|
[ MatezYU @ 15.08.2012. 08:15 ] @
| Pozdrav.
Interesuje me koliko km moze da izdrzi punto 2 1.2 8v bez otvaranja motora?
Svakodnevno predje 200km, sto mu dodje nedeljno oko 1000km.
Mesecno oko 4-5 hiljada zavisi od voznje po lokalu. Ulje i filteri se menjaju rednovno na svaka tri meseca.
Puntic ima ugradjen plinski uredjaj.
Trenutno ne trosi ulje i lepo povlaci. Na satu ima oko 170 hiljada.
Koliko km mogu da ocekujem da ce preci? |
[ sasa022 @ 15.08.2012. 09:26 ] @
Mnogo zavisi od toga u kom rezimu se predje tih 200km dnevno.
Ako je to stalno gradska voznja u kreni-stani / pali-gasi rezimu to ce mu znatno skratiti vek u odnosu na neki motor koji bi se vozio na otvorenom putu u kontinuitetu 200-300km.
[ MatezYU @ 15.08.2012. 09:34 ] @
U pitanju je autoput, tj.otvorena voznja.
[ MatezYU @ 15.08.2012. 09:35 ] @
Posto je 99% otvorena voznja, da li da menjam ulje na 20 hiljada km ili 15 hiljada?
Sipam selenia 20K ulje.
[ vidan kv @ 15.08.2012. 11:21 ] @
................kai čovek.Ko može tačno da ti kaže koliko će da živi?....ulje menjaj na 15 hiljada.
[ botr @ 15.08.2012. 13:15 ] @
Vise od 15k ne bi smeo da prodjes sa tim uljem, a najbolje je da ga menjas na 10-12.
[ MatezYU @ 15.08.2012. 13:52 ] @
Zasto na 10k kada pise na ambalazi 20k ?
U pitanju je samo voznja na otvorenom.
[ botr @ 15.08.2012. 14:32 ] @
Pise i na tarabi, pa nije :) Bilo je problema sa bregastim vratilima na Stilu i Alfama kod kojih je Selenia 20k menjana na 20k km. Sa skracenjem servisnog intervala vise nije bilo takvog problema. Kao sto si dobio savet od Vidana maksimalno 15k km.
[ vladd @ 15.08.2012. 15:00 ] @
Citat: MatezYU: Zasto na 10k kada pise na ambalazi 20k ?
U pitanju je samo voznja na otvorenom.
Trajnost ulja , i interval zamene su pomalo razliciti pojmovi. Dobro je ako je ulje sposobno da izdrzi 20kkm, neke voznje koju je zamislio proizvodjac ulja.
Period zamene u konkretnom motoru zavisi od stanja i opreme motora, tretiranja vazduha, goriva i predvidjenih zadataka ulja, a sve se uglavnom svodi na kolicinu stroke koja preostane ulju za ispiranje i "drzanje".
S obzirom na raznolikost rezima voznje, los kvalitet goriva, sa jedne, stanje svecica, stanja filtera i povremene nekorektnosti u radu motora(odsustvo paljenja u nekom cilindru npr), dobro je, korisno, malo smanjiti redovni interval zamene.
Mozda je za nijansu veci trosak, na duzi niz godina, ali se svakako smanjuje habanje motora. Proizvodjaci imaju odrejeni cilj duzine koriscenja nekog motora(zarad renomea kvaliteta), ali imaju i vazniji cilj prodaje sledeceg vozila..
Poz
[ sasa022 @ 16.08.2012. 01:38 ] @
Sta mislite o Selenia VS Gas 15W-40 ?
Da li mu je mana sto je mineralno ?
Duplo je jeftinije od 20K,a preporuceni interval zamene kod auta koji se voze na gas je 15kkm.
[ vladd @ 16.08.2012. 08:05 ] @
Mineralno ulje tesko da moze da se vozi preko 10kkm, bez nadzora i provere u nasim uslovima.
To sto je duplo jeftinije, na kraju i nije neka usteda, posto se naknadno plati na cupriji..popravkom motora.
