ulja pretvaraju u skoro cvrst zelatin, takodje, vrse podmazivanje i na 250C, pri kojima mineralci oksidisu stvarajuci talog od smola i organskih kiselina.
Ali... ni jedno ulje ni aditiv ne stite motor potpuno od habanja, mada sintetika u znatnoj meri produzava radni vek motora (mada mislim da jos nije tacno utvrdjeno koliko).
Koliko mogu da se produze intervali izmedju zamene ullja? Zavisi kako se vozi! U jednoj tehnickoj njizi pise...neki proizvodjaci sentetickih ulja u SAD tvrde da promena moze da se izvrski i nakon 38000km pod uslovom da se filter menja na 10000km, i da se automobil koristi u drumskoj voznji. Kratke voznje (gradske) sa dosta zustavljanja, dovode do velikog zagadjivanja kartera vlagom tako da i sinteticko ulje mora cesce da se menja. Ako se neko pita otkud vlaga??? da zna da na svaki litar sagorelog benzina se stvara litar vode koja se eliminise sistemom za cirkulaciju uljnih isparenja.
Najveci problem je cena, jer je sinteticko ulje mnogo skuplje od mineralnog. Zatim prelazak sa mineralnog na sintetiku je komplikovano, jer zahteva ispiranje motora. Cak i mesanje razlicitih mineralnih ulja pri zameni ili dolivanja nije preporucljivo bez ispiranja jer mnogi aditivi nisu kompatibilni pa se prave talozi i emulzije u motoru koje ga mogu ostetiti. To je poseban rizik kod nas.
Ko od starta koristi sintetiku treba tako i da nastavi bez obzira na cenu, ali za prosecnog Srpskog vozaca prelazak sa mineralca na sintetiku nije preporucljiva narocito ako motor sagoreva ili ima curenje ulja na dihtunzima i semerinzima (sto je najveci broj slucajeva).
IIIII....mislim da je dosta o ovome!
[ vladd @ 24.08.2012. 23:25 ] @
Citat: pajapop:
Ali... ni jedno ulje ni aditiv ne stite motor potpuno od habanja, mada sintetika u znatnoj meri produzava radni vek motora (mada mislim da jos nije tacno utvrdjeno koliko).
Koliko mogu da se produze intervali izmedju zamene ullja? Zavisi kako se vozi! U jednoj tehnickoj njizi pise...neki proizvodjaci sentetickih ulja u SAD tvrde da promena moze da se izvrski i nakon 38000km pod uslovom da se filter menja na 10000km, i da se automobil koristi u drumskoj voznji. Kratke voznje (gradske) sa dosta zustavljanja, dovode do velikog zagadjivanja kartera vlagom tako da i sinteticko ulje mora cesce da se menja. Ako se neko pita otkud vlaga??? da zna da na svaki litar sagorelog benzina se stvara litar vode koja se eliminise sistemom za cirkulaciju uljnih isparenja.
Najveci problem je cena, jer je sinteticko ulje mnogo skuplje od mineralnog. Zatim prelazak sa mineralnog na sintetiku je komplikovano, jer zahteva ispiranje motora. Cak i mesanje razlicitih mineralnih ulja pri zameni ili dolivanja nije preporucljivo bez ispiranja jer mnogi aditivi nisu kompatibilni pa se prave talozi i emulzije u motoru koje ga mogu ostetiti. To je poseban rizik kod nas.
Ko od starta koristi sintetiku treba tako i da nastavi bez obzira na cenu, ali za prosecnog Srpskog vozaca prelazak sa mineralca na sintetiku nije preporucljiva narocito ako motor sagoreva ili ima curenje ulja na dihtunzima i semerinzima (sto je najveci broj slucajeva).
IIIII....mislim da je dosta o ovome!
Bilo bi dosta da su sve tvrdnje korektne. Ali iz nekog razloga nisu.
700 din za litru sintetike svakako nije "mnogo skuplje" od mineralnog, jos ako se uzme u obzir da se moze menjati u 60-100% duzim intervalima od mineralnog, nakon par ciklusa je i jeftinije..a "bezbednije"..
Ulja se mesaju ako su u istom standardu, jos bolje ako su u nekom uskom standardu(uzem od prostog API, recimo VW-ov ili MB-ov), a ako se mesaju razlicita ulja, mesavina ce poprimiti osobine losijeg ulja.
Nekakvi "zelatini i slicne price su urbana legenda....
Sintetika, dobri filteri, sve to produzava vek minimalno za 30%, za vece rezultate je vazno stanje motora i nacin voznje.
Preko 80% habanja delova u motoru nastaje pri hladnom startu, ako je tada motor podmazan, habanje i mikrogrejanja su visestruko smanjeni.
Jos korisniji je "prelube" sistem, ali to je bas nepotrebno za prosek vozila i motora na Balkanu..
Cisto da razjasnimo, neka uvrezena i pogresna posmatranja ulja.
Koriscenje sintetike se moze poceti i bez ispiranja motora, sa kracim intervalom zamene prvog sipanja i normalnim intervalom sledeceg.
Naravno, ako motor proliva ulje, tesko je bilo sta pametno preporuciti osim popravke, ni mineralno nije toliko jeftino za rasipanje po ulicama..
Poz
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|