Doticna "reklama" nije kriterijum za odabir ulja, aposebno ne mogucnost nekog ulja da predje neku kilometrazu.
Cena i mogucnost ulja da izdrzi odredjen broj km se samo "posmatraju"(kod dobrih ulja je trajnost uvek velika), narocito cena, zbog ekonomskih razloga. Ali ne "apsolutnih", gotovo tenderskih razloga, da je najjeftinije ulje i najbolji izbor.
Bitan je kvalitet ulja, a to sigurno nisu najjeftinija, ma sta pisalo na kutiji. Nije da se ne mogu koristiti, ali se tada ne postavljaju pitanja o trajnosti motora..koliko predje toliko je presao..
Postoji nacin za koriscenje mineralnog ulja, uz provere, pazljivu voznju, dobro stanje motora, i zamenu na max 7000km, ali obicaj vecine vlasnika je da voze kako hoce, kakvo im je trenutno raspolozenje i nervoza, da posmatraju samo predjene hiljade km, i eventualno jednom godisnje provere samo nivo ulja
Posto smo konstatovali da MOTOR definise servisni interval, a u untervalu postoji i filter koji se menja, zanemariti prosto informaciju "koliko je trajno ulje u predjenim km", da ne bi postala dominantni kriterijum(zbog nekakve "lake" odluke), sto je u sustini pogresno.
Poz
[ MatezYU @ 17.08.2012. 07:34 ] @
Da li postoji neko na forumu ko je presao preko 300 hiljada sa puntom i kako izgleda motor posle toliko km..
[ botr @ 17.08.2012. 09:45 ] @
Koliko god da moze da predje generalna za taj motor nije tako skupa.
[ cozmo_im @ 17.08.2012. 09:46 ] @
"Osvezenje" nije skupo (ali je beskorisno) a generalna (koja je trajna) je JAKO skupa. Zamena karika i lezajeva nece resiti problem, ako se ne odradi ceo sklop kvacila, ako se ne zamene klipovi, ventili, uljna pumpa i sve sto pripada nakon kilometraze na kojoj je potreban generalni popravak.
[ Milojkovic @ 17.08.2012. 12:18 ] @
Ulje menjati najkasnije na 10.000 km naravno i sve filtere kao i svecice.Taj agregat uz dobar servis prelazi bez problema oko 400.000 km ukoliko je sipano sinteticko ulje i kad su korisceni kvalitetni filteri , mada sam ih imao i sa 50.000 km koje su unistili ( policija i drzavni sluzbenici kojima je to sluzbeno vozilo).
[ Milojkovic @ 17.08.2012. 12:19 ] @
Citat: botr:
Koliko god da moze da predje generalna za taj motor nije tako skupa.
Generalni remont motora nije jeftin ( 1800 evra) ali je ipak jeftiniji u poredjenju sa nekim drugim i kompleksnijim agregatima.
[ sasa022 @ 17.08.2012. 13:35 ] @
1800€ je ako za ruke uzmes koliko kostaju i svi delovi ( klipovi,karike,ventili,lezajevi,dihtunzi,pumpa,spaneri,kaisevi,filteri,svecice,kablovi... )
[ bakara @ 17.08.2012. 14:33 ] @
Nisi razumeo...
Kod Milojkovica su samo ruke 1800€
[ botr @ 17.08.2012. 16:45 ] @
Zasto bi menjao uljnu pumpu i kvacilo ako su ti delovi ok? KOliko onda kosta generalna za neki 2.0 motor? Cenim da je kod Milojkovica 3.000, naravno, samo za ruke :)
[ Milojkovic @ 17.08.2012. 16:49 ] @
Za 2.0 tdi VW je generalna 6000 evra .Uljna pumpa se uvek menja i jos pride dosta toga e sad to sto se ti pitas zasto se sve to menja i sto mislis da su ti stari delovi ok to je dokaz tvog neznanja.
[ botr @ 17.08.2012. 17:03 ] @
Nisam mislio na 2.0 tdi, vec na neki "obican" motor. Npr. onaj 2.0 od 115 ili 140 ks benz iz Passata b5 ili neki 2.0 8v.. Ostatak necu da komentarisem, jer se vidi NE znanje.
PS
Ne kazem da je takva varijanta generalne losa. Motor s takvom generalnom ce preci jos par stotina hiljada km, ali nema ekonomske racunice raditi takvu generalnu ako ne planiras da toliko dugo vozis auto.
[Ovu poruku je menjao botr dana 17.08.2012. u 18:26 GMT+1]
[ goat @ 18.08.2012. 17:28 ] @
ako neko prelazi 200km dnevno valjda ima neku nadoknadu!?... ne vozi radi razonode ...
u takvom slučaju ne treba razmišljati o generalnoj motora...
kao što rekoše pre mene, menjaj ulje i filtere prema preporuci proizvođača
za 6-7 godina i 300000km ćeš samo za gorivo (TNG) izdvojiti minimum cca12-13K eura, minimum 600-700E za ulje i filtre, za veliki servis minimum cca1000E, ako si normalan vozač zamenićeš 1 set kvačila - ?E, 20 pneumatika - 800E , kablova X, svećica XX, senzora XXX... tako da mu generalna motora uz to dođe kao "sića"
posle 300Kkm ga treba prodati nekom ko će prelaziti 4-5000 godišnje i ko ne vozi brže od 80km/h.... mada može i reciklaža
ako si sada na 170Kkm i ako godišnje prelaziš 50Kkm, "miran" si još dve godine, a možda i treću izguraš
[ Milojkovic @ 18.08.2012. 23:47 ] @
Ukoliko ugradi plin nece preci ni polovinu prognozirane kilometraze.
[ sasa022 @ 19.08.2012. 03:02 ] @
Citat: Milojkovic:
Ukoliko ugradi plin nece preci ni polovinu prognozirane kilometraze.
Znaci moze da racuna 500kkm ako ne vozi na gas* ??????
*-kolike su u proseku originalne kilometraze uvezenih vozila sa fabrickim gasom ?
[ vladd @ 19.08.2012. 11:37 ] @
PA sada vec mesamo razne varijante, da ne kazem babe i zabe.
Svaki proizvodjac doticne klase vozila projektuje na odredjen vek vozila, recimo 5 ili 10 godina, odnosno 5 godina eksploatacionog veka i jos 5 za proizvodnju rezervnih delova. Nakon 10 g, doticno vozilo je smatrano neupotrebljivo(mrtvo) od strane proizvodjaca. Zelja je da se uzme sledece vozilo.
ELem, sta u stvari znaci pitanje "koliko moze da predje xxx vozilo ili motor?"
Do generalne?
Sa kakvim odrzavanjem, ili bez odrzavanja, sa minimalnom zamenom ulja, licitiranjem da li sa mineralnim uljem "moze da se predje" 20kkm, da li BAS svaki put treba menjati uljni filter, a mozda je bolje izbaciti i vazdusni filter, da ne pravi trosak, sipati uje iz bureta, kupovati gorivo od svercera, popravke obavljati stapom i kanapom, premoscavati kojekakve senzore i kasirati(pod obavezno) katalizator, da se ne pale kojekakve sijalice i sekiraju velikoprelaznog vozaca?
Sa ozbiljnim odrzavanjem moze da predje bar 500kkm, do nekakve zamene delova unutrasnjosti motora(opstepoznata i navodno najstrasnija "generalka")...do tog trenutka se obavljaju neke druge "generalke" i zamene opreme oko motora...inace (sveukupno)visestruko skuplje od doticne starinjske, i po delovima i po vremenu rada..dosetili se proizvodjaci gde je trosak..
Sa manje ozbiljnim odrzavanjem, moze skoro isto da predje ako se pazljivo vozi, ne tegli kupus i ne pokazuje snajkama koliko brzo moze da "ide".
Sa balkanskim odrzavanjem ne moze da predje ni 50kkm. Svaka nega plus "balkansko odrzavanje", moze da mu doda koju desetinu hiljada km.
Kalkulacija je jednostavna. Da li se isplate predjene kilometraze(da nisu uludo predjene), i da li potrebno odrzavanje ne prelazi "zaradu" ili korisnost zeljene predjene kilometraze. Ako se neko brine da li nesto moze da predje 500kkm, neka se zapita za sta mu treba toliki transport..
poz
[ cozmo_im @ 19.08.2012. 11:46 ] @
Citat: botr:
Zasto bi menjao uljnu pumpu i kvacilo ako su ti delovi ok?
Ostavio bi razdrndanu uljnu pumpu koja moze da vrlo brzo krene da gubi pritisak i lamelu koja moze da rikne svaki cas na generalno remontovanom motoru?
Pa, da, balkanska verzija generalke, stavis karike i lezajeve, dihtung glave, zatvoris i kao motor ce da radi... ma da.
To o cemu ti mislis je "osvezenje" motora. Ima smisla samo ako se auto nece voziti duze od 12 meseci ili ako ide na "udaju ili ako neko toliko malo vozi auto da mu je svejedno sta jos ne valja. Isplati se mozda nekome ko prelazi 500km mesecno.
[ botr @ 19.08.2012. 12:08 ] @
A sta ako je set kvacila recimo menjan pre 10 ili 20 k km? Po meni, nema smisla menjati nesto sto ne pokazuje znake istrosenosti, ne pravi probleme, i ne moze da napravi daleko veci problem od proste zamene dotrajalog dela. Kada krenu prvi simptomi, menjaj.
[ Milojkovic @ 19.08.2012. 13:28 ] @
Zar se isplati za 10.000 km ponovo ici u servis i skidati menjac ?
[ botr @ 19.08.2012. 20:00 ] @
Ako stavis kvalitetan deo ocekujes da ce on trajati znatno duze. Na mom matorom Passatu set kvacila nije menjan od kada je dosao kod mene, pre 11 godina, kod mene je presao oko 200.000, a na satu ima nesto malo preko 600.000. MOtor do sada nije otvaran i mislim da ce da moze da izgura jos bar 50-ak hiljada, mada vise nece biti toliko vozen. Jedino ako je Valeo pa da traje toliko kratko. Cuo sam za slucajeve da Valeo nije izgurao ni 10k km, i da je zatim lamela zanitovana kod nekog garaznog majstora i auto izgurao jos 50-ak hiljada.
[ dlalic @ 20.08.2012. 10:05 ] @
Eno trenutno na mobile.de jedan sa 1,580,000 km...
i jos par sa 700-800k
[ Java Beograd @ 20.08.2012. 10:28 ] @
Činjenica je da 90% delova u jednom automobilu nemaju stanja valja-ne valja (belo - crno) već uvek postoji ono "još uvek valja, ali nije kao novo".
Postoji dvojaki pristup majstora kad je u pitanju generalna:
a) jednostavniji za majstora i skuplji za klijenta - sve novo !
b) komplikovaniji za majstora i jeftiniji za klijenta - novo samo ono šta je zaista dotrajalo
[ jjevtić @ 20.08.2012. 14:41 ] @
Citat: Milojkovic:
Za 2.0 tdi VW je generalna 6000 evra .Uljna pumpa se uvek menja i jos pride dosta toga e sad to sto se ti pitas zasto se sve to menja i sto mislis da su ti stari delovi ok to je dokaz tvog neznanja.
milojkoviću ima li mušterija koji dolaze kod tebe na generalnu.
[ etjen @ 20.08.2012. 15:05 ] @
to su samo promotivne cene Uz kupon iz Auto Bilda
[ veselinovic @ 20.08.2012. 15:42 ] @
Malo offa, ali je dobar i primjenljiv :
Na vratima neba stoji jedan jako ljut čovjek i urla:
- Pa što se događa? Što ja tu radim? Pogledajte me! Imam 35 godina, ne pušim, ne pijem, jučer sam rano legao u krevet i sad sam tu pred vama! Sigurno je neka greška! Molim vas da provjerite!
- Još nam se nikada nije dogodila greška! - odgovori sveti Petar - Ali provjerit ću. Kako se zovete?
- Morić. Tomislav Morić.
- Koje vam je zanimanje?
- Automehaničar.
- Ah, da, evo, našao sam vas. Tomislav Morić, automehaničar. E, pa, gospodine Moriću, prema našim podacima vi ste umrli od starosti.
- Od starosti?
- Nemoguće! Pa imam samo 35 godina!
- Pa ne znam. - odgovori sveti Petar.
- Zbrojili smo sve sate rada koje ste zaračunali mušterijama i to ispada 123 godine.
[ goat @ 22.08.2012. 19:10 ] @
Citat: botr:
Na mom ----- Passatu set kvacila nije menjan od kada je dosao kod mene, pre 11 godina, kod mene je presao oko 200.000, a na satu ima nesto malo preko 600.000. MOtor do sada nije otvaran i mislim da ce da moze da izgura jos bar 50-ak hiljada, mada vise nece biti toliko vozen. .
kakav je to "mladunac"!....
kud' ćeš više prijatelju!?
za pokretača teme...
nemoj razmišljati o tome koliko može da "izgura"... vozi ga dok ti ne krenu ozbiljni troškovi održavanja ( iscedi ga do kraja), a onda ga prodaj budzašto (takvi automobili imaju uvek kupce - ovde veoma prisutni - koji traže samo jeftino).... posle toga ako nisi odvajao amortizaciju "osnovnog" sredstva, menjaj posao (nađi neki bliži, na koji možeš autobusom stići)
[ botr @ 22.08.2012. 20:36 ] @
Mladunac zasao u 29-tu s 5 cilindra Jos uvek ide dobro, cak sta vise, bolje od mnogih novijih automobila.
[ Dule 021 @ 30.08.2012. 09:59 ] @
Punto 1,2 8V moze da predje preko 400k km opusteno pod uslovom da se redovno odrzava i da se sipa kvalitetno ulje.
Jos u ovoj prici Punto ide uglavnom na otvorenom tako da ce da predje jos 50% vise a poznato je da taksisti i auto skole prelaze neverovatne kilometraze a sve zbog konstantno zagrejanog motora jei.r hladan start najvise steti motoru.
Sto se tice cene generalke i promene svih mogucih delova to su takve price da mogu samo da zakljucim da neko ne zna da radi svoj posao jer mu je najlakse samo da kaze stavi sve novo i uzivaj. Takav lik moze da tako radi ali u Nemackoj i zemljama gde su plate mnogo vece nego kod nas.
Ja sam na jednom japancu odradio blok,obradio radilicu,stavio nove aksijalne,letece i stabilne lezajeve,nove karike,stavio nov Victor Reinz dihtung glave,prekontrolisao glavu i vodjice ventila kao i teflone, platio majstoru 150 eura za ruke i sve me je na kraju izaslo 500 i neki euro a bilo je na prvoj specijali.
E sad se postavlja pitanje kako na puntu izadje generalka 1800 eura kad najskuplji deo u toj generalci kosta maksimalnih 400 eura a to su novi klipovi dok je sve ostalo daleko jeftinije.Na kraj krajeva klipovi se izmere i vidi se dali su i koliko potroseni i zasto ih menjati ako su dobri? Kakve veze kvacilo ima sa motorom i ako je dobro, sto pravi majstor vidi, zasto ga menjati?
Evo cena za tog 2.0 16V 2002 japanca:
Leteci lezajevi 2200 din,stabilni lezajevi 3300 din,aksijalni 700 din,obrada radilice 20 eura,karike 5000 din,busenje bloka 120 eura,kontrolu glave nisu nista naplatili a bila je odlicna,dihtung glave 4500,jedna polovna klipnjaca 70 eura,jos neki dihtunzi za nekih 1500 din,ulje 3000 din,antifriz 1300din. i ako je ovo cena delova za Toyotu koliko onda mogu da kostaju za Punto koji je najjeftiniji za odrzavanje! ži sad nek pravi majstor kaze sta je tu sad drugacije specijalno od onog kako bi on to uradio a i da se doda jos nesto vise za novu uljanu pumpu koja je oko 70 eura,set kvacila koji je oko 200 eura,obradu glave tj da se stave nove vodjice i tefloni to je oko 200 eura,novi klipovi oko 600 eura i opet nismo stigli do cifre od 1800 eura a mora se imati u vidu da je ovo 2.0 16V motor i to japanac a ne 1,2 8V fiatov motor.
[ Lavlja_Jazbina @ 30.08.2012. 10:17 ] @
Interesantno je da u temi (koliko moze) svi se baziraju na motoru.Valjda postoji i karoserija.
Koliko dugo ce se vrata moci normalno zatvarati,ajde da uzmemo tih 400k.Po ovim zakljucima svaki drugi u visoj
klasi ima zagarantovan milion.
[ MatezYU @ 30.08.2012. 10:55 ] @
Nije ovde rec o izdrzljivosti limarije nego o motoru.
Puntova limarija je veoma dobra i pocinkovana..
Ne bi trebala da predstavlja problem.
Za 5 godina moze da se predje 250 hiljada km na autoputu a puntaci preko 10 godina nemaju ni trunku rdje.
[ KrkaCiC @ 30.08.2012. 11:01 ] @
Citat: Lavlja_Jazbina: ovim zakljucima svaki drugi u visoj
klasi ima zagarantovan milion.
Sem ako nije Opel Das auto
[ Lavlja_Jazbina @ 30.08.2012. 11:10 ] @
Nisam mislio da truli,nego uvija.
[ MatezYU @ 30.08.2012. 11:19 ] @
To moze samo kod japanca :)
[ etjen @ 30.08.2012. 12:49 ] @
ne kažem da ne može da pređe 400kkm ali ja takvog Punta sigurno ne bi vozio.
[ KrkaCiC @ 30.08.2012. 14:32 ] @
U bivsoj firmi gde sam radio imali smo sluzbenu Z101 (ili kako se vec zove novija varijanta). Uglavnom auto je kupljen nov,odmah ugradjen plin,i za oko 2,5 godine presao oko 150 kkm bez nekog ozbiljnog kvara,svakodnevno sa 5 osoba u autu i gomilom robe u gepeku i u zatvorenom krovnom nosacu. Ta zastava na ravnom nije mogla tako pretovarena da predje 110 km/h,a na nizbrdu na autoputu mogla je i do 130 km/h
Auto je samo redovno odrzavan,i sve je menjano na vreme. Bilo je par kvarova,recimo u bili u Cacku i alternator ne puni-otisli smo u servis kad tamo ne mogu da ga zamene bez narucivanja jer je sa felicie WTF
Uglavnom,ako zastava sa punim teretom na plin sa motorom 1,1 (vrlo zastarele konstrukcije) moze da predje 150 kkm,a da motor jos ne trosi ulje,onda sigurno i punto moze da prodje bar 250 kkm ako se ne siluje previse i ,naravno,redovno odrzava
[ Lavlja_Jazbina @ 30.08.2012. 15:21 ] @
To znaci da kada se kupuje polovan auto iz uvoza neke srednje klase,ne bi trebalo obracati paznju ni na sta.
Ispade tako,a vodi se polemika u ostalim temama ko je kupio veceg krsa.Salim se,ali ispade tako.
[ pajapop @ 30.08.2012. 17:44 ] @
Citat: MatezYU
Interesuje me koliko km moze da izdrzi punto 2 1.2 8v bez otvaranja motora?
Koliko km mogu da ocekujem da ce preci?
Ja se toplo nadam, da ces nas ti o tome obavestiti.
Inace, svojevremeno sam imao predmet u skoli "motoristika"... i o tome nista ne pise. U medjuvremenu sam procitao dosta knjiga i brosura o motorima i mislim da dosta poznajem klasicnu motoristiku. Ne razumem se mnogo u novija tehnicka resenja i kompjutersku regulaciju na ovim novijim vozilima, ali kad god sam procitao neku knjigu o odrzavanju bilo kog vozila (iz licnog interesovanja), niikad nisam naisao ni na jedan podatak koji makar i nagovestava o mogucnostima bilo kojeg motora u smislu njegove dugotrajnosti, sem o klasicnoj garanciji proizvodjaca od predjenih 100000km (pod odredjenim odrzavanjem u garantnom roku). Za 30 god. vozackog staza i predjenih 500000km na 6 automobila, ni na jednom nisam radio generalku. A na svakom se moglo nesto pronaci, kao i na sad ovom poslednjem sa predjenih 323000km. Nemoguce je da bilo koji auto predje XXXkm i da mu bas nista ne fali. Ili se delovi prirodno habaju ili im u tome pomaze i slabije odrzavanje u bilo kom smislu, nemar, neiskustvo, finansije i sl. Ako s kolima nismo zadovoljni - zamenimo ih. Ako smo zadovoljni, a nesto mu zafali - otklonimo kvar, pa i uradimo generalku i nastavljamo dalje. Sem kola, postoji mnogo vaznija svar! Sta je sa nama...dal nama nesto fali...koliko mozemo jos ovako mi sami da "guramo", ko ce nas da popravi? I dal nam ima popravke???
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 30.08.2012. u 19:08 GMT+1]
[ YU2DBC @ 07.02.2013. 13:01 ] @
Svojevremeno kada sam trazio svog Punta na jednom placu sam video Punta koji na satu imao nepunih 400.000. To je bilo pre dve godine a punto je bio 2002 godiste. Izgledao je savrseno, potrudio sam se da ga pogledam sto detaljnije i nisam mogao da nadjem neku zamerku (ostecenja na limariji, pocepan ili unisten enterijer) Onda je tip koji radi na palcu izvadio akumulator iz nekog drugog auta, stavio u ovog punta. Kada sam okrenuo kljuc i upalio auto imao sam sta da vidim... kilometraza je bila jako blizu 400.000. Inace na papiru koji je bio zalepljen sa unutrasnje strane soferke je pisalo 120.000
Generalno, dobri su to motori i ako se dobro odrzavaju sigurno mogu dosta da predju. Ja ga imam vec dve godine i nisam imao problema sa njim ali servise radim na manje od 10.000km
Jedina zamerka je ta sto je jako kilav. Imam obrtni momnet na 2500 obrtaja i realno ga moguce voziti do 3000. Sve preko toga je buka i potrosnja. Na autoputu na do 3000 obrtaja (110km/h) povremeno pod klimom trosi 5.5l Testirano na 3500km po autoputu. Na vise od 3500 obrtaja i 130km/h mislim da trosi sigurno 7 a mozda i 8l
[ MatezYU @ 08.02.2013. 11:59 ] @
Ja sam jednom prilikom vozio na autoputu 150km/h i trosio je oko 9-10 litara :)
To sto ima max obrtni mom. na malim obrtajima je po meni jako dobra stvar - razlog zasto motor ne trazi da se vozi na velikim obrtajima.
Samim tim je i potrosnja manja jer se vozi uglavnom u malim obrtajima.
Ovaj benzinski motor ima karakteriskike kao dizel motor :)
Jos malo pa gazim 200k km na satu..
[ inobradovic @ 18.03.2013. 21:12 ] @
punto 2, 2005 god onaj sa vecim farovima da li je zadnji branik i gepek isti kod 3 i 5 vrata ?
i da li je isti kod punta 2 kod onog sa malim farovima, mislim da me razumete ?
[ goat @ 20.03.2013. 18:23 ] @
Citat: inobradovic: punto 2, 2005 god onaj sa vecim farovima da li je zadnji branik i gepek isti kod 3 i 5 vrata ?
i da li je isti kod punta 2 kod onog sa malim farovima, mislim da me razumete ?
gepek nije sigurno isti na modelima sa 3 i 5 vrata, a za branik nisam siguran
[ inobradovic @ 21.03.2013. 16:24 ] @
sto mislis da gepek nije isti , ne verujem da se rasirio pa da bude manji ili veci?
gledajuci po oglasima vidim da zadnji branik nije isti za 3 i 5 vrata.
[ Flo33 @ 21.03.2013. 16:59 ] @
Ja sam zadnji mesec dana vozio burazerov punto 1.2 8v, na plin. Ima oko 180000km, mada je pitanje koliko stvarno ima. 2002 godiste, i auto je.. Bombona. Ne znam da li je taj izuzetak (u drugima nikada nisam ni bio unutra) ali tabla je savrseno ocuvana, cak i tapacir, limarija. Na autoputu sam ga drzao na 160 (na satu, ne verujem da je vise od 140-145 km/h realno) i potrosio je tacno 35l plina od "Zmaja" do 50km pred Zagrebom. Ajde da kazemo 10l na 100km, sto je ok, obzirom da sam "stavio ciglu na gas". Cena velikog servisa 150€, delovi jeftini.. Za dobar primerak vredi dati i vise para, i imati jednog malog, dosta pouzdanog i ne tako neudobnog Puntica.
[ goat @ 21.03.2013. 21:26 ] @
Citat: inobradovic: sto mislis da gepek nije isti , ne verujem da se rasirio pa da bude manji ili veci?
gledajuci po oglasima vidim da zadnji branik nije isti za 3 i 5 vrata.
tačno.. ni branik mu nije isti.... što se tiče vrata, nije razlika u širini neho je razlika u zadnem staklu (nagib i dužina).. model sa 3 vrata ima veću kosinu na zadnjem staklu.. ma ni zadnja štop svetla nisu ista za model sa 3 i 5 vrata.... primetio sam jer sam "šmekao" da pazarim jedan "funto" sa 3 vrata... .. ali... zmija mi još spava u džepu,,,
[ Zarko Silic @ 21.03.2013. 22:02 ] @
Citat: Flo33:Ne znam da li je taj izuzetak
Nije izuzetak, moj Seicento ima 200.000 skoro 90% gradske voznje bez nekakvog znacajnijeg ulaganja. Recimo, grubo racunato, 10 puta manje od onih sa istom kilometrazom iz susedne teme, koji toboze vaze za poslovicno kvalitetne.
[ botr @ 22.03.2013. 13:19 ] @
Ja ipak ne bih vozio Seicenta. Setite se kako je neslavno prosao na crash testu.
Jeste da niko ne planira da se sudara, ALI ......
Sto se mehanike tice, mali italijanski automobili su jefini za odrzavanje, malo trose i neunistivi su :) Idealni za gradsku voznju. Definitivno best buy. Recimo, one izakane telekomove Pande, sa vise stotina hiljada km na satu, se bez nekih vecih ulaganja voze jos dugo.
[ anon70939 @ 22.03.2013. 15:43 ] @
i idu kao besne :)
Kod nas po gradu ih masovno koriste za razvozenje pica.
Na semaforima su najstartniji :). Voze ih kao skutere
[ Nemanja @ 22.03.2013. 17:21 ] @
Za te male autice, su Italijani i Francuzi majstori.
[ botr @ 22.03.2013. 17:44 ] @
Citat: CoyoteKG:
i idu kao besne :)
Kod nas po gradu ih masovno koriste za razvozenje pica.
Na semaforima su najstartniji :). Voze ih kao skutere
Tako su vozene i u italiji, i jos uvek idu :)
Italijani na semaforu krecu kao na trci, izbacuju srednji prst kroz prozor i vicu "vacanfulo".
[ iz zadnje klupe @ 22.03.2013. 19:13 ] @
Zarko,
off - za Pandu kokcicu koju vozim (kao i Seicento) obican premium moze da se koristi ili mora euro premium? Noviji motori i ta prica...
hvala i pozz,
[ Zarko Silic @ 22.03.2013. 20:35 ] @
Ovi motori su prakticno neosetljivi na vrstu benzina. Mada su jos od 2000-ite godine predisponirani na euro 4 normu, olicno uradjen softver omogucava koriscenje bezolovnog benzina vec od 90 oktana.
Ja nisam menjao katalizator mada je automobil presao 200.000 km (najmanje 90% u gradskoj voznji). Nisam menjao ni sonde (ukupno ih ima dve) koje pokazuju ista vrednosti kao prvog dana, a nesto bas i nisam cuo da je neko imao nekakvih problema zbog loseg goriva u Srbiji.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|